Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Säälittävä threadi...taitaa olla PS2:n hyvät pelit vähissä, kun Hifi_Miehellä ja Juupajaapalla vaan innostusta ja aikaa tuntuu riittävän näiden turhaakin turhempien threadien kirjoittelemiseen? Sen sijaan, että alkaisin tässä nyt perusteleen jotain päivää selvää asiaa, niin taidankin mennä pelaan vähän Splintteriä! :)

Onnea vaan väyläjuttujen kirjoitteluun!

Sori Gimmel, mutta mitenkäs sitten sinulla on aikaa kirjoitella tänne? Eikö se Splinter Cell olekaan niin hyvä, mutta pakko kai sinunkin on vain epätoivoisesti yritettävä uskotella itsellesi niin.
Ettei vaan alkaisi kiristämään kun hypetetyt xboxin jeesuspelit osoittautuvatkin kerta toisensa jälkeen pienoisiksi pettymyksiksi.

Jos et ole huomannut niin minä olen jo jättänyt konsolisotimisen melkein kokonaan pitkän aikaa sitten, miksi sotia enää kun voitto on jo kotona ;) Tähänkään threadiin en ollut ehtinyt kirjoitella (Vice City, Ratcht & Clank, Burnout2, WRC2, Kingdom Hearts ja muutama vanhempi peli vievät aikaani) mutta kun otit nickini esille niin oli pakko vastata.
 
Eräät vain jaksavat...:rolleyes:
No kertokaa nyt sitten kaikille: mikä konsoli on tehokkain? Vastaukseksi saan teknisiä tietoja ja oletuksia.;) Tähän ei saada vastausta.
Kysynkin sen sijaan: Missä pelissä on parhaimmat grafiikat? Splinter Cell? Metroid Prime?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Ettei vaan alkaisi kiristämään kun hypetetyt xboxin jeesuspelit osoittautuvatkin kerta toisensa jälkeen pienoisiksi pettymyksiksi.

Splinter Cell on tämän vuoden toiseksi paras peli, ja koska Metroid Prime julkaistaan täällä vasta ensi vuonna niin Splinter Cell on parasta mitä konsolille nyt täällä saa. Kannattaisi sinunkin kokeilla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Eräät vain jaksavat...:rolleyes:
No kertokaa nyt sitten kaikille: mikä konsoli on tehokkain? Vastaukseksi saan teknisiä tietoja ja oletuksia.;) Tähän ei saada vastausta.
Kysynkin sen sijaan: Missä pelissä on parhaimmat grafiikat? Splinter Cell? Metroid Prime?

Heh, tuo on aika vaikea sanoa. Kumpaakin pelanneena voin sanoa että kummatkin ovat upeita, enkä osaisi kyllä verrata.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Splinter Cell on tämän vuoden toiseksi paras peli, ja koska Metroid Prime julkaistaan täällä vasta ensi vuonna niin Splinter Cell on parasta mitä konsolille nyt täällä saa. Kannattaisi sinunkin kokeilla.
Tulipa vastaus nopeasti. Et tainnut edes ehtiä lukea viestiäni.:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Tulipa vastaus nopeasti. Et tainnut edes ehtiä lukea viestiäni.:D

En, editoin paremmin sitä sillä välin kun kirjoitit tuota :P

edit: Hei, onko PS2lla peliä joka on hyvä esitys koneen tehoista joka EI ole tasohyppely?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Re: Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
2. No tottakai tuon nyt jokainen tietää. Sinänsä naurettavan asiasta tekee se että juuri esimerkiksi polygoneja Xboxsin pitäisi pystyä piirtämään ainakin kymmenkertaisesti sen peleissä nähtyä enemmän. Sen sijaan esimerkiksi PS2:nen on näyttänyt jo sen 15miljoonaa polygonia eli suurinpiirtein sen mihin Sony lupasi sen pystyvän.

Minä en nyt näistä paljoakaan ymmärrä, mutta heitetääs nyt ilmaan se mitä Halo2:sta on sanottu... eikös tekijät hehkuta sitä että polygoneja on vähennetty ihan hemmetisti sitten Halo:n, mutta silti (kuten kuvat ja video) näyttää, on grafiikka parantunut ihan älyttömästi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ppn
Täällä ois jotai tietoo

Hmm mahtaakohan tuo sivustolla kirjoitellut Jarmo Vestola lukea näitä boardeja? Voisi vähän kuitata tuosta puolueellisuudessa artikkeleissa sekä kielioppivirheistä mitä on ihmeen paljon. Puhumattakaan suoranaisista virheellisitä tiedoista.
 
