Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

Noobina kyselen, että tukevatko pelit vain toisen valmistajan Ray Tracingia vai voiko AMD:lla pelata esim. Controlia Ray-Tracingilla? Hyviä tuotteita jälleen AMD:lta, mutta mielenkiintoista nähdä Digital Foundryn vertailu jokaiselta osa-alueelta.
 
Noobina kyselen, että tukevatko pelit vain toisen valmistajan Ray Tracingia vai voiko AMD:lla pelata esim. Controlia Ray-Tracingilla? Hyviä tuotteita jälleen AMD:lta, mutta mielenkiintoista nähdä Digital Foundryn vertailu jokaiselta osa-alueelta.

Ray Tracing toimii molemmilla valmistajilla samanlailla joten kaikki pelit missä se on toimii molemmilla, se on sitten eri asia mikä sen suorituskyky on AMD puolella kun eivät siitä mitään sanoneet. Veikkaisin että ei yllä 3000 sarjan tasolle sillä saralla.
 
AMD:llä näyttisten mukana tulossa oma "dlss" eli Super Resolution, josta tosin ei vielä(kään) tiedetä kovin paljoa. Uudet näyttikset tukevat myös Infinity Cachea, tulevien konsoleiden kaltaista Smart Access Memorya sekä RAGE modea. Smart Access Memory toiminee tulevien Ryzen 5000- sarjan prosessoreiden kanssa hyvin yhteen, kerta saa suoran käyttöoikeuden Radeon 6xxx - sarjan muistipooliin. Iso juttu toimiessaan.
 
Esitys oli mielenkiintoinen myös näin konsolilla pelaavan näkökulmasta. Kuinka paljon potkua sieltä on saatu mukaan myös konsolille. Jotenkin olen siinä käsityksessä, että aika paljon. Lisäksi tämä on jopa kaikesta spekuloinnista huolimatta pieni yllätys, ettei PS5 sitten kuitenkaan tue kaikkia RDNA2 ominaisuuksia. Jotain perää siis niissä RDNA 1.5 heitossa PS5:n kohdalta oli.
Xbox Series X|S are the only next-generation consoles with full hardware support for all the RDNA 2 capabilities AMD showcased today.

To deliver on this vision we wanted to leverage the full capabilities of RDNA 2 in hardware from day one. Through close collaboration and partnership between Xbox and AMD, not only have we delivered on this promise, we have gone even further introducing additional next-generation innovation such as hardware accelerated Machine Learning capabilities for better NPC intelligence, more lifelike animation, and improved visual quality via techniques such as ML powered super resolution.


Onko siis tosiaan niin että PS5:ltä muun muassa puuttuu Machine Learning (super resolution) kokonaan, kun taas uusista Xboxeista se löytyy. Jos näin on, tehoero konsolien välillä kasvaa entisestään.
 
Loistava suoritus AMD:ltä ja oikein kunnon isku Nvidialle, RIP 1499$ 3090:D Aikaimoinen shitshow tulee, jos meinataan hintaa leikataan näin 1kk julkaisun jälkeen. Tulee mieleen GTX 200-sarjan julkaisu, kun ATI löi HD4000-sarjan pöytään ja Nvidilta lähti kolmannes pois hinnoista. Kyllä se 6800XT alkoi nyt kovasti houkuttelemaan, että täytyy kai siitäkin varmuudenvuoksi laittaa tilaus vetämään.
 
Shown mukaan teholuokat samaa luokkaa Nvidian kanssa, toki pienellä suolalla täytyy ottaa. Kokonaisuudessaan kuitenkin onnistunut show!
3080 RTX on tällä hetkellä jo luiskahtamassa ostoskorista:D
Korjataan "tilauskorista" :)

Tätä povasin, ja oikeasti tuo nvidian launch oli ihan kakkaa. Saatavuus ja hinnat pissi, eikä ihan oikeasti voi odottaa, että porukka venaa 4kk tuotetta, joka uudistuu 12 kk syklillä.

Nvidian emämoka oli, että ne luulevat kaikkien olevan aivottomia yt/tekniikkakanavien palvojia. Ei ole. Konsumerismi on myrkkyä näille corporate worship-hahmoille. Enemmän kuluttajakritiikkiä, niin asiat voi olla paremmin. Ja ne syystä kritisoivat asiakkaat ovat itse asiassa ulkoisia (ja ilmaisia) konsultteja. En ite keksinyt tota, vaan eräs kaveri, joka myi oman firman 100m€ hintaan.

Eli epic fail nvidia, ja amd voitti tän erän. Joulukuun alussa on sitten 3080ti,joka ajoittuu sattumalta rx6900xt launchiin JA Cyberpunk 2077 launchiin.

Turing oli heikko sarja, ja ampere ei korottanut riittävästi. Helppo syödä laiskat pois.
3070 on täällä, arvostelut tulleet. Kortti on jotakuinkin 2080ti tasoinen, riippuen pelistä ja resoluutiosta välillä toinen on hivenen edellä ja välillä toinen.

Todella isoa vastinetta rahoille jos ei halua laittaa +700€ 3080.









Nyt odotellaan AMD vastinetta, tuleeko jytky joka pieksee 3090.

Mitä nyt itse katoin, niin saa tuohon 3070 - korttiin laittaa vähintään sen 600€, mikä on aika kaukana tuosta edullisesta 499$ hinnasta, eli 424 eurosta. Tsekatkaa kaupat, ja betsit on, että niitä halvimpia malleja ei edes oteta tuotantoon, vaikka ne on listattu sinne. Aib-valmistajat vain nvidiaa miellyttääkseen työntävät noita "ostettavaksi".

Yksi toive mulla on, älkää toistako mainoslauseita "edullisista hinnoista". Ei ne maksa sitä, mitä mainostetaan netissä/artikkeleissa.
 
Viimeksi muokattu:
Linus (tech tips) "virallisesti" neuvoo odottamaan AMD:n korttien testituloksia ennen kuin puskee rahansa nVidialle. Kyllä, tämä menee kiinnostavaksi.

 
Yksi toive mulla on, älkää toistako mainoslauseita "edullisista hinnoista". Ei ne maksa sitä, mitä mainostetaan netissä/artikkeleissa.

Toki näissä puhutaan aina verottomista jenkkihinnoista. Varmaan tiedätkin että verot tuohon tulee päälle, jolloin suositushinta on euroina siellä 530 € paikkeilla. Toki ei muuta sitä faktaa, että tälläkään hinnalla tuota ei tule mistään samaan. 569-769 € näyttäisi asettuvan Jimmssin hinnat.
 
Se että suomesta ei saa siihen hintaan kun luvattu ei ole Nvidian syy, sekä pitää muistaa tosian että jenkeissä hinnat ilmoitetaan verottomina. Fakta on kuitenkin se että 3070 on 500$ dollarin kortti jossa on edellisen sukupolven 1200$ kortin tehot. Hintalaatu suhde huikeasti parempi. Jos malttoi odottaa ja skipta edelliset kortit niin nyt saa tehoja halvalla.

AMD kuitenkin vihdoin tuo kilpailua GPU puolelle ja kunhan saadaan puolueettomat arvostelut pihalle tiedetään kumpi on se voittaja tällä kertaa. AMDllä on ray tracing joten Nvidian etu sen suhteen katoaa ja DLSS vastine on huhuiltu joulu-tammikuulle niin kilpailu kiristyy entisestään. Itse haluaisin mieluusti hypätä pois vihreästä leiristä kun siellä on oltu jo 570 lähtien muistaakseni, täytyy nyt vaan odotella miten tämä taistelu päättyy.
 
Se että suomesta ei saa siihen hintaan kun luvattu ei ole Nvidian syy, sekä pitää muistaa tosian että jenkeissä hinnat ilmoitetaan verottomina. Fakta on kuitenkin se että 3070 on 500$ dollarin kortti jossa on edellisen sukupolven 1200$ kortin tehot. Hintalaatu suhde huikeasti parempi. Jos malttoi odottaa ja skipta edelliset kortit niin nyt saa tehoja halvalla.

