Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Path of Exile 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on itellä jäänyt nyt pelaamati pari päivää tuon vaikeusasteen takia. Edellee jumissa tossa act2 loppupomos. Tuossa kohden kun tällasessa arpg pelissä jäädään jumiin bossiin mutta mappi puhdistetaan vaivatta, on jossain menty metsään.

Tälläste pitäis olla just semmosta hupia että tapetaa monsuja, kerätää loottia. Tällaset ylivaikeet reaktiohipat bossien suhteen vaan aiheuttaa sen ettei mua jaksa kiinnostaa rankan työpäivän jälkeen käyttää sitä muutamaa vapaata tuntia illassa koittaa jotai yhtä pomoa monta tuntia putkeen.

Pakko sanoa että kohtuu kakkendaalia. Varsinkin kun tossa vaiheessa peliä loottia tai resurssia juurikaa tipu.
 
pari vinkkiä siihen taisteluun luulisi näillä vinkeillä viimeistään kaatuvan. itsellä ei ollut oikeastaan hirveästi ongelmia minkään bossin kanssa, vaikein oli eräs kirves kaveri act 3:ssa, mutta senkin pystyi tappamaan myöhemmin. tärkeimmät asiat on pitää Resistancet kunnossa ja sitten parhaiten bossien liikeet oppii tunnistamaan niiden voice linejen avulla.

1.

- kattoo oman cold resistance ja lightning resistance ja jos se on alhaalla niin joko ostaa socketilla varustetun armor piecen tai sitten Artificial orbia johki gear pieceen (mielellään se paras gear piece mikä on päällä koska niitä runeja ei voi poistaa) ja sitten glacial rune/runeja siihen tyhjään sockettiin, sillä saa +12 cold resistancea, ja storm runeilla +12 lightning resistancea, niin ei ota niin paljon damagea siitä ekasssa phasessa

2.

- bossien myös erittäin helppo lukea bossien movet kun kuuntelee mitä ne sanoo minkäkin liikkeen kohdalla ja painaa mieleen että minkä liikkeen tekee eri voice linejen kohdalla, ja jos haluaa tehdä vielä helpomman mitä moni poe pelaaja käyttää hardcoressa bosseissa, niin ottaa musiikin ja skill efectin kokonaan pois boss fightien ajaksi ja jättää vain voice linet, niin kuulee vielä tarkemmin että mitä se sanoo.

3.

- pysyy bossilla mahdollisimman kaukana, ja kun kakkos phasessa nostaa sen miekan niin ota huomioon se että jos teet väistön liian aikaisin niin poe 2:ssa semmonen homma niinku monessa souls likessäkin että se väistö pitää tehdä sen lyönti liikeen aikana ei sillon kun se miekka on ylhäällä vaan kun se miekka lähtee tulemaan alas. koska jos väistön tekee liian aikasin niin bossi reagoi siihen ja vaihtaa sen liikkeen suunnan ja sillon se osuu suoraan sinuun.

4.

käy ottaa muutaman levun eli teleporttaa towniin ja menee johki grindaamaan toiseen zoneen sen leveliä 1-2 mutta muistaa sen että käyttää waypointtia noissa siirtymissä, esim titan mesta on ihan hyvä levutukseen, mutta muistaa tosiaan siirtyä takaisin sieltä waypointtin kautta niin ei mene se portal sinne bossille.


5. kattoo questit että ei ole plussa questejä tekemättä, ne on ne pelin tärkeimmät questit millä saa skill pointseja, spirittiä ja just resistancea yms


jos ei nämäkään vielä auta niin tässä sopivasti tunti sitten julkaistu video guide miten bossin voittaa. aina kommenteissa lukee et monelle ollu apua

 
Viimeksi muokattu:
tuli tuossa eilen sitten järjestettyä tabit oikein kunnolla kun kaikki oli todella sekaisin kaikki oli periaatteessa dump tabeja, niin päätin et tehdään niinkun moni muu poe pelaaja pistetään kaikki hienosti järjestykseen ja jokaisella gear piecelle oma osio. ja kyllähän tätä on huomattavasti nyt mukavempi vielä pelailla kun kaikki on siististi järjestyksessä, eikä ole tavarat hukassa. Siiitä tulikin mieleen että Siellä on muuten kaikki tabit nyt Alessa viikonlopun, että nyt on paras aika ostaa tabeja, jos niitä tarvii.


Screenshot 2024-12-14 174957.png
 
Viimeksi muokattu:
Meni eilen lopulta se act2 bossi läpi. En tiedä mitä oli aiemmin tapahtunut, huomasin nimittäin ettei mun amuletista ja aseesta tullut +4 yht loitsuihin vaikka piti, tuli vaa +1 amuletista. Dps oli aika alhainen. Olin ilmeisesti jossain kohde säätänyt jotain vahingossa, kun laitoin skillin tulemaan oikean aseen kautta dps nousi 350:stä 800:aan.... Mitä vittua, mistään ui:sta tää ei käyny ilmi että mistä aseesta se bonukset ottaa, piti erillisestä piilotetusta menusta kattoo.

