Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

Zanis Dust, suolsit juuri sellaisen tekstin, mikä sai taas kerran kiittämään itseäni etten ole lähtenyt vastaavalle tielle. :) Tämä ei arvatenkaan ollut tarkoituksesi, mutta juuri siltä tekstisi sai tuntemaan. Kiittämään konsoleiden olemassaolosta.

Olen ehkä vähän puolueellinen, kun säädän päivät pitkät töissä tietokoneiden kanssa, joten kotona haluan vain pelata, ilman säätöä. Hieno homma, jos joku tykkää säätää. Konsoli on joka tapauksessa helpompi ja mutkattomampi vielä nykypäivänäkin.
 
No nuo antialiasoinnit ja motion blurit saa yleensä poistettua ihan sieltä pelin omasta paussivalikosta grafiikka-asetuksien kohdalta, joten jos hommaa pätevän valmiin konepaketin, niin ei se pelaaminen juuri konsoleita vaikeampaa ole - peleissä sen sijaan on rutkasti enemmän noita grafiikka-asetuksia, joiden ansiosta saa pois juurikin noita motion blurin kaltaisia turhuuksia, jotka tekevät kauniista grafiikasta suttuista. Tuo muu säätäminenhän on nimenomaan juuri sellaista, josta iloa saa ne, jotka haluavat optimoida koneestaan kaiken mahdollisen tehon irti, kuten itse olen tehnyt. :) Itsellä on kone vieläpä kiinni olohuoneen suuressa tv:ssä, joten kokemus on hyvin lähellä konsolia: ei tarvi kuin laittaa kone ja tv päälle, käynnistää ohjain sekä peli ja homma on siinä - pelit saa asennettua suoraan esim. steamista tyyliin yhdellä hiiren klikkauksella, mikäli ei halua niitä modailla (fyysisen pelin asentaminen ei ole juuri sen monimutkaisempaa, mutta saattaa vaatia klikkauksen tai kaksi enemmän). Ei siis konsoleita kummempaa, ellei halua niin itselleen uskotella.

Tuo oma koneeni oli ensimmäinen itse kokoamani lähes 20 vuoteen , sitä ennen käytin lähinnä vain läppäriä nettailuun ja kirjoitteluun, enkä ennen viime kesää tiennyt nykykoneista käytännössä yhtään mitään, vaan kaiken olen oppinut tuon nykyisen koneen kanssa säätäessä ja välillä etsien netistä tietoa.

Edit: Todettakoon tähän vielä, että itsekin olen koko elämäni ollut enemmän konsoli- kuin pc -pelaaja, mutta tilanne on viime kesän myötä muuttunut, kun tajusin kuinka rajoittuneita pelien konsoliversiot todella ovat. Pc:llä jo pelkät pelien omat settings-asetukset grafiikkojen suhteen ovat todella monipuoliset ja mahdollistavat monien turhanpäiväisten grafiikkaefektien (kuten juuri tuon inhoamani motion blurin, jota konsoleilla ei juuri koskaan saa laitettua pois päältä) sulkemisen, resoluution ja tekstuurien tarkkuuksien sekä piirtoetäisyyden sun muiden vaihtamisen mieleisekseen. Noiden asetusten muuttaminen kun ei ole sen kummempaa kuin esim. tekstityksien päälle laitto tai äänen muuttaminen surroundista stereoksi äänivalikoissa.

Itse valitsen koska tahansa terävän, yksityiskohtaisen ja selkeän grafiikan jonkun motion blurilla prosessoidun epätarkkuuden sijaan. Lisäksi sitten jos oikein haluaa alkaa säätämään, niin voi käyttää Reshaden kaltaisia ohjelmia, joilla voi parantaa värejä sun muita entisestään. Mukavana bonuksena moniin vanhoihin peleihin saa modeja, jotka päivittävät ne nykyaikaan. Pelasin vasta kaksi ensimmäistä Mass Effectiä modattuna nykypäivän standardien mukaiseksi ja ne näyttivät aivan uskomattomilta 4k-resoluutiolla (kolmonen on edelleen kesken ja upealta näyttää sekin). Ainakin itse näen sen pienen vaivan arvoiseksi, että voi nauttia tuollaisia klassikoita niin, että ne näyttävät kuin tänään julkaistuilta. Parhaat grafiikkamodit ovat myös erittäin uskollisia pelien alkuperäiselle art designille, muuttaen tekstuurit tarkemmiksi ja lisäten nykyaikaisia grafiikka- ja valaistus -efektejä, kuten juurikin nuo Mass Effectien modit tekevät. Useat noista modeistakin asentavat itse itsensä, joten niidenkään kanssa ei välttämättä joudu säätämään mitään sen kummempaa.

Tällä hetkellä konsolit toimittavat lähinnä satunnaisten sohvamoninpelisessioiden ja Netflixin toiston virkaa, pc:lle kun saa melkein kaikista Xbox Onen konsoliyksinoikeuksista ja ylipäänsä multiplattareista sen parhaimman version. :)
 
Viimeksi muokattu:
Peli-pc on kiinnostanut jo jonkin aikaa ja eilen hain tilaamani koneen.Osat tilautin paikallisen tietokonepuljun kautta ja he myös kasasivat koneen.:) Vähän on tottuttelemista,ku on kaikki toiminnot tottunut peleissä tekemään ratin tai pädin kautta.:D


-Asus Geforce GTX 1080 Ti Strix,11GB GDDR5X
-Intel Coffee Lake i7-8700K,LGA1151,3.7 Ghz,12MB
-Asrock Z370 Taichi ATX
-Corsair 16GB(2x8GB) Vengeance RGB DDR4 3200Mhz,CL 16,1,35V
-Samsung 250GB 960 Evo ssd,M.2,NVMe,3200/1500 MB/s
-Seagate 3TB Barracuda 3.5",SATA III,7200rpm,64MB
-Alphacool Eisbaer 240 CPU AIO vesijäähdytin
-Seasonic 650W Focus+650 Gold,modulaarinen ATX-virtalähde,80 Plus Gold
-Fractal Desing Define R6 ATX-kotelo
 
-Corsair 16GB(2x8GB) Vengeance RGB DDR4 3200Mhz,CL 16,1,35V

Arvostan. Komean näköisiä nämä kirkkaina loistavat muistipiirit konehuoneen puolella. Muutenkin näytti olevan rauta ajanmukaista.

Viikonloppuna tarkoitus viritellä Corsairin RGB-pelinäppiksen valaistus kondikseen. Tarpeelliset näppäimet palamaan jatkuvasti ja muut vaihtamaan väriä. Siihen, jos saisi vielä tuon saman firman pelihiiren yhteiseen aaltoon.
 
Tuo oma koneeni oli ensimmäinen itse kokoamani lähes 20 vuoteen , sitä ennen käytin lähinnä vain läppäriä nettailuun ja kirjoitteluun, enkä ennen viime kesää tiennyt nykykoneista käytännössä yhtään mitään, vaan kaiken olen oppinut tuon nykyisen koneen kanssa säätäessä ja välillä etsien netistä tietoa.

Kuten sanoin, hienoa jos joku jaksaa säätää. Kun sinulla pyörii Windows, MacOS tai Linux taustalla, niin siinä on aina enemmän säätöä. Oli se sitten ajurien kanssa, asetusten kanssa tai vaikka vaan ulkoisen ohjaimen toimivuuden kanssa. Viimeaikaisista omakohtaisista kokemuksista voisin mainita Steamista ostetun The Settlers VI: Goldin toimimattomuuden. Ostin pelin, latasin sen ja käynnistin. Peli kyselee lisenssiavainta. Annan koodin ja tämän jälkeen saan virheilmoituksen. En muista tarkkaa virhettä, mutta liittyi johonkin tiedostojen rekisteröintiin jne. Vaihtoehtona on klikata OK, joka sulkee virheilmoituksen ja pelin. Poistan pelin ja asennan uudelleen. Sama virhe edelleen. Onneksi peli ei maksanut kuin muutaman euron, mutta ei vaan jaksanut tuon enempää yrittää. Jos haluan pelata jotain, niin konsoleihin tottuneena oletan että pääsen pelaamaan, kun käynnistän pelin.

Mitä grafiikka-asetuksiin tulee, niin minulle riittää että voin valita Xbox One X enhanced -pelin performance ja grafiikkamodin väliltä. Juuri pelasin Xbox One X:llä Witcher 3:sta telkkarina 55 tuumainen LG:n OLED (kaverin telkkari, mutta tämän myötä oma kappale todella korkealla ostoslistalla). Näytti satumaisen kauniilta.
 
