Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus
Täällä on ilmeisesti aika kärkkäästi, ainakin poistettujen viestien määrästä päätellen, otettu Gunfiyldin viesti vastaan. En tiedä onko tämä viesti edes asiallisen vastaamisen arvoinen, mutta niin pyrin tekemään näin PC:llä ja konsoleilla pelaavana. Samalla kaipailisin hieman lisäselvityksiä muutamiin väittämiin, mitä Gunfiyld esittää.
Miks ihmiset jaksaa jankuttaa samasta kysymyksestä aina, samoilla vastauksilla: Konsolit on parempii koska on helppoo ja nopee pelata. Byhyy.1. Hakeudu hoitoon jos sä et voi odottaa minuuttia ku kone käynnistyis, tai varttia ku asennat uuden pelin. 2.Konsolithan on selkee askel taakse päin kehityksessä. Ennen oltiin niin urpoja et piti olla kamera, radio, musasoitin, telkkari, internet selain, laskin ja puhelin eri laitteissa. Nyt kaikki löytyy kännykästä ja on paljon helpompaa. tai koitappa sulloo noit kaikkii tavaroita farkkujen taskuun^^ Miks siis on näitä idiootteja, jotka ostaa konsoleita? Joilla ei voi käytännössä kun pelata. No okei niillä voi selata nykyään nettiä, mut kukaan järkevä ihminen ei esim. angstaa tänne foorumeille3. xboxin joystickillä, jopa kännykällä se on helpompaa. 4. Voiko niillä kattoa TV:tä? Ehei... Voiko niillä kuunnella musaa?
Voi, mut sun pitää ostaa jotain mistä se musa kuuluu. Mutta voiko PC:llä tehä noi? Jep, ja paljon enemmän...
1. Niin siis miksi pitäisi hakeutua hoitoon, mikäli haluaa jonkun asian toimivan nopeammin/helpommin?
2. Et varsinaisesti esitä perusteluita, miksi konsolit olisivat askel taaksepäin. Hehkutat kännykkää ja heti perään ihmettelet miksi porukka ostaa konsoleita. Olen onnellinen puolestasi, että nykykännykät säästävät taskuistasi tilaa, mutta millä tavalla se liitty konsoleihin?
3. Xboxilla on padi, ei joystickia, joten sillä Xboxin joystickilla kirjoittaminen on paradoksaalista. Joten tässä olen täysin samaa mieltä kanssasi. Se on helpompaa angstaaminen kännykällä.
4. PS3:lla voi katsoa TV:tä. Xboxillekin on muistaakseni avautunut juuri videopalvelu. PC:llä ei voi myöskään kuunnella musaa ostamatta jotain mistä se musa kuuluu. Vai tarkoitetaanko tässä nyt PC-piipperiä. Itse en kyllä sillä lähtisi musiikkia kuuntelemaan, mutta jos se jollekin riittää, niin siitä vain. Olen melko varma, että kaikkia musiikkeja voi olla hankala saada sitä kautta kuulumaan.
PC:llä voi tehdä enemmän, kyllä. PC onkin täysin eri laite kuin konsolit, enkä usko, että kukaan konsolia PC:tä korvaamaan ostaisikaan. Pelaaminen on kuitenkin huomattavasti vaivattomampaa konsoleilla, kuin PC:llä.
Seuraava konsolifriikkien teko syy ostaa konsoli: ne on halpoja. No no shit ne on halpoja 1. ku niillä ei voi tehä mitään muuta järkevää kun pelata. Ja sitä paitsi mitä järkee ostaa konsoli kun teil on kuitenki pc himas. Oisitte panostanu konsoli rahat siihen pc:seen ni olis pc jolla voi tehäkki jotain, ja kaikki olis helpompaa. 2. Myös boksilla netti pelaaminen maksaa,3. pelit on keskimäärin 20-30e kalliimpia, joka on paljon, siinäki tulee aika äkkii pc:n hinta takas. 4. Plus konsoleilla sulla pitää olla se telkkari josta sä sitä kuvaa tuijotteletki. PC:ssä se tulee yleensä mukana. 5. PC:llä pelaaminenki on helpompaa ku on näppis jossa riittää nappeja johon komentoja voi laittaa, ja sä voit jopa ite määrittää ne komennot. Konsolit ei taida olla näin edistyksellisiä. 6. PC:llä on isommat partyt netti peleissä, paremmat grafiikat, jne. 7. Mikä koko konsoleilla ylipäätään on syy olla olemassa? 8. Jotta sony, nintendo ja microsoft sais lisää rahaa tahkottuu rahastamalla idiootteja? Taitaa olla...
1. Eikös niitä pelikonsoleina myydä? Vai onko se PS3 nyt multimediakeskus?
2. Niin maksaa, mutta eikö PC:llä ole aika liuta pelejä, joista pitää jokaisesta maksaa erikseen, jotta niitä voi pelata verkossa?
3. Totta, pelit ovat keskimäärin kalliimpia. Lisäksi PC:n latauspalvelut ovat yleensä edullisempiä kuin konsoleiden. Kuitenkin, jos pelejä viitsii hakea nettikaupoista ym. Onistuu konsolipelejäkin löytämään aika huokeasti.
