Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

Eikös se ole vaan dollarin tilalle €, ja ehkä vähän Suomilisää. Ei kyllä halvalla lähde, onneksi ei itse tarvitse noita edes harkita .
 
Tässä tilanteen tekee mielenkiintoiseksi se, mille tasolle 1080-sarjalaisten hinnat tämän jälkeen asettuvat.

Alla on 1070Ti. Nyt seuraavaksi pöytään raakaa testidataa tehoeroista. Mikäli siellä säikeiden lisäksi saadaan merkittävää potkua 2560x1440 resoilla, alkaa ostohousujen sovittelu.

Aina juostu paremman grafiikan perässä. Myös PvP-peleissä sunnuntaipelaajalla on täällä asetukset tapissa sinne ylöspäin.
 
Itsehän pistin tilaukseen jo sen takia että jos kortti on tarpeeksi tehokas sen saa äkkiä, jos se ei ole tarpeeksi tehokas tilauksen voi peruttaa aina.
 
Eihän noissa hinnoissa ole enää mitään järkeä, yli tonni jostain näytönohjaimesta.
 
Eihän noissa hinnoissa ole enää mitään järkeä, yli tonni jostain näytönohjaimesta.

Tietokoneet ovat halvempia kuin koskaan aikaisemmin. Mikäli lähtee hakemaan parasta, on siitä aina saanut maksaa ja paljon. Samalla rahalla matkustaisi viikoksi Kölniin messuilemaan kuin mitä nyt saa laittaa huipputason näytönohjaimeen. Valintoja.
 
Kyllä tuolta edelleen voi poimia kolmen sadan euron näytönohjaimia ja niillä nykypelit pyörivät. Ei ole pakko mennä sinne highend-tasolle, jossa louhintaa ilmenee.
 
”So you are all asking, why there are no performance leaks. The reason is simple: the very few who already have the cards simply can’t test them — there are no drivers. The worst part is that samples won’t ship to the rest of the reviewers until early September (!). Don’t expect performance leaks by that date, even if there are any, they may not represent the full potential of new cards.

NVIDIA has set the date for the full reviews to September 14th.”

Eli noin viikko ennen julkaisua saadaan sitten tuloksia maailmalta, toki Nvidia antoi omat lukemat 2080 kortista jolle se lupaili about 1080ti tehoja ehkä hivenen paremmat mutta en nyt hypi vielä riemusta ennenko näen kunnon testit.
 
Jännän äärellä todella ollaan näiden uusien kanssa. Onko tehoero esim. 1440p resoluutiolla tarpeeksi iso?

Itse uutena teknologiana säteenseuranta on erittäin mielenkiintoinen. Sopivasti tukea on tulossa peleissä, jotka parhaimmillaan ovat riittävä myyntipuhe. Kuten Battlefield V ja Control.

En vielä tuosta 4K niin perusta. Tärkeämpää in ruudunpäivitys siellä päälle 144 Hrz, johon monitori vielä yltää.

Nvidian omia testituloksia:

nvidia-geforce-rtx-2080-gtx-1080-comparison-20180822.jpg
 
Kyllä tuolta edelleen voi poimia kolmen sadan euron näytönohjaimia ja niillä nykypelit pyörivät. Ei ole pakko mennä sinne highend-tasolle, jossa louhintaa ilmenee.

Ja milläs spinnaat sen että ne muistienkin hinnat on pilvissä?

Kyllä voisi joskus noita heittoja perustella kunnolla. Hintoja pari vuotta aktiivisesti seuranneena vaan kummastuttaa kun omat huomiot komponenttien hinnoista on aivan päinvastaiset.

Jännän ääreltä on poistuttu hintojen tultua julki ja nyt pääseekin odottelemaan seuraavaa näyttissukupolvea. Kaipa tuolla 1080:llä vielä hetken pelailee. Ainut harmi vaan kun ei suoraan tullut ostettua ti-mallia. Nyt kun alkavat viimein palata niihin hintoihin mitä olivat oman näyttiksen ostohetkellä.
 
Täällä aikaikkuna on pidempi kuin pari viime vuotta. Tietokoneiden hinnat ovat tulleet kaiken aikaa alaspäin. Hetken mainaukset eivät tätä kehitystä onnistu pysäyttämään.

upload_2018-8-24_7-39-12.jpeg
 
Noniin saipahan vihdoin syyn hommata uus kotelo tietokoneeseen, Fractal Design R6 black komeilee nyt tuolla. Syy miksi "jouduin" sen hommaamaan on että tuo uusi MSI RTX 2080ti on niin pitkä ettei se olisi mahtunut vanhaan koneseeen, toki olisi voinut poistaa kotelosta palasen tai jotain mutta kun tuo oli jo sellainen romu (Coolermaster 690 gen 1) että ihan hirvitti niin mielummin osti uutta. Eihän siiinä ollut virtanappulankaan paikalla enään kuin se näppylä jota sen itse nappulan kuuluisi painaa koska se itse nappula hajosi jo ajat sitten. Tuo uusi kotelo vaikuttaa 100x kestävemmältä ja laadukkaammalta ja piuhatkin sai emolevyn taakse piiloon niin ettei häiritse ilmavirtausta. Todella tyytyväinen olen koteloon ja suosittelen kyllä kaikille jotka ovat uutta ostamassa, se on tyylikäs mutta ei mitenkään räikeä ja todellakin hiljainen kuin mikä.

define-r6-5.jpg
 
Joo, okei. Eli otetaan 80-luvulta asti hintavertailu jossa ei eroa edes kuluneen 10 vuoden aikana pysty erottamaan. Well played.
Plus tuossa on varmaankin otettu mukaan kaiken maailman perunat joilla ei pyöri kuin miinaharava.
Nyt olen vakuuttunut. Eikun kauppaan.
 
Noniin saipahan vihdoin syyn hommata uus kotelo tietokoneeseen, Fractal Design R6 black komeilee nyt tuolla. Syy miksi "jouduin" sen hommaamaan on että tuo uusi MSI RTX 2080ti on niin pitkä ettei se olisi mahtunut vanhaan koneseeen, toki olisi voinut poistaa kotelosta palasen tai jotain mutta kun tuo oli jo sellainen romu (Coolermaster 690 gen 1) että ihan hirvitti niin mielummin osti uutta. Eihän siiinä ollut virtanappulankaan paikalla enään kuin se näppylä jota sen itse nappulan kuuluisi painaa koska se itse nappula hajosi jo ajat sitten. Tuo uusi kotelo vaikuttaa 100x kestävemmältä ja laadukkaammalta ja piuhatkin sai emolevyn taakse piiloon niin ettei häiritse ilmavirtausta. Todella tyytyväinen olen koteloon ja suosittelen kyllä kaikille jotka ovat uutta ostamassa, se on tyylikäs mutta ei mitenkään räikeä ja todellakin hiljainen kuin mikä.

Tuli tännekin ajankohtaiseksi vaihtaa koppaa,valinta osui R6 Gunmetal TG versioon. Tuota R6 Gunmetalina himoinnu sen julkkarista asti ja muutaman arvostelun lukeneena vaikutti olevan hyvä,vähän kallis,mutta hyvä.
Toivottavasti sais huomenna hakea postista ja pääsis siirtämään romut Core 2500:sta tohon.

Tulis nyt vielä 14pvä,niin saatais testidataa noista RTX 20xx sarjalaisista,tietäis mitä näyttistä sitä alkais kattomaan ton 1070 tilalle.
 
Joo ja samalla voisi vaikka hommata 48gb lisää muistia koneeseen ni 64gb varmaan riittäisi. Hyöty nolla mutta olispahan bragging rights.

Muistit hankittiin jo toukokuussa, 2 x Corsairin 8 GB, RGB ja 3200 MHz. Nätisti prosessori AMD Ryzen 2700X osaa boostata itsensä tämän ansiosta sinne 3,7 -> 4,1 GHz kaikilla ytimillä. Ei tarvitse sen kummemmin kellotuksiin ryhtyä.
 
Ylös Bottom