Ei nyt varsinaisesti liity PS2 vs Xbox, mutta eilinen tilt pisti miettimään... Jos PC:n ja Xboxin koodi on niin samaa kun kaikki xbox vihaajat whinee(DirectX), niin miksi Rallisport challengen arvostelussa sanottiin että se vaatii todella kovan koneen... ei varmaan tarkoita että tarvitsee yli 733Mhz, vaan mieleen tulee heti että puhutaan reilusti yli gigan koneista?

Voiko tämän pistää puhtaasti resoluution piikkiin?

Taidettiin myös sanoa että vaikka kaikki grafiikkasäädöt olis kaakossa, niin silti xboxin versio on nätimpi... ihan hyvin konsolien resoluutiolta?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Hmm mahtaakohan tuo sivustolla kirjoitellut Jarmo Vestola lukea näitä boardeja? Voisi vähän kuitata tuosta puolueellisuudessa artikkeleissa sekä kielioppivirheistä mitä on ihmeen paljon. Puhumattakaan suoranaisista virheellisitä tiedoista.

Juu...

PS2fin:n tekijät ylläpitävät myös Xboxiin ja GameCubeen liittyväiä pelisivustoja: Xboxfin ja Cubefin. Niistä löydät myös hyviä peliarvosteluja sekä ajankohtaisia uutisia.

Murrr.... :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
Ei nyt varsinaisesti liity PS2 vs Xbox, mutta eilinen tilt pisti miettimään... Jos PC:n ja Xboxin koodi on niin samaa kun kaikki xbox vihaajat whinee(DirectX), niin miksi Rallisport challengen arvostelussa sanottiin että se vaatii todella kovan koneen... ei varmaan tarkoita että tarvitsee yli 733Mhz, vaan mieleen tulee heti että puhutaan reilusti yli gigan koneista?

Voiko tämän pistää puhtaasti resoluution piikkiin?

Taidettiin myös sanoa että vaikka kaikki grafiikkasäädöt olis kaakossa, niin silti xboxin versio on nätimpi... ihan hyvin konsolien resoluutiolta?

PCn koodi on yleensä OpenGLää (GameCube) tai Direct3Dtä (XboX). On faktaa että PCllä ei tapahdu sitä optimointia mitä konsoleilla eli raakaa tehoa peleihin yleensä tarvitaan rankasti enemmän. Tosin jos tuon pelin tunkee sille 640x480 resolle ja televisioon niin eiköhän se vähän lussummallakin koneella toimi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Splinter Cell on tämän vuoden toiseksi paras peli, ja koska Metroid Prime julkaistaan täällä vasta ensi vuonna niin Splinter Cell on parasta mitä konsolille nyt täällä saa. Kannattaisi sinunkin kokeilla.

Minulle riitti messuilla kokemani Splinter Cell, eikä se mielestäni valaistusefekteiltään eikä muutenkaan teknisesti näyttänyt ollenkaan niin hienolta mitä olin kuvitellut hypettämisen perusteella.

Esim. Päähahmon varjo oli todella tökerösti tehty, välillä se oli hahmosta täysi irrallaan katossa, eikä se juuri koskaan näyttänyt projisoituvan oikein. Pikaisesti katsomalla kenttien valaistus ja varjot voivat kyllä näyttää näteiltä, mutta tarkemman tutkiskelun -jälkeen monet efekteistä ovat yksinkertaisia multiteksturoinnilla tehtyjä valoja. Pelistä paistaa tosi pahasti läpi että se on tehty jo hieman vanhahtavalla Unreal pelimoottorilla (tosin täytyy nostaa hattua että sitä käyttämällä on saatu näinkin hyvää jälkeä).

Voi tietysti olla että pelattavuus nostaa jo SC:n niin korkealle että se on taas uusi Halon tapainen Kaikkien Aikojen Konsolipeli (hype), mutta MGS2 PS2:lla on mielestäni yhä kokonaisuutena näyttävämpi ja pelattavampi.