4. En äkkiseltään löytänyt PC-paketteja, joissa olisi TV mukana. Ehkä laitat linkkiä kauppaan, jossa tällaisia bundleja myydään? Useassa PC:ssä tulee tosin mukana näyttö, mutta kyllä se näytön hinta on varmasti pakettiin laskettu (ihan tosi, usko tai älä!). Nykyään niihin näyttöihinkin voi kiinnättää konsolin, ei ole pakko sitä telkkaria hankkia. Itselläni on PS3 kiinni näytössä ja tykissä.
5. Totta. Näppis helpottaa tiettyjä pelejä (esim. strategia) ja on omiaan niissä. Hiiri on mielestäni se juttu. Aivan loistava räiskinnöissä. Näppis taasen on niissä muinaisjäänne. Itse kaipailisin tuohon PC:n näppiksen tilalle jotakin ergonomisempaa ja olenkin itseasiassa ostanut Belkinin N52TE:n (tai jotain sinne päin se oli).
Konsoleihinkin saa liitettyä näppiksiä. Mikä helpottaa mm. viestintää.
6. Voisitko perustella? Siis millä tavalla isommat partyt?
7. Aika usein konsoli hommataan pelaamista varten. On niillä toki muitakin käyttötapoja, joita voi etsiä tältäkin foorumilta.
8. Ihan noista mainitsemistasi idiooteista puheen ollen, mikä mahtaa olla käyttöjärjestelmäsi PC:ssä?
Ja sit nää konsolidillet itkee sitä että PC:tä pitää päivittää. No niin, ja tiedättekö mitä päivitykset on? Kukaan ei pakota tietenkään päivittämään konetta tai pelejä jos se on idiooteille liian vaikeeta ja monimutkasta... Päivitykset on pelien ja muiden bugien korjailua ja uusien juttujen tuomista peliin, esim lisää kenttii ja tälläst, eli tekee pelistä paremman. Ni tiiäks oon kuule ihan samaa mieltä et on se niin hillittömän ylitsepääsemättömän hirveetä et ne pelintekijät viel kehtaakin päivittää pelejä. Ei saatana! Vähän ois siistii ku ne pelit olis bugisii aina, eikä kukaan korjais niitä bugeja<3
Niin, siis pelit päivittyvät samalla tavalla konsoleille automaattisesti. Niitä päivityksiä ei tarvitse erikseen ajaa, vaan kaikki hoituu itsestään. Tässä kohtaa vaikuttaa, että sinulla on hyvin vanhahtava näkemys konsolipelaamiseen.
PC:n raudanpäivittäminen taasen on mielestäni ankeaa. Päivitin itse juuri viisi vuotta vanhan koneen. Päivityksen jälkeen alkuperäisosia ovat kuoret ja dvd-asemat. Kun nuo uudet osat eivät niks naks sovi vanhojen kanssa yhteen, niin mielestäni on perusteltua kitistä siitä päivittelystä ja sen kalleudesta. Lisäksi, jos tuo raudan asentelu ei itseltä suju, niin eikö se konsoli todella ole helpompi vaihtoehto pelaamiselle? Konsolin eduksi on laskettava sekin, että pelit toimivat aina. Ei tarvitse erikseen päivitellä näyttiksen ajureita viimeisimpään versioon, tai pohtia jaksaako myllyn prossu vielä tätä uutuuspeliä pyörittää siedettävällä ruudunpäivitystahdilla.
Siis oikeesti sama logiikka mitä te ruikutatte et konsolit on parhaita voidaan soveltaa puhelimiin. PC pelaajalla on normaali kännykkä siin on kamera jne jne mitä nykyaikasissa kännyköissä on. Teil on sellanen 80-luvun puhelin mil ei voi mitään muuta ku soittaa, siin on myös kaikki muu huonompaa, hunommat näppäimet, huonompi näyttö jne. Mut sehän on loistava ku se käynnistyy 10 sekunttii nopeemmpin mu pc pelaajan kännykkä!! Se on aika kallis myös mun normi kännykkä maksaa noin 300e, teijän 80-luvun kapula 100e. Aika loistava ostos munki mielestä. Sit teijän pitää ostaa noin 300-1000e lisälaite millä sil teijän puhelimella voi ees soittaa, vaik tosin tälläset laitteet löytyy yleensä joka kodista mut silti; vastaa siis teijän konsolien telkkaria, ilman sitä konsolist on aika vähän iloa. Miettikää nyt oikeesit kuinka ***** tyhmiä te ootte!!!!!
Olen tässä yrittänyt miettiä, kuinka tyhmä olen. Vaikka kuinka olen yrittänyt miettiä omaa tyhmyyttäni, en vieläkään tajua, mitä tässä ajetaan takaa!!!
Tämä on ilmeisesti niin paljon korkeampaa proosaa, ettei tällainen konsolidille (suora lainaus), kuin minä, voi asiaa käsittää. Toivoisinkin, että tästä tulisi sellainen yksinkertaiselle ihmiselle selvennetty versio. Kiitos!