Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Siellä on Linus ja kumopanit nousseet taistoon asian puolesta ja nyt Nvidia pyytää anteeksi ja peruu sanomansa.
Mä jotenkin itse ajattelen asian niin, että mun mielestä RT ei oo edelleenkään valtavirtaa, eikä 4K RT ole realistinen (edes 3090:lla, saati keskiverto kuluttajan 300-500e näyttiksellä). Enkä usko et vielä seuraava sukupolvi tekee sitä. Sen vuoksi laskin niin, että ostan tän nyt ja päivitän sit seuraavaksi kun tulee oikeasti myös RT yleisimmäksi ja kevyemmäksi pyörittää. Eli ei ehkä vielä RDNA3, vaan RDNA4.Itse odottelen varmaan ensin vuoden RDNA 3 jotka toivon mukaan ottavat samanlaisen harppauksen ja pistää Nvidian todella ahtaalle, mutta kiva jos olet tyytyväinen.
Mä jotenkin itse ajattelen asian niin, että mun mielestä RT ei oo edelleenkään valtavirtaa, eikä 4K RT ole realistinen (edes 3090:lla, saati keskiverto kuluttajan 300-500e näyttiksellä). Enkä usko et vielä seuraava sukupolvi tekee sitä. Sen vuoksi laskin niin, että ostan tän nyt ja päivitän sit seuraavaksi kun tulee oikeasti myös RT yleisimmäksi ja kevyemmäksi pyörittää. Eli ei ehkä vielä RDNA3, vaan RDNA4.
Ei RT mutta DLSS alkaa olla aika must isoissa ja raskaissa peleissä, eiköhän AMD ole saanut oman vastineen ulos vuoden päästä.![]()
Mun pelikirjaston peleistä ja nimenomaan niistä mitä mä pelaan, ni 23 pelin keskimääräinen suorituskykyparannus vanha kone vs. uus kone:
1440p: 96%
4K: 168%
Joskus vieläkin huvittaa kuinka nyt suitsutetaan nVidian DLSS:ää. Tuohan on käytännössä lähes sama juttu kuin Sonyn pleikkariin tuoma checkerboard rendering, eli kuvanlaadun kustannuksella parempaa ruudunpäivitystä. Joka tapauksessa olipa nimi tekniikalla mikä tahansa kyllä niille käyttöä löytyy niin tietokoneelta kuin konsoleiltakin. Taitaa olla jo enemmänkin lähes sääntö kuin poikkeus.DLSS on kyllä sellainen ominaisuus, jota jokaisen (vähänkin) raskaamman pelin pitäisi tukea. Se tuo käytännön suorituskykyä ihan hirveästi! Tuli huomattua nimittäin Deliver Us The Moon -pelissä, että Dlss tekee ihmeitä.![]()
RT tulee mutta kuten aina uudet tekniikat ottavat oman aikansa. Juuri tällä hetkellä ei kuitenkaan sellainen ominaisuus josta kannattaisi kovin paljon maksaa.Mä jotenkin itse ajattelen asian niin, että mun mielestä RT ei oo edelleenkään valtavirtaa, eikä 4K RT ole realistinen (edes 3090:lla, saati keskiverto kuluttajan 300-500e näyttiksellä). Enkä usko et vielä seuraava sukupolvi tekee sitä. Sen vuoksi laskin niin, että ostan tän nyt ja päivitän sit seuraavaksi kun tulee oikeasti myös RT yleisimmäksi ja kevyemmäksi pyörittää. Eli ei ehkä vielä RDNA3, vaan RDNA4.
Ray-tracingiä näen turhana niin sitä en oo vielä käyttänyt, enkä kyl DLSS:ää myöskään, ainakaan vielä.
The Control käyttää myös ray-tracingiä.Ainoa Ray-tracingiä oikeasti käyttävä peli on Cyberpunk 2077. Tässä ero on merkittävä. Muissa peleissä isoin muutos on fps:n tippuminen.
DLSS 2.0 on mukava lisä, tuo aiempi versio on omaan silmääni todella suttuinen.
Kyllähän monikin peli käyttää, mutta monen mielestä cp on eka joka oikeasti käyttää niin, että sillä on merkitystä. Omaan makuun RT on niin överiä aina, etten itse tykkää yhtään. Esim. vesi ei näytä vedeltä missä on heijastuksia, vaan peililtä.The Control käyttää myös ray-tracingiä.