Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Pistä nyt vähän perusteluita tähän. En nopeasti keksi mitään perusteita, jollet aio vetää jotain noloa (ja väärää) "uusi telkka 1500€"- korttia.

E. Tai no warettamalla tietenkin...

PC-pelit on yleensä kympin tai jopa enemmän halvempia kuin konsolipelit, tähän luulisin viitattaneen? Pitkässä juoksussa tuossa periaatteessa säästää ja pelaaminen tulee halvemmaksi... Hintaero heti julkaisussa saattaa olla kympistä kahteen ja aika usein näyttää sille että pc-version hinta tulee nopeammin alas kuin konsoliversion.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Pistä nyt vähän perusteluita tähän. En nopeasti keksi mitään perusteita, jollet aio vetää jotain noloa (ja väärää) "uusi telkka 1500€"- korttia.

E. Tai no warettamalla tietenkin...

Kanbelahan sen jo sanoi, pelit ovat paljon halvempia.

Levyversio on julkaisussa lähes aina kympin halvempi, lisäksi hinnat tulevat nopeammin alas.

Varsinkin PC-pelien digitaaliversiot ovat todella halpoja.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Kanbelahan sen jo sanoi, pelit ovat paljon halvempia.

Levyversio on julkaisussa lähes aina kympin halvempi, lisäksi hinnat tulevat nopeammin alas.

Varsinkin PC-pelien digitaaliversiot ovat todella halpoja.

Saa kyllä aika läjän ostaa pelejä, että niiden ostolla pääsee omilleen. Tietokoneen elinikä on muistaakseni keskimäärin 3-4 vuotta, joka on ehkä vuoden tai pari konsolin elinikää lyhyempi. Alkusijoitus on myös pc:lle kovempi. Määrää riippuu konsolin elinkaaren ajankohdasta, arvioidaan se vaikka 400 euroksi. Pelit ovat rosiaan halvempia laitetaan vaikka erotukselle maksimiarvo 20€. Tässä esitetyt luvut ovat hyvin edullisia pc:n suuntaan. Ja tuollakin laskukaavalla pitäisi neljän vuoden ajan ostaa 5 peliä vuodessa PC:lle konsolin sijaan että päästäisiin tasoihin kuluissa. Ja oikeasti tuo erotushan pelien hinnoissa ei ole lähelläkään 20 euroa jos hieman katsoo mistä ostaa. Eipä konsolipuolellakaan joudu useinkaan odottamaan 2-3 kuukautta pidempään että uutuus peli irtoaa 20-30 €:llä.

Esimerkki: x360 200€ tai peli PC 800€. Pelien todellinen hinta erotus vaikka 10€, sekin aika paljon. Pelejä pitäisi ostaa 10 kpl vuodessa, kuuden vuoden ajan jotta oltaisiin tasoissa. Riippuu tietenkin ihan siitä paljon niitä pelejä ostaa.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Asiahan on niin, että pelaamiseen riittää vallan mainiosti ps3 tai X-box. Itselläni on ps3 sekä teho pc ja pelaan molemmilla. Tiettyjä pelejä on mukava tahkota kaveriporukalla ps3:lla esim. NHL ja GT5. Pc:llä on taas mahtava pelailla skyrimiä tai BF3. Onhan se fakta, että osa peleistä on miltei pelikelvottomia konsoleilla (lagaa, pätkii jne.), mutta esim. NHL tai Fifa on taas ehdotonta huvia konsoleilla. Kyllä PC pelaaminen sekä konsolipelaaminen voi kulkea käsikädessä. Jos ei ole paljoa rahaa niin kannattaa ostaa pleikkari tai xboxi. Kun pääsee isona töihin niinkuin allekirjottanut, niin voi harkita PC:n ostoa siihen rinnalle. Lyhennettynä "Molempi Parempi".
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Mä olen konsolin ystävä. Muutamia syitä omalla kohdalla:
-ei jaksa päivitellä PC:tä jatkuvasti
-Linux-käyttäjänä pelaaminen PC:lla on aina kikkailua vaativaa eikä aina edes mahdollista. Emulaattoreita on, mutta niissäkin omat pulmansa.
-konsolilla saan paremman tunnelman; mukava tuoli ja siinä parempi asento
-PC kytkeytyy liikaa ajatuksissani työkoneeksi tai nettisurffailukoneeksi, jo koneen sijainti työpöydällä aiheuttaa tämän assosisaation
-tykkään konsolin ohjaimesta enemmän kuin näppis+hiiri yhdistelmästä
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Aina ennemmin olen ollut pelkkä konsolimies, mutta nyt parin viime vuoden aikana olen ostanut paljon enemmän pelejä PC:lle. Suurin syypää nyt varmaankin se, että minulta ei löytynyt ollenkaan XO/PS3 ennen tätä joulua. Mutta toinen suuri syy on digitaalisten latausten erittäin halvat alennushinnat, joulukuussa tuli ostettua n. 100€ edestä pelejä Steamistä ja sillä sai 27 kunnon isoa peliä, ja siihen päälle vielä about 15 kpl indie-pelejä. Näin halvalla ei konsoleilla varmaan koskaan pääse, vaikka kuinka venailisi hintojen laskua.

Mutta, mutta.. PC-ostoksistani huolimatta pelailen kyllä mielummin konsolilla tai vähintäänkin konsoliohjaimeilla. Kyllä se ohjain kädessä vaan on niin pirusti mukavampi pelata, verrattuna hiireen ja näppikseen. Onneksi sentään kiitettävän monessa PC-pelissä on ohjaintuki, joten pääsee pelaamaan mukavammalla ohjauksella. Tietty räiskinnät nyt menee hiirellä ja näppiksellä, vaikkakin mieluiten pelaisin räiskinnät Wiimote-tyylillä :)
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Paskaa ja vielä kerran paskaa.

Nykyään pärjää ihan hyvin kun päivittää konetta kerran 4-5 vuodessa ja silti vanhemmallakin raudalla saa nauttia paljon sulavammasta ruudunpäivityksestä, FOVista ja grafiikoista kuin konsolilla.

PC pelaaminen tulee muutenkin pidemmällä jaksolla halvemmaksi kuin konsolipelaaminen.
Mjaa-a. Ei kyllä mun 2005 ostetulla koneella enää 2009 saati 2010 enää pelaillut yhtään mitään. Battlefieldejä sillä tosin ränkättiin aikoinaan ihan koko rahan edestä. En sitten tiedä miten nykyään uusien pelien vaatimukset kasvavat vuosi vuodelta, mutta uskoisin, ettet 5 vuotta vanhalla koneella pelaa Battlefield kolmosta edes mediumilla. Läppäreistä nyt puhumattakaan.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Riippuu aika paljon siitä, että minkälaisen koneen ostaa. Omakohtaisesti ultralaiskana ja helposti konepaloja miettiessä vittuuntuneena on suorastaan ihme, että olen jaksanut miettiä ja kasata konekokonaisuuden enkä lähde sille massojen tasoittamalle valmiskonepakettien kuratielle. Viisi vuotta vanhalla valmiskoneella ei ole paperipainon virkaa suurempaa sijaa oikeastaan missään, ellei jossain mummun nettideittikoneena polkukäyttöisen Singerin vieressä.

Jos miettii että on pelaaja joka välittää pelaamisesta sen verran että häirihee jollei peli rullaa mutkattomasti, luulisi sitä euroa löytyvän säilöön sen verran että saisi pelinsä pelattua kuten haluaa. On ihan eri asia sitten olla periaatteellinen konsolipelaaja kuin itkeä vuolaasti, että tietokone söisi jotenkin kummallisesti rahaa - josta saa tavallaan sen mielikuvan, että muut harrastukset eivät muka rahaa söisi. Laskettelu, kalastus, moottoriurheilu, puutyöt, neulomisjudanssit, maalaus, musiikin kuuntelu (levyjen osto + äänilaitteet), soittaminen (instrumentin) ja esim kännäys.

Menkää itteenne. Kaikki maksaa. Liekkö sitten kysymys siitä, että nykynuorilla on samanlainen katselmus pelaamiseen harrastuksena kuin tällä "hieman juntimmalla" isien ja äitien sukupolvella joka pitää pelaamista alusta loppuun humpuukina.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Noh varmaan se PC-pelaaminen tulee "halvemmaksi" jos kaiken warettaa - kuten yllättävän moni PC-pelaaja. Onneksi Steamin ja muiden (vaivattomien, suosittujen ja kohtuu halpojen latauspalveluiden) takia PC-porukkaa on nyt saatu myös takaisin normipelaajien joukkoon (pelit ostetaan).

Aivan vakavasti puhuen tämä hintakeskustelu on yleensäkin aika hankalaa, koska jos pelit ostaa netin erinäisistä aleista (lähes kaikki konsolipelit tyyliin 20-30e aika nopeasti ja osa "kovimmista nimistä" hieman myöhemmin) niin eipä tuo konsolipelaaminen kovin "kalliiksi" tule. Asia voi tietysti olla toinen, jos ostaa pelinsä esim. kivijalkakaupoista heti julkkaripäivänä tai ei muuten vaan omista luottokorttia.

Tuhomursun kanssa olen kyllä about samaa mieltä siinä, että jos jotain oikeasti harrastaa ja siihen haluaa todella paneutua, niin se harrastus yleensä myös maksaa jotain. Ja yleensä siis ne harrastukseensa paneutuneet laittavat myös rahaa enemmän likoon siihen ko. harrastukseen vs normikäyttäjät/satunnaiskäyttäjät.

Jos itse olisin "PC-pelaaja" henkeen ja vereen, niin luultavasti laittaisin aika paljon enemmän rahaa ja aikaa kiinni PC-rautaan vs normikäyttäjä. Enkä pitäisi sitä mitenkään ihmeellisenä asiana. Ihan samalla mentatiteetilla pistin julkkarina PS3-konsoliin about 600 euroa kiinni (pelkkä konsoli) ja Xbox 360 -konsoliin siihenkin (silloinen Elite-malli) lähes 500 euroa. So what? Siinä missä osa voivotteli esim. PS3-konsolin hintaa, niin itse käytin sitä täyttä häkää PS3-peleihin ja Blu-ray-leffoihin. Osa tuli mukaan vuoden-parin päästä ja ilmeisesti koki jollain tavalla "säästäneensä". Mutta miten asia mitataan, koska "vuoden-kahden" aikana itse katsoin aika monta leffaa ja pelasin aika monta peliä.

Pointti tässä on taas kerran se, ettei rahankäyttöä voi suoraan verrata ihmisten kesken. Jos joku haluaa laittaa PC-rautaan tuplasti sen mitä konsolimies - TAI ostaa konsolinsa heti julkkarina selkeästi kalliimmalla (vs. parin vuoden päästä) - niin so be it. Ei siitä kannata väitellä. Osalla on rahaa, aikaa ja halua tehdä asioita eri tavalla kuin joku toinen. Eikös sen harrastuksen idea ylipäänsä ole, että se elää ja kehittyy? Osalle "ärsyttävä päivittäminen" onkin "antoisaa puuhastelua".
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Cobretti kommentoi fiksusti tuota raha-asiaa. Ei kai kyse ole siitä, että joku olettaisi harrastamisen olevan ilmaista. Kyse on siitä, mihin sen rahansa haluaa priorisoida. Jos on paljon rahaa, niin voi satsata moneen harrastukseen. Vähemmällä toimeentuleva joutuu valikoimaan kiinnostuksensa mukaan.

Minä en ole muutenkaan ns. tietokoneihminen. Mulle ne päivittämiset, koneiden kasaamiset ym. ovat stressinaihe ja kauhistus. Siksi konsoli on mukava ja helppo vaihtoehto - minulle.

Tämän takia on myös ylipäätään hiukan hassua verrata kumpi on parempi; konsoli vai PC. Eikö se riipu siitä mitä siltä haluaa?
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

PC:n ja konsolin vertaaminen suoraan rahallisen arvon perusteella vain jo ainoastaan pelien mielessä on jo aika tuskainen tehtävä. Molemmilla puolilla on omat erikoispiirteensä pelitarjonnassa sekä tarjottavissa palveluissa. Esimerkiksi juuri noiden itsenäisten pikkutiimien kehittämissä peleissä konsolit ovat mahdottoman kaukana PC:stä alustan avoimuuden ansiosta. PC:n käyttötarkoitukset ovat myös huomattavasti monipuolisemmat konsolin. Tietokoneella on potentiaalia selvästi enemmän, mutta lähellekään aina sitä ei varsinkaan nykyään saada otettua käyttöön. Se on hyvin henkilökohtainen, omasta elämäntilanteesta ja käyttötottumuksista valinta, haluaako pelata vain konsoleilla vaiko hiplailla PC:llä. Jos kuitenkin halajaa mahdollisimman laajalla rintamalla pelailla, eikä tahtotilaan kuulu kiinnostavien pelien missaaminen, täytyy sinne PC-maailmaankin uskaltaa kurkistaa. Kokeilemista ei kannata ainakaan jättää väliin urbaanien legendojen takia.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Itsellä on tuo P juurikin varmaan 3 vuotta vanha (Siis uusin osa eli näytönohjain). Se alkaa olla pullonkaula, mutta silti menee Skyrimi paremmin FullHD:nä sekä detailit tapissa. Näytönohjaimen uusinnalla saisi aikaan taas elinikää. Lisäksi omistan PS3 ja Xbox360. Kumpikin on hajonnut jo kerran. Toinen meni takuisiin ja toinen ei. Lisäksi pitäisi niille laskea se hinta jolla ne osti aikanaan, eikä nykyinen 199 € esim boksille. Tosin Boksilla ei tee oikeastaan mitään tuolla 199 € versiolla. Kyllä se kiintolevy pitää olla. Ragea ei voinut boksilla ajatellakkaan pelata ilman kiintolevyä. Oli muuten yllätus kuinka huonosti Fallout Nev Vegas pyörii boksilla kun luulin että tuo PC-versioni olisi huonosti pyörivä noilla tekstuuri pakeillaan.

PC:llä pelaamisen vaivattomuuten liittyy komponettien valinta. Älä osta pakettia kaupasta, se tietää ongelmia. Osta kunnon rautaa ja jota voi helposti vaihtaa.

PC;n etu on modit, community päivitykset, käytttäjien kartat jne... Lisäksi mahdollisuus huijata tarvittaessa on etu (Fallout New Vegas iski legendaarisineen skripti ongelmineen)

Konsolin on helppous

Ja nyt takaisin Forzan pariin.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Mä olen konsolin ystävä. Muutamia syitä omalla kohdalla:
-ei jaksa päivitellä PC:tä jatkuvasti

minäkään en jaksa päivitellä jatkuvasti parempaa tvtä konsoolille sen uusimman version mukaan ;)

-Linux-käyttäjänä pelaaminen PC:lla on aina kikkailua vaativaa eikä aina edes mahdollista. Emulaattoreita on, mutta niissäkin omat pulmansa.

jos pelaa pcllä niin windows kyllä ehdottomasti eikä mitään linuxia

-konsolilla saan paremman tunnelman; mukava tuoli ja siinä parempi asento
eikös tämä ole ihan oma vaihtoehto tai tyhmyys että miten huonosti itse haluaa pelata eikä se millä pelaat

-PC kytkeytyy liikaa ajatuksissani työkoneeksi tai nettisurffailukoneeksi, jo koneen sijainti työpöydällä aiheuttaa tämän assosisaation
pcllä on ihmiset pelannu jo kymmeniä vuosia ja tuo on vain asennekysymys

-tykkään konsolin ohjaimesta enemmän kuin näppis+hiiri yhdistelmästä
itse pelannu ainakin vuosia jo tolla langattomalla xbox 360 ohjaimella ja pc liitetty tv hdmi piuhalla
Microsoft Xbox 360 Wireless Controller for Windows -peliohjain, musta | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Itse olen melko sekasikiö. Konsolit ja PC aina ollut lähellä sydäntä, joten kaikki pitää omistaa. PS3/XO:lla pelailen niitä pelejä mitä ei saa PC:lle taikka ovat selvästi konsolilla parempi pelata. Joitakin poikkeuksia tottakai kuten juuri ostettu Gotham City Impostors. PC:llä sitten FPS, mörpit ja muutama RTS peli. Myös suuri etu PC:llä on pelien hinnat. Steamissä noin 100 peliä ja hintaa mennyt ehkä 300e. Myös välillä ostan pelin PC:lle ihan grafiikan takia. Löytyy kuitenkin kopan alta juuri päivitetyt osat, joten 1080p resolla ja max grafiikoilla pyörii ongelmitta peli kuin peli.

Nyt vaan toivoisin niitä uusia konsoleita. WiiU ei tehollisesti paljoakaan mullista, mutta sen hommaan ihan uniikin ohjauksen takia ja Nintendon. PS3/XO:n nyky tehojen takia moni PC peli kärsii aika paljon. Esim MW3 tuli 10 min testattua viikonloppuna ja huh huh mitä visuaallista sontaa peli oli. Vaikka kaikki asetukset tapissa niin voi luoja mitä skeidaa. Tuo nyt oli vain yksi esimerkki, mutta tehokkaampia konsoleita kansalle niin saadaan kauniimpia PC pelejä.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Once you go Steam, takaisin ei yksinkertaisesti halua.

1. Ei mitään helevetin levyrumbaa
2. Järjettömiä alennuksia
3. Pelit saa ns. heti, lataamisen jälkeen
4. Käytettävissä PC:n täysin ylivoimaiset kommunikointisoftat moninpelien kanssa
5. Jos jotain täytyy katsoa netistä on netti altin ja tabin takana
6. Voit lahjoittaa hyviä tarjouspelejä myös ystäville vaivatta
7. Kaverit voivat ostaa teikäläiselle hyviä pelejä jotka on menneet ohi

Kai näitä on vaikka kuinka paljon. Steam yksistään tulee pitämään meikäläisen PC-pelaajana, poislukien tapaukset jotka eivät Steamiin löydä.

On se vaan niin Steam.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Once you go Steam, takaisin ei yksinkertaisesti halua.

1. Ei mitään helevetin levyrumbaa
2. Järjettömiä alennuksia
3. Pelit saa ns. heti, lataamisen jälkeen
4. Käytettävissä PC:n täysin ylivoimaiset kommunikointisoftat moninpelien kanssa
5. Jos jotain täytyy katsoa netistä on netti altin ja tabin takana
6. Voit lahjoittaa hyviä tarjouspelejä myös ystäville vaivatta
7. Kaverit voivat ostaa teikäläiselle hyviä pelejä jotka on menneet ohi

Kai näitä on vaikka kuinka paljon. Steam yksistään tulee pitämään meikäläisen PC-pelaajana, poislukien tapaukset jotka eivät Steamiin löydä.

On se vaan niin Steam.

Olisin rehellisesti sanottuna jo kauan sitten tullut Steamin asiakkaaksi, jos heillä vain myytäisiin samanlaisia ostokuponkeja, kuten Mikkisoftalla ja Sonylla. Tätä yhtä pientä yksityiskohtaa lukuun ottamatta koko palvelu vaikuttaa täydelliseltä. Varsinkin kohdat 6 ja 7. Luottokortittomia ei onnista. =/
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Olisin rehellisesti sanottuna jo kauan sitten tullut Steamin asiakkaaksi, jos heillä vain myytäisiin samanlaisia ostokuponkeja, kuten Mikkisoftalla ja Sonylla. Tätä yhtä pientä yksityiskohtaa lukuun ottamatta koko palvelu vaikuttaa täydelliseltä. Luottokortittomia ei onnista. =/

Visa Electron riittää aivan hyvin.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Visa Electron riittää aivan hyvin.

Minulla on edunvalvoja, ja arvaappa minkälaiset maksutavat hän on sallinut ainoastaan meikäläiselle. Toisaalta taas pidän kuponkijärjestelmää kaikkein parhaimpana ostotapana. Koodi järjestelmään ja virtuaalirahaa ropisee profiiliin.

Niin. Ja rahasta minulla ei kyllä olisi pulaa. Varsinkaan nyt, kun olen säästänyt pitkän aikaa. Toistaiseksi siis joudun ladattavien pelien saralla tyytymään kahden aikaisemmin mainitsemani puljun palveluihin.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Minulla on edunvalvoja, ja arvaappa minkälaiset maksutavat hän on sallinut ainoastaan meikäläiselle. Toisaalta taas pidän kuponkijärjestelmää kaikkein parhaimpana ostotapana. Koodi järjestelmään ja virtuaalirahaa ropisee profiiliin.

Niin. Ja rahasta minulla ei kyllä olisi pulaa. Varsinkaan nyt, kun olen säästänyt pitkän aikaa.

Pystytkö siirtämään Paypaliin saldoa, Paypalhan on myös Steamissa maksutapana?
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Pystytkö siirtämään Paypaliin saldoa, Paypalhan on myös Steamissa maksutapana?

En, mutta onneksi minulla on sisaruksia, joilla ei ole ketään "vartijaa" hengittämässä niskaan. Seuraavan kerran kun näen heitä, annan rahaa ja he käyttävät korttiaan(toivon mukaan). Olisi näet muutama peli, joka kiinnostaisi Steamin kautta saada. =)

Fantastista huomata, kuinka paljon Steam on kehittynyt viime näkemästä, tai sitten olen ollut vain tietämätön.
 
Ylös Bottom