Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

Vastaus: PC-pelaaminen

Ennemmin valitsisin itse osat ja ostaisin sen kasauksen kun niitä valmispaketteja mitä jimssillä on. Tosin jos haluaa, niin tietokone on helppo lätkiä itsekkin kasaan. Turhaa sitä pelkää, omppukin on niin näppärä että varmasti taipuu ;)
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Ennemmin valitsisin itse osat ja ostaisin sen kasauksen kun niitä valmispaketteja mitä jimssillä on. Tosin jos haluaa, niin tietokone on helppo lätkiä itsekkin kasaan. Turhaa sitä pelkää, omppukin on niin näppärä että varmasti taipuu ;)

Olen mä niitä aikanaan kasaillut sekä työkseni, että harrastuksekseni, mutta nykyisin en "vain halua". :D mielummin lätkin seteleitä pöytään et joku muu tekee kaiken valmiiksi käyttiksen asennusta myöden.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Mut jos kasaat mulle maksua vastaan?:)

Tekisköhä tolla mitään ja asiatuntijat kertokoon mitä tos kantsii vaihtaa parempaa. http://www.jimms.fi/fi/Product/Show/113925/jimms-gamer-gold/jimm-s-gamer-gold

Tuostakaan ei yhtään tiedä minkämerkkistä ja laatuista komponenttia se on syönyt. Ei ne ihan mitään sekundaa sinne laita, mutta silti haluaisin tietää ainakin emolevyn, näytönohjaimen ja SSD-levyn tarkemman mallin.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Jos pelkkiä nykysimuja aikoo pelata tyyliin iRacing, Assetto Corsa, Dirt Rally, niin ei kummoista konetta tarvi. Itellä on GTX 560, i5 2500k, 4G DDR3 muistia ja kaikki nuo pelit pyörii enemmänkö hyvin. Nyt tosin hajos toi näytönohjain(oikeestaan ihan hyvä vaan koska oli pullonkaulana) Ostan tilalle käytetyn GTX 680 tai 670 noin 100e maksaa ja suunnilleen HIGH asetuksilla tulee pyörimään noi pelit yli 100fps.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Dirt rally, wtcc (raceroomracing) ja se spintires vai mikä onkaan mutapeli on ne joita varten tuon ostaisin. Plus lisäksi euro truck simulator ja se joku tavallisten autojen simu. Eli aika graafisesti heikompia pelejä kaikki, eikä mua haittaa pelata heikommilla grafiikoilla muutenkaan, kunhan pyörii kivuttomasti.

Puhtaasti siis ajopenkin kylkeen tulis, ei mitään muuta käyttöä. Jos alle tonnilla selviää niin ois enemmän ku hyvä.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Ei toki kannata kysyä MuroBBS:stä, siellä ollaan varmasti paljon pahemmin kujalla PC-maailmasta kuin täällä. :rolleyes:
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Originissa on nyt ihan jees tarjous kun Biowaren legendaarinen Jade Empire on ilmaiseksi saatavilla. Itse en ole kyseistä peliä koskaan omistanut saatikka pelannut joten jossain vaiheessa täytyy alkaa sitä tahkoomaan.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Onkos täällä jengillä kokemuksia Steam Controllerin toimivuudesta? Mikäli olen ymmärtänyt, niin nyt myynnissä oleva ohjain on koko ajan päivityksillä kehittyvä ohjain ja Steam-yhteisö kehittää jatkuvalla tavalla eri ohjain profiileita eri peleille ja pelityypeille. Engadget arvosteli ohjaimen positiivisesti ja Steam Linkin myös, mutta onko täällä käyttäjiä?

Ohjain ja ennenkaikkea Steam Link vaikuttavat korvaani hyvältä yhdistelmältä. Kunhan PS3:sta aika lähitulevaisuudessa jättää (se päivä ei ole kaukana), niin lasten vahat Lego-pelit (Potterit, Indianat, Star Warsit, LotR) aiheuttavat PC-pelaamisen renesanssin tässä taloudessa. En halua enää ostaa PS3:sta talouteen vain lasten suosikkipelien takia, mutta Steam Linkiin voisin panostaa. Ja siinä sivussa tietysti ottaa itsekin askeleen takaisinpäin PC-pelien maailmaan.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Ohjain ja ennenkaikkea Steam Link vaikuttavat korvaani hyvältä yhdistelmältä. Kunhan PS3:sta aika lähitulevaisuudessa jättää (se päivä ei ole kaukana), niin lasten vahat Lego-pelit (Potterit, Indianat, Star Warsit, LotR) aiheuttavat PC-pelaamisen renesanssin tässä taloudessa. En halua enää ostaa PS3:sta talouteen vain lasten suosikkipelien takia, mutta Steam Linkiin voisin panostaa. Ja siinä sivussa tietysti ottaa itsekin askeleen takaisinpäin PC-pelien maailmaan.
En voi antaa kommenttia Steam Linkistä, mutta Steam ohjainta on tullut käytettyä muutaman kuukauden ajan. Sanoisin, että kyseisen ohjaimen tarpeellisuus riippuu siitä mitä pelejä aiot tulevaisuudessa pelata PC:llä. Jos nämä ovat pitkälti LEGO nimikkeitä niin helpommalla pääset jos ostat 360/X1 ohjaimen.

En halua kuulostaa liian kriittiseltä, koska mielestäni itse ohjain on todella hyvä. Kuitenkin alkuinnostuksen jälkeen ainakin itseä tökkii se seikka, että jokaisen pelin kohdalla tulee vatvottua eri ohjainprofiileja ja tämän myötä varsinainen pelaaminen jää taka-alalle. Esim. South Park: The Stick of Truthin tapauksessa testasin reilun puolen tunnin ajan eri profiileja eikä mikään näistä tuntunut luontevalta. Lopulta peli tuli poistettua koneelta ja ylipäätään pelaaminen siirtyi takaisin konsolipuolelle.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Steamissa on talvialennukset ja voi pojat: tuli kerralla hankittua Star Wars Collection, Skyrim, Half Life Complete, Counter Striket, Civilizationit III & V sekä erilaisia Lego-pelejä (5€/kpl) jälkikasvun iloksi. Kyllä, aika ajoi PS3sta ohi eikä PS4 ole nähnyt taaksepäin yhteensopivuudesta vilaustakaan, joten näillä mennään. Vanhalta Steam tililtä löytyivät vielä Max Payne 1 & 2, alkuperäinen Deus Ex, SimCity ja Unreal Tournament :D

Oma joululahjani:
Kotelo: NCASE
Prosessori: i5-4690K 3,5 Ghz
Muisti: 16 Gb
Kiintolevy: Samsung 500 GB SSD
Näytönohjain: Gigabyte GeForce GTX970 (ITX)

Kyllä, maksoi hieman ja kirpaisi, mutta pakko myhäillä tyytyväisenä PC-pelaajana ensimmäistä kertaa yli 10 vuoteen. En muistanutkaan kuinka paljon intensiivisempi pelikokemus on metrin päästä monitoria kuin komen metrin päästä sohvalta. Pitkästä aikaa: wow...
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Baronille Skyrimiin kunnon modit, niin saat pelkästään siinäkin pelissä kulumaan loputtomasti aikaa :)

Täytyisi vielä itsekin katsoa joulualet läpi, jos sieltä jotain kiinnostavaa löytyisi. Backlog on niin suuri, ettei tee mieli ostaa paljoa uutta ennen kuin vanhat on pelattu.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Mitähän ****** tuolla steamissä tapahtuu nyt, kun kirjautuu sisään oletkin yhtäkkiä jonkun toisen käyttäjän tilillä ja pystyt selailemaan tämän tietoja ja kieli vaihtuu samalla sen mukaan minkä accountin tiedot se näyttä. Ilmeisesti ei kuitenkaan voi ostaa toisen tilillä mitään. Redditissä on kiivaat keskustelut menossa.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

pääseekö omia tietojaan edes muokkaan mistään kun se näyttää jonkun toisen tiedot jos yritän poistaa pankkikorttia tai sähköpostia...

Yritin tätä just tehdä, niin heittää kaiken infon account sivulla kyrillisillä aakkossilla... Vähän nyt ihmetyttää ja jänskättää :S
 
Sieltä tulee aika randomilla toisten käyttäjien tietoja. iOS-sovelluksen kautta tuli ensin kaksi suomalaista, nyt yksi venäläinen.

Todennäköisesti siellä on serveripäässä mukava cachetusongelma, jonka takia sessiot menevät sekaisin, ja ihmisille näkyy toisten käyttäjien tietoja.

Paras tapa välttyä itse joutumasta tulilinjalle on olla kirjautumatta Steamiin nyt lainkaan. Tosin jos olit jo utelias, niin tough luck.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Way to go, Valve. Täytyypä olla tarkkana luottokortin tapahtumien kanssa. Onneksi joudun valvomaan yön töissä niin voi seurata tilannetta.

V*tuttaa kyllä jos joku on omalle tilille päässyt ja saanut sieltä nimen, osoitteet ja kaikki...
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Paypal linkitetty tilille, eikä mitään muistikuvaa kyseleekö se edes salasanoja? No ei ainakaa gmail ole vielä ruvennut täyttymään ostokuiteista :D Oma inventory on ainut mikä toimii.
 
Ylös Bottom