Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Palworld

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Peleissä kyllä ollaan aina kopioitu aika surutta toisilta. Nyt peli aiheset nettisivustot saa mukavasti klikkejä, kun kirjoittelee näitä juttujansa :)

Mutta on kyllä hyvin virkistävää ja loistavaa että näitä yhdessä yössä syntyneitä miljoona hittejä nousee nykyään ihan puuntakaa. Tämä ei ollut mahdollista ennen. Uudet jakelukanavat ja toki sosiaalinen media no internetti yleisesti mahdollistaa tämän. Joskus ennen oltiin pelkästään peli-lehtien varassa eli lehdillä oli melkoinen valta peli markkinoinnissa.

Tuli tätä pikaisesti soolona kokeiltua, muutama tunti meni ja sinänsä ihan viihdyttävää puuhaa tuo tukikohdan rakentelu oli. Suoritellaan taskeja, keräillään sopivia materiaaleja ja niin edelleen. Perinteinen kuvio. Survival elementit eivät ainakaan alkuun olleet liian painostavia, kun lähinnä nälkä ja kylmyys tuossa ehti tulla, eikä näitä ollut vaikeata pitää kurissa. Esimerkiksi Grounded oli heti alkuun huomattavasti ankarampi ja jouduin nimenomaan survival-sääntöjä muokkaamaan vähemmän ankariksi, Palwordin kanssa mentiin ihan oletuksilla.

Tarinan puolesta tässä ei juuri mitään kunnollista tuntunut olevan, joten siinä mielessä esimerkiksi juuri tarinavetoisempi Grounded on hyvin erilainen teos tähän verrattuna näin sooloilun kannalta. Toki tässä voi sitten näitä kavereita hankkia tekemään omia hanttihommia ja auttamaan taistelussa, joten sieltä sitten voi myös soolona löytää koukkua.

Mielenkiintoista nähdä miten tässä tekeminen kehittyy pidemmän päälle ja jaksaako tuo myös soolona kantaa pidemmälle. Näin lyhyellä kokeilulla kuitenkin ihan positiivinen tunnelma.

itse voin pelialaa opiskelijana sanoa että suurin osa pelialan ammatti devaajista (olen nähnyt heidän luentoja ja päässyt myöskin jututtaa heitä) kannustaa ihmisiä kopioimaan/ottamaan inspiraatiota, varsinkin jos kyseessä on indie studio ja ensimmäisiä pelejä, joten pelialaa opiskelijana tervehdin ilolla myöskin tuosta näkökulmasta tätä projektia, sen takia nämä kopiointi syytökset on itselleni aika väsynyttä läppää koska sitä tekee jollain niin sanotusti lähes kaikki menestyvät (indie) pelistudiot ja tulee myöskin jatkossa tekemään.

Onhan tuo tietysti ihan mielenkiintoinen käänne, että indie-pelistudiolle on ihan ok ryhtyä kasaamaan portfoliotaan aika suoraankin muiden pelien elementeillä. Yleensähän se indie-studioiden positiivinen puoli on ollut omaperäisyys, jolla sitten haastaa näitä isompia tekijöitä. Ilmeisesti tämän kohdalla näin ei olekaan.
Nojaa, en tiedä oliko esimerkiksi viime vuoden indiepeliksi valittu Sea of Stars kovinkaan omaperäinen.

En tähän debattiin jaksa enempää ottaa kantaa, mutta suosittelen kaikkia tähän plagiointikeskusteluun osallistuvia lukemaan tämän ketjun ajatuksen kanssa:

Kirjoittaja on tosiaan Arkane Lyonin Studio/Creative Director, eli ymmärtää jotain pelikehityksestä :D.

joo enemmän ja vähemmän tosiaan viihdeteollisuusuudessa projektit/tuotteet kopiovat toisia niin peleissä, elokuvissa, musiikissa ja muussa , mainitaan vaikka viime vuodelta Lies of P (heavily inspired Bloodborne) (hogwarts legacy (heavinly inspired ARPG Assasins creed game) ja minun mielestä se on vaan hyvä juttu että otetaan niistä menestyjistä mallia, ja minun mielestäni siinä ei ole myöskään mitään väärää. Pelaajalle se on vaan esim hyvä juttu, varsinkin jos sattuu olemaan tuon tietyn pelin fani, kuten itse tässä tapauksessa Valheimin.