No ton jälkeen se suli aika vauhtia.
 
Niin milloinkas tämä tuleekaan ilmaisena pelattavaksi? Ja se kysymys myös, että miltä tuntuu ykköseen verrattuna? Onko jollakin tapaa selvästi parempi? Vai enemmänkin varsin saman tasoinen sekä pelattavuudeltaan että tunnelmaltaan? Missä asioissa olette ehkä kokeneet olennaisimpia eroja?
 
Niin milloinkas tämä tuleekaan ilmaisena pelattavaksi? Ja se kysymys myös, että miltä tuntuu ykköseen verrattuna? Onko jollakin tapaa selvästi parempi? Vai enemmänkin varsin saman tasoinen sekä pelattavuudeltaan että tunnelmaltaan? Missä asioissa olette ehkä kokeneet olennaisimpia eroja?
Täytyy sanoa et itelle on jäänyt nyt act3:ssa tän pelaaminen vähän vähemmälle. Tämä on arpg pelinä ihan ok, ei kaiken hypen arvonen mutta ihan pätevä.

Nämähän on täysin itsestä kiinni, mutta koen tän pelin pelaamisen jotenkin raskaana kokemuksena. Alueet on hirvittävän isoja ja mörköjä paljon, niin alueen selvittäminen oikeasti syö välillä jaksamista paljon. Siihen päälle se, että checkpointteja ei tuolla paljoa ole ja jos kuolet, spawnaat lähimmälle ja vihut respaa samassa. Välillä tullu tilanteita että jo spawnatessa olet ymräröity ja voi tulla pieni softlock tilanne jossa kuolet ja kuolet, toivoten josko seuraavalla olisi sen verra pikkunen mobi että pääset karkuun tms.

Toi alueiden massiivisuus saa mut pois pelin parista, ne alueet kun ei ole edes mitenkään erikoisia. Toistuvia tilesettejä, ei juurikaa mitää loottia tai syytä avata karttaa. Haahuilet ja toivot osuvasi seuraavan alueen siirtymälle.

Ilmeisesti end gameen mentäessä toi raskas pelaaminen vaa korostuu. En halua toista duunia tästä.
 
tämä muutos tosiaan tulee helpottamaan monia, kun checkpointitkin toimii waypointteina ja lisää waypointteja zoneihin. itse osaan jo aika hyvin zonen layoutit ulkoa kun vetänyt nyt campaignin yhteensä 6 kertaa läpi eli 3:lla hahmolla end gameen, niin kyllä ne aika hyvin oppii.

Like we mentioned last week, we’ll be adding the capacity to fast-travel between Checkpoints within an area, as well as adding many more checkpoints to areas, generally at all entrances and exits to areas, meaning if you find these first you’ll be able to instantly travel to them to continue exploring.
 
Loistavia muutoksia tulossa tulevassa patchissa.

Trial of Sekhemakseen tulevat melee muutokset on kyllä erinomaisia.

Niin milloinkas tämä tuleekaan ilmaisena pelattavaksi? Ja se kysymys myös, että miltä tuntuu ykköseen verrattuna? Onko jollakin tapaa selvästi parempi? Vai enemmänkin varsin saman tasoinen sekä pelattavuudeltaan että tunnelmaltaan? Missä asioissa olette ehkä kokeneet olennaisimpia eroja?
Mitään varmuutta ei ole koska peli julkaistaan, GGG on sanonut, että sitten kun he ovat tyytyväisiä pelin tilaan. Arvioita on heitetty 6 ja 12 kuukauden välille.

Ykköseen verrattuna tämä on selkeästi vaikeampi, monille tulee Soulsit tietysti heti mieleen. Viholliset lyövät paikoitellen kovaa ja pomotaistelut voivat olla joskus todella haastavia, riippuen paljolti omasta buildista. Tunnelmaltaan peli on aika samanlainen, ehkä hieman edeltäjäänsä vielä synkempi ja goottimaisempi. Itse olen pitänyt tunnelmasta suuresti, ja pelin graafinen ilme, sekä tyylisuuntaus on muutenkin mielestäni ollut loistava. Myös tarina on tässä ollut parempi ja helpommin seurattava kuin ykkösessä, vaikka ne nyt näissä peleissä ei ikinä mitään kummoisia ole.

Toinen iso ero ykköseen verrattuna on se, että peli on paljon aloittelijaystävällisempi. Systeemejä on yksinkertaistettu ja ne on helpompi uuden pelaajan ymmärtää, mutta niissä on kuitenkin se PoEn ominainen kompleksisuus, jos peliin haluaa enemmänkin syventyä. Esimerkkinä nyt vaikka support gemit, joilla voit muokata omia iskujasi. Niissä on tietyt suositellut vaihtoehdot, mutta klikkaamalla raksin pois, saat näkyvin kaikki pelin support gemit ja monet niistä voivat olla tietyille buildeille paljon parempia vaihtoehtoja, kuin ne suositellut vaihtoehdot. Suurin osa toki huonompia, ja osaa et edes voi käyttää valitun iskun kanssa.

