Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

Hyvältä näyttää ja julkaisukin tänä syksynä. Ai että. Ja suoraan Game Passiin tietysti.

En kyllä millään ehdi pelata aikaisempia Age of Empireseja ennen tämän ilmestymistä, kun on niin paljon kaikkea muutakin pelattavaa. Nämä on näitä ensimmäisen maailman ongelmia. :)

Miten sitä osaaki ajaa ittensä käytännössä ongelmiin ku järkkää itelleen pelattavaa liikaa :D mitehä rakkaassa Amerikassa ei oo vielä oikeuteen viety Microsoftia tosta Game passista? :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:


Melko karua.
Linus selittää miksi puolijohdepula on se mikä tällä hetkellä on. Ikävänä uutisena, tilanne tulee jatkumaan ainakin n. vuoden. Tilannehan vaikuttaa kaikkiin tahoihin jotka käyttävät prosessoreita, eli ihan autovalmistajista konsolivalmistajiin yms. Juuri esim. Nintendo varoitti että jouluna Switchiä ei riitä kaikille halukkaille, varmasti monet muut valmistajat ilmoittavat samasta asiasta myöhemmin.
 
En viitsi aloittaa uutta ketjua, mutta osaako täällä joku suositella mini-PC:tä millä pyörisivät sekä PCSX2 (PS2-emulaattori), Dolphin (GC-emu) että Redream (DC-emu) hyvin? Eli siis esim. parempi resoluutio (HD/1080p) kuin native.

Etsin tuollaista ratkaisua olkkariin, HDMI:llä kytkentä. Mulla on vanha X360-kontrolleri PC-adapterilla mitä voisin käyttää ton kanssa.

Netissä suositellaan mm. sellaista kuin Lenovo M93P Tiny, mutta PS2-emu ei kai ihan pelitä tuolla. Plus ne maksavat Suomessa 150-300e mikä on aika suolainen hinta (vs $50-100).
 
En viitsi aloittaa uutta ketjua, mutta osaako täällä joku suositella mini-PC:tä millä pyörisivät sekä PCSX2 (PS2-emulaattori), Dolphin (GC-emu) että Redream (DC-emu) hyvin? Eli siis esim. parempi resoluutio (HD/1080p) kuin native.

Etsin tuollaista ratkaisua olkkariin, HDMI:llä kytkentä. Mulla on vanha X360-kontrolleri PC-adapterilla mitä voisin käyttää ton kanssa.

Netissä suositellaan mm. sellaista kuin Lenovo M93P Tiny, mutta PS2-emu ei kai ihan pelitä tuolla. Plus ne maksavat Suomessa 150-300e mikä on aika suolainen hinta (vs $50-100).
PCSX2:sen kanssa sulava 3-4 x native vaatii tasaiseen 50fps pal-versiossa vähän enemmän, kuin Lenovossa olevan 8-vuotta vanhan integroidun näytönohjaimen. Miniminä pitäisin nvidian leiristä GTX 760-780 pelistä riippuen, tai intel uhd/amd vega integroidut. Käytetyistä osista saisi kasattua 200€ pintaan koneen tuohon tarkoitukseen, mutta ei varmaan mitään mini-kokoa. Nuo mini-PC:t on kuin superleggera autot, että maksat enemmän vähemmästä, joten uutena ei nopeasti katsottuna mini-kokoon löydy mitään järkevää edullisesti.
 
Ostin peliläppärille pelinäytön, liitin sen HDMI kaapelilla läppäriin, kuva tulee mutta äänet ei kuulu. Äänivalikossa olisi äänet päällä (näytön malli) mut ei kuulu mitään?

Edit. Ilmeisesti ei näytössä ei ole kaiuttimia..
 
Viimeksi muokattu:
Tästä päätöksestä pelin kehittäjät ja julkaisijat pitävät.
Mutta pelaajat ei. Niin kauan kuin Store on täysin suljettu alusta, etkä pysty edes modeja asentamaan/pääsemään tiedostoihin käsiksi, ei tuo muuta mitään. Epic tarjoaa jo nyt kyllä nuo ja 12% osuuden. Mutta siitä huolimatta steam on yhtä vankka kuin ennenkin, johtuen workshopista, ja monista monista perusominaisuuksista itse launcherissa, mutta myös kaupan puolella.
Iso osa noista olisi todella helposti toteutettavissa ja vieläpä tänäpäivänä niin perus juttuja ettei niiden puuttuminen ole edes hyväksyttävää.

Eli ollaan ihan liian kaukana siitä tilanteesta, että Steamin ”monopoli” olisi murtumassa.
 