se on sanottava että vaikka kyseessä onkin Early Access ja vaikka olenkin nauttinut overal pelistä kovasti niin tässä on kyllä aikamoinen määrä bugeja, valehtelematta olen kartaa tutkiessa tippunut kartasta läpi overal about 13-15 kertaa, tämän päivän aikana joku 7-8 kertaa, lisäksi välillä ei toimi nappulat, välillä pick up ei poimi objektia jota yrität poimia, välillä kun kuolet niin ei toimi respawn nappula siispä olen varmaan sen 5 kertaa per päivä joutunut sulkemaan pelin ja käynnistämään uudestaan, onneksi minulla on PAL:lla lentokyky että kun putoan tuon kartan läpi niin pääsen sieltä myös poiskin, muuten todennäköiesti joka kerta kun tipun kartan läpi niin hahmo olisi kuollut todennäköisesti hukkunut koska usein tuolla kartan/maan sisällä on vetta, toivotaan että Microsoft ja dev team saavat yhdessä gamepass version mahdollisimman nopeasti noita bugikorjaus patcheja. kyllä ne pidemmän päälle alkaa jo hitusen ärsyttämään.

näköjään tämmöinenkin artikkeli löytyy, onneksi ainakaan toistaiseksi itselleni ei ole tullut tuota "Lost Save file" bugia, mutta ilmeisesti jos se tulee niin saavat sen palautettua.

Viimeksi muokattu:
Tää on ollu kyllä aika ilmiö, melkeen 1.6 miljuunaa pelaajaa ollu piikki stiimissä. Tälläkin hetkellä yli miljuuna on pällejä kiusaamassa. Se on aika kova veto, taakke jäi CS ja Pubg. Sen verran alko kiinostamaan että mistä tässä on kyse, niin piti eilen kaveria hätistellä laittamaan disco striimiä päälle, että pääsee itte kattomaan ja kyselemään tyhmiä. :D Näytti ihan hauskalta, kun 4 pelaajan tohelointia kattelin. Ei tosin oo ehkä mun peli kuitenkaan, kun en oo sitä Pokemon sukupolvea. Mutta ei sitä tiiä vaikka sormi tuossa hakeutuu osta namikalle joku päivä.

Mutta kova suoritus tämä on ollu. Positiivisia rewikoitakin stiimissä melkeen 51k jo kertynyt. Kiva silleen nähä että ilman satojen miljoonienkin budjettia saadaan nykyään tehtyä peli, mikä uppoaa pelaavaan porukkaan. :)

Viimeksi muokattu:
Ilmaispelit tärisevät kauhusta. Kyllähän se menee Steamin pelatuimmaksi peliksi niin että heilahtaa, jos vain sama vire jatkuu viikonloppuun asti. Pelityyppi on sellainen, että varmasti tulee pelitunteja, jos vain porukka jatkaa ostamista tähän tahtiin. Peli on hinnoiteltu erittäin viisaasti sinne lähelle Minecraftia, jolloin premiumihinnasta ei tule estettä myynneille mutta pelintekijä saa silti rahaa sen verran, etteivät pahimmat ryöstöstrategiat esim. lisäsisällön muodossa ole välttämättömiä.

Olisin painanut ostonappia välittömästi ellei pelin "early access" ilmenisi ilmeisesti vielä varsin vahvasti, mutta siltikin kyllä hiukan houkuttelisi kokeilla itsekin. Todennäköisesti hienoja tunteja tulossa lasten kanssa coopatessa, mutta parempi varmaan vielä odotella jonkin aikaa.

Olisin painanut ostonappia välittömästi ellei pelin "early access" ilmenisi ilmeisesti vielä varsin vahvasti, mutta siltikin kyllä hiukan houkuttelisi kokeilla itsekin. Todennäköisesti hienoja tunteja tulossa lasten kanssa coopatessa, mutta parempi varmaan vielä odotella jonkin aikaa.

Itsellä taas esteenä on peliruuhka. Alkaen tästä viikosta sieltä tulee Tekken 8, Like a Dragon 8 ja ensi viikolla Persona 3 Remake. Siihen päälle vielä kuukauden päästä ilmestyvä FF 7 Rebirth. Ei vaan ole aikaa pelata tällaista peliä joka syö peliaikaa niin paljon.

Itsellä taas esteenä on peliruuhka. Alkaen tästä viikosta sieltä tulee Tekken 8, Like a Dragon 8 ja ensi viikolla Persona 3 Remake. Siihen päälle vielä kuukauden päästä ilmestyvä FF 7 Rebirth. Ei vaan ole aikaa pelata tällaista peliä joka syö peliaikaa niin paljon.
Joo, kyllä tässä joutuu valintoja tekemään. Jestas mikä alkuvuosi.

Itse kyllä ihmettelisin, jos MS lähtisi tätä enemmän tukemaan koska riski Nintendon oikeustoimista on niin suuri. MS ei halua suoraan törmäyskurssille Nintendon kanssa.

Dev team ei ainakaan ole siitä huolissaan enkä ole minäkään, ainahan sitä puhutaan että nintendo haastaa millon minkäkin firman oikeuteen, että se lähinnä meemi, esim Genshin Impactin kohdalla puhuttiin että millonka nintendo haastaa heidät oikeuteen. sama homma taisi olla heidän (palworld devsien) aiemman pelin Craftopian kohdalla joka on ottanut paljon myöskin vaikutteita Breath of the Wildista Genshinin tapaan.

Ylös Bottom