PoEn skill tree on valtava kuten kaikki yhtään peliin tutustuneet varmasti tietävät, mutta mielestäni sekin on tässä saatu tuotua jotenkin aloittelijaystävällisemmäksi, kun lähtee vaan etenemään sitä omaa aluettaan eteenpäin, eikä edes yritä ottaa koko puuta kerralla haltuun.

Pelin vaikeustasosta johtuen tässä on varsin tärkeää se, että kehittää hahmoaan "oikein". En tarkoita, että olisi vain joku yksi oikea tapa kehittää hahmoa, mutta tässä täytyy valita selkeästi joku suunta mihin hahmoaan lähtee viemään. Jos valitset iskuja ja gearia ilman mitään ajatusta, niin peli on kyllä brutaali kokemus. Esimerkiksi gearin osalta on järkevää keskittyä mielellään yhteen perus defensiveistä, jotka ovat armor/evasion/energy shield. Näistä usein warriorit valitsevat esimerkiksi armorin ja casterit energy shieldin. Jos lähdet liikaa keräilemään kaikkia, niin lopputulos on se, että mikään puolustuksesi ei ole riittävällä tasolla. Näitä myös usein tukee ne omat pisteet kykypuussa. Warriorilla löydät armoria parantavia pisteitä, kun taas castereilla energy shieldiä nostavat pisteet ovat heti saavutettavissa.

Toinen on hyökkäyksen/puolustuksen tasapainottaminen. Sanoisin, että Act 2 asti pärjää vielä ilman sijoituksia puolustavampiin valintoihin, mutta viimeistään siitä eteenpäin kannattaa myös valita niitä. Itse ainakin suhteellisen helposti aina pelatessa huomaan millä osa-alueella ukkoni ns. laahaa ja pyrin sitten valitsemaan joko gearia tai pisteitä kykypuusta sen perusteella. Jos huomaan, että manan kanssa on ongelmia, niin sijoitan pari pistettä mana regeniin. Seuraavaksi huomaankin, että damage laahaa, joten katson mistä kykypuusta saisin lisää damagea. No, nyt minulle tippuikin uusi taikasauva, joka nostaa damageani, joten voinkin valita kykypuusta tässä kohtaa jotakin muuta.

Toinen vaihtoehto on tietysti katsoa esim. maxroll.gg sivustolta valmis levelaus buildi, jos haluaa nauttia pelistä ilman sen suurempia murheita oman buildin rakentamisesta. Tämä oli ykkösosassa melkein välttämättömyys uusille pelaajille, mutta kakkosessa pärjää ainakin endgamea lukuunottamatta myös kotikutoisilla buildeilla.
 
Täytyy todeta että yks mikä alkanu kyrsimää ku kaikkia keskusteluja seurannu ympäri nettiä on se miten suorastaa agressiivia poe fanit on jos joku kritisoi peliä ja vielä hyvillä perusteluilla. Kripparianin video aiemmin ja nyt paul tassi:

Itellä yks syistä miks lopetin poe1 peluun aikanaan oli hyvin toksinen yhteisö missä sai vihaviestiä niskaan kun yritti jotain edes kysyä uutena pelaajana, d4 fanina myös surullista huomata miten nää samat poe sankarit yrittää sen pelin keskusteluissa myrkyttää ilmapiiriä. Hohhoijaa.
 
Täytyy todeta että yks mikä alkanu kyrsimää ku kaikkia keskusteluja seurannu ympäri nettiä on se miten suorastaa agressiivia poe fanit on jos joku kritisoi peliä ja vielä hyvillä perusteluilla. Kripparianin video aiemmin ja nyt paul tassi:

Itellä yks syistä miks lopetin poe1 peluun aikanaan oli hyvin toksinen yhteisö missä sai vihaviestiä niskaan kun yritti jotain edes kysyä uutena pelaajana, d4 fanina myös surullista huomata miten nää samat poe sankarit yrittää sen pelin keskusteluissa myrkyttää ilmapiiriä. Hohhoijaa.

Saman havainnon oon tehnyt kun uutena pelisarjan pelaajana oon tietoa etsinyt vaikkapa Redditistä ja lisäks kattonu striimejä ja videoita YouTubesta. Asiallinenkin kritiikki leimataan kyl heti.

Tuli noidalla aloitettua alusta, niin on kyllä mukavaa vaihtelua munkin räpiköintiin. Bossit ainaki kaatuu paljon helpommin minioneilla ja tulitaioilla. Toki kokemustaki on nyt enemmän pelistä ku ekalla kerralla.
 
jännä juttu että niin Raxx, Rob, ja muut diablo streamaajat ovat kehuneet että miten ystävällinen ja avulias poe community on, kyllähän sitä draamaa löytää molemilta puolilta jos sitä varta vasten lähtee etsimään, ihan yhtälailla diablo fanit huutelevat tuolla eri poe streamaajien chateissa että, poe 2 sucks ja muuta vastaavaa.

