Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Re: Re: Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Halossa ei juurikaan loista mikään muu kuin laajat alueet, tekstuurit sekä laajamittainen toiminta. Halon hahmot ovat suht kankeita ja vanhentuneen näköisiä verraten nyt vaikka Metal Gearin hahmoihin. Tällä hetkellä ei mikään Xbox- peli ole kaikilla osa-alueilla, ainakaan minun silmillä katsottuna hienomman näköinen kuin jokin PS2 peli, vaikka Xbox tämän taistelun loppujen lopuksi voittaakin.
Et ole nähnyt erittäin nättiä, mutta samalla täydellisesti pyörivää Panzer Dragoon Ortaa? "Pieni" pastetus IGN:n arvostelusta:

"Graphics
Panzer Dragoon Orta is the best looking game on Xbox. That's not up for debate. Watch the game in motion and you'll see that Orta takes Xbox graphics to a whole new level. The creature and level design is as fantastic and bizarre as we've come to expect from Smilebit. Giant flying ships take on personalities of their own and the many critters looking to do Orta harm are almost hard to kill -- wouldn't it be nice to just watch them fly around for a while?
And when you do kill them, there's no skimping. Enemies explode showering the screen with particles, or flop to the ground as if they'd really been shot down. Your attacks are a brilliant show of light with each form having individual effects. The animations are as good as I've ever seen. If those dinosaurs running wild and the giant winged beasts soaring overheard don't look real to you, you may need Lasik surgery.

Every visual in Orta seems nearly perfect. Everything is richly textured and the lighting is phenomenal. The fluidity of the dragon wings, the enormous amount of particles flying about the screen, the eye-dazzling beserk attacks, and the richness of the entire universe make for a non-stop oggle-fest. Panzer goes beyond being pretty. As with the Saturn games, Sega has created a world that is unique and specific to the Panzer universe. This isn't just some fancy light show, Panzer Dragoon Orta is a carefully crafted environment that deserves to live on in further sequels.

If I could give this game an 11 in graphics, I would. Actually, forget the number you see below. Consider it an 11. This game is unbelievably gorgeous and the screenshots don't do it justice. If this is the tip of the iceberg for Xbox, I pray I never go blind."

Anteeksi, mutta oli pakko päästä hehkuttamaan... :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan luigi
Niin sehän jo nähtiin mihin XBoxista on kun MGS2 julkaistiin sille, eipä pystynyt XBox samaan kuin PS2.
No kyllä peli on Xboxilla paremman näköinen kuin PS2:lla. Hehkuttivathan pelin luojatkin Xboxin paremmuutta. Koodi tosin taisi jäädä siinä sivussa vähän kehnosti optimoiduksi, kun MGS2: Substance ei todellakaan näytä niin hyvältä, mitä parhaat Xbox-pelit ovat esittäneet. Esimerkkinä vaikka tuo yllä mainittu PDO. :) PS2:lle optimoidun pelimoottorin kääntäminen muille alustoille ei kuitenkaan ole ihan helppo nakki plökön poikkeavan arkkitehtuurin takia, joten ei Konami ihan surkeastikaan suoriutunut. Tulokset vain olisivat olleet paljon parempia, jos peli olisi koodattu alusta alkaen uusiksi. Tätä ei vain kovin usein pelitaloissa harrasteta hurjasti nousevien kustannuksien sekä työhön vaadittavan ajan takia.
 
Re: Re: Re: Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Et ole nähnyt erittäin nättiä, mutta samalla täydellisesti pyörivää Panzer Dragoon Ortaa? "Pieni" pastetus IGN:n arvostelusta:

PDO on 'on rails shoot-em-up' jollloin grafiikkamoottori ei ole kovinkaan kovilla. Tällaisissa peleissä ruufunpäivitys on helppo optimoida hyväksi, kun pelimaailma ja pelitilanteet ovat ennalta ennakoitavissa.

No kyllä peli on Xboxilla paremman näköinen kuin PS2:lla. Hehkuttivathan pelin luojatkin Xboxin paremmuutta. Koodi tosin taisi jäädä siinä sivussa vähän kehnosti optimoiduksi, kun MGS2: Substance ei todellakaan näytä niin hyvältä, mitä parhaat Xbox-pelit ovat esittäneet. Esimerkkinä vaikka tuo yllä mainittu PDO. :) PS2:lle optimoidun pelimoottorin kääntäminen muille alustoille ei kuitenkaan ole ihan helppo nakki plökön poikkeavan arkkitehtuurin takia, joten ei Konami ihan surkeastikaan suoriutunut. Tulokset vain olisivat olleet paljon parempia, jos peli olisi koodattu alusta alkaen uusiksi. Tätä ei vain kovin usein pelitaloissa harrasteta hurjasti nousevien kustannuksien sekä työhön vaadittavan ajan takia.
No ei kyllä ole paremman näköinen. Kuvanlaatu (tekstuurit, hahmonmallinnus, värit...) ovat silmämääräisesti mitattuna 100% samanlaiset kuin PS2:lla. Erona on ainoastaan efektit (sade, motion blur) ja ruudunpäivitys, jotka molemmat ovat xboxilla heikommat. Usko pois, turhaan yrität vakuutella että MGS2 olisi muka hienompi xboxilla.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa

PDO on 'on rails shoot-em-up' jollloin grafiikkamoottori ei ole kovinkaan kovilla. Tällaisissa peleissä ruufunpäivitys on helppo optimoida hyväksi, kun pelimaailma ja pelitilanteet ovat ennalta ennakoitavissa.


No ei kyllä ole paremman näköinen. Kuvanlaatu (tekstuurit, hahmonmallinnus, värit...) ovat silmämääräisesti mitattuna 100% samanlaiset kuin PS2:lla. Erona on ainoastaan efektit (sade, motion blur) ja ruudunpäivitys, jotka molemmat ovat xboxilla heikommat. Usko pois, turhaan yrität vakuutella että MGS2 olisi muka hienompi xboxilla. [/B]
Oli PDO minkä genren edustaja tahansa, on se silti yksi kauneimmista reaaliajassa renderöidystä kolmiulotteisista konsolipeleistä koskaan. PS2 ei pyörittäisi sitä.

Ja en ole MGS2: Substancea henkilökohtaisesti nähnyt, mutta on vain sanottu, että peli olisi muuten parempi Xboxilla, mutta ruudunpäivitys hidastelee joskus. Se on silti varsin keskinkertaisen näköinen Xbox-peli, joten sitä ei kannata käytää mittarina.

Toivottavasti tästä ei puhkea taas uutta sotaa. Aihe on jotenkin vain niin koominen kun kenelläkään ei pitäisi olla epäilyksiä siitä, että PS2, joka on lähes 2 vuotta vanhempi kuin Xbox ja GameCube, ei pärjää teknisesti uudemmille kavereilleen. Ja kun puhun tekniikasta, en puhu pelkästään grafiikoista vaan myös äänistä yms. Ne vievät paljon enemmän kokonaistehoa kuin monet osaavat kuvitellakaan. Mutta siitä huolimatta PS2 on erinomainen konsoli. Ikäänsä nähden sen tekniikka on vielä todella hyvissä kantimissa nyt kun rautaa on pystytty hyödyntämään paremmin. Alussahan Sony pakotti pelitalot käyttämään omia huonoja Quasar2-kirjastojaan. Eiköhän keskitytä nyt vain pelien pelaamiseen ja ollaan suvaitsevaisia toisiamme kohtaan, vaikkei kaikilla olisikaan juuri sitä konsolia mistä sinä pidät...
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
...Ja en ole MGS2: Substancea henkilökohtaisesti nähnyt, mutta on vain sanottu, että peli olisi muuten parempi Xboxilla, mutta ruudunpäivitys hidastelee joskus. Se on silti varsin keskinkertaisen näköinen Xbox-peli, joten sitä ei kannata käytää mittarina.
Aivan, arvasin ettet ole sitä nähnyt, vaan perustit mielipiteesesi taas jonkun toisen olettamukseen siitä että peli olisi automattisesti paremman näköinen koska se on xboxilla. No, näin ei ole, jonka tulet kyllä itsekkin toteamaan kunhan näet xboxversion livenä (oletko muuten nähnyt edes PS2 versiota?)

...Alussahan Sony pakotti pelitalot käyttämään omia huonoja Quasar2-kirjastojaan. Eiköhän keskitytä nyt vain pelien pelaamiseen ja ollaan suvaitsevaisia toisiamme kohtaan, vaikkei kaikilla olisikaan juuri sitä konsolia mistä sinä pidät...
'Quasar'in oli tarkoitus olla RenderWare:n tyylinen kehitystyökalu, jota ei kuitenkaan tiettävästi ole edes julkaistu.
Quasar 2 on huhuttu olevan uudelleen henkiin herätetty projekti PS3:lle
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Miten te jaksatte vääntää tästä iänikuisesta IMHO:sta vieläkin?! Ostakaa molemmat niin ette ole enään ahdasmielisiä, minäkin tein niin. Juupiksen tappelun tarve ja Xbox-kapinointi on jo nähty, muilla sellaisia tarpeita Xboxia tai PS2:sta kohtaan? No jaa... Tosin sitähän varten tämäkin alue on, mutta turhaa.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Aivan, arvasin ettet ole sitä nähnyt, vaan perustit mielipiteesesi taas jonkun toisen olettamukseen siitä että peli olisi automattisesti paremman näköinen koska se on xboxilla. No, näin ei ole, jonka tulet kyllä itsekkin toteamaan kunhan näet xboxversion livenä (oletko muuten nähnyt edes PS2 versiota?)


'Quasar'in oli tarkoitus olla RenderWare:n tyylinen kehitystyökalu, jota ei kuitenkaan tiettävästi ole edes julkaistu.
Quasar 2 on huhuttu olevan uudelleen henkiin herätetty projekti PS3:lle
Joo olen nähnyt MGS2:n PS2:lla. Pelannutkin. :) Enivei vaikka se on PS2-peliksi melko näyttävä, ei se mielestäni ole sitä mitä Xbox- ja Cube-peleiltä voisi odottaa. Substancen Xbox-versiota on paha pelata kun sitä ei vielä Suomesta saa...

Melkeimpä arvasin, että menee vikaan jos alan noista kirjastoista puhumaan, sillä niistä en oikeastaan PS2:n kohdalla tiedä muuta varmaa kuin, että Sonyn omat kirjastot ovat heikohkot. Mutta kun jonkun nimen niille halusin antaa ja Quasar ensimmäisenä mieleeni tuli, laitoin sen. :rolleyes:

En aio enää jatkaa tätä keskustelua kun alunperin tähän osallistuminenkin oli virhe. Jokaisella on omat näkemyksensä näistä asioista, mutta silti on aika paksua väittää PS2:n olevan suorituskykyisempi kokonaisuus kuin sen uudemmat kilpakumppanit. ;)
 
XBoxin Substance on graafisesti samapeli, kuin PS2:n vastaava, jos ei nykimistä lasketa. Silti sen grafiikka on XBoxin muihin peleihin verrattuna erittäin korkeatasoista. Pelaajassa sanottiin jotenkin näin.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Jokaisella on omat näkemyksensä näistä asioista, mutta silti on aika paksua väittää PS2:n olevan suorituskykyisempi kokonaisuus kuin sen uudemmat kilpakumppanit. ;)

Eix se ooxaa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
XBoxin Substance on graafisesti samapeli, kuin PS2:n vastaava, jos ei nykimistä lasketa. Silti sen grafiikka on XBoxin muihin peleihin verrattuna erittäin korkeatasoista. Pelaajassa sanottiin jotenkin näin.
Huoh... Miten mää aina ajaudun uudestaan mukaa näihin. No enivei tämä ei enää suoranaisesti liity aiheeseen. Kopioin vain tuon tekstin Pelaajasta (kirjoittanut T. Puha):

"PS2-versio oli audiovisuaalinen mestariteos, eikä Konami ole tehokkaammalla alustalla tehnyt juuri minkäänlaisia parannuksia ulkoasuun.

Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö Substance olisi todella komea ja tyylikäs peli muihin Xbox-peleihin verrattaessa. Grafiikassa, etenkin hahmoissa, on sellaista tyylikästä näkemystä, mistä valtaosa pelintekijöistä voi vain haaveilla.

Kojimalla onkin ollut käytössään todellisia huippuammattilaisia, kuten hahmosuunnittelija Yoji Shinkawa. Olisi toki ollit mukavaa, jos Konami olisi vaivautunut tekemään peliin kunnollisen valaistussysteemin tai eliminoinut ajoittaiset ruudunpäivityksen hidastumiset, mutta toimii tämä näinkin. Xboxin tehoja ei kuitenkaan hyödynnetä."

- - -

"Metal Gear Solid 2: Substance on suuri elämys. Uudet lisät tekevät Xbox-versiosta entistäkin paremman, mutta jos pelin omistaa PS2:lla, ei luultavasti kannata vaivautua"

[ 5/5 ]

Pakko kai tuokin on hankkia... :)
 
Re: Re: Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Halossa ei juurikaan loista mikään muu kuin laajat alueet, tekstuurit sekä laajamittainen toiminta. Halon hahmot ovat suht kankeita ja vanhentuneen näköisiä verraten nyt vaikka Metal Gearin hahmoihin. Tällä hetkellä ei mikään Xbox- peli ole kaikilla osa-alueilla, ainakaan minun silmillä katsottuna hienomman näköinen kuin jokin PS2 peli, vaikka Xbox tämän taistelun loppujen lopuksi voittaakin.
Ehkä tässä Halon ykkösversiossa, mutta odotappas kakkosta. Minusta Splinter Cell :ssä on paremmat tekstuurit kuin MGS :ssa
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Onkos hyväkin?

Kyllähän se on, hieman kämänen grafiikka vihollisilla, animaatiokin on aika rosoista niillä. Muuten aivan loistava strategia. Jos löytyy Boxi, suosittelen hommaamaan ennemmin sille - Liven ja graafisuuden takia - mutta PS2:n versiossa on tosiaan 8 tehtävää enemmän (Desert Siege lisäosa mukana).
 
Re: Re: Re: Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FlashMaster
Ehkä tässä Halon ykkösversiossa, mutta odotappas kakkosta. Minusta Splinter Cell :ssä on paremmat tekstuurit kuin MGS :ssa

Joo ja odotappas samalla vaikka MGS3:ea.;) Ja olen samaa mieltä SC:ssä tosiaan on paremmat textuurit kuin MGS1:ssä.
 
Turha noita grafiikoita on vielä tässä vaiheessä verrata, eihän xbox ole edes päässyt vauhtiin. Verratkaa niitä grafiikoita 2003 jouluna (olettaen että Halo2 on tullut eurooppaan :) )

Sitten pitäis olla jo (ainakin):
doa4
panzer dragoon orta
halo2

Jo tällä hetkellä noiden pelien pitäisi olla täysin ps2 ja cuben tehojen ulottumattomissa.(ja kyllä niitä lisää tulee..)

Jos tämän hetken grafiikoita verrataan, niin xbox peleissä on suurimpana erona tekstuurit (mutta ei ainoana).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Re: Re: Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FlashMaster
Ehkä tässä Halon ykkösversiossa, mutta odotappas kakkosta. Minusta Splinter Cell :ssä on paremmat tekstuurit kuin MGS :ssa

Elän tässä päivässä :D.
 
Kai nyt tyhmempikin tajuaa, että tarkoitin MGS 2:sta. MGS 1:ssä ei näkynyt hahmoilla edes silmiä ja suu ei liikkunut kun ne puhuivat.

Itse en vielä Panzer Dragoon Ortasta tiedä mitään, mutta graaffisesti näytti olevan hieno.

Tänään tuli myös postilaatikkoon 44.90 hintainen Halo postilaatikkoon. Näytti niin hienolta, että silmät meinasivat tippua päästä. Myös Halon tekoäly oli häikäisevä.

Joten katsotaanpa sitten Halon toita versiota ja verrataan MGS kolmatta ja Halon toista.
 
ärsyttää kun ihmiset sano "mä elän tässä päivässä" kun on aivan päivän selvää että konsolista saadaan sitä enemmän irti mitä kauemmin sen saloja tutkitaan. Koneiden tehot eivät muutu mihinkään, eikä sekään kumpi kone on tehokkaampi, myöhemmin kuitenkin on paljon helpompi hahmottaa kumpi oikeasti on tehokkaampi. Eihän porukka ps2 alkuaikoinakaan sanonut että dc on tehokkaampi kun ps2 sillä silloin Dreamcast pelit olivat paremman näköisiä kun ps2 pelit.
 
Hiukan ihmettelen, miksi tuo MGS2 on nostettu messiaana pöydälle... Kun peli ilmestyi -järkyttävällä viiveellä Japsiversioon verrattuna- kommentit olivat pelaajien ja lehtienkin suusta samanlaisia: Onpas hyvä peli, mutta myöhästyminen kyllä näkyy ulkonäössä (negatiivisesti, jos joku ei tajunnut :D )...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan puhveli
Hiukan ihmettelen, miksi tuo MGS2 on nostettu messiaana pöydälle... Kun peli ilmestyi -järkyttävällä viiveellä Japsiversioon verrattuna- kommentit olivat pelaajien ja lehtienkin suusta samanlaisia: Onpas hyvä peli, mutta myöhästyminen kyllä näkyy ulkonäössä (negatiivisesti, jos joku ei tajunnut :D )...
Öh, mitenniin 4 kk julkaisuväli jap ja eur versioitten välillä olisi vaikuttanut pelin ulkonäköön negatiivisesti? En ymmärrä??
Onko pelien grafiikassa joku 'parasta ennen päivämäärä' jonka jälekeen ne alkavat rapistua.

MGS2 on vieläkin PS2:n (ja verrattuna muittenkin konsoleitten peleihin) parhaimmannäköisiä pelejä, ja on kestänyt hyvin vuoden verran ajan hammasta.
 
Tarkoitinpahan vain, että peli ei edes ilmestyessään ollut PS2:n parhaimman näköinen peli... Omasta mielestäni esim. Silent Hill 2 (sisätiloissa) hakkaa MGS2:n ainakin 6-4.. Metal Gearia ulkonäköä vaivaavat inhottavasti sahalaidat, huonot tekstuurit ja varsinkin alun laivaosuuden jälkeen "tylsät maisemat"... Tämä on tietenkin vain oma mielipiteeni...
 
Ylös Bottom