Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan masaf1
Ja mitä vaivattomuuten vielä tulee... PC:tä pelatessa istutaan yleensä nenä kiinni monitorissa, huonossa asennossa ja niin pois päin.


kay kylla saaliks jos sun pitaa nena monitorissa kiinni istua ja istut viela huonolla tuolilla
 
itselläni on toiminut kaikki pelit pc:llä!! ei ole ollut ongelmia!
on auto update ohjelma pc:llä joka päivittää ajurit, dirext x:ät automaattisesti!! ei tarvi kuin purkaa ohjelmat! ja xp käyttiksenä ollut paras tähän asti !!
ja tavallisen töllön kautta pelailen! päivitän 3-4 vuoden välein konetta! eli toisinsanoen yhden konsolin eliniän verran pelaan/surffaan samoilla osilla! vaikka onhan se xboxikin makea kone mutta on jäänyt tällähetkellä pölyttymään tv tasoon pelien ainaisten viivästelyjen takia!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan xclone
onhan se xboxikin makea kone mutta on jäänyt tällähetkellä pölyttymään tv tasoon pelien ainaisten viivästelyjen takia!

Niin sille kuitenkin vielä tulee pelejä? :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan xclone
itselläni on toiminut kaikki pelit pc:llä!! ei ole ollut ongelmia!
on auto update ohjelma pc:llä joka päivittää ajurit, dirext x:ät automaattisesti!! ei tarvi kuin purkaa ohjelmat! ja xp käyttiksenä ollut paras tähän asti !!
ja tavallisen töllön kautta pelailen! päivitän 3-4 vuoden välein konetta! eli toisinsanoen yhden konsolin eliniän verran pelaan/surffaan samoilla osilla! vaikka onhan se xboxikin makea kone mutta on jäänyt tällähetkellä pölyttymään tv tasoon pelien ainaisten viivästelyjen takia!

Jokaisen pisteen kohdalle ei tarvitse laittaa huutomerkkiä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Rupeappas Windows XP:lla ajamaan jotain vanhoja Windows/DOS ohjelmia niin johan rupeaa tokkimaan.
XP:hän tukee joten kuten vanhempiakin ohjelmia, mutta Win2000 ei tukenut kyllä mitään vähääkään vanhempia ohjelmia. XP:llä olen sentään saanut suurimman osan vanhemmista peleistä toimimaan, jotka eivät Win2000:lla käynnistyneet.

Itse tykkään pelata konsoleilla kuin myös PC:lläkin, tosin konsoleilla enemmän ja onhan se mukavampaa makailla sohvalla mukavassa asennossa ja kunnon ohjaimella, kuin kyykkiä PC:n ääressä epämukavassa asennossa. Tosin kyllä PC:lläkin löytyy paljon hyviä pelejä, joita tykkään pelata ja jotka soveltuvat paremmin PC:lle. Pääasiassa pelaan PC:llä FPS:siä netissä ja jotain NWN:nää ja Morrowindiä. Enkä itse ole kokenut PC-pelaamista kovinkaan hankalana, vaikkakin tottakai konsoleilla pelaaminen on siihen verrattuna helpompaa ja vaivattomampaa. Molempi parempi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Sehän riippuu aika paljon siitäkin miten on tottunut pelaamaan PC:llä ja kuinka kauan, itse olen pelannut PC:llä jo 90-luvun alusta saakka joten olen jo tottunut kykkimään koneen edessä välillä huonossa istuma-asennossa ;). Onhan se konsolilla ihan eri asia pelata sohvalla isolla TV:llä mutta jotenkin se on vieraampaa minulle kuin PC pelaaminen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
No nyt täytyy sen verran sanoa, että pc:llä pelaamisessa menee mulla todella usein hermot, kun kone kaatuu, tai takkuaa tms. Konsolit onkin hankittu kun tietokoneisiin meni hermo. Saattaa myös johtua siitä että minä en ole yhteensopiva tietokoneiden kanssa.

Oletko tehnyt itseesi viimeisimmän Service Pack-päivityksen? Jos se auttaisi?
 
Ihmetyttää tuo valitus, että PC:llä pelatessa pitää olla nenä kiinni monitorissa ja huonossa asennossa :confused:

Hankkikaa nyt hitossa sellainen tuoli, jossa on säätöjä, ja ATK-käyttöön tarkoitettu pöytä. Itselläni on korkeaselkänojainen tuoli, jota voi säätää vähän joka suuntaan ja ATK-kulmapöytä, joka on sopivalla korkeudella. Pöytä voisi olla vielä parempi, jos monitori olisi syvennyksessä. Ei tosiaankaan tarvitse nyhjöttää nenä kiinni monitorissa.

Monet tietysti vähän kärjistivät tuota valitusta, mutta ergonomiaan on helppo vaikuttaa, jos siinä on ongelmia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Yritin Koskenkorva 0.5l -ohjelmaa. Ei auttanut. Pahensi vaan tilannetta.

Voi ei Frank, pieleen meni!! En tainnut toitottaa toissapäivänä kunnolla Leijona 0.5l:n paremmuudesta? Koskenkorva ei ole yhteensopiva kaikkien kanssa!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Voi ei Frank, pieleen meni!! En tainnut toitottaa toissapäivänä kunnolla Leijona 0.5l:n paremmuudesta? Koskenkorva ei ole yhteensopiva kaikkien kanssa!
Tänään tai huomenna kokeilen G&T 9.3l-ohjelmistoa. Se auttaa aina.
 
PC pelaajat yleensä sanovat, että PC pelit ovat halpoja, joten siinä säästää rahaa. Kunnon PC:n ostaminen on isompi sijoitus kun konsolit. PC:n pelit eivät toimi kovinkaan kauaa, jos konetta ei jatkuvasti päivitä. Tykkään kyllä pelata PC:tä, kavereiden luona, mutta mielestäni PC:t on tarkoitettu ihan muuhun käyttöön, kuin pelaamiseen. Minulla ei hermot riitä PC pelaamiseen, koska haluan, maksaa sellaisista peleistä, jotka toimii. Konsolien pelitkin ovat parempia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
PC pelaajat yleensä sanovat, että PC pelit ovat halpoja, joten siinä säästää rahaa. Kunnon PC:n ostaminen on isompi sijoitus kun konsolit. PC:n pelit eivät toimi kovinkaan kauaa, jos konetta ei jatkuvasti päivitä. Tykkään kyllä pelata PC:tä, kavereiden luona, mutta mielestäni PC:t on tarkoitettu ihan muuhun käyttöön, kuin pelaamiseen. Minulla ei hermot riitä PC pelaamiseen, koska haluan, maksaa sellaisista peleistä, jotka toimii. Konsolien pelitkin ovat parempia.

jos ne on niin paljon parempia niin minka pirun takia pitaa koko ajan sitten puolustella ja keksia typeria syita etta konsoolit on parempia ja pc on huonompi
 
Vastaus on raha

Eihän se ole kuin rahasta kiinni koko homma... eli jos pätäkkää löytyy ni ostaa vaikka koko pelikonsoli arsenaalin ja kaikki pelit mitkä saa myös konsolille kannattaa juuri konsolille ostaa, koska silloin ei tarvi kuin laiskana lämäyttää levy inekseen ja alkaa tahkoaan peliä.... mutta jos peli on vaan peeceelle ni ostaa sit pc version. Näin on kaikki ongelmat hoidettu ja ei tarvi pähkäillä sen enempää.

Mutta jos tuosta pitäis karsia niin päätyisin Xbox PC yhdistelmään, niiden yhdistelmälläkun pelaaminen onnistuu jo netissä.

ps. gc on lastenkonsoli ja ps2 on jo tekniikaltaan vanha
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Kyllä pc pelaamisella paikkansa on, ei ehkä niin helppoa aina, ja konettakin pitää päivitellä.. pelikokemukset onkin sitten sen arvoisia, niin graafisesti kuin pelattavuuden puolesta yksinkertaisesti monipuolisempi maailma. Moni hieman ilkeästi mutta aika paikkansapitävästikkin on sanonut että nykykonsolit ovat vain tyhmistettyjä versioita pc:stä. Simulaattoripelit, vuoropohjainen strategia, monimutkaiset fps pelit, reaaliaikainen strategia, mmorpit.. tuossa nyt vain pari esimerkkiä genreistä joita a:ei nähdä paljon konsoleilla ja b: myös toimivat pc:llä hemmetisti paremmin ihan loogisten syiden vuoksi. Kuten monessa sodassa olen sanonut, ainut todellinen "voittaja" on se joka saa koettua uniikit pelielämyksen ihan jokaiselta laitealustalta. (jälleen heitän myös tämän argumenttini, ettei sen nyt jumankeuta tarvitse olla helppoa, pc harrastus on paljon laajempi kuin mitä pelkkään pelaamiseen tulee)
 
Vastaus: PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

Kirjotin tämän viestin eräälle toiselle foorumille;

"Ymmärrän edelleen oikein hyvin PC -pelaajien mieltymykset. Helppo, toistaalta monimutkainen yhteydenpito kavereihin ovat valtti näppäimistön suhteen. Tietyt pelit, kuten MMORPG ja hardcore -luokan strategiapelit sekä simulaattorit. FPS -pelit ovat hieman kaksijakoinen asia, mutta fakta on se, ettei konsolilla saavuteta vastaavaa nopeutta tähdätessä.

Suurin mumina käy jatkuvasti pädin kömpelyydestä sekä mahdottomasta strategiapelien pelaamisesta. Olen katsellut erillaisten pelifoorumien keskustelualueita ja huomannut, että simulaattori- ja strategiapelien alueilla on vähiten keskustelua. Onko tämä siis PC -pelaajille vain kohta mitä hyödyntää, vai olenko nyt erehtynyt? Luulempa suuresti, että suurin osa pelaa näitä massiivisia FPS -pelejä. Pädit taas haukutaan maanrakoon pelissä kuin peleissä. Jos jokin peli PC:llä on aivan suhteettoman kömpelö, ei auta muu kuin vetää kortti hihasta ja vika onkin yllättäen konsoleiden suorastaan paskojen pädien ansiosta. Itse henkilökohtaisesti testanneena Assassin's Creedia ja Mirror's Edgea molemmilla alustoilla, miellän enemmän pädien puoleen. Lisäksi, molemmissa peleissä on aivan samat ominaisuudet ja pädeissäkin on saatu kaikki mahtumaan, vaikka pari nappulaa toimiikin toimimattomana. Jos tarve vaatii, aina voidaan hyödyntää jokaista nappulaa vaikka kaksikin kertaa erillaisilla näppäinyhdistelmillä. Tämän ei pitäisi olla vielä mitään suhteutettuna PC:n massiiviseen näppäimistöön, jossa useimmissa peleissä vaaditaan todellakin ohjekirjaa viereen muistuttamaan pahimmissa action -kohdissa näppäimien merkitystä. Jokainen kuitenkin taplaa tavallaan, itse miellän ohjauksen konsoleilla.

FPS -pelit, oi tätä kuninkuusluokkaa. Tällä alueella internet -pelaamisen takia jaksaa pelata pelaaja kuin pelaaja. Tässä PC ottaa suvereenin voiton, ainakin tähtäyksen nopeudesta ja mukavuudesta. Mutta mielestäni konsoleillakin on hyviä puolia pädin puolesta FPS -peleissä. Ensinäkin kaikki lähtevät samalta viivalta, joka tekee kammpailusta entistä enemmänkin tasaisempaa ja mielekkäämpää. Toiseksi, tasaisuuden ansiosta kukaan tuskin sortuu huijausohjelmia käyttämään, mutta eihän konsoleilla sellaisia olekkaan? Kolmanneksi, markkinoilla alkaa olemaan FragFX ja EdgeFX jotka tarjoavat hiireenkin tottuneille mahdollisuuksia pärjätä. Silti PC:llä on pelaaminen ilman erillisiä härpäkkeitä pelaaminen hauskempaa, tämäkin tuli konsolimiehen suusta.

Vielä tästä PC:n kytkettävyydestä televisioon ja sen lisäohjaimista. Moni kertoo kytkenneensä PC:nsä Full-HD -televisioonsa ja soveltaneensa pädin koneeseen kiinni. Aivan, toimii, paria seikkaa lukuunottamatta. Näytönohjaimen pitää olla uusimmasta päästä pelatakseen parhaimmalla resoluutiolla, jotta edes saataisiin tästä kytkennästä jotain irti. Toiseksi, mikään PC:lle tullut pädi ei taida sisältää liikeohjausta. Konsoleilla televisioon kytkeminen on myös helpompaa ja toimintavarmempaa, yhdellä piuhalla televisioon ja olet valmis.

Rauta on asia mistä suurin osa puhuu. Ovatko grafiikat todellakin nyt se avainkysymys? Minne jää kaikki pelattavuus, hauskuus ja muut oleelliset seikat? Mielestäni tämä kaava kuvaa oikein hyvin grafiikkatasoja: "High-END PC> Konsolit > Average PC". Average PC:llä tarkoitetaan perheiden yhteistä tietokonetta, pakettikoneita. Niistä yleensä maksetaan maltaita, ostajan luulteessa olevan koneen kauhea tehopommi. Tosini käy, kun laittaa pelin sisään ja katsastelee pelin grafiikka-asetuksia. Huomattavasti pienempi osa pelaajista taas kasaa oman tietokoneensa räätälödyin ominaisuuksin ja hinta-laatusuhde nousee huomattavasti. Mielestäni 400-500 itsekootusta koneesta kertoo hyvin tietokoneen olevan keskiverto -luokkaa, tilattiin rauta vaikka Saksasta tai Ruotsista. 600 menee jo ohi konsoleiden, mutta senhän huomaa jo konsoleiden omistakin hinnoista. PS3:sta saa jo alle kolmensadan ja Xboxin sitäkin halvemmalla. Hinta-laatusuhde huippua ja noilla todellakin pelaillaan seuraavaan sukupolveen asti. Halvempikin PC menee konsoleiden ohi, konsolin iän ollessa loppumetreillä, ennen uuden konsolisukupolven tuloa. Itse henkilökohtaisesti toivon ja uskon, että ensi sukupolven konsoleissa olisi mahdollisesti tulossa idioottivarmat ja helpot päivitettävyyssysteemit, joka toimisi periaatteella; "Ruuvi auki, vanha osa pois, uusi sisään, ruuvi kiinni.". Tällä pystyttäisiin pidentämään konsolin elinikää huomattavasti ja grafiikkakin olisi ehkä PC:n tasolla. Tämä siis oma märkä uneni, teilla todennäköisesti omanne.

Kiitos."
 
Ylös Bottom