Mitä tulee kripparian videoon, jonka itsekkin katsoin, niin hänellä oli hyviä pointteja mutta hän ei selvästikkään seuraa mitä muut pelaajat tekee, poe 2 end game on kaukana ruthlesista se on itseasissa tällä hetkellä hyvin lähellä poe 1 end gamea ainakin clear speedin suhteen. se käy myös ilmi että kripparian ei ole Souls like tyyliste pelien fani, koska hän ei tykkää dodge rollista, sano sen ihan suoraan siinä videollaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä noista communityistä löytyy joka lähtöön sitä porukkaa. Useimissahan se community on ihan avuliaita ja fiksuja nuubeja kohtaan, mutta niissäkin sitten on se pikku osa porukasta ketkä ovat jumalasta seuraavia kyseisen pelin kanssa ja keiden mielestä sinne ei pitäisi uusien pelaajien tulla kyselemään tyhmiä..

PoE1 tuli jonkun aikaa pelattua ja siinä oli kyllä aika toksista se meno, mutta voiton toksisuudessa vie ehdottomasti WoT, Niin kusipäistä sakkia ei oo tullu vastaan missään muussa pelissä. Sielä jos et tehnyt niin kun miljoona tuntia pelannut kellari jeesus sanoo, niin voi taivas mikä itkuparkupotkuraivari sieltä tuli.. :D
 
siinä on tosiaan full patch notet, enää eivät julkaise balance patcheja tämän vuoden puolella. mikä on tosi hyvä juttu, ettei tarvii pelätä nerffejä.

General Improvements and Changes
  • Added the capacity to fast-travel between Checkpoints within an area. You can now select checkpoints which will bring up your Map Overlay allowing you to select other Checkpoints you have discovered in the area to travel to them immediately. Many more checkpoints have been added to areas generally at all the entrances and exits to areas, meaning if you find those first, you are able to instantly travel to them if you choose to go back and explore an area.
  • Passive Point Respeccing has been made cheaper especially at higher levels, it had a relatively aggressive curve getting more expensive with character level, we have flattened that curve so it doesn't exponentially grow as much. For Example, this should generally result in an approximately 40-50% less Gold Cost for respeccing between the start and middle of Endgame progression.
  • Added a shortcut to open a skills advanced information display by right-clicking the skill on your Skill Bar.
  • You can now compare equipped Flasks when using a Gamepad.
  • Added Chance Shards to the Currency Exchange.
  • Added a button to travel to your Guild Hideout when interacting with the Waypoint.

Endgame and Monster Balance
  • Maps no longer have additional elemental resistance penalties inherently applied at Tier 6 and Tier 11 or higher Maps. It is now consistent across all of the Endgame at the same value as it was previously at Tier 1.
  • Critical Strikes from Monsters now deal 40% less bonus Damage.
  • Chaos Damage now scales less aggressively over the Endgame.
  • The Ground Laser and Ground Lightning abilities used by the Runed Knight in Expedition Encounters now deal substantially less Damage.
  • The Waystone Modifier that adds Burning Ground to your Maps no longer increases in coverage or area with higher Tier Waystones.
  • The 'Siphons Flask Charges Modifier' on Monsters now drains ten-times less Flask Charges per second. (This was unintentional).
  • Disabled the Volatile Crystals Modifier, to be revised in the future pending telegraphing improvements.
  • The Trail of Fire monster Modifier now deals 30% less Damage and lasts for 3 seconds (from 5 seconds).
  • The Trail of Lightning monster Modifier now lasts for 4 seconds (from 8 seconds).
  • The Trail of Ice monster Modifier now lasts for 4 seconds (from 8 seconds).
  • The Purple Explosives created by the Volatile Plants Modifier on Rare Monsters now deal significantly less Damage.
  • Packs of Prowling Chimeral's in Maps now contain less of the Prowling Chimerals and spawn alongside some Zombies.
  • Lowered the baseline monster density of Breach Encounters, primarily by reducing the frequency of the "Elite" monsters appearing.
  • Fixed an inconsistency in the different types of packs that could spawn during Breach Encounters, you should now see more different types of Monsters appearing on an area to area basis.
  • The volatiles spawned by the Volatile Fiends Trial of Chaos Modifier now accelerate over time.
  • The Stormcaller Runes Trial of Chaos Modifier are now smaller, take longer to charge up when standing inside and give more time to escape once triggered. The Runes now also get larger as the Modifier is upgraded.
  • Improved the hitboxes on a number of abilities used by Blackjaw, the Remnant.
  • The Crossbow variants of the Decrepit Mercenary monsters that dealt Fire damage now deal less damage.

Trial of the Sekhamas Improvements
  • Honour Damage now scales down based on distance to enemies, you now take up to 35% less Honour Damage when in close range, tapering as you are further away from Monsters.
  • Fixed a bug where Damage over Time was dealing three-times as much damage to Honour as intended in the Trial of the Sekhemas, and fixed a bug where Honour Resistance was only applying to two-thirds of that damage taken. (This got confusing for us too).
  • Skitter Golems no longer use basic attacks and instead now just explode as their attacks were largely unavoidable when in Melee Range.
  • Serpent Clan burrow and ambush attacks now have improved visual telegraphing and cannot be used from as far away.
  • Volcanoes created by Rattlecage's Fissure Slam now last half the duration.
  • Added keyword hover for the Honour mechanic in the Trial of the Sekhamas.

