Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The_Akzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sony kyselee studioilta, että miltäs tämä niskalaukaus levyille tuntuu. Vielä kun olisi kysynyt kuluttajiltakin. Muutenkin vähän erikoinen järjestys, että ensin päätetään ja sitten vasta kysellään.

Niin, täydellisessä maailmassa ensin kysyttäis, eikä vaan studioilta että. "Hei me mietittiin tässä kokoushuoneessa jospa luovuttais fyysisistä pelilevyistä kokonaan 2028 mennes, mitäs mieltä olette täsä absurdi paskaideasta?"

Jo olisi aikoihin eletty jos näin kävisi.
"– Wolverine myy edelleen runsaasti fyysisiä kopioita, ja Sony alkaa kysyä kehittäjiltä, ovatko he huolissaan fyysisen median lopettamisesta."

Wolverine myy runsaasti fyysisiä kopioita, sakki pelaa sen ja sitten myyvät pois. Tätä Sony varmasti tarkastelee myös miettiessään näitä vaihtoehtoja.

Nyt pitää ristiä kädet ja toivoa, että pelikehittäjät sanoo haisevan vastalauseen Sonylle ja ps6 sais levyaseman ja fyysiset pelit kuten ps5. Mutta on toi kyllä ihan naurettavaa perseilyä Sonylta, että ensin ilmoitetaan julkisesti fyysisten lopetuksesta ja saadaan pelaajat vihaisiksi ympäri maailmaa ja sitten vasta kysellään pelitekijöiltä, että hei mitä jos...

Viimeksi muokattu:
Sony does what Sony does - ja sitten lyö jonkun PS Exclusive Physical driven optiona myyntiin PS6 kylkeen vaatimattomalla 400€ hintaan. Playstation tarra tulee kaupan kylkiäisenä. Sekin oletettavasti keräilytavaraa kun kukaan hullu maksa kiekonlukuasemasta moista summaa.

Vähän tyyliin että "itse pyysitte saada moinen"

p.s. ainiin, toi minun PS6 mielikuvituskiekonlukuasema on limited edition koska.. No, kaikki sen tietää, vanhaa tekniikkaa. EOL. Viimeisiä dinosauruksia.
Mutta keräilijöille arvokas, kuten fyysiset pelit.

Kyynistä? Kyllä, mutta inhorealismia samaan aikaan.

Viimeksi muokattu:
"– Wolverine myy edelleen runsaasti fyysisiä kopioita, ja Sony alkaa kysyä kehittäjiltä, ovatko he huolissaan fyysisen median lopettamisesta."

Wolverine myy runsaasti fyysisiä kopioita, sakki pelaa sen ja sitten myyvät pois. Tätä Sony varmasti tarkastelee myös miettiessään näitä vaihtoehtoja.
Ihan näin epätieteellisti tarkasteluna kyllähän tuo ilmiö vahvana elää. Kotimaisessa Torissakin tällä hetkellä 6 Wolverinea myynnissä, ja kierto on ilmeisesti nopeaa, kun yksikin oli jo "varattuna".

Esim. trophy/pelaajakohtaista dataa vertailemalla myytyihin eri versioihin saadaan varmasti jonkinlainen arvio siitä, kuinka monien käsien kautta fyysinen kopio elinkaarensa aikana keskimäärin kiertää. Kaikki nämä asiakkaat eivät välttämättä ostaisi peliä ollenkaan tai eivät ainakaan täyteen hintaan, jos käytettyä ei olisi tarjolla, mutta osa ostaisi. Siinä sitten julkaisija laskeskelee menetettyjä tuloja vs. menetettyjä tuloja, jos fyysistä ei lainkaan olisi julkaistu. Tuo laskelma on sitten Sonyn pukumiesten pöydällä, mutta me voimme sitä vain arvailla.

Tuli muuten mieleen näistä.
Joskus just aikanaan ko oli poika vielä just vähän yli 2v ja tytär vielä täyttänyt mitään, niin VHS videonauhuri alko oikutella. Kasetti ei mennyt sisään ja kuului jotain rohinaa. Raavin päätä hetken, avasin sen (pohjassa muutama ruuvi), niin eikös siellä ollut näkkileipä sisällä.

Makes sense parivuotiaalle, aukko mikä syö suunnilleen tuon muotoisia asioita. Hän kokeili nähtävästi eri mediaformaattia.

Tarinan opetus että.. No. Itse kukin sieltä löytää niitä opetuksia.

Tuli muuten mieleen näistä.
Joskus just aikanaan ko oli poika vielä just vähän yli 2v ja tytär vielä täyttänyt mitään, niin VHS videonauhuri alko oikutella. Kasetti ei mennyt sisään ja kuului jotain rohinaa. Raavin päätä hetken, avasin sen (pohjassa muutama ruuvi), niin eikös siellä ollut näkkileipä sisällä.

Makes sense parivuotiaalle, aukko mikä syö suunnilleen tuon muotoisia asioita. Hän kokeili nähtävästi eri mediaformaattia.

Tarinan opetus että.. No. Itse kukin sieltä löytää niitä opetuksia.
Tuli just mieleen että kuukausi sitten kerroit samantapasen tarinan. Siinä oli mukana pelilevy. Taitaa kismittää kun täällä puolustellaan tätä vanhanaikasta tekniikkaa.

Tuli just mieleen että kuukausi sitten kerroit samantapasen tarinan. Siinä oli mukana pelilevy. Taitaa kismittää kun täällä puolustellaan tätä vanhanaikasta tekniikkaa.
Ei minua kismitä lainkaan - päinvastoin, syleilen tulevaisuutta avoimin mielin :D
Kuten sanoit, vanhanaikainen tekniikka on.. No, vanhanaikaista.

Ei ollut pelilevyä btw VHS nauhurissa, pelkästään näkkäri ja oliko voita päällä en muista. Tuosta on jo kuitenkin yli 20 vuotta. Mutta jos olen värittänyt tarinaa että näkkärin lisäksi pelilevy, niin suotakoon moinen lapinlisä tarinan haltijalle.

Ylös Bottom