Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen


Itsellä meni hermot Xbox for Windowsnönön ohjaimeen, jossa oli se mokkulausbi. Pätki yhteyksiä tuon tuosta ja kaatoi AC Valhallaa.

Hain sitten Dualsensen ja tuolla DS4-versiolla ei niin mitään toimintaongelmia. Yhdeksi ongelmaksi voi muodostua keskusyksikön bluetoothin munattomuus - piti ostaa sellainen usb:hen menevä bluetoothi niin voi pelata vaikka vessasta... ilman ruudun näkemistä.
 
Mul itellä on Xboxin ohjain ihan 10 euron usb BT donglella. Ei toimi ollenkaan jos on koneen usb:ssä kiinni, mutta ku laittaa usb jatkopiuhalla metrin päähän koneesta ni ei ongelmia. :D

Pojalla oli läppäri ja sama juttu siinä, eikä siinä oikeen toimi tollanen jatkojohto, joten ostin just ton Xbox mokkulan ja kaikki ongelma poistu yhteyden kanssa. Kerran mun ohjain sekosi täysin ja ei yhdistänyt BT. Koitin pojan dongleen ja napinpainallus ja toimi. Sen jälkeen toimi taas mun koneen BT yhteydelläkin.
 
Sama täällä, oculus go:ta varten alunperin ostettu xbox one ohjain toiminut mainiosti Windowssissa. Kehtaan suositella.
 
Täällä myös pelattu sekä Series X:n mukana tulleella kuin myös Xbox Onen ohjaimella tietokoneella ilman mitään lisädongleja. Ihan vaan koneen oman Bluetoothin läpi, eikä mitään probleemia. Ohjaimet yhdistyy kuin Xboxiin konsanaan ja on toiminut ilman pätkimisiä.

Tiedä sitten onko vaan tarpeeksi hyvä BT signaali omassa koneessa ja kuinka herkkä tuo on jos olisikin vähän heikompi signaali.
 
Julkkarissa ostetun PS3:sen Sixaxis toimii akkua lukuun ottamatta moitteettomasti, että ei raaski satunnaiseen käyttöön vielä uutta ostaa.
 
PC-pelaajia saattaisi kiinnostaa Paradox Interactiven strategiapelit, joten tipautan tämän uutisen tänne!

Eli tänään PDXCON Remixed -tapahtumassa julkistettiin laajennuksia mm. Empire of Siniin ja Crusader Kings III:n. Lisäksi julkistettiin suurstrategia Victoria 3!

 
Voisi Valve tehdä sellaisen tempun että julkaisisi Steam Inputin niin sanotusti Standalone kirjastona niin kaikki kauppapaikka-alustat voisi sitä hyödyntää. Tällä hetkellä Steam Inputia hyödyntyäkseen pelit pitää käynnistää ymmärtääkseni Steamin kautta lisäämällä peli sinne kirjastoon mutta silloin esim. ei voi pelata moninpelejä GOG:sta ostetuissa peleissä jos se vaatii GOG Galaxya koska kyseiset pelit pitää käynnistää suoraan GOG Galaxysta mitä olen muutamassa pelissä huomannut.
 
en vielläkään tajua että miksi maksaa koneesta tuhanssia euroja kun saman suorituskyvyn saa alle 500€ konsolilla?
 
en vielläkään tajua että miksi maksaa koneesta tuhanssia euroja kun saman suorituskyvyn saa alle 500€ konsolilla?
Samasta suorituskyvystä ei nyt sentään ihan tuhansia tarvitse maksaa.

Mutta vastauksena kysymykseen, niin omalla kohdalla se tuli vähän kuin kaupan päälle. Olisin joutunut ostamaan tietokoneen muutenkin, joten "pienellä" lisäinvestoinnilla sain sellaisen koneen millä voi myös pelata.

Miksikö en sitten pelaisi pelkästään konsolilla? Näin olen pitkään tehnytkin, mutta aina on PC:llä ollut sellaisia pelejä, joita ei pääse konsolilla pelaamaan. Tämäpä se syy oikeastaan oli.
 
en vielläkään tajua että miksi maksaa koneesta tuhanssia euroja kun saman suorituskyvyn saa alle 500€ konsolilla?
Jos pelaa vain yhtä peliä 7v ei kai tarvikkaan. Paitsi jos on online ps+ peli, niin siinäkin menee 350€ + 500€ +70€ pelin hinta.

Mutta jos kirjastossa on vaikkapa sata peliä, tulee PC äkkiä halvemmaksi.
 
en vielläkään tajua että miksi maksaa koneesta tuhanssia euroja kun saman suorituskyvyn saa alle 500€ konsolilla?
-Kaikkia pelejä ei ole pleikalla.
-Taaksepäin yhteensopivuus on kärsinyt selkeän kolauksen omaan makuun että PC:lle on järkevämpi ostaa varsinkin GOG:sta kun saa DRM vapaasti pelit ladattua talteen.
-Vaikka olen Battlefieldeja pelannut konsolillakin niin suosin sitä PC:llä
-Vaikkakin erittäin huonosti on hyödynnetty PC:n ominaisuuksia (esim. useamman näytön hyödyntämistä peleissä) niin mahdollisuus niiden tukemiseen on siellä
-Ei tarvitse ostaa uusinta uutta laitteistoa vaikka sitten jäisikin laittamatta asetukset tappiin. Kannattaa kiinnittää enemmän huomiota PC:llä tiettyjen osien generaatioihin (esim. PCI-e versio) niin voi saada koneesta sen 10 vuotta kestävän koneen. Itsellä on nyt v. 2016 hankittu pöytäkone, jossa on AMD 480 8GB näyttis mikä ei nyt ole ihmeellinen mutta pyörittää pelejä edelleen hyvin Full HD tasolla asetukset maksimillaan paitsi AA. Voisi katsoa kokonaan uutta konetta sitten 2022 yhteydessä tai jälkeen. Uusi näyttö olisi kiva kun nyt on käytössä jo valmiiksi käytetyt näytöt 2010 vuoden peruja
-Ja kuten yllä sanotiin niin en halua maksaa nettipelaamisesta vaikka vieläkin PS+:aa maksan. Ei se Sony tai MS niitä BF servuja ylläpidä eikä EA sitä rahaa näe ollenkaan. Rahastusta koko homma kun on laitettu nettipelaaminen sen taakse suurimmaksi osaksi.
 
PC:n paremmuutta on vaikea tajuta jos ei ole pelannut sillä. Oikeilla osilla PC tosiaan on paljon pitkä-ikäsempi kuin konsoli eikä siitä tarvitse tuhansia euroja maksaa. Eikä se ole järkevääkään hankkia viimeisimpiä tehonäyttiksiä/prossuja isolla rahalla kun kulman takana odottaa aina uudet mallit.

Jos grafiikka on tärkeää, vaatimattomampikin PC pyörittää silmänkarkkia vielä silloinkin kun konsolit tulevat sukupolvensa päähän. Samoin pelien asetukset ovat paljon monipuolisempia. Tähän kun lisää modit ja järjestelämän asetusten kanssa kikkailu niin vanhemmallakin koneella saa pyöritettyä upeaa grafiikkaa. Esim. jos mulla alkaa peli yskimään liian korkeiden grafiikka-asetusten takia mun ei tarvitse välttämättä laskea grafiikan tasoa vaan sen saattaa saada korjattua säätämällä näytönohjaimen asetuksia.

Pelitarjonta on tosiaan niin paljon monipuolisempaa ja esim. startegia pelien osalta PC on ehdoton. En edes tiedä miten jotain Hearts of Iron 3:sta voisi pelata konsolilla? PC: ltä löytyy siis paljon pelejä joita ei edes pystyisi kääntämään konsolille. Fps-peleissä PC pesee konsolit mennen tullen. Hiiri-näppäin ohjaus on vaan niin paljon nopeampi ja tarkempi.
Ja kiitos näppäimistön, pelien valikoissa pomppimenen on sulavaa ja nopeaa. Monet tois-sijaiset toiminnot hoituu lennossa siinä missä konsoliversiossa pelin joutuu pysäyttämään jos haluaa vahtaa aseen tai kaivaa repusta laastaria yms.

PC pelit ovat myös halvempia ja pelikaupat kuten Steam, GOG jne pitävät alennusmyyntejä vähän väliä. Ja ne alennukset on ISOJA.
Eli jos tykkää pelata monia pelejä, PC maksaa itsensä nopeasti takaisin. Mulla on Steamissä yli 200 peliä ja suurin osa on hankittu muutamalla eurolla.

PC:n etuja voisi listata loputtomasti. Miinusta voisi antaa siitä että monet isot AAA-pelit ovat huonosti portattuja PC:lle koska konsolimyynnit painaa enemmän bisnestä tehdessä. Ja PC:llä sitä päivitysrumpaa ja säätöä riittää ilman pelaamistakin.

Konsolilla on mukava pelata sitten nojatuolista käsin ja ottaa rennosti.
 
Itse olin konsolijonne aina 2016 asti, silloin ostin ekan kunnon PC:n, heti sen jälkeen konsolipelaaminen vähentynyt huimasti. Ostin PS5 heti julkaisussa mutta ei sille oo pelejä niin oon ehkä viimeiseen pariin kuukauteen pelannut sil max 5-10 tuntia, kun taas PC:llä satoja tunteja. PC:llä on niin moni asia paljon parempaa kun konsoleilla, esimerkiksi se että saa grafiikat mieleisekseen, itse en voi esim. sietää motion bluria ollenkaan. Ja sit PC:llä löytyy kaikki kivat auto/rekka/lentosimulaattorit mitä ei taas konsoleilla löydy. Ja toki se FPS, onhan se nyt paljon kivempaa pelata peli 120+ fps kuin 30-60fps konsolilla.
Ja onhan se toki kivempaa ostaa pelit PC:lle kun ne saa heti julkaisussa 30-40€ hintaan.
 
PC:n paremmuutta on vaikea tajuta jos ei ole pelannut sillä. Oikeilla osilla PC tosiaan on paljon pitkä-ikäsempi kuin konsoli eikä siitä tarvitse tuhansia euroja maksaa. Eikä se ole järkevääkään hankkia viimeisimpiä tehonäyttiksiä/prossuja isolla rahalla kun kulman takana odottaa aina uudet mallit.

Jos grafiikka on tärkeää, vaatimattomampikin PC pyörittää silmänkarkkia vielä silloinkin kun konsolit tulevat sukupolvensa päähän. Samoin pelien asetukset ovat paljon monipuolisempia. Tähän kun lisää modit ja järjestelämän asetusten kanssa kikkailu niin vanhemmallakin koneella saa pyöritettyä upeaa grafiikkaa. Esim. jos mulla alkaa peli yskimään liian korkeiden grafiikka-asetusten takia mun ei tarvitse välttämättä laskea grafiikan tasoa vaan sen saattaa saada korjattua säätämällä näytönohjaimen asetuksia.

Pelitarjonta on tosiaan niin paljon monipuolisempaa ja esim. startegia pelien osalta PC on ehdoton. En edes tiedä miten jotain Hearts of Iron 3:sta voisi pelata konsolilla? PC: ltä löytyy siis paljon pelejä joita ei edes pystyisi kääntämään konsolille. Fps-peleissä PC pesee konsolit mennen tullen. Hiiri-näppäin ohjaus on vaan niin paljon nopeampi ja tarkempi.
Ja kiitos näppäimistön, pelien valikoissa pomppimenen on sulavaa ja nopeaa. Monet tois-sijaiset toiminnot hoituu lennossa siinä missä konsoliversiossa pelin joutuu pysäyttämään jos haluaa vahtaa aseen tai kaivaa repusta laastaria yms.

PC pelit ovat myös halvempia ja pelikaupat kuten Steam, GOG jne pitävät alennusmyyntejä vähän väliä. Ja ne alennukset on ISOJA.
Eli jos tykkää pelata monia pelejä, PC maksaa itsensä nopeasti takaisin. Mulla on Steamissä yli 200 peliä ja suurin osa on hankittu muutamalla eurolla.

PC:n etuja voisi listata loputtomasti. Miinusta voisi antaa siitä että monet isot AAA-pelit ovat huonosti portattuja PC:lle koska konsolimyynnit painaa enemmän bisnestä tehdessä. Ja PC:llä sitä päivitysrumpaa ja säätöä riittää ilman pelaamistakin.

Konsolilla on mukava pelata sitten nojatuolista käsin ja ottaa rennosti.
Komppaan täysin tätä. PC:n monipuolisuutta, käyttömukavuutta ja valinnanvapautta ei ole konsoleilla saavutettu ja tuskin tullaan koskaan saavuttamaan, koska konsolit on luotu suljetun käyttöliittymän ympärille pelaamisen kannalta yksinkertaiseksi "all in one" systeemiksi. PC:llä tietysti on ne omat varjopuolensa ja satunnaiset säätämiset, mutta tämä on taas hinta siitä monipuolisuudesta.

Itselleni pelaaminen on harrastus, ja mitä tulee PC vs konsolit, niin kyse ei ole edes varsinaisesti hinnasta, vaan siitä mitä saan rahoilleni vastineeksi. Dragonfly yhden hyvän syyn siihen jo sanoikin. Tämä on myös omalla kohdalla yksi syy monista, miksi olen päätynyt pelaamaan pääsääntöisesti PC:llä. Tarvitsen PC:n joka tapauksessa hoitamaan asioita, mitä konsoleilla ei edes pysty tekemään, niin on itselleni järkevämpää laittaa se 500€, vaikka parempaan näytönohjaimeen. Modid ja monet genret, joita itse pelaan ovat konsoleilla aikalailla pelikelvottomia tai puuttuvat konsoleilta kokonaan. En yksinkertaisesti koe saavani mitään vastinetta tuolla 500€ konsolilla.
 
Jännä homma kyllä, että on pakko joidenkin vähätellä toisten pelitottumuksia. Itse pelaan aivan vallan tyytyväisenä konsoleilla, enkä melko varmasti koskaan tule pc -puolelle tässä asiassa siirtymään. Vaikka onhan tuossa tuo pörisevä HP vuodelta 2009 facebook -käytössä, jolla jotain kyseisen sivuston pelejä joskus kokeiltu (+age of conan ja wow). Silti ymmärrän vallan mainiosti, miksi ihmiset pc:llä haluavat pelata; lähes kaiken saa toimimaan paremmin/sulavammin/insert adjectivesuperlativewhatever.

Miksi tämä on joidenkin päähän niin kovin juurtunut, että täytyy valittaa muiden valinnoista? Mitään ongelmaa ei pitäisi olla olemassa, mutta tehdäänpä siitä nyt sitten ongelma, kun minäminäminä..

Ei mene jakeluun. Tai no menee, ihmiset ovat *PIIP*

Anteeksi. Jatkakaa.
 
Ei kai tässä nyt kukaan vähättele kenenkään pelitottumuksia?
Edit: Ai joo, luin koko sivun uudelleen ja ymmärsin mitä tarkoitit. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom