Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inertia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Valve tulossa uudeksi kilpailijaksi konsolimarkkinoille Steam-brändätyllä laitteella?

Exclusive: Valve said to be working on 'Steam Box' gaming console with partners, could announce at GDC | The Verge

Hinta tulee varmaan olemaan melko korkea mutta jos Valve ottaa vähän osumaa ja saa pidettyä hinnan jotenkuten kurissa esimerkiksi 400-500 euron kieppeillä tää voisi vaikka menestyäkin. PC:n grafiikat, konsolin vaivattomuus, Steamin ylivoimainen DD-palvelu + yhteisöominaisuudet, mahdollisuus asentaa kilpailijoiden palvelut kuten Origin yms? Kuulostaa itseasiassa melko hyvältä. Mielenkiinnolla odottelen GDC:tä ja E3:a, jos Valve tuota esittelee sitten, saapa nähdä.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Valve tulossa uudeksi kilpailijaksi konsolimarkkinoille Steam-brändätyllä laitteella?

Exclusive: Valve said to be working on 'Steam Box' gaming console with partners, could announce at GDC | The Verge

Hinta tulee varmaan olemaan melko korkea mutta jos Valve ottaa vähän osumaa ja saa pidettyä hinnan jotenkuten kurissa esimerkiksi 400-500 euron kieppeillä tää voisi vaikka menestyäkin. PC:n grafiikat, konsolin vaivattomuus, Steamin ylivoimainen DD-palvelu + yhteisöominaisuudet, mahdollisuus asentaa kilpailijoiden palvelut kuten Origin yms? Kuulostaa itseasiassa melko hyvältä. Mielenkiinnolla odottelen GDC:tä ja E3:a, jos Valve tuota esittelee sitten, saapa nähdä.
Olin itse juuri laittamassa viestiä kyseisestä uutisesta. Mielestäni erittäin mielenkiintoinen konsepti, josta vihjailtiin jo aiemmin useissa pelimedioissa. Steam hallitsee tällä hetkellä täysin PC-pelien markkinoita. Olisi kyllä mahtavaa nähdä täysin Steam-pohjainen pelikone (PC). Itse tiedän useita pelaajia, jotka haluisivat hankkia pelikäyttöön PC:n, mutta kustannussyistä ja säätämisen takia eivät ole konetta hankkineet. Erittäin hyvä markkinarako, joka takaisi kyllä loistavan mahdollisuuden tuoda PC-pelaaminen lähemmäs konsoliyleisöä. Nykyisenä PC-pelaajana kannatan tätä ratkaisua ja tulen ehdottomasti hankkimaan kyseisen laitteen omaan olohuoneeseen. Vaikka kotoa löytyy erinomainen PC pelikäyttöön, niin ennemmin vien ison romun työhuoneeseen ja hoidan kaiken pelaamisen Steam-laitteen kautta. Tietysti mietityttää miten koneen päivitys onnistuisi. Kuitenkin vähintään parin vuoden välein PC-rauta vanhenee auttamatta.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Vastaus tulee myöhässä, mutta vasta reilu viikko sitten myös keksin tämän...

Olisin rehellisesti sanottuna jo kauan sitten tullut Steamin asiakkaaksi, jos heillä vain myytäisiin samanlaisia ostokuponkeja, kuten Mikkisoftalla ja Sonylla. Tätä yhtä pientä yksityiskohtaa lukuun ottamatta koko palvelu vaikuttaa täydelliseltä. Varsinkin kohdat 6 ja 7. Luottokortittomia ei onnista. =/
R-kioskilta saa Paysafecardeja: Paysafecard
joiden rahasumman voi siirtää Steamin lompakkoon.

(Ja kannattaa juuri siirtää se Paysafecard:in rahasumma Steamin lompakkoon, niin saa sen tasasumman esim. 10€ siirrettyä sinne.
Koska jos maksaa suoraan pelejä sillä, niin silloin Paysafecardin pin-koodille saattaa jäädä rahaa ja jos niitä ei käytetä 12kk sisällä, ne alkaa veloittaa käsittelymaksun: 2€ kuukausi.)


Mutta en usko että ihan Steam ostokuponkeja koskaan tulee, koska ei pelikaupat niitä varmaan haluais myydä ja samalla mainostaa Steamiä. Monet uudet PC pelit kun julkaistaan samaan aikaan myös Steamissä.

Playstation Networkiin ja Xbox Marketplaceen ne ladattavat retail-pelit ilmestyy fyysisiä versioita myöhemmin. Ja näin ollen pelikauppojen pelimyynti ei kärsi siitä että ne myy ostokuponkeja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Vastaus tulee myöhässä, mutta vasta reilu viikko sitten myös keksin tämän...


R-kioskilta saa Paysafecardeja: Paysafecard
joiden rahasumman voi siirtää Steamin lompakkoon.

(Ja kannattaa juuri siirtää se Paysafecard:in rahasumma Steamin lompakkoon, niin saa sen tasasumman esim. 10€ siirrettyä sinne.
Koska jos maksaa suoraan pelejä sillä, niin silloin Paysafecardin pin-koodille saattaa jäädä rahaa ja jos niitä ei käytetä 12kk sisällä, ne alkaa veloittaa käsittelymaksun: 2€ kuukausi.)


Mutta en usko että ihan Steam ostokuponkeja koskaan tulee, koska ei pelikaupat niitä varmaan haluais myydä ja samalla mainostaa Steamiä. Monet uudet PC pelit kun julkaistaan samaan aikaan myös Steamissä.

Playstation Networkiin ja Xbox Marketplaceen ne ladattavat retail-pelit ilmestyy fyysisiä versioita myöhemmin. Ja näin ollen pelikauppojen pelimyynti ei kärsi siitä että ne myy ostokuponkeja.

En huomannut itse Steamin FAQ:ia lueskellesani mutta kysyisin että vanhentuvatko varat Steamissa samalla tavalla kuin PS Storessa kahden vuoden jälkeen niiden laittamisesta?
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

En huomannut itse Steamin FAQ:ia lueskellesani mutta kysyisin että vanhentuvatko varat Steamissa samalla tavalla kuin PS Storessa kahden vuoden jälkeen niiden laittamisesta?
En itsekään löytänyt Steamin FAQ:sta kohtaa, mutta googlettamalla löysin nämä kaksi keskustelua:
Steam wallet? - Steam Users' Forums
Question about PaySafeCard. - Steam Users' Forums
Valven taholta nuo vastaukset ei ole, mutta heidän mukaan Steamissa olevat varat ei vanhentuisi.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Nyt kyllä PC pelaaminen alkaa syödä viimeisiäkin rippeitä meikäläisestä. On ollut viimeaikoina h*lvetin moista säätöä ja hampaiden kiristystä. Nyt kun on vielä työssäoppimisjakso ja ei paljoa vapaa-aikaa jää niin ei kyllä paljoa inspais ruveta säätämään koneen kanssa kun aikansa voi käyttää löhöillen ja pelaten konsolilla.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

90-luvulta aina 2002 vuoteen asti pelasin pääasiassa pc:llä ja 2002-2008 pelasin rinnakkain sekä konsolilla ja pc:llä. Jatkuva pc:n päivitysrumba alkoi kuitenkin tympimään siinä määrin, että viimeiset 4 vuotta olen pelannut pelkästään konsoleilla ja macilla olen hoidellut nettisurffailut yms.

Nyt on kuitenkin sellainen tilanne, että kuukauden päästä ilmestyvä Diablo 3 saattaa yksinään muuttaa taas tilannetta. Nimittäin naksuttelut eivät vaan yksinkertaisesti maistu pädillä ja pc on mielestäni siihen ainut vaihtoehto. Jos Diablo 3 ei petä suuria ennakko-odotuksia ja kerää kehuja arvosteluissa niin tulee taas siirryttyä ainakin hetkellisesti pc-pelien maailmaan jo pelkästään tuon pelin takia. Plus taitaapa nykyään pc-puoli olla melkoisesti konsoleita edellä grafiikoiden suhteen, vaikken mikään graffahifistelijä olekaan.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

90-luvulta aina 2002 vuoteen asti pelasin pääasiassa pc:llä ja 2002-2008 pelasin rinnakkain sekä konsolilla ja pc:llä. Jatkuva pc:n päivitysrumba alkoi kuitenkin tympimään siinä määrin, että viimeiset 4 vuotta olen pelannut pelkästään konsoleilla ja macilla olen hoidellut nettisurffailut yms.

Nyt on kuitenkin sellainen tilanne, että kuukauden päästä ilmestyvä Diablo 3 saattaa yksinään muuttaa taas tilannetta. Nimittäin naksuttelut eivät vaan yksinkertaisesti maistu pädillä ja pc on mielestäni siihen ainut vaihtoehto. Jos Diablo 3 ei petä suuria ennakko-odotuksia ja kerää kehuja arvosteluissa niin tulee taas siirryttyä ainakin hetkellisesti pc-pelien maailmaan jo pelkästään tuon pelin takia. Plus taitaapa nykyään pc-puoli olla melkoisesti konsoleita edellä grafiikoiden suhteen, vaikken mikään graffahifistelijä olekaan.

Beta versiota tullu hakattua useampi tunti ja mulle tuo diablo 3 taitaa olla ainoa peli jota oikeesti odotan innolla tänä vuonna :)
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

90-luvulta aina 2002 vuoteen asti pelasin pääasiassa pc:llä ja 2002-2008 pelasin rinnakkain sekä konsolilla ja pc:llä. Jatkuva pc:n päivitysrumba alkoi kuitenkin tympimään siinä määrin, että viimeiset 4 vuotta olen pelannut pelkästään konsoleilla ja macilla olen hoidellut nettisurffailut yms. Nyt on kuitenkin sellainen tilanne, että kuukauden päästä ilmestyvä Diablo 3 saattaa yksinään muuttaa taas tilannetta. Nimittäin naksuttelut eivät vaan yksinkertaisesti maistu pädillä ja pc on mielestäni siihen ainut vaihtoehto. Jos Diablo 3 ei petä suuria ennakko-odotuksia ja kerää kehuja arvosteluissa niin tulee taas siirryttyä ainakin hetkellisesti pc-pelien maailmaan jo pelkästään tuon pelin takia. Plus taitaapa nykyään pc-puoli olla melkoisesti konsoleita edellä grafiikoiden suhteen, vaikken mikään graffahifistelijä olekaan.

Diablohan tulee myös Macille, että jos vain kotoa löytyy pöytämallin omena niin PC:t voi välttää jatkossakin. :)

Itselläni tilanne on myös vaihdellut kausittain, sillä aikoinaan Windows 95-98 kaudella pelaaminen oli todellakin jatkuvaa kiroilua ja säätämistä. Silloin oli jo uuden pelin ostaessaan etukäteen valmistatutunut henkisesti siihen, että peli ei toimi ainakaan ensimmäisen kahden tunnin aikana. Jotkin pelit jäivät lopulta kokonaan pelaamatta, esim. Rise of Nations ei koskaan suostunut asentumaan toimivaksi. Win XP teki asiat jo melkein sujuvaksi, mutta edelleen tasaista säätämistä oli vähän väliä. Nykyisen Win 7:n aikakaudella kaikki on sujunut jouhevasti, lukuunottamatta Rockstarin julkaisuja. GTA IV vietti ensimmäiset puoli vuottaan hyllyssä ennenkuin siihen lopulta julkaistiin päivitys, jolla välkkyvät varjot saatiin asettumaan. Nyt viimeisimpänä, LA Noire vaati lähes viikon säätämisen pelkästään käynnistyäkseen ja edelleen jokaisen Noiren (pakollisen) päivityksen kohdalla joutuu tekemään käsitöitä tiedostojen kanssa, jotta peli käynnistyy.

Mutta kyllä meidän taloudessa vielä konsoli on jatkossakin, koska sohvalla on vain niin paljon mukavampaa köllötellä kuin työhuoneen uumenissa. Varsinkin jos WiiU sisältää jotain oikeasti kiinnostavaa ja erilaista, niin pakkohan se on hommata.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Konsoli. Konsolikonsolikonsoli.

Sain lahjaksi porukoilta pari vuotta sitten hyväntahdon eleenä pakettikoneen muuttaessani omaan kämppään ja kylkiäisiksi 24" näytön koneeseen. Hintaa oli koneella joskus juuri julkaistaessa about varmaan vajaan tonnin?
Näyttiksenä rupu HD 5450 1gt, rossuna i3 540 @ 3GHz, 8gt muistit ja ainoa osa mistä koneessa enää pidän - 1,5teran kovalevylle saa parit HD -jynkyt tallennettua! :)

Nyt tolla pelaa jotain? Ei. Paskan 300W powerin takia näyttistä on turha lähtee uusimaan, emolevy samaa tasoa. Jos tällä haluisin pelata ni jäljelle jäis todennäkösesti kotelo, levyasemat ja jynkyt. Kyllä tällä iloisesti surffailee, photoshoppailee, kattelee leffoja ( if you know what I mean ) ja sen semmosta, vovia ja kauntterstraikkia tää varmaan jaksais pyörittää mut ei oikein kinosta :(

PS3, peli sisään, pelaa. Tai ennen pelaamista MUISTA LADATA NE HIRRRRVEEN ISOT JA VAIKEAT PÄIVITYKSET!!!!!!!!!!!!!!! :eek: tai vaihtoehtosesti peruutat päivitykset ja pelaat. Itse olen ainakin tyytyväinen konsoliin, johon tulee päivityksiä peleille ja järjestelmäänkin. Varsinkin kun tulee väsyneenä töistä, koulusta, reeneistä tai mistä tahansa, tahtoo keskittyä olennaiseen eli pelaamiseen. Ei oo multa kauheesti pois, että reso ei oo sen 1920x1080p ja ei näy limuautomaatin teksti geeteeaa nelosessa niin selvästi kun koneella, mafiakakkosessa kadulla kulkevalla tädillä ei ole kukkaa hatussa tm. Pelaan muutenkin muutaman metrin päästä tolta 42" töllöltä, niin ei näytä niin pahalta, ainakaan kaukaa. En tajua, että miten joku voi väittää, että minkään nykypäivän konsolin tuottama kuva ei ole tarpeeksi hyvä, nauttiakseen pelaamisesta ja itse pelistä? Sit jos mennää toho touhuu, että koneessa on enemmä valoja ku joulukuusessa ja jäähdytin on isompi kun mun autossa ja treffejä vietetään GPU-z kans, ni ymmärrän kyllä! Itselle on tärkeintä juoni, moninpeli, ohjattavuus, hauskanpito? Ulkonäkö on mulle hyvä sivuseikka siinä, en voi myöntää että pelaisin jotain PS2 peliä, ainakaan kauheasti, koska siinä on hyvä juoni. Tottakai ulkonäkö on plussaa, mut pelejä pelataan, leffoja katotaan.

PS4 odotellessa. :)
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

"Me" pelaajat itse ollaan myös osasyyllisiä siihen, miksi esim. tietokoneita pitää välillä päivitellä että kaikki ne uusimmat ja hienoimmat pelit pyörisivät ns. parhailla asetuksilla. Ja kyllähän konsolikeskustelukin pyörii paljon puhtaasti grafiiikan ympärillä, oli sitten kyse näistä "vertailuista" tai tietyistä peleistä joiden grafiikka on asteen korkeammalla tasolla. Kaikki kuitenkin tiedetään, että grafiikka on vain yksi pelien osa-alue ja kokonaisuus on se mistä pitäisi yleensä puhua.

Pelimaailmassa halutaan usein ikään kuin irroittaa joku "mahtava asia" tai "huono asia" itse kokonaisuudesta (ja sitä kautta asiayhteydestä) ja jauhaa siitä sitten sivukaupalla. Samaan aikaan osa onneksi vain nauttii pelistä.
 
Jos PC:n kasaa itse ja valitsee komponentit huolella niin kyllä sillä pärjää sen 4 vuotta joskin siinä välissä saattaa joutua näytönohjaimen uusimaan. Steamista saa pelejä oikeaan aikaan pilkkahintoihin,taaksepäin yhteensopivuus on varmaa unohtamatta dedi servuja. Luonnollisesti pelit on komeampia ja pyörivät paremmin.

Itse pelaisin vain PC:llä jos en välittäisi muutamista konsoli eksklusiiveista.

Eipä sen koneen kanssa tartte hirveesti säätää, kuvan saa ulos telkusta ja konsolin ohjainta voi käyttää.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Itselläni alkaa olla päivälleen kaksi vuotta vanha tonnin kone ja pelit pyörii edelleen lähellä maksimiasetuksia jos karsii AA:ta.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

En huomannut itse Steamin FAQ:ia lueskellesani mutta kysyisin että vanhentuvatko varat Steamissa samalla tavalla kuin PS Storessa kahden vuoden jälkeen niiden laittamisesta?

Missä on sanottu että PSN/SEN lompakon varat vanhentuisi.
Itse en löytänyt mitään tukemaan tuota väitettä, vaan päinvastoin:
PlayStation Network Cards FAQ*-*PlayStation Network, PSN official news
Jossa sanotaan että varat pysyy lompakossa niin kauan kunnes ne käyttää.

"Do the cards have an expiry date?

You must redeem the cards within 12 months of purchase. Once redeemed, funds will remain in your PlayStation Network wallet until spent."



Sen tiedän että jos saa hyvityksenä PSN rahaa tai voittaa esim. jossain arvonnassa rahaa PSN/SEN lompakkkoon, niin ne varat voi vanhentua tietyssä ajassa.


ps: meinaan vielä ennen vuoden loppua ostaa PSN ja Xbox live rahaa halvalla.
50€ PSN kortin saa Verkkokauppa.com:sta 40.40, ja 4200 pisteen XBLA kortti maksaa 39.40 Konsolinet.fi:ssä.
Siinä säästää noin kympin per kortti, ensi vuonna taitaa ahvenamaalta myynti loppua kokonaan, ellei ne yritä pyörittää sitä touhua max. 20€ tuotteilla. se kun on se arvonlisäverottoman tuotteen maksimihinta ensi vuonna.
 
