Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC vai Mac?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ramo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pc vai Mac?

musiikinnauhotustarkoitukseen ja siinä macit ovat huomattavasti cp:tä parempi ja uusimmat sekutkin tulevat vain mäkille, ainakin ne mitä itse käytän.

Toi ei nyt välttämättä pidä ihan paikkaansa,
ainoa seku mikä on vain macille on Logic, kaikki muut varteenotettavat sekvensserit toimii ymmärtääkseni molemmilla alustoilla (pc & mac)

Itse omistan perus pc:n jota käytän perus nettiselailuun ja leffoihin yms, ja sitten musantyöstöön käytän macbook pro:ta.

Tosin luultavasti olen hommaamassa uutta pc:tä pelikäyttöön, koska tulee halvemmaksi, jos olisi rahaa millä mällätä niin hommaisin mac pro:n pc:n sijaan.

Bootcampin kautta voi asentaa macille windowsin tai muun käyttiksen os x:n lisäksi ja käyttää molempia käyttöjärjestelmiä, joten macillä toimii kaikki pc puolen ohjelmat sitä kautta.

Itse juuri pelailen armed assaulttia macbook prolla :)

Ihan vaan tiedoksi, että virhevastuu säilyy, vaikka se vuoden takuu olisikin mennyt jo umpeen, nimim. koettu on. Macbookissa on paljon suunnitteluvirheitä.
Kertoo tosi paljon luotettavuudesta, kun kovalevy, virtalähde ja emolevy menee hajalle, oli se sitten tätä "HC"- tai normaalikäyttöä, ei ne mitään ihmekoneita ole.

Jos vertaa 24" iMacia 1,5k:n hintalapulla, niin sillä hinnalla saa ainakin 2x tehokkaamman PC:n erittäin laadukkaalla näytöllä, vaikka siihen kuvankäsittelyyn tmv. Esteettisyyshän tietysti maksaa, mutta niin tekee se omenalogokin.

Jos mäkillä ei tee mitään oikeita töitä, niin kyllä se macci on se wnb-designheebojen vehje : )

Ja joo, tästäkin taloudesta löytyy yksi Mac.

Joo no alkoi tässä vähän epäilyttää itseänikin tuo laatu kun näin pääsi käymään. Lisäksi meillä koululla kävi yhdelle Power Mac G:selle kämysesti kun nestejäähdytys vuosi virtalähteeseen ja kone levis äänekkäällä tavalla. Sitten kun pääsi kurkkaamaan sisään millaista kamaa kuorien sisään on ahdettu, paljastui virtalähde tiilikiven kokoiseksi hirviöksi, jonka tekniikka näytti ikivanhalta.

Itse ainakin luulin kovan hinnan perustuvan parempaan rautaan, mutta tosiasiassa kuorien sisällä näyttää olevan keskivertoa pahempaa krääsää ja tätä harvat pääsevät näkemään kun suurin osa kuskaa koneensa Applen huoltoon.

Toi ei nyt välttämättä pidä ihan paikkaansa,
ainoa seku mikä on vain macille on Logic, kaikki muut varteenotettavat sekvensserit toimii ymmärtääkseni molemmilla alustoilla (pc & mac)

Itse omistan perus pc:n jota käytän perus nettiselailuun ja leffoihin yms, ja sitten musantyöstöön käytän macbook pro:ta.

Tosin luultavasti olen hommaamassa uutta pc:tä pelikäyttöön, koska tulee halvemmaksi, jos olisi rahaa millä mällätä niin hommaisin mac pro:n pc:n sijaan.

Bootcampin kautta voi asentaa macille windowsin tai muun käyttiksen os x:n lisäksi ja käyttää molempia käyttöjärjestelmiä, joten macillä toimii kaikki pc puolen ohjelmat sitä kautta.

Itse juuri pelailen armed assaulttia macbook prolla :)

joo se logic audio tässä se päätyökalu olikin mielessä ja toisena sitten tuo pro tools, plugareita onkin sitten molemmille myllyille yllin kyllin mutta onhan tuo mac tuossa musajutussa paljon vakaampi härpäke.

mutta onhan tuo mac tuossa musajutussa paljon vakaampi härpäke.

Nojoo, niin se taitaa tuo yleinen uskomus olla, ja suurin osa ammattilais studioista taitaa käyttää mac:iä, pyöri siellä sitten vaikka protools.

Mutta kyllä se pc:lläkin onnistuu yhtä hyvin, Itse tunnen ihmisiä ketkä elättää itsensä musahommilla ja osa käyttää mac:ia ja osa pc:tä. Noi parhaat musasoftat on loppujen lopuks aika samalla periaatteella toimivia, niin ei sillä niin väliä mikä kone.

PC, koska pelaan ja ei nappaa maksaa käyttöjärjestelmästä n kertasta hintaa koska itellä on aina wintoosa pelannu ihan kelvollisesti

Smirre sanoi:
Uusin OS X tulee ihan koneen mukana ilmaiseksi. Vista on (versiosta riippuen) monta kertaa kalliimpi kuin Leopardi. XP:tä ei saa mainita, koska se ei ole nykyaikaista käyttöjärjestelmää nähnykään

Vistan ongelma:
http://img89.imageshack.us/my.php?im...ongelmawp7.gif
Korjataan sitte sen verran, että ei nappaa maksaa omenan kuvasta n kertaista hintaa :rolleyes:

Viimeksi muokannut moderaattori:

nyt rupeisi tuo imac jo himottamaan kovin kun sitä briteistä saa about 750 euroon, tarvii selata jos halvemmalla vielä löytyisi.

iMac tuli verkkokaupasta ostettua korottomalla osamaksulla 999,- hintaan. On se vaan niin kätevä kun ei tarvi enää kyykkiä tornin takana, vaan kaikki on näytössä itessään. Töissä ja koulussa olen jo 12 vuotta Mäkkiä käyttänyt, mutta nyt sain vasta kotio laitettua. Ainut negatiivinen asia on se, että uuden iMacin näyttö on suorastaan surkea verrattuna vanhaan valkoiseen malliin.

Menee ehkä hitusen ohi aiheesta, mutta onhan mikkisofta itsekin todennut vistan olevan melkoinen floppi, kun taas xp:tä käyttää varmaan vieläkin suurin osa pc:n käyttäjistä (ml. minä).

Tämä siis lähinnä kommenttina smirrelle xp:stä.

Menee ehkä hitusen ohi aiheesta, mutta onhan mikkisofta itsekin todennut vistan olevan melkoinen floppi, kun taas xp:tä käyttää varmaan vieläkin suurin osa pc:n käyttäjistä (ml. minä).

Tämä siis lähinnä kommenttina smirrelle xp:stä.

Ei se floppi sentään ole. Vaikka joillakin (ml. minulla) on XP, se ei tarkoita, että Vista olisi jotenkin huono. Yleensä viat johtuvat käyttäjistä itsestään.

Itse pysyttelin XP:ssä, koska se oli valmiina, enkä nähnyt tarvetta maksaa uudesta käyttöjärjestelmästä.

nyt rupeisi tuo imac jo himottamaan kovin kun sitä briteistä saa about 750 euroon, tarvii selata jos halvemmalla vielä löytyisi.

Koita vielä sinnitellä jokunen päivä ennen päätöksiä. Ensi tiistaina on Macworld 2009 ja huhujen mukaan siellä esiteltäisiin uudet mallit mm. iMacista & Mac Ministä.

Saattaa lähteä julkistuksen jälkeen uunituore Mac Mini tilaukseen tännepäin ja vanha PC saa luvan toimittaa verkkolevypalvelimen virkaa.. Katsellaan mitä tuleman pitää :)

Tällä hetkellä PC, mutta jossain vaiheessa se iMac/Mac Book pitäisi hommata... ehkä jopa tänä vuonna.....

Koita vielä sinnitellä jokunen päivä ennen päätöksiä. Ensi tiistaina on Macworld 2009 ja huhujen mukaan siellä esiteltäisiin uudet mallit mm. iMacista & Mac Ministä.

Saattaa lähteä julkistuksen jälkeen uunituore Mac Mini tilaukseen tännepäin ja vanha PC saa luvan toimittaa verkkolevypalvelimen virkaa.. Katsellaan mitä tuleman pitää :)

ahaa kiitos vihjeestä, tarvii katsella, uusien julkistus tarkoittaa myös noitten vanhempien hinnanlaskua.

Noniin nostetaanpa tämäkin ketju maan uumenista, eli kone on vaihtunut "tuoreeseen" Mac Miniin. Ja tähän asti olen ollut täysin tyytyväinen ostokseeni. Mac > PC ainakin omalla kohdallani.

This just in: Snow Leopard (eli OSX 10.6) ilmestyy syyskuussa, ja Leopardin omistajille päivitys maksaa vain 29 dollaria (eli varmaankin 29 euroa). W00000t!

This just in: Snow Leopard (eli OSX 10.6) ilmestyy syyskuussa, ja Leopardin omistajille päivitys maksaa vain 29 dollaria (eli varmaankin 29 euroa). W00000t!

Taitavat tosin kompensoida tuolla taviskäyttäjille merkittävien päivitysten pienuutta. Pientä viilausta siellä sun täällä. Hassua, että Marbleakaan ei (ainakaan vielä) näytetty.

Itselläni on kovat odotukset Grand Centralin ja OpenCL:n suhteen. Toivottavasti tulee pian softaa, jotka hyötyvät niistä. Se, että joku Mail on nopeampi on ihan yksi ja hailee.

Mutta iso peukku hinnalle! Oli muutos pieni tai iso, ei tarvitse päivittämistä pohtia tai hankkimista katua.

Itselläni on kovat odotukset Grand Centralin ja OpenCL:n suhteen. Toivottavasti tulee pian softaa, jotka hyötyvät niistä. Se, että joku Mail on nopeampi on ihan yksi ja hailee.
Pelkän Macbook Pron omistajana otan kaiken lisänopeutuksen ilolla vastaan. Ja nyt kun kaikki OSX:n omat sovellukset ovat aidosti 64-bittisiä, pitäisi tästä C2D:stäkin alkaa olla jotain iloa.

Mutta iso peukku hinnalle! Oli muutos pieni tai iso, ei tarvitse päivittämistä pohtia tai hankkimista katua.
Nimenomaan. Leopardista aikanaan 129 euroa pulitin, ja se kyllä hieman teki kipeää. Mutta nyt Snow Leopardiin voi päivittää ihan huoletta. :) Ja pitäisi jopa kuutisen gigaa vapautua levytilaakin. Se lienee yhden sortin ennätys käyttispäivityksessä.

Kannettavien hintasuuntaus on aika hyvä. Pitäisi ostaa kevyt kone kakkoskoneeksi. Harmi, että uumoiltu sisäinen 3G jäi toteutumatta. Ilman sitä en uutta läppäriä osta.

Uudet Macbook Prot vaikuttavat houkuttelevilta, mutta koska vanha läppäri ei ole vielä vuottakaan, saavat jäädä hyllyyn. Lumileopardi menee hankintaan hintansa takia.

Iphonen kytkyhinnat ovat rehtiä huijausta, mutta markkinointiosasto ei varmasti valita.

Harmi, että uumoiltu sisäinen 3G jäi toteutumatta. Ilman sitä en uutta läppäriä osta.
iPhone 3G(S) ja tethering ei kelpaa?

Uudempi MBP houkuttelisi itseänikin, mutta ei vaan riitä talous. Tästä maksoin pari vuotta sitten syksyllä n. 1 800 euroa, joten tällä pitää pärjätä vielä ainakin pari vuotta.

Ylös Bottom