Kysyit myös mikä peli S2lla olisiä esitys koneen tehoista joka EI ole tasohyppely. Seuraavaksi esimerkkejä eri genreistä:

- Annan sinule esimerkiksi MGS2:n jonka aloitusosuus tankkerilla ja cutscenet toimivat hyvin.
- Gran Turismo 3 ja - Consept, vielä ei ole tullut päihittävää peliä millään konsolilla.
- Tulevista peleistä kannattaa pitää silmällä Primalia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Minulle riitti messuilla kokemani Splinter Cell, eikä se mielestäni valaistusefekteiltään eikä muutenkaan teknisesti näyttänyt ollenkaan niin hienolta mitä olin kuvitellut hypettämisen perusteella.

Voi tietysti olla että pelattavuus nostaa jo SC:n niin korkealle että se on taas uusi Halon tapainen Kaikkien Aikojen Konsolipeli (hype), mutta MGS2 PS2:lla on mielestäni yhä kokonaisuutena näyttävämpi ja pelattavampi.

Kysyit myös mikä peli S2lla olisiä esitys koneen tehoista joka EI ole tasohyppely. Seuraavaksi esimerkkejä eri genreistä:

- Annan sinule esimerkiksi MGS2:n jonka aloitusosuus tankkerilla ja cutscenet toimivat hyvin.
- Gran Turismo 3 ja - Consept, vielä ei ole tullut päihittävää peliä millään konsolilla.
- Tulevista peleistä kannattaa pitää silmällä Primalia.

No eipä ole yllätys, sinuun kun ei vielä ole tehnyt vaikutusta (tai niin sinä väitä) mikään muu peli kuin PS2:n pelit, siis edes graafisesti. Ei ainkaan yksikään sellainen Xboxin peli joka on saanut valtavasti kehuja grafiikasta, sinun mielestä Halo, PGR, Doa3, SC yms. pelit ovat rumia vaikka ne ovat keränneet kehuja vaikka millä mitalla. (tarkoitukseni ei ollut laittaa sanoja suuhusi, vaan tällä boardilla ainkin noita kolmea peliä nyt olet väittänyt "rumaksi" tms.)

btw. Onneksi messuilla saa sen totuudenmukaisimman kuvan pelistä ;)

Et saa mistään kulmasta katsottuna Haloa, PGR:ää, Doa3:sta, SC:tä näyttämään hyvältä, mutta silti jaksat vielä kehua MGS2:sta ja GT3:sta jotka eivät kummatkaan taas näytä minun silmissäni kovin erikoisilta ainakaan graafisesti, MGS2 ainakin oli pettymys aikoinaan. Tiedä sitten johtuiko odotuksista...

Mutta eipä siinä, sun signatures kertoo ihan tarpeeksi. Ei sen jälkeen voi kuvitellakkaan etteikö silmälasis (myös linssit, eikä vain sangat) olis hieman sinertävät.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Minulle riitti messuilla kokemani Splinter Cell, eikä se mielestäni valaistusefekteiltään eikä muutenkaan teknisesti näyttänyt ollenkaan niin hienolta mitä olin kuvitellut hypettämisen perusteella.....

....mutta MGS2 PS2:lla on mielestäni yhä kokonaisuutena näyttävämpi ja pelattavampi.

Kysyit myös mikä peli S2lla olisiä esitys koneen tehoista joka EI ole tasohyppely....
...- Gran Turismo 3 ja - Consept, vielä ei ole tullut päihittävää peliä millään konsolilla

Okei... no, aika hyvin arvostelet taas peliä kun olet testannut messuilla :P Mutta OK, MGS2 on mielestäni kokonaisuutena parempi kuin SC (no, ainakin yhtä hyvä), ehkä sen takia että SCssä AI ei ole ainoastaan tyhmä mutta myös auttamattoman buginen. MGS2ssa se on vain tyhmä. Graafisessa loistossa se pyyhkii MGS2lla lattiaa, mutta kai tuo nyt on ymmärrettävää kun miettii ikäeroa peleillä (puhumattakaan konsolien tehoeroista).