Skill Balance
  • Rolling Slam's Second Slam now deals 50% more Damage to Heavy Stunned Enemies
  • Ice Shot Shards (Secondary) now gains additional Projectiles as it Levels up
  • Ice Shot Shards now targets within 90 Degree Cone
  • Ice Shot Shards now travel further base (200ms, from 100ms), to be tested & iterated.
  • Ice Shot Arrow & Projectiles are now smaller and are the same size as other arrows.
  • Electrocuting Arrow Base Duration to 25 seconds (from 12), Doubling Quality Bonus also.
  • Barrage now has 25% Less damage on Barraged Attacks [From 60% Less] at Level 1, same Scaling Per Level.
  • Barrage now has +2 Repeats base, from +1.
  • Shockchain Arrow's Shockwaves now deal 100% more Damage.
  • Sniper's Mark cooldown reduced from 6 seconds to 2 seconds at all Levels.
  • Combat Frenzy now can now gain a Frenzy Charge no more than every 3 seconds (from 7 seconds) at Level 1, to approximately 1.5 seconds at Level 20.
  • Stormcaller Arrow's Bolt now gains additional Impact Radius as it Levels.
  • Vine Arrow's Damage over Time has been adjusted, it is now slightly higher at Lower Levels, and substantially lower at Higher Levels. The intention of this ability was that you poison it to spread poisons, as opposed to the vine itself dealing immense amounts of Damage.
  • Tornado Shot's Damage over Time has been adjusted, it is now slightly higher at Lower Levels, and substantially lower at Higher Levels. The intention of this ability was to propagate your other Bow skills, as opposed to doing an immense amount of damage itself.
  • Magnetic Salvo can now only use your stuck Lightning Arrows as opposed to those created by your Party Members.
  • Increased the damage growth per level on Unearth (non-Minion component), Bonestorm, Bone Cage, Bone Blast (Wand Skill) and Power Siphon (Wand Skill). Results in approximately 50% more damage at Gem Level 25.
  • Increased the damage growth per level on Essence Drain, Contagion, Profane Ritual and Chaos Bolt (Wand Skill). Results in approximately 33% more damage at Gem Level 25.
  • Bone Cage base Critical Strike Chance has been increased to 15% (from 13%).
  • Skeleton Arsonists' Spirit Costs now match Frost and Ice Mages from Level 5 onwards, making them more expensive while keeping their costs early-game the same.
  • Bone Offering Explosions now have 15% Critical Strike Chance (from 13%).
  • Resonating Shield, Shield Charge and Shield Wall now have 6-8 added Physical Damage per 15 Armour on your Shield at all Levels.
  • Resonating Shield radius increased to 2.3 metres (from 1.8 metres).
  • Shield Wall explosions increased to 4 metres (from 2 metres).
  • Shield Wall now can create a maximum of 2 walls (from 1 wall).
  • Siege Cascade now has an Attack Time of 75% (from 55%).
  • Siege Cascade now searches for targets in a 3.5 metre radius (from 2.5 metres)
  • Siege Cascade now has 50% more Damage against Immobilized Enemies (from 200%)
  • Siege Cascade's Explosion now deals 167% more Damage (accounting for the decrease in damage against Immobilized Enemies).
  • Siege Cascade now has 30% less Reload Speed (from 50% less).
  • Siege Cascade's Quality is now 2% Damage against Immobilized Enemy per Quality (from 4%).
  • Stormblast Bolts now has a maximum of 30 active Bolts (from 9).
  • Stormblast Bolts now has 5 Bolts in the Clip (from 3).
  • Stormblast Bolts now has 30% less Reload Speed (from 50% less).
  • Plasma Blast now has 47% more Damage with its Initial Hit and 25% less Damage with its Explosion, causing it to rely less on colliding with walls to deal enough damage.
  • Artillery Ballista's explosion radius increased to 1.8 metres (from 1.4 metres).
  • Artillery Ballista's Damage increased by approximately 21%.
  • Gathering Storm's Perfect Dash now deals 53% more Damage.
  • Wave of Frost now has 275% more Freeze Buildup at all Levels (from 150% scaling up over levels).
  • Staggering Palm's duration now scales with levels. It has 6 second duration at Level 1, scaling up by 0.2 seconds per Level (from 6 seconds at all Levels).
  • Staggering Palm's Projectiles now deal 20% more Damage at all Levels.
  • Concoction skills from the Pathfinder Ascendancy Class now consume 3 charges from Mana Flasks (from 5). Their damage has been increased and deal approximately 66% more Damage when the skill is Level 20. In addition the base added damage has been increased by at least 50% for all Concoction skills, with Poisonous and Bleeding Concoction receiving greater damage buffs. Fulminating Concoction now has a Critical Strike Chance of 8% (from 6%), Shattering Concoction now has a Critical Strike Chance of 11% (from 7%), Explosive Concoction now has 100% more chance to Ignite Enemies and 100% more magnitude of Ignites inflicted, Fulminating Concoction now has 100% more chance to inflict Shock and Shattering Concoction now has 100% more Freeze Buildup.
  • The Hunter's Talisman passive skill Notable now grants +1 Charm Slot. The small passive skills leading up to it now grant the stat it formerly gave. The Charm helper text has been updated to indicate that you cannot have more than three Charm Slots unlocked, so that we can add more sources of it in the future.
  • Added a new Lightning Damage and Electrocute Cluster to the passive tree in between the Ranger and Monk sections.
  • The Heavy Frost Notable Passive Skill now causes Hits to only ignore Enemy Resistances of Frozen Enemies if their resistance values were positive.
  • Supercharged Slam now builds up stages slower but gains 40% more Damage per Stage now (from 20%). This may display as 20% still incorrectly until a later patch.
  • Electrocute is now 25% harder to Buildup. (But the Damage Penalty has been removed from the Support Gem)
  • It is now more difficult to chain-freeze enemies, by reducing the amount of Freeze Buildup applied after a Freeze has been applied.
  • Added a marker effect to Ember Fusillade's preferred target.

