Vastaus: PC-pelaaminen
...Tarinoita menneisyydestä ja nykypäivästä...
Sehän on vain hyvä, että homma meni niin kuin elokuvissa!
Itse olin PC-pelaaja jotakuinkin vuodet 1998-2007 ja sinä aikana sitä tuli rakennettua 3 erilaista laatikkoa, säädettyä vähintään kolmen eri Windows-järjestelmän kanssa, joita joutui valehtelematta asentamaan uudestaan varmasti sen 20 kertaa yhteensä. Siihen sitten muistikampojen kanssa leikkiminen, uusien kovalevyjen asentelu vanhojen rinnalle ja niin edelleen...Softien asenteluista nyt puhumattakaan! Enkä edes halua mennä muisteloihin niistä lukuisista illoista, kun teini-ikäisenä tuolloin kiukutti, kun oli viikkorahoja säästellyt pahimmillaan kuukausia uutta peliä varten ja sitten se ei toimikaan, vaikka koneen tehojen pitäisi kuitenkin "selvästi" riittää...Uuh, ei enää tätä!
Sitten koitti armon vuosi 2007 ja Playstation 3-pelikonsoli rantautui myös tänne vanhalle mantereelle! Se oli joku kauniin keväinen huhtikuun iltapäivä, kun työharjoittelusta kotiutuessani vierailin kotimatkalla Mustassa Pörssissä. Työharjoittelun ensimmäinen palkka oli napsunut tilille ja edellisenä iltana olin liikkeeseen soitellut kyselläkseni tuon uuden laitteen perään, missä oli kaiken maailman BluRay-asemat, langattomat peliohjaimet ja toiminta ei vaatinut kuin virtaa yhdestä pistokkeesta ja toisen kytkemisen telkkariin ja pääsisi pelaamaan uusimpia ja hienoimpia pelejä! Edellisenä iltana olin saanut infoa, että 4 pakettia olisi varastossa ja kysyttiin, haluaisinko varata yhden. No toki halusin, eikä siitä seuraavasta työpäivästä meinannut tulla loppua missään vaiheessa
Sen jälkeen se pelaamisen helppous vaan vei mukanaan, kun pelien päivityksiä ei erikseen itse tarvinnut etsiä, ei tarvinnut huolia näytönohjaimen ajureista tai muista, kaikki latautuivat automaattisesti. Ei enää huolia siitä, että toimiikohan tämä uusi peli vaiko ei...
Niin sitä mentiin vuodet 2007-2013. Ja niin sitä ollaan menty tätä uuttakin sukupolvea marraskuun lopusta 2013 tähän päivään ja kivaa on ollut. Ne "Master Racen" OMG-grafiikat on jääneet ehkä kokematta, mutta se helppous ja pelaamisen rentous on ollut niin mukavaa. Nappaa pelin kaupasta ja vie samalla vanhan vaihtoon, laittaa levyn sisään ja antaa päivitysten latautua ja sitten ei kun pelaamaan. Kaikki on niin helppoa ja automaattista, vaivatonta!
Onhan se PC-maailman varmasti mennyt 10 vuodessa eteenpäin, mutta nuo "karmeat muistot" eivät vaan yhtään houkuta palaamaan takaisin sille puolelle aitaa, vaikka aikanaan vuosituhannen vaihteessa ne koneet niin kiinnostivatkin, niin rauta kuin käyttötasollakin. Nykyään ostan noin 4 vuoden välein noin 800 euron läppärin, jolla porskuttaa mukavasti monta vuotta ja pelaan pleikkarilla. Rahaa olisi käytännössä rakentaa vaikka millainen PC-monsteri, mutta kun ei vaan jaksa enää kiinnostaa alkaa vääntämään.