Itselleni on aivan sama, vaikka yli 5v vanhaa digipeliä ei pystyisi enää pelaamaan. Pelit, konsolit ja tietokoneet paranevat niin vauhdikkaasti, että useiden vuosien ikäisiä pelejä ei kiinnosta enää pelata. Uskon, että näin ajattelee sellaiset 99 % pelaajista. Itselläni vaikuttaa myös, että läpipeluun jälkeen en peliin palaa.
Toivon digipelien hintojen putoamista, jotta niiden käyttö osaltani lisääntyisi. Se on kuitenkin vaivattomin tapa hankkia ja käyttää peliä sekä myös ympäristöystävällisin ilman muovikrääsää. Ongelma lienee se, että kysyntä on liian hyvää, jotta hinnat putoaisivat verrattuna fyysiset kappaleet (printtaus, rahti, kotelo, jakelu jäävät pois, joten hinta pitäisi olla alempi). Toinen haaste on fyysisten kappaleiden jälkimarkkinat, jonka myötä pelien lopullinen hinta asettuu 10-30€ luokkaan. Valitettavasti itsekin olen valmis maksamaan preemion siitä, että täysin typerää levyjen vaihtamista ei tarvitse tehdä ja siksi suosin digiversiota pitkään pelattaville peleille (codit jne).
Ymmärrän, että nostalgiamielessä tai muuten hardcore-peliharrastajat haluavat pelata pelejään ikuisesti. Tämä tulisikin minusta mahdollistaa niin, että tallennustilaan ladattua peliä pystyisi pelaamaan, vaikka itse pelin tuki ja mahdollisuus ladata poistuisi. On silti minusta kohtuuton vaatimus, että hankittu digipeli tulisi olla saatavilla ns. ikuisesti. Ei sen tarvitse ja tämänkin näkökulman varmaan jakaa ylivoimaisesti suurin osa pelaajista. Itse pidän sellaista 5-10 vuoden elinkaarta hyvänä, jonka jälkeen napanuoran voi katkaista.