Support Balance
  • Added the Tremors Support Gem. Which can be used to give up to multiple more Aftershocks to Skills, with a damage penalty.
  • Added the Bidding Support Gem. Which can be used to give more damage to the Command Skills of Supported Minions.
  • The Fire Exposure, Lightning Exposure and Cold Exposure Support Gems no longer penalize Damage of Supported Skills. They now have a Mana Cost Multiplier of 120%.
  • The Electrocute Support no longer penalizes Damage. Instead it now prevents the Supported Skill from being able to Shock.
  • The Lacerate Support now grants 50% chance to Bleed (from 30%).
  • The Envenom Support now grants 50% chance to Poison (from 60%).
  • The Impact Shockwave Support now has an aftershock radius of 2 metres (from 1.4 metres).
  • The Bidding Support now grants 30% more Damage to Minion Command Skills (from 20%).
  • The Considered Casting Support now only supports Spells you cast yourself. It also now grants 40% more Spell Damage (from 25%) and 15% less Cast Speed (from 10%).
  • The Aftershock Support now has 25% chance to cause an Aftershock (from 20%).
  • The Mobility Support no longer has a Damage Penalty, but applies 30% less Movement Speed Penalty (from 40%).
  • The Execrate Support now has 100% chance to inflict Ailments (from 50%).
  • The Ricochet Support now has 40% chance to Chain from Terrain (from 20%).
  • The Withering Touch Support now has 25% less Damage (from 50%).
  • The Ferocity Support now has 40% more Skill Speed when consuming a Frenzy Charge (from 30%).
  • Changed the Wildshards Support Gem to fire projectiles in a Circle instead of a Spiral pattern.
  • The Decaying Hex Support now deals 60% of Intelligence as Chaos Damage per Second (from 30%).
  • The Stomping Ground Support's Shockwave now deals 80% to 120% of your Strength as Physical Damage (from 20 to 30%).

Item Balance
  • The Charm Modifiers on Belts have been made substantially more common and now appear at much lower levels. The 'of Symbolism' Modifier now appears from level 23 onwards, and the 'of Inscription' Modifier now appears from level 64 onwards.
  • The unique item The Adorned now applies to Time-Lost Jewels.
  • The Time-Lost Jewel Modifier 'of Regeneration' now applies 3-7% increased Life Regeneration Rate to Notables in Radius, from 1-2%. Existing versions of this item will not be updated unless a Divine Orb is used.

Bug Fixes
  • Fixed a bug where the Unique Item Maligaro's Virtuosity was granting the wrong amount of Critical Damage.
  • Fixed a bug where the Crumbling Walls Atlas Passive Notable was applying to Maps that didn't contain Breaches.
  • Fixed a bug where the stat granted by the Organized Forces Atlas Passive Notable was causing less Waystones to drop due to trying to upgrade them to a Tier that didn't exist.
  • Fixed a bug where interactables would remove the player from Demon Form.
  • Fixed a bug where certain rare monsters would respawn at checkpoints after consuming their corpse.
  • Fixed a bug where leveling a skill gem incorrectly displayed the level change when it was supported by gems which granted additional skill levels. This was purely a visual issue.
  • Fixed a bug where Unearth didn't work with the Sacrifice Spirit Gem.
  • Fixed a bug where the Elemental Expression skill from the Invoker Ascendancy Class had an incorrect hitbox.
  • Fixed a bug where the Monk Ascendancy node 'Embrace the Darkness' would desync when losing Life and Energy Shield.
  • Fixed a bug which prevented party members from entering the Xesht fight once it had begun.
  • Fixed a bug where the Cosmetics Equipment UI was missing the tier selector for some slots.
  • Fixed a bug where the Trialmaster encounter dialogue failed to play.
  • Fixed a bug with the Rising Tempest Support where it was giving More Damage per Elemental Skill used rather than More Damage per Elemental Type that was used.
  • Fixed a bug where pathfinding could cause jittering of the character in some cases.
  • Fixed a bug where destroying items in hideouts wasn't possible.
  • Fixed a bug where Frost Wall segments could leave phantom walls, causing invisible blocking.
  • Fixed a bug where implicit abilities on non-weapon unique items required a low level to use.
  • Fixed a bug where the Chronomancers 'Debuff Expiry Rate' nodes were applying to Quicksand Hourglass, extending its cooldown.
  • Fixed a bug where Ember Fusillade could fail to target enemies.
  • Fixed a bug where the Sacrifice Spirit Gem couldn't target minions with Profane Ritual.
  • Fixed a bug where the Explosion from the Armour Explosion Support could explode inanimate objects.
  • Fixed a bug where some Spirit Gems displayed an incorrect error message.
  • Fixed a bug where the Arbiter of Ash area level wasn't being increased with difficulty.
  • Fixed a bug where Emergency Reload wasn't put on cooldown if you were using two Emergency Reload Skill Gems.
  • Fixed a bug where the Energizing Bolt Flask effect didn't work.
  • Fixed a crash on Gamepad where Concoction skills from the Pathfinder Ascendancy Class would cause a crash when changing areas.
  • Fixed a bug where some players would disconnect when trying to enter maps in the Ziggurat Refuge, or guild hideouts while in a party.
  • Fixed a bug where the Explosion from the Armour Explosion Support could trigger itself recursively.
  • Fixed a bug where Ice Shot was unable to cause Freeze buildup.
  • Fixed a bug where some volatiles in the Trial of Chaos would follow the player up elevators.
  • Fixed a bug where Inscribed Ultimatums and Djinn Baryas dropped in Cruel would incorrectly tell you that you could get Ascendancy Points by completing them, even if you wouldn't.
  • Fixed a bug where Ballista skills didn't work with Tornadoes created by Tornado Shot.
  • Fixed a bug when using a Gamepad where the Hide Sockets option did not work.
  • Fixed a bug when using a Gamepad where you couldn't see Distilled Emotion recipes on the passive tree.
  • Fixed a bug when using a Gamepad where you couldn't access the Portal Access settings while viewing the hideout stash.
  • Fixed a bug where creating Solo Self-Found characters wasn't possible when using a Gamepad while Migrations are disabled.
  • Fixed a bug when using a Gamepad where you couldn't use the shortcut bind to open chat.
  • Fixed a bug when using a Gamepad that caused it to take multiple attempts to change the tier selector of Microtransactions.
  • Fixed a bug when using a Gamepad where you couldn't set an individual price on an item in premium stash tabs.
  • Fixed a bug when using a Gamepad where you couldn't socket jewels into specific unique items.
  • Fixed 12 Client Crashes.
  • Fixed 3 Instance Crashes.

Laitetaas tähän alas sitten loistava rewikka vielä pelistä, minkä eilen katselin. jos peli tosiaan kiinnostaa eikä ole siihen vielä tutustunut niin suosittelen katselemaan tämän, käydään aika hyvin läpi myös mitä kaikkea EA vaihe sisältää. Tohon end gameen vaikeuteen tuli tosiaan todella paljon helpotuksia tuossa patchissa, joten sitä on ainakin helpotettu tuon rewikan jälkeen. tossa videossa näkyy aika hyvin että miten erillainen se tempo on end gamessa kun on hyvin optimoitu buildi, voisi siis melkeinpä sanoa että end game ja poe 2 campaign on kun kaksi eri peliä. campaign souls like ja end game siellä power fantasy puolella, niinkun loot pohjaisissa ARPG peleissä pitääkin olla.


 
Viimeksi muokattu:
jännä juttu että niin Raxx, Rob, ja muut diablo streamaajat ovat kehuneet että miten ystävällinen ja avulias poe community on, kyllähän sitä draamaa löytää molemilta puolilta jos sitä varta vasten lähtee etsimään, ihan yhtälailla diablo fanit huutelevat tuolla eri poe streamaajien chateissa että, poe 2 sucks ja muuta vastaavaa.

Mitä tulee kripparian videoon, jonka itsekkin katsoin, niin hänellä oli hyviä pointteja mutta hän ei selvästikkään seuraa mitä muut pelaajat tekee, poe 2 end game on kaukana ruthlesista se on itseasissa tällä hetkellä hyvin lähellä poe 1 end gamea ainakin clear speedin suhteen. se käy myös ilmi että kripparian ei ole Souls like tyyliste pelien fani, koska hän ei tykkää dodge rollista, sano sen ihan suoraan siinä videollaan.
Joo mä en tienny että poe2 on soulslike, itekkään en niistä enkä esim eldenistä välitä tippaakaan. Omasta mielestä sellanen meno ei oikeen sovi arpg.
 
Nyt on aika kovaa settiä, on nimittäin käynyt ilmi että Elon Musk on nimittäin yksi pelin kovimpia Grindereitä, tässähän taistelee pelin kovinta pinacle bossia vastaan. jonka ehkä 1% sitäkään poe pelaajista on tappanut, sanoisin myöskin. että tuo hänen 91 levelin hahmo menee helposti top 50 Ladderissa, se minkä takia on noin huono perfomance ja kuvanlaatu johtuu siitä että hän streamaa peliä lentokoneesta Starlinkin kautta.




 
Viimeksi muokattu:
nyt kun on end game tässä pelailun uusien muutosten jälkeen, niin aivan 5/5 patchi, myöskin poe 2 on tuotu se Play and chill pelityyli, eli voi pelata rennosti myöskin noissa Red tier mapeissa, eli enää ei tarvitse pelätä sitä että monster räjähtää kuollessaan ja kuolet siihen, kun kaikki monster after death mekaniikat poistettiin kokonaan. kuten vaikka se yks monster tyyppi joka räjähti aina kuolleeseen niin nyt se ei räjähdä enää ollenkaan kun kuolee, ja se on aivan helvetin hyvä muutos, ja tuo että resistancet ei muutu eri map tier tasoilla on myöskin erittäin kova muutos, tosiaan nyt melkeinpä kun kuolee niin se ei ole epäreilu kuolema vaan enemmänkin et teki itse tyhmän virheen.

pelkästään nämä 3 muutosta tekee tosiaan ihmeitä. plus se monster tyyppi joka pullistui ja aina räjähti kuollessaan jonka räjähdys efekti poistettiin kokonaan että nyt se kuolee muiden monstereiden tapaan, tainno voisi sanoa ett' oikeastaan kaikki end game monster balance muutokset on kovia. breach monster density muutosta lukuunottamatta, (koska se on myös nerffi breachille) innolla odotan jos tänään pääsen sinne tier 15 tasolle mapeissa, toivon mukaan myöskin kripparian tekee videon pelin end game muutoksista patchin jälkeen, koska onhan tuo nyt ihan erilaista kun ennen patchia. GGG todellakin tietää mitä tekee.

  • Maps no longer have additional elemental resistance penalties inherently applied at Tier 6 and Tier 11 or higher Maps. It is now consistent across all of the Endgame at the same value as it was previously at Tier 1.
  • Disabled the Volatile Crystals Modifier, to be revised in the future pending telegraphing improvements.
  • Critical Strikes from Monsters now deal 40% less bonus Damage.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän tää kyllä nyt on alkanu kutittelemaan, niin mitä niillä pisteillä tehään mitä saa jos nyt ostaa early accessin? Näytti halvimassa olevan 300 pointsia.
 
Vähän tää kyllä nyt on alkanu kutittelemaan, niin mitä niillä pisteillä tehään mitä saa jos nyt ostaa early accessin? Näytti halvimassa olevan 300 pointsia.
Niillä voi ostaa kosmeettisia tavaroita tai sitten parantaa omaa tavarasäilöä/pankkia. Ostaa sinne lisätilaa tai esimerkiksi sivuja, jotka automaattisesti lajittelee tavaroita omiin sarakkeisiinsa, tällaisia quality of life parannuksia siis.
 
itse tosiaan suosittelen niiden pointsien kanssa melkein odottamaan jouluaattoon asti ennenkö niitä käyttää, tosiaan jos laittavat uudestaan nuo tabit alennukseen, nehän nyt olivat tosiaan viikonloppuna alessa mutta on ennenki nähty että laittavat jouluna kaikki aleen.

tossa myöskin lista mitkä tabit toimii tällä hetkellä Poe 2:ssa. itse suosittelen ainakin Currency, Flask ja gem, ehkä sitten essence tab kun noita kaikki tippuu niin pirusti, et ne on käytännöllisemmät, sitten muutama premium stash tab, että saa lisää extra tilaa, Unique tab ei ole omasta mielestäni niin käytännöllinen, enemmän semmonen hifistely tab.

itse käyttäysin uutena pelaajana pointsit näin, odotti sitten jouluaattoon tai ei, jos odottaa jouluaattoon niin sama setti mutta jos jää vielä vaikka 30 pojoo niin sit voi ostaa 3 stash tabia 2 sijaan. Currency Tab 75 pojoo -> Gem Tab 40 pojoo -> Flask Tab 40 pojoo -> Essence Tab 40 pojoo -> Premium Stash tab 40 pojoo (tarviit yhden premium tabin jos haluat tradea pelissä itemeitä muiden pelaajien kanssa), 2xStash tab 60 pojoo = 295 pojoo

The following tabs will work in both Path of Exile 1 and 2:
  • Premium Stash Tab
  • Extra Stash Tab
  • Premium Quad Stash Tab
  • Gem Stash Tab
  • Flask Stash Tab
  • Currency Stash Tab
  • Essence Stash Tab
  • Unique Collection Tab
  • Delirium Stash Tab
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom