Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

Ite en enää edes halua pelata sohvalta vaan ihan pöydän ääres hyvällä tuolilla missä pystyy pitämään hyvän ryhdin. Sohvalla kun pelas pitkiä sessioita ja paljon niin alko muistuttaa klonkkua.
 
Mistä sä tohon hintaa sait Uutena ja kuuluuko siihen näppis,hiiri ja näppis?

Ei kuulu tuohon hintaan. Ne oli mulla jo ennestään. Käyttöä muutenkin noille, ei siis pelkästään pelikäytössä näppis ja hiiri.

Hyviä diilejä voi löytää kun seuraa jonkin aikaa. Rahalla saa aina tehokasta rautaa, hyvä hintalaatu on haastavampi juttu.
 
Ei kuulu tuohon hintaan. Ne oli mulla jo ennestään. Käyttöä muutenkin noille, ei siis pelkästään pelikäytössä näppis ja hiiri.

Hyviä diilejä voi löytää kun seuraa jonkin aikaa. Rahalla saa aina tehokasta rautaa, hyvä hintalaatu on haastavampi juttu.
Jep oon koittanut katsella just tommosta 800 konetta mut ehkä odottelen vielä muutaman kuukauden jos löytyis hyvä tarjous.
 
Jep oon koittanut katsella just tommosta 800 konetta mut ehkä odottelen vielä muutaman kuukauden jos löytyis hyvä tarjous.
Tuo DLSS 2.0 kannattaa pitää mielessä (eli katsella Nvidian rtx - sarjan näyttiksillä varustettuja koneita). Kuten jossakin tredissä mainitsin, tuon tekoälyrenderöinnin avulla karvalakki-rtx 2060 voidaan saada tehoja kaksi kertaa enemmän kuin next-gen konsoleista.

Säädettävyys tässä on parasta. Aina saa fpsn omaan makuun sopivaksi.

Nyt kun kokeilin pitkästä aikaa perusmallin Pleikalla pelaamista, pari asiaa selkeytyi. En tiedä, mitä konsoleiden next-gen on. Tiesin kuitenkin, että PC-kokemusten jälkeen, Ps4 ja Ps4 pro ovat last-geniä. Sahalaidoista meinasi tulla migreeni.

Sinällään harmi, itse olen pitänyt konsolipelaamisen "helppoudesta". Mutta kun suosikkipeli näyttää kuralta ja se pyörii huonosti, niin sille ei voi mitään. Pitää vain odottaa, toivoa ja rukoilla, että tulisi uusi konsoli. Ja itselle PS5 tulee vähintään vuoden liian myöhään.

Pelaaminen on alkusäätöjen jälkeen helpompaa ja sujuvampaa kuin Pleikalla. Kuluneen vuoden aikana pleikan käyttis on muuttunut toivottaman hitaaksi. Kun ps4 latasi psn-storen sivua eilen, niin samaan aikaan pelailin parin pc-pelin tutoriaalit läpi, tein muutaman ostoksen ja ulkoilutin koiran. Jossakin vaiheessa ps oli avannut sivun, ja kiitin onnistuneesta suorituksesta!
 
Viimeksi muokattu:
Reilun neljän miljoonan tilaajan striimaaja, Dr. Disrespect, sai tällä viikolla uuden tietokoneen. Tämä inspiraationa meille koneensa kokoajille. :D




EYUydfbU0AA50DH
 
Viimeksi muokattu:
Melkoisia speksejä heitetään next-gen pc-puolelle. 20-30 Tflops ilman DLSS-apuja, ja heikoinkin 3000-sarjan näyttis pieksee Rtx2080ti:n. Eli tonnin kone on DLSS-avuilla joku 3-4 kertaa tehokkaampi kuin next-gen konsolit. Halpaa tehoa tulossa. +++! 4k ja raytracing tulee olemaan standardi. Ultra ja 60fps ylöspäin!

 

Tuommoinnen lähti äsken tilaukseen. Tulee olemaan varmaan järisyttävä päivitys kun olen aiemmin pelannut vain 60 hertzin näytöllä.

Onko jollain foorumilaisella kokemuksia? Siksi pieni koko kun pöydälle ei mahdu ainakaan tällä hetkellä kun 2 tämän kokoista.
 
Onkohan tämän langan viesteissä painotettu vielä tarpeeksi sitä, että ostamalla hyvää pc-rautaa saa enemmän suoritustehoa kuin tietyn sukupolven konsoleissa? Itse pelaan sekä konsoleilla että pc:llä, enkä näe aiheelliseksi rakentaa temppeleitä minkään raudan vuoksi. Pelit ja sen hetkinen fiilis ratkaisevat, eikä ratkaisu perustu aina pelkkään raakaan suorituskykyyn.
 
Tuli ostettua pakettikone josta löytyy mm. Intel® Core™ i7-9700K -suoritin, NVIDIA® GeForce RTX™ 2080 SUPER -näytönohjain, 16 Gt DDR4 (8 Gt + 8 Gt) keskusmuistia ja 512 Gt M.2 SSD kiintolevy. Toivottavasti nyt tällä tietokoneella pärjäisi vuosia, kun mun edellinen pelitietokone vanhentui hetkessä, mutta se johtui siitä, kun en tajunnut spekseistä yhtään mitään.


Tuommoinnen lähti äsken tilaukseen. Tulee olemaan varmaan järisyttävä päivitys kun olen aiemmin pelannut vain 60 hertzin näytöllä.

Onko jollain foorumilaisella kokemuksia? Siksi pieni koko kun pöydälle ei mahdu ainakaan tällä hetkellä kun 2 tämän kokoista.


Ei ole kokemuksia juuri tuosta mallista, mutta edellinen Samsungin pelinäyttö oli kyllä laadukas. Vaikuttaa näin ensisilmäyksellä, että tuon näytön hintalaatusuhde on ihan hyvä. Myös muutkin näyttävät olleen tyytyväisiä näyttöön, mitä noita Verkkokaupan asiakakiden arvioita näytöstä lukee.
 
Tuli ostettua pakettikone josta löytyy mm. Intel® Core™ i7-9700K -suoritin, NVIDIA® GeForce RTX™ 2080 SUPER -näytönohjain, 16 Gt DDR4 (8 Gt + 8 Gt) keskusmuistia ja 512 Gt M.2 SSD kiintolevy. Toivottavasti nyt tällä tietokoneella pärjäisi vuosia, kun mun edellinen pelitietokone vanhentui hetkessä, mutta se johtui siitä, kun en tajunnut spekseistä yhtään mitään.
Kylhän tolla varmaan jokusen vuoden ajelee kummasti ja sitten kun karsii myöhemmin karkista,niin eiköhän se aika hyvin jaksa senkin jälkeen. Tuo 512Gt SSD tosin tulee olemaan tukossa aika hätäseen.. :D
 
Onkohan tämän langan viesteissä painotettu vielä tarpeeksi sitä, että ostamalla hyvää pc-rautaa saa enemmän suoritustehoa kuin tietyn sukupolven konsoleissa? Itse pelaan sekä konsoleilla että pc:llä, enkä näe aiheelliseksi rakentaa temppeleitä minkään raudan vuoksi. Pelit ja sen hetkinen fiilis ratkaisevat, eikä ratkaisu perustu aina pelkkään raakaan suorituskykyyn.
Varmaan se, että kyse on peleistä niiden parhaassa versiossa. Eli kuten tekijät ovat ajatelleet. Mulla meni fiilikset pelaamiseen juuri sen vuoksi, että uudet pelit näyttivät huonoilta ja pätkivät. Mulle kyse on fiiliksestä ja peleistä. Rauta mahdollistaa hyvän kokemuksen. Ei kaikki pelit vaadi tehomyllyä, esim. Darkest Dungeon tai vaikka Don't Starve. Mutta toisaalta, esim. Dying light koki vääryyttä, kun pelasin sen perus PS4:lla. Nyt on ihan eri tason peli, eikä tule migreeni.
 
Kylhän tolla varmaan jokusen vuoden ajelee kummasti ja sitten kun karsii myöhemmin karkista,niin eiköhän se aika hyvin jaksa senkin jälkeen. Tuo 512Gt SSD tosin tulee olemaan tukossa aika hätäseen.. :D

Jep! Minulla on jo nyt ongelmia muistin vähyyden kanssa, mutta onneksi tuon muistin päivittäminen suurempaan ei ole kovin suurta rakettitiedettä. :D
 
Varmaan se, että kyse on peleistä niiden parhaassa versiossa. Eli kuten tekijät ovat ajatelleet. Mulla meni fiilikset pelaamiseen juuri sen vuoksi, että uudet pelit näyttivät huonoilta ja pätkivät. Mulle kyse on fiiliksestä ja peleistä. Rauta mahdollistaa hyvän kokemuksen. Ei kaikki pelit vaadi tehomyllyä, esim. Darkest Dungeon tai vaikka Don't Starve. Mutta toisaalta, esim. Dying light koki vääryyttä, kun pelasin sen perus PS4:lla. Nyt on ihan eri tason peli, eikä tule migreeni.

Miten usein nämä parhaat versiot tulevat fyysisenä kopiona?
 
Itsellä on 2 Teran HDD+SSD hypridi, 1 Gt SSD ja 2x 512 Gt SSD ja silti on tilasta puutetta. Pelit on vaan niin saatanan isoja nykyään.
 
Käytän Nintendon pro controller ohjainta nyt PC:ssä ja on kyllä paljon parempi kuin xbox360 ohjain. Toimii ainakin steamissä sellaisenaan ja oli esim. Sekirossa huomattavasti paremman tuntoinen kuin xbox360 ohjain.

Miinuspuolena Nintendon näppäinasetukset x ja y sekä a ja b ovat käänteiset, mutta ei se varsinaisesti haittaa, koska symbolit tulee selkärangasta kunhan ei katso ohjaimen merkintöjä. Saa nuo samalle kun ohjaimessakin, mutta sitten pelaamisesta ei tule mitään. :D
 
Käytän Nintendon pro controller ohjainta nyt PC:ssä ja on kyllä paljon parempi kuin xbox360 ohjain. Toimii ainakin steamissä sellaisenaan ja oli esim. Sekirossa huomattavasti paremman tuntoinen kuin xbox360 ohjain.

Miinuspuolena Nintendon näppäinasetukset x ja y sekä a ja b ovat käänteiset, mutta ei se varsinaisesti haittaa, koska symbolit tulee selkärangasta kunhan ei katso ohjaimen merkintöjä. Saa nuo samalle kun ohjaimessakin, mutta sitten pelaamisesta ei tule mitään. :D
On vaan liipasimet on/off, eli mitään ajopelejä ei pelailla.
 
Käytän Nintendon pro controller ohjainta nyt PC:ssä ja on kyllä paljon parempi kuin xbox360 ohjain. Toimii ainakin steamissä sellaisenaan ja oli esim. Sekirossa huomattavasti paremman tuntoinen kuin xbox360 ohjain.

Miinuspuolena Nintendon näppäinasetukset x ja y sekä a ja b ovat käänteiset, mutta ei se varsinaisesti haittaa, koska symbolit tulee selkärangasta kunhan ei katso ohjaimen merkintöjä. Saa nuo samalle kun ohjaimessakin, mutta sitten pelaamisesta ei tule mitään. :D
Oletko testannut Xbox Onen ohjainta? Se peittoaa omissa kirjoissa Xbox 360 ohjaimen aika selvästi ja Nintendon Pro controlleriin nähden liipaisimet ovat portaattomat, eivät on/off. Tämä nyt on vähintäänkin autopeleissä iso etu. Lisäksi tietysti nappien kirjaimet ovat oikeilla paikoilla. :)
 
  • Like
Reactions: XYU
Minulla on tosiaan noita ohjaimia riesaksi asti, langattomistakin löytyy ps3, ps4, xbox360, nintendo pro, joycon, wiin kapulat ja 8bit snes kopio. Xbox one ohjainta minulla ei ole mutta yllämainitusta syystä en nyt ajatellut hankkia uusia.

Tosiaan, en vielä huomannut tuota on/off toimintaa, mutta hyvin nintendo pro toimii niissä peleissä ainakin missä tuota analoogista tietoa ei tarvita. Käytän sitte Dirt Rallyssa xbox360 edelleen.
 
Oletko testannut Xbox Onen ohjainta? Se peittoaa omissa kirjoissa Xbox 360 ohjaimen aika selvästi ja Nintendon Pro controlleriin nähden liipaisimet ovat portaattomat, eivät on/off. Tämä nyt on vähintäänkin autopeleissä iso etu. Lisäksi tietysti nappien kirjaimet ovat oikeilla paikoilla. :)
Joo, tälle vahva suositus. Toimii monessa pelissä kuin junan vessa. Pädi päälle, thats it. Ei säätöä. Niin, ja ne haptista palautetta antavat triggerit! ++
EDIT LISÄYS: Onhan se sanottava, että pc:n paras puoli on yhteensopivuus ja muokattavuus. Ohjaamisen ja muiden osalta. Korvissa Sonyn surround-headset, xbox-ohjaimella ukon liikuttelu ja tähtääminen hiirellä. Selällä pötköttäen, ja ruudunpäivitys sulavaa. Syksyllä rtx 3000-sarja ja DLSS 3.0. Parasta aikaa ikinä!
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom