Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Inertian motto: "Linkit puhukoot puolestaan"

Hei, jos kerran aiheenkin aloittaa, niin kai siihen voisi laittaa jotakin sisältöä, jotakin jolla voisi synnyttää keskustelua. Eli toisin sanoen, jotakin muutakin kuin vain vammanen linkki ja kulunut lainaus. Besides, onhan se itsestäänselvyys, että konsolilla pelaaminen on helpompaa ja vaivattomampaa, mutta onko sillä pelaaminen hauskempaa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Besides, onhan se itsestäänselvyys, että konsolilla pelaaminen on helpompaa ja vaivattomampaa, mutta onko sillä pelaaminen hauskempaa?

On siina mielessa, etta pelit toimivat ja kaikki aika ei menne asentelussa/ongelmien ratkonnassa. Itse kylla olen nauttinut enemman konsoleilla pelaamisesta, koska konsolipelit ovat enemman minun maakuuni.
 
Miten ihmiset jaksaa aina jatkaa tämän saman aiheen puimista.

Itselläni on Xbox, Dreamcast sekä 1000Mhz:n PC...kaikilla on ihan yhtä sujuva pelata. Konsoli ja PC tukevat hyvin toisiaan erilaisten pelien, sekä erilaisen pelitunnelman osalta. Molempi parempi.

Turha "tappelu"-topic.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca
Miten ihmiset jaksaa aina jatkaa tämän saman aiheen puimista.

Itselläni on Xbox, Dreamcast sekä 1000Mhz:n PC...kaikilla on ihan yhtä sujuva pelata. Konsoli ja PC tukevat hyvin toisiaan erilaisten pelien, sekä erilaisen pelitunnelman osalta. Molempi parempi.

Turha "tappelu"-topic.

Todennakoisesti olet aikaisemmin pelaamassa konsolilla, kuin tietokoneella?
 
No nyt täytyy sen verran sanoa, että pc:llä pelaamisessa menee mulla todella usein hermot, kun kone kaatuu, tai takkuaa tms. Konsolit onkin hankittu kun tietokoneisiin meni hermo. Saattaa myös johtua siitä että minä en ole yhteensopiva tietokoneiden kanssa.
 
Yksi suurimmistä PC-pelaamisen aiheuttamista ärsytyksistä tuli, kun olin hankkinut uuden PC:n ja halusin toki pelata siinä vanhaa kunnon Interstate '76:sta, kun kerran oli kunnon konekin. No levy sisään ja asentamaan.

"Your operating system is not compatible with the game" Jaa niinku mitä hittoa?! Win98 SE ei toiminutkaan Interstaten kanssa. Meni kyllä hermo ongelmaa selvittäessä ja pelitiimin kanssa keskustellessa ja korjausta etsiessä. Jota ei tietenkään koskaan tullut.

Kun minulla on kone, haluan että siinä kaikki toimii silmänräpäyksessä. Päivitysrumbat ja säätämiset jätän ilomielin muille ja kulutan aikani mieluummin pelien parissa.
 
Itse taas välillä tykkään kamppailla koneen kanssa (en todellakaan aina) kun yritän selvittää mistä ongelma johtuu ja yritän korjata sen (kai se johtuu siitä kun olen ollut IT-alan firmassa töissä ja siellä vasta ongelmia aina löytyy ;) ). Tottakai itseäki rupee kyrsimään jossain vaiheessa jos ei ongelman ratkominen onnistu...se on vähän, että PC on se ikuinen "vihollinen" jonka kanssa joutuu kamppailemaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia


Todennakoisesti olet aikaisemmin pelaamassa konsolilla, kuin tietokoneella?
Voi hurjaa sen 30s tai minuutin odottamista, että saa tietokoneen päälle...vähän turhantärkeää kikkailua kilpailla minimaalisesta pelaamaan pääsemisen ajasta pelilaitteiden välillä. Minä kyllä jaksan odottaa tuon monelle niin tuskallisen minuutin PC-peliä aloittaessani.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca

Voi hurjaa sen 30s tai minuutin odottamista, että saa tietokoneen päälle...vähän turhantärkeää kikkailua kilpailla minimaalisesta pelaamaan pääsemisen ajasta pelilaitteiden välillä. Minä kyllä jaksan odottaa tuon monelle niin tuskallisen minuutin PC-peliä aloittaessani.

