Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc
Vastaus: PC-pelaaminen

Pääsin tuohon in-home streamingin betaan, ja mitä nopeasti olen sitä testaillut niin tuntuu toimivan erittäin hyvin. Input lag on jotain 0,2 millisekunnin luokkaa ja kokonaislatency on 50-70 luokkaa, koneet on gigaisessa lähiverkossa piuhalla kiinni. Linux-purkissa 360:n pädi toimii suoraan ja vaikka se on melko vanha kone (Core 2 Duo & 4 gigaa DDR2 & integroitu näyttis) niin ainakin tolla pikkuresolla homma pelittää oikein mallikkaasti. Pitäisi hommata tohon joku halpa näyttis missä olisi HDMI niin voisin koittaa miten homma toimii television kanssa.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

En yleensä halua levittää linkkejä vetoomuksiin koska yleisesti ottaen olen sitä mieltä että niillä ei saa mitään aikaan, mutta tällä kertaa on aivan pakko kun tavoite on niin hyvä.

https://www.change.org/petitions/se...he-pc-bayonetta-vanquish-virtua-fighter-5-etc

Eli siis gafilla oli tuollainen #SegaPCports twitter-kampanja tossa vähän aikaa sitten, ja Segan community managerit oli sanoneet et kerätkää vetoomukseen nimiä mieluummin kuin spämmäätte heidän twitteriään. Oli kyllä välittänyt tiedon twitter-kampanjastakin eteenpäin.

Tavoite on siis kutakuinkin sama kuin Dark Souls-vetoomuksessa, joka siis tuotti Namcon kohdalla tulosta ja Dark Souls ilmestyi PC:lle. Nyt jengi pyytää Segaa porttaamaan Bayonettan, Vanquishin ja Virtua Fighter femman PC:lle, ja ylipäänsä lisäämään Segan PC-porttausten määrää. Noi kolme peliä valittiin vetoomukseen koska:

- Bayonetta ja Vanquish on Platinum Gamesin pelejä. Ne käyttävät samaa pelimoottoria kuin Metal Gear Rising, eli pelimoottori on olemassa myös PC:lle (ja MGR myi vieläpä kohtalaisesti Steamissä, se oli top 5 myydyimmissä useaan otteeseen). MGR:n portannut tiimi oli vain viiden henkilön kokoinen joten hirveitä resursseja tähän urakkaan ei vaadittaisi. Pelin kreditseissä oli muistaakseni lead programmer, 2 muuta ohjelmoijaa sekä oliko kaksi graafikkoa jotka hoiti käännöstyön PC:lle.

- Virtua Fighter 5 pyörii arcade-koneissa jo nyt Windows Embedded Edition 2009:llä eli käytännössä se on jo nyt PC-peli. Luultavasti Steam-version teko olisi hyvin yksinkertainen juttu (Steam-kohtaiset lisäykset kuten Steamworks-verkkopeli, saavutukset, keräilykortit etc).

Adressit on adresseja ja en tiedä onko tälläkään mitään merkitystä mutta tosiaan Sega on tästä tietoinen jo ja Dark Soulsin ja Namcon kohdalla homma toimi, joten jos yhtään kiinnostaa niin laita nimesi adressiin, siinä ei montaa sekuntia mene :-)

edit. Kotaku on vissiin ensimmäisenä isompana pelimediana noteerannut adressin: http://kotaku.com/petition-we-want-more-sega-games-like-bayonetta-on-1508032169
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PC-pelaaminen

Rupeaa tässä joka tapauksessa vaan itsekseen miettimään, että onko peleihin näinä päivinä enää mitään järkeä sijoittaa rahaa... patchejä tulee mutta mitään ei korjata. Pelit myydään keskeneräisinä, niitä ei testata kunnolla.... aivan kamalaa shittiä! Ja näin jatkuu ellei asiaa boikotoi...