Core i5-760 3,9ghz
Asus GTX670 DCII
G. Skill RipjawsX 8gb 1600mhz
WD Caviar Black 1tb
Intel 520 180gb SSD
Win7 64-bit

Luultavasti tehokkaampi kuin kaikki kotikonsolit yhteensä, tosin on tuohon rahaakin palanut, mutta money well spent imo. Ja stiimi on tehny Pc - pelaamisesta niin vaivatonta etten konsolia välttämättä edes tarttisi - paitsi muutamien killeri yksäreiden takia joita ei puuceelle saa mm. God of Warit, Metal Gear Solidit, Unchartedit etc.

Ja sitä vielä että kun jotkut väittävät että konsolilla se peli pyörii varmasti niin esim. AC3:a on tosi kiva pelata kun fps on siinä 20 paikkeilla, joopajoo.

Ja sitten mutinan aihe 2: osat on niin kalliita ja lässynlää, peleissä säästää herkästi rahaa uusiin osiin, etenkin kun stiimin tarjouksia käyttää hyväkseen.

Ja PC:llä on sitten vielä modit jotka lisäävät uudelleenpeluuarvoa tai ainakin viilaavat runsaasti peliä parempaan kuntoon. Ja se on iso juttu se imo.

Tietty konsolien eduksi lasken sen että ne on lähes varmoja toimimaan, pc:llä joutuu edelleen joskus hieman säätämään. Plus yksärit, etenkin urheilupelit ja ajopelit joita on kaveriporukalla kivaa pelailla.

Juu saman shaissen toistoa part 200.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Täytyy kyllä yhtyä tuohon edelliseen kommenttiin. Steam on nykyisellään tehnyt pc-pelaamisesta paljon helpompaa ja vaivattomampaa ja osittain myös halvempaa jos vaan jaksaa kärkkyä niitä tarjouksia. Nyt kun uusi konsolisukupolvi on vielä tulematta niin ehkä jopa suosittelisin pelaamista ennemmin pc:llä kuin yhdelläkään konsolilla. Yksinoikeudella julkaistavat pelit ovat sitten tietty asia erikseen.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Missä on sanottu että PSN/SEN lompakon varat vanhentuisi.
Itse en löytänyt mitään tukemaan tuota väitettä, vaan päinvastoin:
PlayStation Network Cards FAQ*-*PlayStation Network, PSN official news
Jossa sanotaan että varat pysyy lompakossa niin kauan kunnes ne käyttää.
Jaahans, tuolla näyttääkin olevan virheellistä tietoa. Maininta kahden vuoden rajasta suoraan Sonylta: PALVELU- JA KÄYTTÖSOPIMUSEHDOT otsikon 4. LOMPAKKO alla viimeisen kappaleen viimeisenä lauseena. Sivulle löysin tätä kautta. Piti ihan tarkistaa tämä, kun muistelin aiemminkin lukeneeni saman(kaltaisen) kohdan ihan pleikkarilla, muistaakseni jonkun käyttispäivityksen yhteydessä.
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Konsoli siksi, koska hyvä ja nopea pelitietokone maksaa todella paljon.
 
Täytyy kyllä yhtyä tuohon edelliseen kommenttiin. Steam on nykyisellään tehnyt pc-pelaamisesta paljon helpompaa ja vaivattomampaa ja osittain myös halvempaa jos vaan jaksaa kärkkyä niitä tarjouksia. Nyt kun uusi konsolisukupolvi on vielä tulematta niin ehkä jopa suosittelisin pelaamista ennemmin pc:llä kuin yhdelläkään konsolilla. Yksinoikeudella julkaistavat pelit ovat sitten tietty asia erikseen.

Niinpä. Ei tuo 800 euron pelikone 10:n pelin jälkeen ole yhtään pleikkaria kalliimpi. Ja plussana voin sanoa Fifankin pelittävän kivasti sohvalta pc:llä pleikan langattomalla ohjaimella ilman tuskasen takkuisia valikoita. Nhl: n ostin pleikalle ja voi prkl sitä 5min odottelua ennen kuin pääsee pelaamaan. Fifan sai 25€ originista 50% koodilla. Lisäksi steamin big picture tila hyppää töllön näytölle ps- näppäimestä ja voi pelata ohjainpelejä sohvalta (batman esim). Strategiapelit ja battlefieldit menee koneen näytöltä. Täytyy toivoa että tuo big picture-tila innostaa kehittäjiä tunkemaan ohjaintuen joka peliin ettei mene esim. mass effectien vaatimaksi säädöksi aina.
 
Ylös Bottom