AMD kuitenkin vihdoin tuo kilpailua GPU puolelle ja kunhan saadaan puolueettomat arvostelut pihalle tiedetään kumpi on se voittaja tällä kertaa. AMDllä on ray tracing joten Nvidian etu sen suhteen katoaa ja DLSS vastine on huhuiltu joulu-tammikuulle niin kilpailu kiristyy entisestään. Itse haluaisin mieluusti hypätä pois vihreästä leiristä kun siellä on oltu jo 570 lähtien muistaakseni, täytyy nyt vaan odotella miten tämä taistelu päättyy.
Olen edelleen eri mieltä tuosta 500$ hinnasta. Se on enemmänkin 600€, jolloin sillä on merkitystä suomalaisen ostajan kannalta.

Edellisen sukupolven näyttiksen vertaaminen on sinällään tarpeellista. Toivon ps5 revikoissa erityistä painotusta siihen pointtiin, että ps4 maksoi 399€ ja ps5 399€. Niin paljon parempi vastine rahalle kuin ps4!
 
Olen edelleen eri mieltä tuosta 500$ hinnasta. Se on enemmänkin 600€, jolloin sillä on merkitystä suomalaisen ostajan kannalta.

Edellisen sukupolven näyttiksen vertaaminen on sinällään tarpeellista. Toivon ps5 revikoissa erityistä painotusta siihen pointtiin, että ps4 maksoi 399€ ja ps5 399€. Niin paljon parempi vastine rahalle kuin ps4!
Itseasiassa sinä itse taisit vähätellä 3000-sarjan teho/hintasuhdetta 2000-sarjan kortteihin nähden. Ilmeisesti siksi kun itse niitä 2000-sarjalaisia olet tässä useamman ostellut. Silloin ei pidä ihmetellä miksi joku vastaa näihin väitteisiin.
 
Se pakollinen..



Viime kuukausina saanut nauraa maha kippurassa, monestakin eri syystä. Se on selvää että RTX3090 hinta tulee alas kuin lehmän häntä, ei sitä (enää) kukaan nykyhinnoilla osta.
 
Se pakollinen..



Viime kuukausina saanut nauraa maha kippurassa, monestakin eri syystä. Se on selvää että RTX3090 hinta tulee alas kuin lehmän häntä, ei sitä (enää) kukaan nykyhinnoilla osta.


En tiedä tuleeko sen hinta alas, sitä ei ole suunattu pelaajille ja sen valtava muistimäärä on edelleen iso hyöty jos sitä käyttää raskaampiin hommiin kuin pelaamiseen jotka vaativat sitä muistia.

Myös Hitler on saanut tiedon AMD uusista korteista.

 
Itseasiassa sinä itse taisit vähätellä 3000-sarjan teho/hintasuhdetta 2000-sarjan kortteihin nähden. Ilmeisesti siksi kun itse niitä 2000-sarjalaisia olet tässä useamman ostellut. Silloin ei pidä ihmetellä miksi joku vastaa näihin väitteisiin.
Harvassa on 30-sarjan "ostelijat". Jos olet huomannut, 2080ti hinta laskettiin 999€ tasolle, ja käytettyjä kortteja on ollut ostettavissa hyvin edullisesti. Jopa alihintaan. Esim. 4 kk käytetty kortti on aika turvallinen sijoitus.

Kun mediassa on verrattu hintoja, usein on kaivettu 2080tin hinta julkkari tienoilta, n 1200, ja on hämmästelty vaikkapa 3070:n loistavaa hintatehoa, vain 499$! Kaksi vuotta sitten olleeseen hintaan vertaaminen on matalamielistä. Varsinkin kun hinnat laskettiin 999€, ennen 30-sarjan julkkaria.

Käytettyjä 20-sarjalaisia on saatavilla, ja hinta/teho on linjassa noitten paperijulkaisujen kanssa. Joissakin tapauksissa jopa parempi.

Mutta joo, en tiedä mitä vähättelyä on, kun vertasin timespy gpu-benchmarkkeja ja mainostettuja hintoja.

3080: keskiarvo noin 17500. Hinta nyt n. 800€. Saatavuus "joskus".
2080ti oma kortti: 15400, hinta 699€. Jotkut myyneet n. 500€ hintaan omiaan pois.
3070: 13700. Hinta n. 600€.
Rtx 2070 super oma kortti: 10500, hinta 385€.

Mut joo, ei mulla muuta.
 
Ylös Bottom