Nuo on kyllä todella marginaalisia tapauksia, että joku peli ei suostu toimimaan suoraan Steamista ja mikäli tuollaista sattuu, niin apu yleensä löytyy nopean googletuksen tai steamin foorumin kautta. Itselläni on kaikki Steamista ja GOG:ista ostetut pelit toimineet suorilta ilman mitään ongelmia. Se Windows muuten pyörii siellä taustalla Xbox Onessakin ja peruskäyttäjät, jotka hankkivat itselleen valmiin konepaketin, tulevat tuskin koskaan asentamaan Linuxia, jonka kanssa sitä säätämistä voi ollakin huomattavasti enemmän kuin Windowsin kanssa. Windows on peruskäytössä todella yksinkertainen käyttöjärjestelmä ja varsinkin pelien suhteen Microsoft on tuonut sitä käytettävyydessään yhä lähemmäs Xboxia.

Vaikka noita satunnaisia toimimattomuuksia saattaa joskus tulla vastaan, ei se silti poista sitä tosiasiaa, että valmiilla konepaketilla pelaaminen ei ole juuri konsolia mutkattomampaa. Ja kuten aiemmin totesin, niin tuossa omassa 4k-tv:ssä kokemus on ohjaimen kanssa kuin konsolilla konsanaan, ainoana erona, että sen Witcher 3:nkin saa näyttämään paremmalta kuin Xbox One X:ssä. ;)
 
Nuo on kyllä todella marginaalisia tapauksia, että joku peli ei suostu toimimaan suoraan Steamista ja mikäli tuollaista sattuu, niin apu yleensä löytyy nopean googletuksen tai steamin foorumin kautta. Itselläni on kaikki Steamista ja GOG:ista ostetut pelit toimineet suorilta ilman mitään ongelmia. Se Windows muuten pyörii siellä taustalla Xbox Onessakin ja peruskäyttäjät, jotka hankkivat itselleen valmiin konepaketin, tulevat tuskin koskaan asentamaan Linuxia, jonka kanssa sitä säätämistä voi ollakin huomattavasti enemmän kuin Windowsin kanssa. Windows on peruskäytössä todella yksinkertainen käyttöjärjestelmä ja varsinkin pelien suhteen Microsoft on tuonut sitä käytettävyydessään yhä lähemmäs Xboxia.

Vaikka noita satunnaisia toimimattomuuksia saattaa joskus tulla vastaan, ei se silti poista sitä tosiasiaa, että valmiilla konepaketilla pelaaminen ei ole juuri konsolia mutkattomampaa. Ja kuten aiemmin totesin, niin tuossa omassa 4k-tv:ssä kokemus on ohjaimen kanssa kuin konsolilla konsanaan, ainoana erona, että sen Witcher 3:nkin saa näyttämään paremmalta kuin Xbox One X:ssä. ;)

Yksi paska kokemus riittää. Ei minun tarvitse, enkä halua googletella tai plärätä foorumeita saadakseni pelin toimimaan. Tällaista ongelmaa ei ole ikinä ollut konsoleiden kanssa. Kyllä, Xbox Onessa pyörii Windows 10:n ydin, mutta vahvasti modifointuna ja virtualisoituna. Xbox Onen (kuin minkä tahansa muunkin konsolin) käyttöjärjestelmän tärkein ominaisuus on se ettei sitä voi käyttäjä juurikaan muokata. Tällä blokataan jo iso osa virheistä ja ongelmista pois.

Kuten sanoit, Windows 10 on erittäinkin yksinkertainen käyttöjärjestelmä, kuten oli myös Windows 7:n, mutta tämä ei suoraan poista ongelmia. Liikkuvia osia on sen verran paljon.
 
Jos luovuttaisin yhtä helposti, olisi X360:n käyttö jäänyt aikoinaan hyvin lyhyeksi.

Terv,
konsolin red ring of deathin vuoksi neljästi vaihtoon lähettänyt ja lopulta kokonaan uuden mallin ostanut
Nyt puhutaankin sitten omenoista ja appelsiineista. On vähän eri asia jos rauta hajoaa, kuin että pelailu päättyy ohjelmalliseen virheeseen. Toki konsoli voi hajota rautansa puolesta ihan siinä missä tietokonekin. Tai melkein mikä tahansa muukin elektroninen laite. Mutta jos se laite ei toimi mutkattomasti ja käyttäjäystävällisesti, niin helposti jää käyttämättä tai ainakin käyttää sitten sellaista laitetta, joka tarjoaa mukavamman käyttökokemuksen.
 
Paska kokemus ku paska kokemus, johtui se sitten raudasta tai ohjelmistosta. Se taas on tietenkin aina itsestä kiinni miten sen antaa vaikuttaa.

Edit: Otin vasiten selvää tuosta Settlers-ongelmasta ja kyseessä on ollut ilmeisesti bugi, joka on johtunut ihan itse pelistä, ei Windowsista. Kehittäjät ovat korjanneet ongelman patchilla, eikä koko peli enää vaadi kyseisen koodin syöttämistä ja toimii nykyään ongelmitta. Vaikuttaa siltä, että kehittäjät itse ovat jotain sössineet ja vieläpä toistamiseen, kun Settlers 7:ssa ollut myös jotain samantapaista ongelmaa.

Edit: Lisätään vielä, että tuon ongelman selvittämiseen kului n. 10 sekuntia. :)
 
Viimeksi muokattu:
-Asus Geforce GTX 1080 Ti Strix,11GB GDDR5X
-Intel Coffee Lake i7-8700K,LGA1151,3.7 Ghz,12MB
-Asrock Z370 Taichi ATX
-Corsair 16GB(2x8GB) Vengeance RGB DDR4 3200Mhz,CL 16,1,35V
-Samsung 250GB 960 Evo ssd,M.2,NVMe,3200/1500 MB/s
-Seagate 3TB Barracuda 3.5",SATA III,7200rpm,64MB
-Alphacool Eisbaer 240 CPU AIO vesijäähdytin
-Seasonic 650W Focus+650 Gold,modulaarinen ATX-virtalähde,80 Plus Gold
-Fractal Desing Define R6 ATX-kotelo

Aika perverssit kamat. Aavistuksen kateellinen, mutta sitten rupesin ajattelemaan, että mitähän maksoi :D Taitaa näytönohjainkin maksaa jo melkein tonnin pelkästään...

Eipä siinä, varmaan grafiikat hivelee silmää. Tuon kun kytkee kunnon 4K-näyttöön tai telkkariin, niin ai että. Siihen vielä kunnon ratti-poljin-systeemi, kotiteatteri ja BMW M4 alle, niin jo kelpaa lähteä radalle :D
 
Paska kokemus ku paska kokemus, johtui se sitten raudasta tai ohjelmistosta. Se taas on tietenkin aina itsestä kiinni miten sen antaa vaikuttaa.

Edit: Otin vasiten selvää tuosta Settlers-ongelmasta ja kyseessä on ollut ilmeisesti bugi, joka on johtunut ihan itse pelistä, ei Windowsista. Kehittäjät ovat korjanneet ongelman patchilla, eikä koko peli enää vaadi kyseisen koodin syöttämistä ja toimii nykyään ongelmitta. Vaikuttaa siltä, että kehittäjät itse ovat jotain sössineet ja vieläpä toistamiseen, kun Settlers 7:ssa ollut myös jotain samantapaista ongelmaa.

Edit: Lisätään vielä, että tuon ongelman selvittämiseen kului n. 10 sekuntia. :)
Annoin paskan kokemuksen vaikuttaa juuri niin kuin se minuun vaikutti. Jos ostan pelin ja asennan sen, enkä pääse sitä pelaamaan, niin se on minulle paska kokemus. Jos joudun asiaa selvittämään, niin se on minulle paska kokemus. Jos joudun googlettelemaan ostamani pelin toimimattomuutta, se on minulle paska kokemus. Tällaisia asioita ei tarvitse tehdä konsolien kanssa. Siksi niitä suosin.

Ja kuten itse sanoit, paska kokemus ku paska kokemus. En minä välitä siitä oliko vika Windowsissa vai itse pelissä, se ei kuitenkaan toiminut suoraan paketista. Kun tätä ei konsoleilla tapahdu, yhdistän tämän tyyppiset ongelmat tietokoneella säätämiseen. Ei sillä ole merkitystä mikä säätämisen aiheuttaa. Olisiko sitten kyse vaikka siitä, että konsoleilla on tarkempi laadunvalvonta julkaistujen pelien suhteen? Tiedä häntä. Lisää säätämistä tietokoneella, kun saadaan julkaista ulos mitä sattuu.
 
Laaduntarkkailu on konsoleilla varmasti keskimäärin tarkempaa, mutta sekin lopulta lienee julkaisijoista kiinni. Kyllä noita rikkinäisiä pelejä on julkaistu konsoleillakin, kuten eräs Master Chief Collection, jonka moninpeli oli ymmärtääkseni kelvoton julkaisussa ja aiheutti mielipahaa monille pelin ostaneille (minuun ei vaikuttanut, kun en online PvP:stä välitä) ja kehittäjät joutuivat patchaamaan sitä oikein urakalla (kyseessä on vieläpä paljon suuremman profiilin julkaisu kuin joku Settlers 6) ja muistaakseni esim. Child of Lightissa oli julkaisussa bugi, joka esti etenemisen täysin joiltakin pelaajilta tietyssä kohtaa.

Kuten aiemmin jo totesin, tuolla kokemuksellasi ei ollut mitään tekemistä Windowsin tai koneen raudan kanssa. Sen sijaan annoit oman tietämättömyytesi ja haluttomuutesi selvittää asiaa vaikuttaa tilanteeseen ja sen myötä yhdistit ongelman asioihin, joihin ne eivät liittyneet. Kyse on siis täysin omasta asennoitumisestasi - se ei poista sitä tosiasiaa, että tänä päivänä valmiilla pc:llä voi saada ihan yhtä sujuvan pelikokemuksen kuin konsolilla.
 
Kuten aiemmin jo totesin, tuolla kokemuksellasi ei ollut mitään tekemistä Windowsin tai koneen raudan kanssa. Sen sijaan annoit oman tietämättömyytesi ja haluttomuutesi selvittää asiaa vaikuttaa tilanteeseen ja sen myötä yhdistit ongelman asioihin, joihin ne eivät liittyneet. Kyse on siis täysin omasta asennoitumisestasi - se ei poista sitä tosiasiaa, että tänä päivänä valmiilla pc:llä voi saada ihan yhtä sujuvan pelikokemuksen kuin konsolilla.

Tottakai annoin oman mielipiteeni ja tuntemukseni vaikuttaa. Olinhan se minä itse, joka oli pelin ostanut. Ja kyllä, en halunnut selvittää asiaa, koska tällaista asiaa ei mielestäni pitäisi tapahtua, eikä sitä kautta edes olla tarvetta selvittää. Eikä tällaista konsoleilla tapahdukaan. Ongelmat kyllä liittyivät ihan niihin asioihin, joihin ne yhdistin. Nimittäin tietokoneella pelaamiseen. Se ei onnistunut ja siitä tässä on kyse.

PC:llä voi saada ihan yhtä sujuvan pelikokemuksen. Konsolilla sen vaan saa varmasti.
 
PC:llä voi saada ihan yhtä sujuvan pelikokemuksen. Konsolilla sen vaan saa varmasti.

Jos tässä aletaan hiuksia halkomaan, niin tarkoitin tuolla sitä, että sen pc:n saa kiinni siihen televisioon ja pelejä voi pelata ohjaimella kuten konsolillakin, yleensä kun pc-pelaajat käyttävät monitoria sekä hiirtä ja näppäimistöä, mutta haluan uskoa, että tämän ymmärsit vaikka siitä saivarteletkin. Lisätäänpä saivartelun vuoksi, että siinä missä pc:llä voi saada ihan yhtä sujuvan pelikokemuksen kuin konsoleilla, sillä varmuudella saa paremman pelikokemuksen hyvin pienellä vaivalla. ;)

Ja edellisessä viestissäni tuli ilmi, ettei kaikki Master Chief Collectionin ja Child of Lightin pelaajat saaneet sujuvaa kokemusta konsolilla. Muita suuremman profiilin konsoliepäonnistumisia on vaikkapa Skyrim PS3:lla. Mutta nämähän on helppo jättää täysin huomiotta, kun yksi peli ei Steamissa sattunut toimimaan, johtuen pelinkehittäjistä itsestään. :rolleyes:

Edit: Lisätään vielä lisää saivartelua: kyllähän se frame rateissa mitattuna sujuvuus on siellä pc-pelien puolella..
 
Jos tässä aletaan hiuksia halkomaan, niin tarkoitin tuolla sitä, että sen pc:n saa kiinni siihen televisioon ja pelejä voi pelata ohjaimella kuten konsolillakin, yleensä kun pc-pelaajat käyttävät monitoria sekä hiirtä ja näppäimistöä, mutta haluan uskoa, että tämän ymmärsit vaikka siitä saivarteletkin. Lisätäänpä saivartelun vuoksi, että siinä missä pc:llä voi saada ihan yhtä sujuvan pelikokemuksen kuin konsoleilla, sillä varmuudella saa paremman pelikokemuksen hyvin pienellä vaivalla. ;)
Itse tarkoitin lähinnä niitä ongelmia, en sitä millä näytöllä tai ohjaimella pelataan. Sujuvampi pelikokemus voi hyvinkin tarkoittaa hiirtä ja näppäimistöä, mutta se ei tarkoita säätämistä.

Ja edellisessä viestissäni tuli ilmi, ettei kaikki Master Chief Collectionin ja Child of Lightin pelaajat saaneet sujuvaa kokemusta konsolilla. Muita suuremman profiilin konsoliepäonnistumisia on vaikkapa Skyrim PS3:lla. Mutta nämähän on helppo jättää täysin huomiotta, kun yksi peli ei Steamissa sattunut toimimaan, johtuen pelinkehittäjistä itsestään. :rolleyes:
Rinnastatko siis esim. nettimoninpelin serveripään ongelmat (joita tapahtuu muuten myös tietokonepeleissä) siihen että jokin peli ei lähde käyntiin? Jos siis lähdetään etsimään pelin sisäisiä bugeja, niin eihän se katso alustaa. GTA V:ssa oli PC:llä bugi ettei tehtävä aktivoitunut, joten et voinut jatkaa peliä eteenpäin. Fallout 4:ssa oli niin ikään pelin pysäyttävä bugi tietokoneella (toki taisi olla myös konsoleilla). Preyn tallennuksen korruptoiva bugi löytyi PC-versiosta. Dark Souls 3:n PC-versio kärsi pahoista kaatumisista hahmonluonti ruudussa ja nuotiolle mennessä.

Edit: Lisätään vielä lisää saivartelua: kyllähän se frame rateissa mitattuna sujuvuus on siellä pc-pelien puolella..
Framerate mittaa sujuvuutta vasta sitten kun saa pelin toimimaan. ;)
 
Aika perverssit kamat. Aavistuksen kateellinen, mutta sitten rupesin ajattelemaan, että mitähän maksoi :D Taitaa näytönohjainkin maksaa jo melkein tonnin pelkästään...

Eipä siinä, varmaan grafiikat hivelee silmää. Tuon kun kytkee kunnon 4K-näyttöön tai telkkariin, niin ai että. Siihen vielä kunnon ratti-poljin-systeemi, kotiteatteri ja BMW M4 alle, niin jo kelpaa lähteä radalle :D
2500€ toi paketti maksoi. Ostoslista muuttui päivittäin ja jokin päätös oli tehtävä,joten kävin osat tilaamassa ja samalla sovittiin hinta. Tosin muutin vielä listaa..alunperin oli 500 ssd kovo ja sen vaihoin 250 ssd:hen ja 3tb normikovoon. Hintas vähän nousi,mut ei vaikuttanut kokonaishintaan.:)

Näyttönä on nyt sampan 55" 4k töllö ja oculus riftit tilaan gigantista testiin ja jos lasit ei miellytä,sit 3:n näytön setuppi.

Fanatecin ratti/polkimet/shifteri löytyy jo,mut todennäköisesti base vaihtuu dd-baseen.

M4:sta en vielä testannu ja kotiteatteria en tarvi..käytän kuullokkeita pelatessani.

Täytyy ihmetellä miten kivuttomasti kaikki on mennyt pc:n osalta tähän asti. Jopa mä sain dualshock4:n toimimaan langattomasti ilman usb-palikkaa.:)
Assetto corsaan asennellu modeja ja hyvin sekin jo sujuu..tosin läppärillä testailin modeja asennella konetta ootellessa.:)
 
2500€ toi paketti maksoi.

Tonnin enemmän kuin minulla tuossa loppuvuodesta (AMD Ryzen 1400, 16 GB 2600 MHZ, 256 GB SSD/1 TB, AMD Radeon 4 GB). Mukana tuli vielä 27" WQHD-näyttö.

Uudella koneelle menty nyt muutamia kuukausia ja ei mitään ihmeellistä tullut vastaan. Peliohjaimeksi DualShock 4, jolla Cupheadia pelattu. Kone on kiinni sekä monitorissa, että televisiossa. Yhä tulee ahaa-elämyksiä, kun huomaa ruudunpäivityksen pysyvän mukana vaikka ruutu on täynnä toimintaa 2560x1440 resoluutiolla. Ohjaus näppikseltä ja hiireltä on niin syvällä takaraivossa, ettei se ole sieltä lähtenyt edes reilun vuosikymmenen konsolipelaamisella.

Seuraavaksi katsellaan sopivat VR-lasit kilpailemaan PSVR:n kanssa huomiosta.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom