Muun muassa Pelaaja-lehti on viimeaikoina todennut PC:n kasvattavan hitaasti, mutta vakaasti suosiotaan Japanissa. Enää sitä ei nähdä pelkästään pervojen laajakaistapornoa nonstoppina imuttelemaan suunniteltuna välineenä, eikä "PC-peli" olekaan välttämättä synonyymi aikuisviihteelle.
PC:n hiljaisesta noususta kielii myös se, kuinka osa pelintekijöistä on alkanut kääntää pelejään (muun muassa Silent Hill 3) myös PC:lle.
Koska kansalaisten palkat pysynevät vakiona, mutta tietokoneet lisääntyvät, on tämä raha tietysti pois jostain muualta. Luultavimmin juuri konsoleihin käytetty rahamäärä kutistuu. Tilanne ei tietenkään vielä ole hälyttävä, mutta kuinka mahtaa käydä tulevaisuudessa?
Nouseeko PC Japanissa konsoleiden rinnalle?
Alkavatko PC-käännökset olla enemmän sääntö kuin poikkeus?
Kuinka japanilaiset firmat markkinoivat konsoleitaan, mikäli sen pelit ovat saatavilla myös PC:lle?
Mullistavatko japanilaiset firmat innovaatioillaan paikalleen jumiutuneita PC-peligenrejä (FPS, RTS, online-pelit)?
Onnistuvatko japanilaiset peräti tuomaan alalle jotain täysin uutta?
Alkavatko japanilaiset elektroniikkayhtiöt valmistaa suosion kasvaessa myös tietokoneiden osia? Saataisiinko näin mahdollisesti AMD:lle ja Intelille uusi kilpailija?
Jyrääkö Japani tulevaisuudessa Länsimaat alleen myös PC-puolella?
Heittämäni kysymykset saattavat vaikuttaa utopistisilta juuri nyt, mutta usean vuoden kuluttua koko maailma saattaa pelata yhtä hyvin PC:llä kuin ihmeellisellä uutuuskonsoli Phantomillakin.
Vain aika näyttää asioiden todellisen laidan. Siihen asti voimme vain spekuloida.
Niinpä haluaisinkin nyt teidän muiden boardilaisten mielipiteitä asiasta: onko ylläoleva mahdollista, vai pelkästään nuoren suomalaismiehen houreita? Onko jollakulla mahdollisesti visiota tulevaisuuden peligenreistä, konsoleista tai markkinoista? Vai jatkuuko kaikki kuten tähänkin asti, Sonyn syödessä leijonanosuuden muilta pelifirmoilta PC-pelaajien warettaessa uusinta Max Payneä ja half-Lifea?
Sana on vapaa.
PC:n hiljaisesta noususta kielii myös se, kuinka osa pelintekijöistä on alkanut kääntää pelejään (muun muassa Silent Hill 3) myös PC:lle.
Koska kansalaisten palkat pysynevät vakiona, mutta tietokoneet lisääntyvät, on tämä raha tietysti pois jostain muualta. Luultavimmin juuri konsoleihin käytetty rahamäärä kutistuu. Tilanne ei tietenkään vielä ole hälyttävä, mutta kuinka mahtaa käydä tulevaisuudessa?
Nouseeko PC Japanissa konsoleiden rinnalle?
Alkavatko PC-käännökset olla enemmän sääntö kuin poikkeus?
Kuinka japanilaiset firmat markkinoivat konsoleitaan, mikäli sen pelit ovat saatavilla myös PC:lle?
Mullistavatko japanilaiset firmat innovaatioillaan paikalleen jumiutuneita PC-peligenrejä (FPS, RTS, online-pelit)?
Onnistuvatko japanilaiset peräti tuomaan alalle jotain täysin uutta?
Alkavatko japanilaiset elektroniikkayhtiöt valmistaa suosion kasvaessa myös tietokoneiden osia? Saataisiinko näin mahdollisesti AMD:lle ja Intelille uusi kilpailija?
Jyrääkö Japani tulevaisuudessa Länsimaat alleen myös PC-puolella?
Heittämäni kysymykset saattavat vaikuttaa utopistisilta juuri nyt, mutta usean vuoden kuluttua koko maailma saattaa pelata yhtä hyvin PC:llä kuin ihmeellisellä uutuuskonsoli Phantomillakin.
Vain aika näyttää asioiden todellisen laidan. Siihen asti voimme vain spekuloida.
Niinpä haluaisinkin nyt teidän muiden boardilaisten mielipiteitä asiasta: onko ylläoleva mahdollista, vai pelkästään nuoren suomalaismiehen houreita? Onko jollakulla mahdollisesti visiota tulevaisuuden peligenreistä, konsoleista tai markkinoista? Vai jatkuuko kaikki kuten tähänkin asti, Sonyn syödessä leijonanosuuden muilta pelifirmoilta PC-pelaajien warettaessa uusinta Max Payneä ja half-Lifea?
Sana on vapaa.