Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pari juttua vielä... (Taas PS2 vs. Xbox)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu

PS2 ei esimerkiksi ole yhtä tehokas kuin GameCube. Mitä sitten? En minä sen takia GC:llä pelaa, vaan siksi koska sen pelit ovat mieleeni :P mutta pelien vertaaminen on yleensä sangen mälsää.

Pelien vertaaminen on mälsää. Se on mielipide kysymys, että pitääkö enemmän Splinter Cellistä vai MGS2:sta. Tekniikka ei taas ole mielipide kysymys. Siihen vaan tarvitaan aikalailla tietoa, että pystyy kinastelemaan tekniikasta teidän kanssanne. Jos joku tekniikasta tietämätön on lukenut joskus Tehokkain konsoli -threadia, tietää mistä minä puhun.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dj_rezonator
Ei millään pahalla, mutta PS2 on tehokkaampi kuin xbox (ainakin suurimmalta osin).



Tarkemmin ajateltuna kyllähän se on tehokkaampi, eikös sillä pysty laukaisemaan ohjuksiakin? Muistelisin että Japanin hallitus joskus suurimman hypen aikaan oli _muka_ kieltänyt ps2 maasta viennin sen SUURTEN tehojen takia.

Ilmeisesti meikäläisen ps2 on viallinen koska xboxin grafiikka näyttää paremmalta.

Vai miten tämä suuri tehoero näkyy ps2 eduksi paperille präntättyjen lukujen lisäksi?:confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan MonkeyBoogie
Vai miten tämä suuri tehoero näkyy ps2 eduksi paperille präntättyjen lukujen lisäksi?:confused:

Älä turhaan mieti, näes XboX on tehokkaampi kuin PS2 :P Vieläpä miltei kaikilla osa-alueilla paitsi keskusprosessorin liukulaskentakyvyssä, tosin GPU paikkaa melko tehokkaasti
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan MonkeyBoogie
Tarkemmin ajateltuna kyllähän se on tehokkaampi, eikös sillä pysty laukaisemaan ohjuksiakin? Muistelisin että Japanin hallitus joskus suurimman hypen aikaan oli _muka_ kieltänyt ps2 maasta viennin sen SUURTEN tehojen takia.

Ohjusten laukaiseminen vaatii näppiksen ja hiiren, sekä DVD:n, joita myydään nettikaupoissa. Kokeilin sitä kerran räjäyttämällä kaverini leikkimökin;) :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Ohjusten laukaiseminen vaatii näppiksen ja hiiren, sekä DVD:n, joita myydään nettikaupoissa. Kokeilin sitä kerran räjäyttämällä kaverini leikkimökin;) :D

jep noi härpäkkeet onkin seuraavaksi hankintalistalla =) Laitetaan muutama ohjus lentoon uudenvuoden kunniaksi.
On se saakelin tehokas, ei muilla konsoleilla tohon pysty ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan MonkeyBoogie
jep noi härpäkkeet onkin seuraavaksi hankintalistalla =) Laitetaan muutama ohjus lentoon uudenvuoden kunniaksi.
On se saakelin tehokas, ei muilla konsoleilla tohon pysty ;)

Vakavasti, sehän ohjus juttu meni niin, että PS2 on supertietokone, joten sitä ei saa viedä poliittisesti kiistaisiin maihin, kuten Kiinaan, koska muutamaa PS2:ta käyttämällä sitä pystyy käyttämään sotilaallisiin tarkoituksiin, kuten ohjuksenlaukaisemiseen. Paras juttu oli kyllä se, että uutisten mukaan Sadam Hussen (oliko nimi kirjoitettu oikein?) keräsi PS2:a. Mutta se on fakta, että PS2:ta ei saanut kuljettaa Japanista esim. Kiinaan.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
1. Puhuttiin siitä että GCllä saa eniten toimintoja ilmaiseksi, mutta eivät maininneet sitä että se ei rajaa pois mahdollisuutta kirjoittaa alusta (performancen kustannuksella tietty) ja sanottiin että PS2 pakottaa tekemään kaiken alusta, tämä siis on negatiivinen pointti, ei suinkaan positiivinen.

2. Jep sanoin jo aikaisemmin että PS2 voi pakata tekstuureja noinkin paljon mutta se säästää vain päämuistia, ei väylää.

3. Totta, mutta ero 5-20 miljoonaa polygonia on hyvillä tekstuureilla mitätön.

4. Selitin jo, R&C käyttää teksturoimattomia polygoneja väylän säästämiseen. Ei tarvitse pakata tekstuureja koska niitä ei ole.

Hyvää joulua ;)

http://www.rancon.co.uk/sober/index.html
 
Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
No perhana, minä olin Rovajärvellä sotaharjoituksissa ja sillä aikaa aihe on laitettu lukkoon. Haluan vielä kommentoida paria asiaa.

Tätä juttua on nyt jatkettu jo saamarin pitkään. Ihmetyttää vaan kun "Xbox miehet" jankuttavat aina minulle että "myöntäsit nyt jo sinäkin että Xbox on tehokkaampi kuin PS2:nen", myöntäsin kyllä mielelläni jos asia olisi niin. Xbox on kyllä osittain tehokkaampi PS2:sta, mutta PS2:nen on taas Xboxsia osittain tehokkaampi. Lueskelin noita viestejä tuosta "Ilmainen Xbox? (Suomennettuna: Tehokkain konsoli osa 2)" ketjusta ja mihin törmäsinkään. "Xbox miehet" selittelivät MGS2:sen pyörimättömyyttä huonolla käännöksellä. Minusta tämä kommentti kuullostaa yllättävän tutulta, mutta sillä erotuksella että silloin tuon selityksen antajia olivat pääasiassa minä ja juupajaapa. Tuolloin te nauroitte vain partaanne. :D Olisiko käynyt niin että Xboxsista loppui vääntö?

Vielä Keiulle sen verran noista PS2:sen väylistä. Turhaan minä alan samaa asiaa miljoonaan kertaan selostamaan kun voit lukea vastaukseni aikaisemmista viesteistäni. Mutta vastauksien sijaan minulla olisi pari mielenkiintoista kysymystä sinulle kun kerran sinulla noita vastauksia tuntuu riittävän. Eli jos PS2:sen väylä on "vain" tuon 1.2GB/sec, niin miten ihmeessä PS2:lla on nähty pelejä joissa pyörii 15miljoonaa polygonia, helkkaristi efektejä ja vielä 60fps? Esim. Ratchet & Clank. Ja samalla voisit kertoa minulle miksi PS2:nen pystyy suurempaan määrään pogygoneja kuin Xbox? Ja turha selittää että PS2:lla on Xboxsia selvästi surkeammat efektit käytössä, koska Xboxsihan pystyy MS mukaan 300mijoonaan polygoniin sekunnissa ilman efektejä kun taas PS2:nen pystyy vaivaiseen 66miljuunaan. Jos tämän pystyt selittämään minulle niin syön maiharini.
Kerroppas vaikka tähän väliin, että millä osa-alueilla ps2 on tehokkaampi. Ja toiseksi: PS2:lla ei saa mitenkään tuotettua samanlaisiavalaistus efektejä kun Splinter Cellissä boxilla. Ja kun käytät meistä "Xbox miehistä" nimeä "Xbox miehet" niin yhtälailla itse olette "PS2 miehiä" Etkö itse voi tunnustaa xboxin olevan parempi joillakin alueilla. Halo on näyttävämpi peli kun kaikki ps2:n pelit yhteensä. Semmosta tällä kertaa.
 
Re: Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FlashMaster
Kerroppas vaikka tähän väliin, että millä osa-alueilla ps2 on tehokkaampi. Ja toiseksi: PS2:lla ei saa mitenkään tuotettua samanlaisiavalaistus efektejä kun Splinter Cellissä boxilla. Ja kun käytät meistä "Xbox miehistä" nimeä "Xbox miehet" niin yhtälailla itse olette "PS2 miehiä" Etkö itse voi tunnustaa xboxin olevan parempi joillakin alueilla. Halo on näyttävämpi peli kun kaikki ps2:n pelit yhteensä. Semmosta tällä kertaa.

Halossa ei juurikaan loista mikään muu kuin laajat alueet, tekstuurit sekä laajamittainen toiminta. Halon hahmot ovat suht kankeita ja vanhentuneen näköisiä verraten nyt vaikka Metal Gearin hahmoihin. Tällä hetkellä ei mikään Xbox- peli ole kaikilla osa-alueilla, ainakaan minun silmillä katsottuna hienomman näköinen kuin jokin PS2 peli, vaikka Xbox tämän taistelun loppujen lopuksi voittaakin.
 
Dreamcastille on parhaat pelit. Voisin väitellä tästä lisää, mutta taidan sittenkin mennä pelaamaan.

Edit: ja kyllä tämä oli kettuilua. Jatkakaa polygonien laskua.
 
On hienoa miten nuoremmat käyttäjät aina uudestaan ja uudestaan löytävät ja herättävät henkiin tämän ikuisuusketjun, tuovat uusia olennaisia argumentteja ja hyvällä onnella saavat vielä jonkun vanhoista jääristä mukaan.

:) :) :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kosm
Dreamcastille on parhaat pelit. Voisin väitellä tästä lisää, mutta taidan sittenkin mennä pelaamaan.

Edit: ja kyllä tämä oli kettuilua. Jatkakaa polygonien laskua.

Ai jaa ai mitkä pelit?. Eikös ne kaikki hyvät ole tulleet jo muille koneille?. tämä viesti oli myös kaikille muille dreamcastin puolustelijoille, vaikka ihan hyvä kone olikin heheh.
 
Re: Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FlashMaster
Kerroppas vaikka tähän väliin, että millä osa-alueilla ps2 on tehokkaampi. Ja toiseksi: PS2:lla ei saa mitenkään tuotettua samanlaisiavalaistus efektejä kun Splinter Cellissä boxilla. Ja kun käytät meistä "Xbox miehistä" nimeä "Xbox miehet" niin yhtälailla itse olette "PS2 miehiä" Etkö itse voi tunnustaa xboxin olevan parempi joillakin alueilla. Halo on näyttävämpi peli kun kaikki ps2:n pelit yhteensä. Semmosta tällä kertaa.

kohtahan se nähdään, mihin PS2:sta on. Splintterihän julkaistaan myös PS2:lle. katsotaan miten suu sitten pannaan...enpä taida uskoa pleikkarin pystyvän moiseen kuin Xbox...ja en ole xbox wannabe, kerron vain totuuden
 
Re: Re: Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nixte
kohtahan se nähdään, mihin PS2:sta on. Splintterihän julkaistaan myös PS2:lle. katsotaan miten suu sitten pannaan...enpä taida uskoa pleikkarin pystyvän moiseen kuin Xbox...ja en ole xbox wannabe, kerron vain totuuden

Tartutaanpa taas tähän iänikuiseen oljenkorteen: Ne eivät ole suoraan verrattavissa, koska PS2 eroaa niin paljon Xboxista arkkitehtuuriltaan. Pelintekijät pääsisivät luultavimmin helpoimmalla tekemällä kokonaan uuden pelin PS2:lle kääntämisen sijaan.

On se jo nähty mihin PS2 pystyy. Turha sitä on enää vatvoa. Menkää nukkumaan.
 
Re: Re: Re: Pari juttua vielä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nixte
kohtahan se nähdään, mihin PS2:sta on. Splintterihän julkaistaan myös PS2:lle. katsotaan miten suu sitten pannaan...enpä taida uskoa pleikkarin pystyvän moiseen kuin Xbox...ja en ole xbox wannabe, kerron vain totuuden

Niin sehän jo nähtiin mihin XBoxista on kun MGS2 julkaistiin sille, eipä pystynyt XBox samaan kuin PS2.
 
Ylös Bottom