GT3C on muuten paras esimerkki PS2n tehoista, ei suinkaan R&C. Hyvä kun muistutit.
 
Jaahas ,vanha vääntö kantaa edelleen, nyt uudessa ketjussa. Tämä on positiiviin kehitys koko BBS:ssä pitkiin aikoihin! :D

Odottakaahan avan, kun SC:n PS2 versio tulee uunista ulos samalla ah niin PS2 rautaan optimoidulla unreal-moottorilla ja köhii ku isoisä kuolinvuoteella, niin siitä se laulu ja pilkka alkaa.

Keiu, mikä on muuten sit se vuoden paras peli, jos SC on toisiks paras? Vastaan: Ihan mikä tahansa muu peli ;)

Slaisser: PGR valtavasti kehuja graffasta ?!?, sitä kyllä verrattiin grafikan tasolta GT3:n lähes kaikissa ei XBox-fani lähteissä mitä minä luin.

Se on nyt kuitenkin hyvä, jos XBoxin omistajille riittää tahti 1 hyvä peli per vuosi, mulle se ei riitä ja siksipä PS2:lla pelailenkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Keiu, mikä on muuten sit se vuoden paras peli, jos SC on toisiks paras? Vastaan: Ihan mikä tahansa muu peli ;)

Sehän on tietenkin Metroid Prime, paras peli ehkä koskaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover


Se on nyt kuitenkin hyvä, jos XBoxin omistajille riittää tahti 1 hyvä peli per vuosi, mulle se ei riitä ja siksipä PS2:lla pelailenkin.



Jep.

Huonoja pelejä, totta.

Vai onko jotain hyvää?

En tiiä, mut ihan tässä lähiaikoina ilmestyy:


Mortal Kombat: Deadly Alliance,
Battle Engine Aquila,
Mafia,
Panzer Dragoon Orta,
Operation Flashpoint: Cold War Crisis,
Star Wars: Knights of the Old Republic,
Rainbow Six: Raven Shield,
Shenmue II,
XIII,
Brute Force,
Baldurs Gate: Dark Alliance,
Fable,
Apex,
Midtown Madness 3,
Crimson sea,
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

Ja kaikki tämä Boksille.

Eli eiköhän lopeteta se pelien määrän/laadun morkkaaminen, jos ei ole esittää mitää konkreettista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
höpö höpö! Ei GC.lle voi tulla hyviä pelejä!

Hellitä vähän sitä kolaa mies, sokeri nousee päähän. Ei tarvitse kuitenkaan tehdä itsestään pelleä threadin pilaamisen nimissä.
 
Re: Re: Re: Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
1. PS2 ei pysty piirtämään eniten polygoneja, XboX varmasti puskee polygoneja eniten, ja sen jälkeen GC (erot kolmen välillä tuossa suhteessa tosin mitättömiä, polycountit eivät tee pelistä juurikaan paremman näköistä enää nykytekniikalla kun nuo countit ovat muutenkin helvetin korkeita). GCn ilmoitettu 6-12 milj on hauska arvio, koska on aika monta peliä mitkä ovat 20 milj paikkeilla. Eli ei ainakaan Nintendoa voi syyttää liioittelusta. Myös se että sanoisit GCn heikkoudeksi valaistusefektejä on vähän kyseenalaista sillä nuohan ovat kuitenkin konsolin ehkä kiitettävimpiä ominaisuuksia... No kuitenkin, niistä tekstuureista. PS2 pystyy työntämään ihan OK tekstuureja kyllä vaikka ei GCn tai XboXin tasoista tavaraa. Tekstuuriefekteissä ja tekstuurilayereissä se vaan jää armotta, joissa GC hakkaa jopa XboXin.

2. Syy miksi PS2n polycountit peleissä ovat kovia on se koska sille on tehty pelejä kuten R&C. Sekä XboX että GC voisivat helposti tuollaista peliä pyörittää, mutta se olisi todennäköisesti kauniimpi pienemmällä countilla ja paremmilla tekstuureilka, ja myös helpompi ohjelmoida.

http://arstechnica.infopop.net/OpenTopic/page?a=tpc&s=50009562&f=39309975&m=2310991124&r=1560988324#1560988324

Siellä on pari ihan mielenkiintoista pointia.
 
Ylös Bottom