Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pam! Ilotulituksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TopG
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

TopG

New Member
Kun jouluaatto on ohi ja herkkuja sulatellaan, on aika tähdätä uuteen vuoteen. Raketit ostetaan ja ammutaan keskiyöllä. Vai eikö?

Herättävätkö ilotulitteet teissä paheksuntaa vai muistoja hyvistä ajoista?
Tyydyttekö katsomaan sivusta, ammutteko itse vai pysyttelettekö sisällä korvia kiinni pitäen?

Kuulun itse niihin, jotka eivät malta vain katsoa. Tosin katselu ja oma ammuskelu voidaan toteuttaa yhtäaikaisesti. Asun nimittäin Lauttasaaressa, Länsisataman rannan toisella puolella, josta on suora näkymä Senaatintorille. Siellä ampuvat vuosittain Suomen mestarit! Asun ensimmäistä vuotta täällä, joten odotan innolla miltä se tulee näyttämään rannasta.

Vastaus: Pam! Ilotulituksia!

Raketteja tulee varmasti taas ammuttua. Minkäs teet on se sen verran hauskaa. Budjetin vuoksi enimmäkseen kuitenkin kaikkea pienempää sälää ja ehkä jokunen pata tai isompi raketti lisäksi. Samalla tietysti katselen illalla muidenkin ilotulituksia.

Viime vuonna oli niin tylsä sää, etten jaksanut ampua omiani loppuun. Ihan loistava juttu tätä vuotta ajatellen, sillä ei tarvitse ostaa uusia, ja ylijäämästä kyllä riittää ammuttavaa.

Tulee kyllä ostettua aika paljonkin raketteja.Enimmäkseen niitä vähä pienempiä ku niillä voi tehä sitten omia viritelmiä jne.Toki myös isompia jonku verran joukkoon.

Senttiäkään en ole koskaan raketteihin laittanut enkä laita, en keksi turhempaa kohdetta johon rahoja tuhlata kuin ilotulitusraketit. Mieluummin vaikka pyyhin perseeni seteleillä, sekin olisi paremmin sijoitettua rahaa imo :-p

Sen verran vituttaa nuo raketit että saatan tänä vuonna lähteä vanhempien luokse maalle uudeksivuodeksi, ettei tarvitse kuunnella sitä helvetin pauketta. Hermot vaan menee jos koittaa minnekkään lähteä ja sisälle kuuluu myös turhan hyvin.

Hieman into raketteihin mennyt kun on ikää tullut, mutta kyllä niitä on edelleen tullut hankittua. Viime vuonna oli yksi iso rakettipaketti ja hieman pientä rakettisälää (oiskohan 25-30e mennyt). Luultavasti samalla linjalla mennään tämäkin UV.

Täällä Espoon Leppävaarassa on kyllä ihan makeet tulitukset. :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ilotulitteet tulisi kieltää lailla piste. Tässä tietysti vain meidän perheen mielipide mutta perusteluna toimii 3 syytä: 1. Mä en voi sietää pauketta. 2. Emäntä ei voi sietää pauketta. 3. Koira menee paniikkiin. Siksi aina paettava maalle.

Viimevuoden ylijäämiä tulee paukuteltua, lisää tuskin ostan. Ikää just sen verran, että pikkusälät ei niin paljoa enää kiinnosta ja isompia ei tule ostettua ainakaan tänä vuonna.

Ehkä yhden isomman padan voisi ostaa, minkä sitten siinä puolenyön aikoihin taivaille ampuisi. Siihen saa jäädä ilotulittelut.

mun uusvuos vietetää joko kiltisti kotona sisätiloissa tai sitten synnyttäneiden osastolla... lask.aika on tosa 5.päivä, mutta täällä valitetaan, että sais jo tulla ku supistelee :D Kyllä mä oon koittanu sinne massuun huudella, ettei oo tervetullu viel tänävuonna...
eli jos on syntyny, oon persheen kanssa kotona, ku yksin ei "uskalla" kaljojen kanssa ulostautua :o ja jos ei oo ni kuitenki perkeslele ollaa synnyttämässä... jee, jopas tulee hauska uusvuos... no jos syntyis ekanapäivänä, ni eikusta kori kaljaa kaupasta ja istumaa Lahen kaupungihtalon pihalle kattoo pompsuja ja juomaa olutta arvoisassani seurassa... Lahtelaiset shiis, tulhkee mukkaani :rolleyes:
Ja jos ei oo synnytystä tiedossa, ni kotosalla ollaan, ku eipä toi eukko viitti kävellä minnekkää... hauskin uusvuos ever...... :O

Jos joku aikoo yhden rakettilajitelman ostaa, niin suosittelen ehdottomasti Lidlin Mammuttilajitelmaa. Perkuleen hieno. Lidlin pienimmät padat ovat myös aivan käsittämättömän hyviä. Melkeinpä ainoa aika vuodessa, kun tulee siinä kaupassa käytyä. :)

Jokavuotisen perinteen mukaan vietämme uuttavuotta kaverin sukulaisten mökillä Rääkkylässä, kaukana kaikesta. Laitetaan ruokaa, pelataan konsolilla split-screen multiplayeriä ja räjäytellään tulitteita. Itse olen liikkeellä ihan yhtä perinteisellä 50e budjetilla. Aikeena ostaa 3-4 pataa, yksi rakettinippu, roomalaisia (Lidlistä eurolla 24kpl) ja muutama ilmapommi (Leijona laukaus 2.0 "avaukseksi" klo. 18:01, Thunderit Tavaratorilla eurolla 24kpl). Muita pientulitteita jäi yli viime vuodesta, joten sellaisia en aio tänä vuonna hankkia.

Jos joku aikoo yhden rakettilajitelman ostaa, niin suosittelen ehdottomasti Lidlin Mammuttilajitelmaa. Perkuleen hieno. Lidlin pienimmät padat ovat myös aivan käsittämättömän hyviä. Melkeinpä ainoa aika vuodessa, kun tulee siinä kaupassa käytyä. :)
Lidl nosti hintojaan reilusti viime vuodesta, joten tänä vuonna ostan - roomalaisia lukuunottamatta - tulitteeni muualta. Mammuttilajitelmakin nousi 25 euroon, kun Tokmanni myy Rakettirykäystä 20e ja Rakettikeiulta saa Astronomian myöskin 20e.

no huh, Timppa täällä valittaa ettei pääse uutenavuotena pilettää kun vauva saattaa tulla?
Ehkä hiukan hienompi asia oman lapsen syntyminen ku päästä vetää kaljaa kylille... Noh eipähän oo mun ongelma...

Joo ja ite en todennäkösesti kyllä tuu juurikaan tulitteita ostamaan, korkeintaan jos joku lajitelma sattuu käteen tarttumaan vaikka Prismassa käydessä :p

no huh, Timppa täällä valittaa ettei pääse uutenavuotena pilettää kun vauva saattaa tulla?
Ehkä hiukan hienompi asia oman lapsen syntyminen ku päästä vetää kaljaa kylille... Noh eipähän oo mun ongelma...

Joo ja ite en todennäkösesti kyllä tuu juurikaan tulitteita ostamaan, korkeintaan jos joku lajitelma sattuu käteen tarttumaan vaikka Prismassa käydessä :p

en mä sitä valita, etten pääse ryyppäämään, vaan sitä, että ei päästä perheen kanssa juhlimaan uutta vuotta kuten lapsiperheillä on tapana :p

Kymmeniä tuhansia euroja savuna ilmaan, kirjaimellisesti. Ja missä järki? Että saa katsella hassunhauskoja värejä ja valoja muutaman minuutin ajan. Ilotulitteet ovat IMHO varmaan turhin keksintö ikinä, heti aromipadan jälkeen. Kaiken tuon rahan, mitä noihin menee niin kaupungeilta ja kunnilta ja yksityishenkilöiltäkin, voisi lahjoittaa vaikka hyväntekeväisyyteen.

Ja miksi ajaa autolla kun kävellenkin pääsee.. Mutta niin ostan raketteja koska on niin kiva katsella hassunhauskoja värejä ja valoja muutaman minuutin ajan. Ollaan meidän oman poppoon kanssa jo muutama vuosi tehty niin että jokainen antaa rahaa tietyn summan ja käydään sitten yhdessä ostaan isoläjä raketteja. Tänä vuonna ostoon menee pelkkiä jättiraketteja ja patoja.

Aina niihin on tullut rahaa laitettua, mutta ajattelin jättää tänä vuonna väliin. Mukavahan niitä on ammuskella ties mihin ilmansuuntaan tahansa, mutta kerta kaikki naapuritkin ampuu, niin sama jättää väliin.

Säästyy rahaakin.

En tajuu tätä ku suurin osa täälä on vaa jotai nysväreitä jokka ei kestä "rakettipauketta". :eek:

Mutta asiaan Mikä on parempaa kun raketin tuoksu kylmässä säässä. Aion ostaa jotain pieniä raketteja tänä vuonna kun kaikki rahat kului muiden lahjoihin ja omaan CoD 5 seen.

Jos tulitikun uskaltaa raapaista, niin siinä se. Muuten ihaillaan muiden ampumia raketteja. Turhaa tuollainen ihme saarnaaminen, juhlia pitää niin taas jaksaa läpi sen harmaan arjen.

Ylös Bottom