No et kai sentään kiellä sitä tosiasiaa, että pc:n kanssa noita ongelmia tulee, ja sen kanssa saa kamppailla ja säätää joskus tuntikausia ennenkuin pääsee pelaamaan! Nääh... Itse kun en mikään tietokone-expertti ole, niin jätän pc:n harteille ainoastaan Internetin käytön.
 
Kaverilla kun on sellainen huippunopea (plääh!?) PC niin tulee siellä aina iskettyä MOHAA:ta aivan kympillä ja muita FPS:iä netissä. Sekin kone on valitettavasti saman tasoinen vain noin vuoden enää tästä kesästä, jos nyt niinkään kauan :(.
 
Olisikohan Inertia saanut innostuksensa Applen anti-PC mainoskampanjasta? ;)

Niin kauan kun PC pystyy tarjoamaan merkittävästi erilaista pelattavaa, on koko vertailu pelaamisen vaivattomuudesta aika turhaa. Kun konsolipelit kiinnostavat, pelaat konsolilla, kun PC-pelit kiinnostavat, pelaat PC:llä. Helppoudella on aika vähän valinnan kanssa tekemistä.

Jos PC:llä haluaa pelata, on löydyttävä jonkin verran taitoa, oppimisenhalua, kärsivällisyyttä ja tietysti rahaa. Turha valittaa, asia on vain hyväksyttävä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez


No et kai sentään kiellä sitä tosiasiaa, että pc:n kanssa noita ongelmia tulee, ja sen kanssa saa kamppailla ja säätää joskus tuntikausia ennenkuin pääsee pelaamaan! Nääh... Itse kun en mikään tietokone-expertti ole, niin jätän pc:n harteille ainoastaan Internetin käytön.
Turhaa liioittelua.

PC:n kanssa saattaa/voi tulla noita ongelmia...kukaan ei voi yleistää että PC-pelaamisen "kanssa noita ongelmia tulee, ja sen kanssa saa kamppailla ja säätää joskus tuntikausia ennenkuin pääsee pelaamaan!"...yliampuvaa ja liioittelevaa kommentointia, sekä rankkaa yleistystä.

Itsellä PC-pelaaminen ei ole sen vaikeampaa kuin konsolillakaan, eikä uusien pelien installoiminen ole sen ihmeellisempi projekti kuin pizzan lämmittäminen mikrossa, eli muutaman minuutin projekti ja pelaamaan.

Kiteytettynä: PC-pelien pelaaminen/installoiminen ei ole yhtä nopeaa ja vaivatonta kuin konsolilla, mutta PC-pelejä pelaavat ovat tähän tottuneet eivätkä tee asiasta numeroa...kiire kun ei ole mihinkään.
Se, että jollakin on huonoja kokemuksia PC-pelaamisesta/installoimisesta, ei tarkoita sitä että kaikkien muidenkin tietokoneet ovat ongelmatapauksia ja pelaamiseen sopimattomia(itsestäänselvyys), siksi en ymmärrä miksi PC-pelaamista pitää mustamaalata, vaikka saitti onkin Konsoli.Fin...

Itse olen erittäin aktiivinen konsoli-, että PC-pelaaja, joten ihan kaikki ei mene läpi, mitä täällä PC:stä ja PC-pelaamisesta puhutaan.
 

linkkejä en jaksanut lukea mutta tähän kyllä pakko pistää pari esimerkkiä, vaikka ei kyllä mitään kauheen hyviä mutta kuitenkin eihän ssbm toimi xboxissa saati sitten halo cubessa. noi ongelmat on toden näkösesti pienella tutkimisella ja fixailulla hoidettu...

edit: B17 The mighty eight ei toimi = esim peli on on uusi ja vanha näyttis mihin ei tehdä uusia ajureita
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Diamond-Dog


linkkejä en jaksanut lukea mutta tähän kyllä pakko pistää pari esimerkkiä, vaikka ei kyllä mitään kauheen hyviä mutta kuitenkin eihän ssbm toimi xboxissa saati sitten halo cubessa. noi ongelmat on toden näkösesti pienella tutkimisella ja fixailulla hoidettu...

edit: B17 The mighty eight ei toimi = esim peli on on uusi ja vanha näyttis mihin ei tehdä uusia ajureita

Vertaukses ontuu. Ehkäpä jos noi tuol valittelis miksei Deus Ex toimi macilla, niin sitte toi sun ssbm xboxissa vertaus vois toimii...
 
Ylös Bottom