Sitä saa mitä tilaa jne... Sanomattakin selvää että mainstream pelit ovat nykyään usein nopeasti kokoon kyhättyjä teoksia joita korjaillaan päivityksillä jos korjataan. PC:llä onneksi indie puoli kukoistaa ja laadukkaita pelejä kyllä riittää jos vaan jaksaa etsiä.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Sitä saa mitä tilaa jne... Sanomattakin selvää että mainstream pelit ovat nykyään usein nopeasti kokoon kyhättyjä teoksia joita korjaillaan päivityksillä jos korjataan. PC:llä onneksi indie puoli kukoistaa ja laadukkaita pelejä kyllä riittää jos vaan jaksaa etsiä.

Näinhän se menee. Itse en juuri viitsi uusiin "AAA"-peleihin koskea. Varsinkin jokavuotiset fps-päivitykset laitetaan ulos korporaatioiden kvartaalitavoitteiden perusteella sen sijaan että edes yritettäisiin julkaista valmiita pelejä. Pelaankin mieluummin pc-eksklusiivisia f2p pelejä. Niistä saa laadukasta viihdettä eikä tarvitse laittaa rahaa yhtään, ellei halua. Esimerkkejä tällaisista ovat mobat kuten Lol ja dota 2 (joita en tosin itse pelaa) ja esim. Planetside 2, Warframe, MechWarrior ja monet mmo:t. Yksinpelitarjonta on ikävä kyllä laihempaa. Täytyy toivoa että tulevat The Witcher 3 ja esim. Star Citizen tarjoavat valmiin ja PC:n ominaisuuksien arvoisen kokemuksen. Myös monet vanhemmat pelit ovat PC:n tehoilla ja vaikka modien avulla hienoja pelikokemuksia. "Täysiin" modatut Oblivion, Skyrim tai Fallout 3 ovat täysin eri pelejä kuin konsolilla.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Pääsin tuohon in-home streamingin betaan, ja mitä nopeasti olen sitä testaillut niin tuntuu toimivan erittäin hyvin. Input lag on jotain 0,2 millisekunnin luokkaa ja kokonaislatency on 50-70 luokkaa, koneet on gigaisessa lähiverkossa piuhalla kiinni.
Tämä on erittäin mielenkiintoinen konsepti mikäli se mahdollistaa tulevaisuudessa peli-PCn sijoittamisen esimerkiksi jonnekin varastoon ja olo-/pelihuoneessa olisi vain käytännössä äänetön pieni tietokone. Steam Machine (tai mikä tahansa pieni PC) voisi olla siis mahdollisesti halpakin purkki, mikäli konsepti toimii ja varsinaisessa koneessa riittää potkua. Mitä nyt muutamat videot katselin niin ainakaan langattomasti yhteys ei tällä hetkellä toimi riittävän hyvin. Beta on aina beta. Onkohan aikataulusta mitään tietoa?
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Tämä on erittäin mielenkiintoinen konsepti mikäli se mahdollistaa tulevaisuudessa peli-PCn sijoittamisen esimerkiksi jonnekin varastoon ja olo-/pelihuoneessa olisi vain käytännössä äänetön pieni tietokone. Steam Machine (tai mikä tahansa pieni PC) voisi olla siis mahdollisesti halpakin purkki, mikäli konsepti toimii ja varsinaisessa koneessa riittää potkua. Mitä nyt muutamat videot katselin niin ainakaan langattomasti yhteys ei tällä hetkellä toimi riittävän hyvin. Beta on aina beta. Onkohan aikataulusta mitään tietoa?

Ei mun tietääkseni ole mitään aikataulua, milloin toi on valmis, kuten ei Valvella yleensäkään. Valve time jne... Wlanilla ei varmaan pelitä kovin hyvin juu jos ei ole erittäin hyvää purkkia käytettävissä, toi nimittäin käyttää ~400Mbps edestä kaistaa usein mun Linux-purkin pikkuresollakin (1024x576 @ 60fps tai jotain sinne päin). Jos viitsisin voisin kytkeä ton purkin telkkariin ja koittaa 720p-resolla, mutta taidan venailla että keksin minkä läppärin ostan, kun ei tolla oikein pelkän VGA-liitännän takia tee mitään järkevää TV-käytössä.

Mun mielestä tällä hetkellä fiksuin Steam Machine onkin nimenomaan joku pieni, ja halpa, ei kovin tehokas kone. Sille sitten streamailee pelit kun haluaa telkkarista jotain pelata. Mua nakertaa tällä hetkellä enemmän kuin koskaan että Sony poisti other-OS:n PS3:sta, koska PS3 + Linux + Steam + in-home streaming olisi ollut aika helvetin hyvä kombo kun PS3 tosta telkkarin alta jo valmiiksi löytyy. Olisi ollut aika huvittavaa, jos Sonyn PS3 olisi ollut edullisin Steam Machine streamaukseen ;-p

Laitetaan vielä lisää lukuja ihmeteltäväksi, Riot oli julkistanut vähän League of Legends-pelaajamääriä: 27 miljoonaa pelaajaa päivittäin ja jopa 7,5 miljoonaa pelaajaa yhtäaikaa. 624 miljoonaa dollaria tuloja viime vuonna, ja free 2 play-peleistä ainoastaan korealainen Crossfire tahkosi enemmän pätäkkää. Lähde: http://blogs.wsj.com/digits/2014/01/27/player-tally-for-league-of-legends-surges/

edit. kuten arvelinkin toimii in-home streaming myös intter netsien läpi, jos käyttää VPN:ää ja sulla löytyy himasta tarpeeksi nopea yhteys: http://steamcommunity.com/groups/homestream/discussions/0/540731691282205961/

Harmi kun mulla ei ole kuin 5 megaa uploadia, niin taitaapi olla aika helvetin turha testailla tuota :-(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PC-pelaaminen

Mitkä ovat X360 ohjaimen Start ja Back nappien numerot? Dark Soulsissa itsellä on tattinapit ja Start ja Back napit vaihtaneet paikkaa. Itse käytän PS2-ohjainta joka on liitettynä koneeseen Titanium S-Joy Converterin avulla jonka vuoksi Start ja Back ovat napit 9 ja 10, ja L3 ja R3 ovat 11 ja 12.

Screen Tearing on ollut näkyvää tikapuita kiivetessä, mutta ei haitallista. Muuten ei ole ollut teknisesti mitään ongelmaa. Pelaan 1680:1050 resoluutiolla ja 1024:720 vertailun jälkeenkään en huomannut muuta kuin että 1024:720 resoluutiolla oli kamera lähempänä tai FOV pienempi ja kontrasti erot hilpeät tai sitten se oli kirkkaus.
Tekstuurien tarkkuudessa ei näkynyt sitä eroa mitä siinä yhdessä Giffissä kerran oli mitä Kanbela(draev) näytti. Pelannut ensimmäisen bossin maihin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PC-pelaaminen

Screen Tearing on ollut näkyvää mutta ei haitallista tikapuita kiivetessä mutta muuten ei ole ollut teknisesti mitään ongelmaa. Pelaan 1680:1050 resoluutiolla ja 1024:720 vertailun jälkeekeen en huomannut muuta kuin että 1024:720 resoluutiolla oli kamera lähempänä tai FOV pienempi ja kontrasti erot hilpeät tai sitten se oli kirkkaus.
Tekstuurien tarkkuudessa ei näkynyt sitä eroa mitä siinä yhdessä Giffissä kerran oli mitä Kanbela(draev) näytti. Pelannut ensimmäisen bossin maihin.

Onhan sulla AA quality laitettu 4 eli ultra ja SMAA päällä dsfix.ini-filussa? Siellä on kanssa texture filtering-asetukset, mutta en muista nyt yhtään tarvitsiko niitäkin muuttaa.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=488240 <- tuota threadiä kannattaa lukea jos on jotain ongelmia dsfixin kanssa
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Onhan sulla AA quality laitettu 4 eli ultra ja SMAA päällä dsfix.ini-filussa? Siellä on kanssa texture filtering-asetukset, mutta en muista nyt yhtään tarvitsiko niitäkin muuttaa.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=488240 <- tuota threadiä kannattaa lukea jos on jotain ongelmia dsfixin kanssa

Muutin renderöinti resoluution omalle näytölle sopivaksi ja texture filtering override arvolle 2 jonka vuoksi koko homma meni renderöinnin puolella pipariksi. UI piirretään mutta itse peliä ei sitten enää piirretäkkään. Taustaväri on musta ja vasemmasta yläkulmasta oikean alakulman suuntaan alkaa pieni harmaa laatikko joka ei nappaa edes neljäs osaa näytön koosta.
DSfix tiedostossa ei kyllä ole mitään anti-aliasointiin liittyvää kohtaa.
Latasin suoraan 0.5 version. Ei kai ne muut ole niissä vanhemmissa sitten?

EDIT: Ok, korjaus. Kyllä se harmaa laatikko sittenkin enemmän tilaa vie :p
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Muutin renderöinti resoluution omalle näytölle sopivaksi ja texture filtering override arvolle 2 jonka vuoksi koko homma meni renderöinnin puolella pipariksi. UI piirretään mutta itse peliä ei sitten enää piirretäkkään. Taustaväri on musta ja vasemmasta yläkulmasta oikean alakulman suuntaan alkaa pieni harmaa laatikko joka ei nappaa edes neljäs osaa näytön koosta.
DSfix tiedostossa ei kyllä ole mitään anti-aliasointiin liittyvää kohtaa.
Latasin suoraan 0.5 version. Ei kai ne muut ole niissä vanhemmissa sitten?

EDIT: Ok, korjaus. Kyllä se harmaa laatikko sittenkin enemmän tilaa vie :p


2.2 on uusin dsfix

http://www.nexusmods.com/darksouls/...mods.com/darksouls/ajax/modfiles/?id=19&pUp=1
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Pelin sisäinen AA piti ottaa pois päältä niin sitten toimi.
Kyllä siinä näemmä on lähdetty skaalaaman 720p:stä mutta tekstuurien laatu ei muuttunut mitenkään loppujen lopuksi (en huomannut mitään hyötyä siitä tekstuuri muutoksesta). Pienemmän resoluution vuoksi kaukana olevat pinnat ovat epätarkempia koska yksi pikseli kattaa isomman alueen mutta kun lähelle menee niin tekstuurit ovat samat oli sitten isompi resoluutio tai ei.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Pelin sisäinen AA piti ottaa pois päältä niin sitten toimi.
Kyllä siinä näemmä on lähdetty skaalaaman 720p:stä mutta tekstuurien laatu ei muuttunut mitenkään loppujen lopuksi (en huomannut mitään hyötyä siitä tekstuuri muutoksesta). Pienemmän resoluution vuoksi kaukana olevat pinnat ovat epätarkempia koska yksi pikseli kattaa isomman alueen mutta kun lähelle menee niin tekstuurit ovat samat oli sitten isompi resoluutio tai ei.

Saitko vaihdettua niitä AA-asetuksia sieltä dsfix.inistä? Siellä pitäisi melko alussa olla tälläinen kohta:

Koodi:
############# Anti Aliasing

# AA toggle and quality setting
# 0 = off (best performance, worst IQ)
# 1 = low 
# 2 = medium
# 3 = high
# 4 = ultra (worst performance, best IQ)
aaQuality 4

# AA type
# either "SMAA" or "FXAA"
aaType SMAA

Eron pitäisi olla juurikin tuollainen mitä tuolla gafin threadissä noi kolme ekaa kuvaa näyttävät...

Sitten ihan muihin juttuihin, Eurogamer oli vertaillut 100 punnan näytönohjainta uusiin konsoleihin ja tulokset oli ihan mielenkiintoisia: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-r7-260x-vs-next-gen-console
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Täällä ei taida olla erillistä PC peliseura ketjua? Sama se on kai tänne sitten kirjotella, täällä kuitenkin majailee jonkun verran pc-pelaajia niin varmaan peliseuraakin luulisi löytyvän.

Tällähetkellä eniten pelityksessä on ollut CS GO ja Borderlands 2, mikillinen peliseura on tervetullutta. Steam ID: Eetude
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PC-pelaaminen

Täällä ei taida olla erillistä PC peliseura ketjua? Sama se on kai tänne sitten kirjotella, täällä kuitenkin majailee jonkun verran pc-pelaajia niin varmaan peliseuraakin luulisi löytyvän.

Tällähetkellä eniten pelityksessä on ollut CS GO ja Borderlands 2, mikillinen peliseura on tervetullutta. Steam ID: Eetude

Tuossa viime vuodelta. Taisin itsekin tehdä Steamiin liittyvän v. 2009 mutta ei haun avulla löytynyt.
http://www.konsolifin.net/bbs/pc/107988-peliseuraa-pc-lle.html

EDIT: Olen aika varma että kone jolla voi pelata maksaa enemmän kuin 100£. Tuossa testissä pelkkä prosessori maksaa Neweggissä sen 300+$ eli n.270-290€.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

EDIT: Olen aika varma että kone jolla voi pelata maksaa enemmän kuin 100£. Tuossa testissä pelkkä prosessori maksaa Neweggissä sen 300+$ eli n.270-290€.

Sen takia kallis prossu ettei se ole pullonkaulana. Siellä muuten myös todettiin että halpisprossulla (FX-6300, £85) eroja ei juuri syntynyt jos en väärin muista. Ei kukaan väitäkkään että pelkällä näytönohjaimella voisi pelata :rolleyes:

edit.

http://www.siliconera.com/2014/01/29/ikaruga-developer-treasure-will-make-original-game-pc/

Treasure on tekemässä uutta peliä PC:lle, Ikarugan porttaushan pitäisi ilmestyä Steamiin ihan lähiaikoina.

edit2. http://muropaketti.com/nyt-se-tulee-amd-mantle-rajapinta?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed

Mantle ja sitä tukevat beta-ajurit tulossa jakoon, viivästysten jälkeen. StarSwarmilla pitänee kokeilla tuota kunhan kerkeän, vielä kun Dice korjaisi BF4:n ja se tulisi aleen... Ensi kuussa tuleva Thief myös tukee tuota, joten ehkä sitten testailen tarkemmin Mantlea sillä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PC-pelaaminen

Ostin muutaman kaverin kanssa viime viikonloppuna Steamin alesta tuon Sanctum 2:n megapackin. Täytyy sanoa, että pirun koukuttavaa touhua on ollut. Varsinkin, kun on laittanut kaikki feast of strenghtit päälle ja pelannut hieman haastavammalla tyylillä. Suosittelen!
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Tuli ostettua tuo DayZ Standalone ja jonkin verran sitä jo ehdin pelatakin. Mutta, onko siinä mahdollista luoda useampaa profiilia, jotta veljenikin pystyisivät peliä pelaamaan omilla hahmoillaan? Mahdollistaako peli tai Steam tällaista? Pelataan siis samalla tietokoneella.

edit. Ja näköjään google on kova sana: http://steamcommunity.com/groups/familysharing :o Jaa tää onkin beta harvoille ja valituille...
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Eipä tuo Family Sharing juttu toimisi tuon kanssa, sillä pelaaminen hoituu siltikin sinun profiilillasi. Eli nämä asiat pitää saada pelinsisäisesti hoidettua.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Eipä tuo Family Sharing juttu toimisi tuon kanssa, sillä pelaaminen hoituu siltikin sinun profiilillasi. Eli nämä asiat pitää saada pelinsisäisesti hoidettua.

Käyttääkö se muka samaa profiilia pelissä, jos käyttää family sharen avulla eri Steam-tunnusta ja eri Windows-tiliä pelaamiseen? Jos Day Z:n savet menee Windows-käyttäjän profiiliin jonnekkin niin sitten luulisi ainakin toimivan teoriassa? Mulla on family share beta, mutta enpä ole päässyt sitä testailemaan :-/
 
Ylös Bottom