Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Path of Exile 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on itellä jäänyt nyt pelaamati pari päivää tuon vaikeusasteen takia. Edellee jumissa tossa act2 loppupomos. Tuossa kohden kun tällasessa arpg pelissä jäädään jumiin bossiin mutta mappi puhdistetaan vaivatta, on jossain menty metsään.

Tälläste pitäis olla just semmosta hupia että tapetaa monsuja, kerätää loottia. Tällaset ylivaikeet reaktiohipat bossien suhteen vaan aiheuttaa sen ettei mua jaksa kiinnostaa rankan työpäivän jälkeen käyttää sitä muutamaa vapaata tuntia illassa koittaa jotai yhtä pomoa monta tuntia putkeen.

Pakko sanoa että kohtuu kakkendaalia. Varsinkin kun tossa vaiheessa peliä loottia tai resurssia juurikaa tipu.
 
pari vinkkiä siihen taisteluun luulisi näillä vinkeillä viimeistään kaatuvan. itsellä ei ollut oikeastaan hirveästi ongelmia minkään bossin kanssa, vaikein oli eräs kirves kaveri act 3:ssa, mutta senkin pystyi tappamaan myöhemmin. tärkeimmät asiat on pitää Resistancet kunnossa ja sitten parhaiten bossien liikeet oppii tunnistamaan niiden voice linejen avulla.

1.

- kattoo oman cold resistance ja lightning resistance ja jos se on alhaalla niin joko ostaa socketilla varustetun armor piecen tai sitten Artificial orbia johki gear pieceen (mielellään se paras gear piece mikä on päällä koska niitä runeja ei voi poistaa) ja sitten glacial rune/runeja siihen tyhjään sockettiin, sillä saa +12 cold resistancea, ja storm runeilla +12 lightning resistancea, niin ei ota niin paljon damagea siitä ekasssa phasessa

2.

- bossien myös erittäin helppo lukea bossien movet kun kuuntelee mitä ne sanoo minkäkin liikkeen kohdalla ja painaa mieleen että minkä liikkeen tekee eri voice linejen kohdalla, ja jos haluaa tehdä vielä helpomman mitä moni poe pelaaja käyttää hardcoressa bosseissa, niin ottaa musiikin ja skill efectin kokonaan pois boss fightien ajaksi ja jättää vain voice linet, niin kuulee vielä tarkemmin että mitä se sanoo.

3.

- pysyy bossilla mahdollisimman kaukana, ja kun kakkos phasessa nostaa sen miekan niin ota huomioon se että jos teet väistön liian aikaisin niin poe 2:ssa semmonen homma niinku monessa souls likessäkin että se väistö pitää tehdä sen lyönti liikeen aikana ei sillon kun se miekka on ylhäällä vaan kun se miekka lähtee tulemaan alas. koska jos väistön tekee liian aikasin niin bossi reagoi siihen ja vaihtaa sen liikkeen suunnan ja sillon se osuu suoraan sinuun.

4.

käy ottaa muutaman levun eli teleporttaa towniin ja menee johki grindaamaan toiseen zoneen sen leveliä 1-2 mutta muistaa sen että käyttää waypointtia noissa siirtymissä, esim titan mesta on ihan hyvä levutukseen, mutta muistaa tosiaan siirtyä takaisin sieltä waypointtin kautta niin ei mene se portal sinne bossille.


5. kattoo questit että ei ole plussa questejä tekemättä, ne on ne pelin tärkeimmät questit millä saa skill pointseja, spirittiä ja just resistancea yms


jos ei nämäkään vielä auta niin tässä sopivasti tunti sitten julkaistu video guide miten bossin voittaa. aina kommenteissa lukee et monelle ollu apua

 
Viimeksi muokattu:
tuli tuossa eilen sitten järjestettyä tabit oikein kunnolla kun kaikki oli todella sekaisin kaikki oli periaatteessa dump tabeja, niin päätin et tehdään niinkun moni muu poe pelaaja pistetään kaikki hienosti järjestykseen ja jokaisella gear piecelle oma osio. ja kyllähän tätä on huomattavasti nyt mukavempi vielä pelailla kun kaikki on siististi järjestyksessä, eikä ole tavarat hukassa. Siiitä tulikin mieleen että Siellä on muuten kaikki tabit nyt Alessa viikonlopun, että nyt on paras aika ostaa tabeja, jos niitä tarvii.


Screenshot 2024-12-14 174957.png
 
Viimeksi muokattu:
Meni eilen lopulta se act2 bossi läpi. En tiedä mitä oli aiemmin tapahtunut, huomasin nimittäin ettei mun amuletista ja aseesta tullut +4 yht loitsuihin vaikka piti, tuli vaa +1 amuletista. Dps oli aika alhainen. Olin ilmeisesti jossain kohde säätänyt jotain vahingossa, kun laitoin skillin tulemaan oikean aseen kautta dps nousi 350:stä 800:aan.... Mitä vittua, mistään ui:sta tää ei käyny ilmi että mistä aseesta se bonukset ottaa, piti erillisestä piilotetusta menusta kattoo.

No ton jälkeen se suli aika vauhtia.
 
Niin milloinkas tämä tuleekaan ilmaisena pelattavaksi? Ja se kysymys myös, että miltä tuntuu ykköseen verrattuna? Onko jollakin tapaa selvästi parempi? Vai enemmänkin varsin saman tasoinen sekä pelattavuudeltaan että tunnelmaltaan? Missä asioissa olette ehkä kokeneet olennaisimpia eroja?
 
Niin milloinkas tämä tuleekaan ilmaisena pelattavaksi? Ja se kysymys myös, että miltä tuntuu ykköseen verrattuna? Onko jollakin tapaa selvästi parempi? Vai enemmänkin varsin saman tasoinen sekä pelattavuudeltaan että tunnelmaltaan? Missä asioissa olette ehkä kokeneet olennaisimpia eroja?
Täytyy sanoa et itelle on jäänyt nyt act3:ssa tän pelaaminen vähän vähemmälle. Tämä on arpg pelinä ihan ok, ei kaiken hypen arvonen mutta ihan pätevä.

Nämähän on täysin itsestä kiinni, mutta koen tän pelin pelaamisen jotenkin raskaana kokemuksena. Alueet on hirvittävän isoja ja mörköjä paljon, niin alueen selvittäminen oikeasti syö välillä jaksamista paljon. Siihen päälle se, että checkpointteja ei tuolla paljoa ole ja jos kuolet, spawnaat lähimmälle ja vihut respaa samassa. Välillä tullu tilanteita että jo spawnatessa olet ymräröity ja voi tulla pieni softlock tilanne jossa kuolet ja kuolet, toivoten josko seuraavalla olisi sen verra pikkunen mobi että pääset karkuun tms.

Toi alueiden massiivisuus saa mut pois pelin parista, ne alueet kun ei ole edes mitenkään erikoisia. Toistuvia tilesettejä, ei juurikaa mitää loottia tai syytä avata karttaa. Haahuilet ja toivot osuvasi seuraavan alueen siirtymälle.

Ilmeisesti end gameen mentäessä toi raskas pelaaminen vaa korostuu. En halua toista duunia tästä.
 
tämä muutos tosiaan tulee helpottamaan monia, kun checkpointitkin toimii waypointteina ja lisää waypointteja zoneihin. itse osaan jo aika hyvin zonen layoutit ulkoa kun vetänyt nyt campaignin yhteensä 6 kertaa läpi eli 3:lla hahmolla end gameen, niin kyllä ne aika hyvin oppii.

Like we mentioned last week, we’ll be adding the capacity to fast-travel between Checkpoints within an area, as well as adding many more checkpoints to areas, generally at all entrances and exits to areas, meaning if you find these first you’ll be able to instantly travel to them to continue exploring.
 
Loistavia muutoksia tulossa tulevassa patchissa.

Trial of Sekhemakseen tulevat melee muutokset on kyllä erinomaisia.

Niin milloinkas tämä tuleekaan ilmaisena pelattavaksi? Ja se kysymys myös, että miltä tuntuu ykköseen verrattuna? Onko jollakin tapaa selvästi parempi? Vai enemmänkin varsin saman tasoinen sekä pelattavuudeltaan että tunnelmaltaan? Missä asioissa olette ehkä kokeneet olennaisimpia eroja?
Mitään varmuutta ei ole koska peli julkaistaan, GGG on sanonut, että sitten kun he ovat tyytyväisiä pelin tilaan. Arvioita on heitetty 6 ja 12 kuukauden välille.

Ykköseen verrattuna tämä on selkeästi vaikeampi, monille tulee Soulsit tietysti heti mieleen. Viholliset lyövät paikoitellen kovaa ja pomotaistelut voivat olla joskus todella haastavia, riippuen paljolti omasta buildista. Tunnelmaltaan peli on aika samanlainen, ehkä hieman edeltäjäänsä vielä synkempi ja goottimaisempi. Itse olen pitänyt tunnelmasta suuresti, ja pelin graafinen ilme, sekä tyylisuuntaus on muutenkin mielestäni ollut loistava. Myös tarina on tässä ollut parempi ja helpommin seurattava kuin ykkösessä, vaikka ne nyt näissä peleissä ei ikinä mitään kummoisia ole.

Toinen iso ero ykköseen verrattuna on se, että peli on paljon aloittelijaystävällisempi. Systeemejä on yksinkertaistettu ja ne on helpompi uuden pelaajan ymmärtää, mutta niissä on kuitenkin se PoEn ominainen kompleksisuus, jos peliin haluaa enemmänkin syventyä. Esimerkkinä nyt vaikka support gemit, joilla voit muokata omia iskujasi. Niissä on tietyt suositellut vaihtoehdot, mutta klikkaamalla raksin pois, saat näkyvin kaikki pelin support gemit ja monet niistä voivat olla tietyille buildeille paljon parempia vaihtoehtoja, kuin ne suositellut vaihtoehdot. Suurin osa toki huonompia, ja osaa et edes voi käyttää valitun iskun kanssa.

PoEn skill tree on valtava kuten kaikki yhtään peliin tutustuneet varmasti tietävät, mutta mielestäni sekin on tässä saatu tuotua jotenkin aloittelijaystävällisemmäksi, kun lähtee vaan etenemään sitä omaa aluettaan eteenpäin, eikä edes yritä ottaa koko puuta kerralla haltuun.

Pelin vaikeustasosta johtuen tässä on varsin tärkeää se, että kehittää hahmoaan "oikein". En tarkoita, että olisi vain joku yksi oikea tapa kehittää hahmoa, mutta tässä täytyy valita selkeästi joku suunta mihin hahmoaan lähtee viemään. Jos valitset iskuja ja gearia ilman mitään ajatusta, niin peli on kyllä brutaali kokemus. Esimerkiksi gearin osalta on järkevää keskittyä mielellään yhteen perus defensiveistä, jotka ovat armor/evasion/energy shield. Näistä usein warriorit valitsevat esimerkiksi armorin ja casterit energy shieldin. Jos lähdet liikaa keräilemään kaikkia, niin lopputulos on se, että mikään puolustuksesi ei ole riittävällä tasolla. Näitä myös usein tukee ne omat pisteet kykypuussa. Warriorilla löydät armoria parantavia pisteitä, kun taas castereilla energy shieldiä nostavat pisteet ovat heti saavutettavissa.

Toinen on hyökkäyksen/puolustuksen tasapainottaminen. Sanoisin, että Act 2 asti pärjää vielä ilman sijoituksia puolustavampiin valintoihin, mutta viimeistään siitä eteenpäin kannattaa myös valita niitä. Itse ainakin suhteellisen helposti aina pelatessa huomaan millä osa-alueella ukkoni ns. laahaa ja pyrin sitten valitsemaan joko gearia tai pisteitä kykypuusta sen perusteella. Jos huomaan, että manan kanssa on ongelmia, niin sijoitan pari pistettä mana regeniin. Seuraavaksi huomaankin, että damage laahaa, joten katson mistä kykypuusta saisin lisää damagea. No, nyt minulle tippuikin uusi taikasauva, joka nostaa damageani, joten voinkin valita kykypuusta tässä kohtaa jotakin muuta.

Toinen vaihtoehto on tietysti katsoa esim. maxroll.gg sivustolta valmis levelaus buildi, jos haluaa nauttia pelistä ilman sen suurempia murheita oman buildin rakentamisesta. Tämä oli ykkösosassa melkein välttämättömyys uusille pelaajille, mutta kakkosessa pärjää ainakin endgamea lukuunottamatta myös kotikutoisilla buildeilla.
 
Täytyy todeta että yks mikä alkanu kyrsimää ku kaikkia keskusteluja seurannu ympäri nettiä on se miten suorastaa agressiivia poe fanit on jos joku kritisoi peliä ja vielä hyvillä perusteluilla. Kripparianin video aiemmin ja nyt paul tassi:

Itellä yks syistä miks lopetin poe1 peluun aikanaan oli hyvin toksinen yhteisö missä sai vihaviestiä niskaan kun yritti jotain edes kysyä uutena pelaajana, d4 fanina myös surullista huomata miten nää samat poe sankarit yrittää sen pelin keskusteluissa myrkyttää ilmapiiriä. Hohhoijaa.
 
Täytyy todeta että yks mikä alkanu kyrsimää ku kaikkia keskusteluja seurannu ympäri nettiä on se miten suorastaa agressiivia poe fanit on jos joku kritisoi peliä ja vielä hyvillä perusteluilla. Kripparianin video aiemmin ja nyt paul tassi:

Itellä yks syistä miks lopetin poe1 peluun aikanaan oli hyvin toksinen yhteisö missä sai vihaviestiä niskaan kun yritti jotain edes kysyä uutena pelaajana, d4 fanina myös surullista huomata miten nää samat poe sankarit yrittää sen pelin keskusteluissa myrkyttää ilmapiiriä. Hohhoijaa.

Saman havainnon oon tehnyt kun uutena pelisarjan pelaajana oon tietoa etsinyt vaikkapa Redditistä ja lisäks kattonu striimejä ja videoita YouTubesta. Asiallinenkin kritiikki leimataan kyl heti.

Tuli noidalla aloitettua alusta, niin on kyllä mukavaa vaihtelua munkin räpiköintiin. Bossit ainaki kaatuu paljon helpommin minioneilla ja tulitaioilla. Toki kokemustaki on nyt enemmän pelistä ku ekalla kerralla.
 
jännä juttu että niin Raxx, Rob, ja muut diablo streamaajat ovat kehuneet että miten ystävällinen ja avulias poe community on, kyllähän sitä draamaa löytää molemilta puolilta jos sitä varta vasten lähtee etsimään, ihan yhtälailla diablo fanit huutelevat tuolla eri poe streamaajien chateissa että, poe 2 sucks ja muuta vastaavaa.

Mitä tulee kripparian videoon, jonka itsekkin katsoin, niin hänellä oli hyviä pointteja mutta hän ei selvästikkään seuraa mitä muut pelaajat tekee, poe 2 end game on kaukana ruthlesista se on itseasissa tällä hetkellä hyvin lähellä poe 1 end gamea ainakin clear speedin suhteen. se käy myös ilmi että kripparian ei ole Souls like tyyliste pelien fani, koska hän ei tykkää dodge rollista, sano sen ihan suoraan siinä videollaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä noista communityistä löytyy joka lähtöön sitä porukkaa. Useimissahan se community on ihan avuliaita ja fiksuja nuubeja kohtaan, mutta niissäkin sitten on se pikku osa porukasta ketkä ovat jumalasta seuraavia kyseisen pelin kanssa ja keiden mielestä sinne ei pitäisi uusien pelaajien tulla kyselemään tyhmiä..

PoE1 tuli jonkun aikaa pelattua ja siinä oli kyllä aika toksista se meno, mutta voiton toksisuudessa vie ehdottomasti WoT, Niin kusipäistä sakkia ei oo tullu vastaan missään muussa pelissä. Sielä jos et tehnyt niin kun miljoona tuntia pelannut kellari jeesus sanoo, niin voi taivas mikä itkuparkupotkuraivari sieltä tuli.. :D
 
Ylös Bottom