Mutta pelaajat ei. Niin kauan kuin Store on täysin suljettu alusta, etkä pysty edes modeja asentamaan/pääsemään tiedostoihin käsiksi, ei tuo muuta mitään. Epic tarjoaa jo nyt kyllä nuo ja 12% osuuden. Mutta siitä huolimatta steam on yhtä vankka kuin ennenkin, johtuen workshopista, ja monista monista perusominaisuuksista itse launcherissa, mutta myös kaupan puolella.
Iso osa noista olisi todella helposti toteutettavissa ja vieläpä tänäpäivänä niin perus juttuja ettei niiden puuttuminen ole edes hyväksyttävää.

Eli ollaan ihan liian kaukana siitä tilanteesta, että Steamin ”monopoli” olisi murtumassa.

Jep, steamia joutuu kovasti tukemaan jos haluaa modeja käyttää. Onhan se vähän hanurista.
 
Mutta pelaajat ei. Niin kauan kuin Store on täysin suljettu alusta, etkä pysty edes modeja asentamaan/pääsemään tiedostoihin käsiksi, ei tuo muuta mitään. Epic tarjoaa jo nyt kyllä nuo ja 12% osuuden. Mutta siitä huolimatta steam on yhtä vankka kuin ennenkin, johtuen workshopista, ja monista monista perusominaisuuksista itse launcherissa, mutta myös kaupan puolella.
Iso osa noista olisi todella helposti toteutettavissa ja vieläpä tänäpäivänä niin perus juttuja ettei niiden puuttuminen ole edes hyväksyttävää.

Eli ollaan ihan liian kaukana siitä tilanteesta, että Steamin ”monopoli” olisi murtumassa.

Kyllä vain, ja Steamissa vielä sekin kova juttu että moninpeleissä tarjoilee VAC- banneja epärehellisille pelaajille. Tuo jo yksinään on erittäin arvokas juttu niille joita se koskettaa. Taitaa olla PC:llä ainoa alusta joka on edes jotenkin moderoitu tältä osin.
 
Saisi tulla tuki Dual Senselle myös Epicin puolelle, eikä pelkästään Steamiin. Nyt on jäänyt Snowrunnerin pelaaminen jo melkein puoleksi vuodeksi, kun ei huvita palata DS4:sen pariin.

Itselläni ei myöskään toimi se, että lisää Snowrunnerin Steamin pelikirjastoon ja käyttäisi Dual Senseä sitä kautta. Peli kyllä käynnistyy, mutta sammuu samantien. Sama asia tapahtuu, jos pelin pikakuvake on Windowsin alapalkissa, mutta työpöydältä se pelin käynnistys toimii hyvin.

PC-pelaamisen arkipäivää, ehh. Selitä nyt näitä juttuja jollekin..
 
Saisi tulla tuki Dual Senselle myös Epicin puolelle, eikä pelkästään Steamiin. Nyt on jäänyt Snowrunnerin pelaaminen jo melkein puoleksi vuodeksi, kun ei huvita palata DS4:sen pariin.

Itselläni ei myöskään toimi se, että lisää Snowrunnerin Steamin pelikirjastoon ja käyttäisi Dual Senseä sitä kautta. Peli kyllä käynnistyy, mutta sammuu samantien. Sama asia tapahtuu, jos pelin pikakuvake on Windowsin alapalkissa, mutta työpöydältä se pelin käynnistys toimii hyvin.

PC-pelaamisen arkipäivää, ehh. Selitä nyt näitä juttuja jollekin..
DS4windows softalla saa Dual Sensen toimimaan.
 
DS4windows softalla saa Dual Sensen toimimaan.
Mä en tuolla saanu koskaan kunnolla toimimaan DS4:sta edes. Oli kaiken maailman ongelmia kokoajan ja lopulta kun ostin Xboxin ohjaimen, niin ei toiminut sekään ennen kuin poistin koko softan.

Sit yritin muksun koneeseen ja samoja ongelmia. Ostin sillekin lopulta Xboxin ohjaimen, Xbox Onen ohjaimella ei ole ollut mitään ongelmia, joten suosiolla itse suosittelen pc käyttöön sen ostamista vaikka käytettynä.
 
Mä en tuolla saanu koskaan kunnolla toimimaan DS4:sta edes. Oli kaiken maailman ongelmia kokoajan ja lopulta kun ostin Xboxin ohjaimen, niin ei toiminut sekään ennen kuin poistin koko softan.

Sit yritin muksun koneeseen ja samoja ongelmia. Ostin sillekin lopulta Xboxin ohjaimen, Xbox Onen ohjaimella ei ole ollut mitään ongelmia, joten suosiolla itse suosittelen pc käyttöön sen ostamista vaikka käytettynä.
Siitä on tullut ihan uusi versio, ei mulla itsellä ikinä oo ongelmia ollut kun testannut sitä.
 
Ylös Bottom