Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Re: Re: Re: Re: Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
http://arstechnica.infopop.net/OpenTopic/page?a=tpc&s=50009562&f=39309975&m=2310991124&r=1560988324#1560988324

Siellä on pari ihan mielenkiintoista pointia.

Oho? Totta puhuen en olisi odottanut sinulta linkkiä mihinkään mikä julistaa GC:n paremmuuttaa PS2een nähden. Arse technican foorumeita kannattaa kyllä seurailla, siellä on aina kiinnostavia keskusteluita.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Mortal Kombat: Deadly Alliance,
Battle Engine Aquila,
Mafia,
Panzer Dragoon Orta,
Operation Flashpoint: Cold War Crisis,
Star Wars: Knights of the Old Republic,
Rainbow Six: Raven Shield,
Shenmue II,
XIII,
Brute Force,
Baldurs Gate: Dark Alliance,
Fable,
Apex,
Midtown Madness 3,
Crimson sea,
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
Näistäkin osa on käännöksiä PC:ltä,joten laatu on taattu.HAHA
Tuskinpa vain,ja annan sulle mun GameBoy:n(kovat panokset),jos Mafia tulee saamaan edes hyvän arvosanaa.
Ja Mortal Kombat on puskenut "laatu"-pelejä markkinoille jo hyvän aikaa.Boxin omistajille onnittelut.Toivottavasti ei käännetä PS2:lle.

Tai no,mistä minä tiedän.Voihan noi pelit olla onnistuneitakin,joten älkää ampuko...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Odottakaahan avan, kun SC:n PS2 versio tulee uunista ulos samalla ah niin PS2 rautaan optimoidulla unreal-moottorilla ja köhii ku isoisä kuolinvuoteella, niin siitä se laulu ja pilkka alkaa.
No eihän siitä tietenkään tule yhtä hieno kuin Xbox-versio, vaikka tehot PS2:ssa riittäisivätkin. Onhan se nähty miten huonosti pelit yleensäkin kääntyvät konsolilta toiselle. Esim. MGS2: Substance on kuulemma rumempi, kuin MGS2 PS2:lla ja nykii enemmän, vaikka ei luulis olevan tehoista kiinni. Monia muitakin esimerkkejä löytyy, kumpaankin suuntaan.
 
Mortal Kombat: Deadly Alliance julkaistiin samaan aikaan Jenkeissä kaikille konsoleille ja on saanut hyviä arvosteluita netissä, yli 80 pisteen keskiarvo kaikilla versioilla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
No eipä ole yllätys, sinuun kun ei vielä ole tehnyt vaikutusta (tai niin sinä väitä) mikään muu peli kuin PS2:n pelit, siis edes graafisesti. Ei ainkaan yksikään sellainen Xboxin peli joka on saanut valtavasti kehuja grafiikasta, sinun mielestä Halo, PGR, Doa3, SC yms. pelit ovat rumia vaikka ne ovat keränneet kehuja vaikka millä mitalla. (tarkoitukseni ei ollut laittaa sanoja suuhusi, vaan tällä boardilla ainkin noita kolmea peliä nyt olet väittänyt "rumaksi" tms.)

btw. Onneksi messuilla saa sen totuudenmukaisimman kuvan pelistä ;)
....

Äläpä vääristele mitä olen kirjoittanut.

En ole tainnut sanoa missäänvaiheessa mitään näistä peleistä varsinaisesti 'rumaksi', vaan että ne eivät siinämielessä tehneet vaikutusta mitä niitä oli hypetetty ja verrattu esim. PS2 peleihin.

Kerroin myös viestissäni melko selvästi että vaikutelmani todellakin perustuu VAIN ulkoasuun, ja että ennennäkemättömän hyvä pelattavuus voi nostaa pelin todella huippupeliksi (xboxilla).

Et siis Slaisser vieläkään ole oppinut sisälukutaitoa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan prawn
Näistäkin osa on käännöksiä PC:ltä,joten laatu on taattu.HAHA
Tuskinpa vain,ja annan sulle mun GameBoy:n(kovat panokset),jos Mafia tulee saamaan edes hyvän arvosanaa.
Ja Mortal Kombat on puskenut "laatu"-pelejä markkinoille jo hyvän aikaa.Boxin omistajille onnittelut.Toivottavasti ei käännetä PS2:lle.

Tai no,mistä minä tiedän.Voihan noi pelit olla onnistuneitakin,joten älkää ampuko...

Valitettavasti löytyy PS2:lle
http://www.metacritic.com/games/platforms/ps2/mortalkombatdeadlyalliance
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Äläpä vääristele mitä olen kirjoittanut.

En ole tainnut sanoa missäänvaiheessa mitään näistä peleistä varsinaisesti 'rumaksi', vaan että ne eivät siinämielessä tehneet vaikutusta mitä niitä oli hypetetty ja verrattu esim. PS2 peleihin.

Kerroin myös viestissäni melko selvästi että vaikutelmani todellakin perustuu VAIN ulkoasuun, ja että ennennäkemättömän hyvä pelattavuus voi nostaa pelin todella huippupeliksi (xboxilla).

Et siis Slaisser vieläkään ole oppinut sisälukutaitoa.

Juu en, kaikkia noita pelejä olet dissannut...

Esim PGR oli grafiikaltaan muka vain edeltäjänsä tasoinen jne...

Kerroitko että VAIN? Silti sanoit näin:
mutta MGS2 PS2:lla on mielestäni yhä kokonaisuutena näyttävämpi ja pelattavampi.
Vai viittaako tuo "pelattavampi"-kohtakin siihen että MGS2:ssa on jotenkin selkeämpi tms. grafiikka, joten se on pelattavampi? ;)

Juu en, enkä luetun ymmärtämistä tai yhdyssanoja :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
...
Kerroitko että VAIN? Silti sanoit näin:

Vai viittaako tuo "pelattavampi"-kohtakin siihen että MGS2:ssa on jotenkin selkeämpi tms. grafiikka, joten se on pelattavampi? ;)

Juu en, enkä luetun ymmärtämistä tai yhdyssanoja :)

öööh, joo, olet oikeassa.
Tuo pelattavuuden tuominen mukaan tohon vertailuun oli hieman huonoin perustein. Tunnustan että SC:n arvioni pelattavuudesta perustuu lähes 100% kuulopuheisiin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
. Pelistä paistaa tosi pahasti läpi että se on tehty jo hieman vanhahtavalla Unreal pelimoottorilla (tosin täytyy nostaa hattua että sitä käyttämällä on saatu näinkin hyvää jälkeä).

Ymmärtääkseni SC on tehty uutta Unreal Warfare -pelimoottoria käyttäen.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
1. Oho? Totta puhuen en olisi odottanut sinulta linkkiä mihinkään mikä julistaa GC:n paremmuuttaa PS2een nähden. Arse technican foorumeita kannattaa kyllä seurailla, siellä on aina kiinnostavia keskusteluita.

2. Polycountit eivät tee pelistä juurikaan paremman näköistä enää nykytekniikalla kun nuo countit ovat muutenkin helvetin korkeita

1. Ymmärsitköhän nyt ihan oikein linkkini sisällön. Eli siis GC:ssa on tosiaankin todella hyvät multiteksturointiominaisuudet, mutta tämänhän nyt kaikki tiesivät. Mutta koska GC:ssa kaikki on haluttu pitää yksinkertaisena niin -> Of all the consoles out there, the GCN gives you the most functionality for free, but at the cost of programmability and very little ability to save cycles on simple work. The PS2 on the other hand is has very limited and simple features (3D wise), and forces you to build everything from simple instructions. Eli karkeasti sanottuna GC:lla efektejä saa helposti käyttöön mutta huonolla muokattavuudella. PS2:lla kaikki efektit pitää vääntää itse, mutta samalla koodaajalla on paljon mahdollisuuksia muokata efektiä mieleisekseen.

Olipa postissa toinenkin mielenkiintoinen juttu:

BTW, a friend of mine says they may have discovered a way to display compressed textures on the ps2 at a 2 to 1 ratio.......I forget exactly how this was to be done, but he said that it might not be too useful as its a pretty slow process. He said it might be better to simply stream textures in and out of Main Memory RAM as needed.

That's good for them... Depending on the scene, I'm usually fluctuating between 2:1 to 20:1 with my work...

2. Polygoneista sen verran että vielä ei todellakaan olla siinä pisteessä että hahmot tai maastot olisivat tarpeeksi luonnollisen näköisiä. Ehkä tärkein askel on sitten otettu kun esimerkiksi stadionien yleisö ja puut pystytään esittämään runsailla polygoni määrillä.

Ihan näin lopuksi täytyy myöntää että en todellakaan muista enää miten PS2:sen päämuistin väyläjako menee ja olen kait liian laiska etsimää tietoa siitä mutta jos kerran päämuistista GS:lle menevä väylä on 1,2GT/s eikä PS2:nen pysty pakkauksella säästämään väylää niin miten on mahdollista että PS2:nen pyörittää Ratchet & Clankin tasoista peliä jossa pelkkiä verteksejä on noin 45miljoonaa?
 
ja tuosta HALO 2:sesta vielä sen verran, että siinä Bungie EI käytä mitään toista engineä, vaan on kehittänyt Xboxille, ja VAIN yksinomaan sille ihka oman pelimoottorin, jonka pohjalle HALO 2 rakennetaan. Aina polygonit eivät kerro kaikkea. Olettekos nähneet screenshotteja ja traileria? siis mä sanon- että HALO 2 puristaa viimeisetkin mehut irti boxista. korjatkaa tosin jos olen väärässä...eipä mulla muuta...hauska threadi tää. Ja armotonta kamppailua hifi- äijän sekä keiun välillä. Todellla viihdyttävää. Mitäs mieltä olette, jos tehdään tästä kaupallista yleisön viihdettä...? :D
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
1. Of all the consoles out there, the GCN gives you the most functionality for free, but at the cost of programmability and very little ability to save cycles on simple work. The PS2 on the other hand is has very limited and simple features (3D wise), and forces you to build everything from simple instructions.

2. That's good for them... Depending on the scene, I'm usually fluctuating between 2:1 to 20:1 with my work...

3. Polygoneista sen verran että vielä ei todellakaan olla siinä pisteessä että hahmot tai maastot olisivat tarpeeksi luonnollisen näköisiä. Ehkä tärkein askel on sitten otettu kun esimerkiksi stadionien yleisö ja puut pystytään esittämään runsailla polygoni määrillä.

4. Ihan näin lopuksi täytyy myöntää että en todellakaan muista enää miten PS2:sen päämuistin väyläjako menee ja olen kait liian laiska etsimää tietoa siitä mutta jos kerran päämuistista GS:lle menevä väylä on 1,2GT/s eikä PS2:nen pysty pakkauksella säästämään väylää niin miten on mahdollista että PS2:nen pyörittää Ratchet & Clankin tasoista peliä jossa pelkkiä verteksejä on noin 45miljoonaa?

1. Puhuttiin siitä että GCllä saa eniten toimintoja ilmaiseksi, mutta eivät maininneet sitä että se ei rajaa pois mahdollisuutta kirjoittaa alusta (performancen kustannuksella tietty) ja sanottiin että PS2 pakottaa tekemään kaiken alusta, tämä siis on negatiivinen pointti, ei suinkaan positiivinen.

2. Jep sanoin jo aikaisemmin että PS2 voi pakata tekstuureja noinkin paljon mutta se säästää vain päämuistia, ei väylää.

3. Totta, mutta ero 5-20 miljoonaa polygonia on hyvillä tekstuureilla mitätön.

4. Selitin jo, R&C käyttää teksturoimattomia polygoneja väylän säästämiseen. Ei tarvitse pakata tekstuureja koska niitä ei ole.
 
Totisesti, mainiota virtuaaliviihdettähän nämä boordi-väittelyt ovat.

Ja tosiaan, jos sinulla on siinä masterchief (jota ei kyllä paljoa Halossa nähdä) tai jotain sellaista jossa on 5 miljoonaa polya, niin 20 miljoonainen ei eroa kyllä missään muussa kuin juuri siinä polygonien määrässä, tai ainakaan ihmissilmällä eroa on mahdoton nähdä. Maastossa ja sellaisissa vähän isoimmissa objekteissa niitä eroja alkaa jo vähän näkyäkin. (Joo kyllä minä tiedän :D, yeah right... Sanokaas, millä näistä on eniten polygooneja. Erot ovat kymmenkertaiset.)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan idiot
Totisesti, mainiota virtuaaliviihdettähän nämä boordi-väittelyt ovat.

Ja tosiaan, jos sinulla on siinä masterchief (jota ei kyllä paljoa Halossa nähdä) tai jotain sellaista jossa on 5 miljoonaa polya, niin 20 miljoonainen ei eroa kyllä missään muussa kuin juuri siinä polygonien määrässä, tai ainakaan ihmissilmällä eroa on mahdoton nähdä. Maastossa ja sellaisissa vähän isoimmissa objekteissa niitä eroja alkaa jo vähän näkyäkin. (Joo kyllä minä tiedän :D, yeah right... Sanokaas, millä näistä on eniten polygooneja. Erot ovat kymmenkertaiset.)

ykkösellä tai kolmosella...
 
Onko sillä mitään väliä kumpi on tehokkaampi.
Suosio ja "paremmuus" näkyy jo myyntiluvuissa, jotka takaavat runsaan pelituotannon. Ja mitä enemmän sen parempi, se on valinnan vapautta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Jep.

Huonoja pelejä, totta.

Vai onko jotain hyvää?

En tiiä, mut ihan tässä lähiaikoina ilmestyy:


Mortal Kombat: Deadly Alliance,
Battle Engine Aquila,
Mafia,
Panzer Dragoon Orta,
Operation Flashpoint: Cold War Crisis,
Star Wars: Knights of the Old Republic,
Rainbow Six: Raven Shield,
Shenmue II,
XIII,
Brute Force,
Baldurs Gate: Dark Alliance,
Fable,
Apex,
Midtown Madness 3,
Crimson sea,
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

Ja kaikki tämä Boksille.

Eli eiköhän lopeteta se pelien määrän/laadun morkkaaminen, jos ei ole esittää mitää konkreettista.

Avainsana KONKREETTISTA! Nuo ei siis ole vielä olemassa, vaan vasta tulossa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Hellitä vähän sitä kolaa mies, sokeri nousee päähän. Ei tarvitse kuitenkaan tehdä itsestään pelleä threadin pilaamisen nimissä.

Jos ei välillä voi keventää, niin voi voi... Eiköhän se mielikuva meikäläisestäkin ole jo porukoille muodostunut

EDIT: Vedän lightiä juuri tuosta syystä
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan trend
Onko sillä mitään väliä kumpi on tehokkaampi.
Suosio ja "paremmuus" näkyy jo myyntiluvuissa, jotka takaavat runsaan pelituotannon. Ja mitä enemmän sen parempi, se on valinnan vapautta.

Myyntiluvut eivät aina kerro kaikkea!
Se että Playstation on konsolien kärjessä on suurimmalta osin mainonnan ansiota!!
Jokainen tietää mikä on Playstation ja monet ostavat sen sen takia kun naapurin Jukalla ja alakerran Pentilläkin on.

Esim. sanoin kaverilleni, että ostin Gamecuben, niin hän vastasi, että onko se joku Sega vai?
 
Ylös Bottom