Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaja vs Pelit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eden
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pelaaja vs Pelit

Mitäs tällä kertaa?

No digitaalisesta jakelusta oli juttua ja natalia sivuttiin kans ja ylipäätään konsoleiden tulevaisuudesta. :)

Lainaus: NNirvin tekstin lopusta.

Lopetusliikkeenä Square-Enixin Wada ennustaa, että kymmenessä vuodessa pelikonsoleiden kaltaiset, pelaamiseen rajoittuneet laitteet ovat historiaa. Siis itsenäisinä, mauttomina laatikoina siinä sohvapöydällä.
Peliteknologia integroidaan osaksi esimerkiksi taulutelkkareita! Kuinka naurettavaa, hyvä Wada! Sehän vaatisi, että konsolivalmistaja valmistaisi myös taulutelkkareita, hah hah h... ei helvetti.
Nukkukaa hyvin.

Joo kyllä tuo NNirvi taas vuoti pahasti. Tullut viimeaikoina kiinnitettyä huomiota entistä enemmän kyseisen heebon juttuihin. Eipä sen jutut nyt niin konsolivastaisia olekkaan kuin olen ymmärtänyt.

Tuo viimekertainen kolumni taas kerran osoitti sen, että mies vain yksinkertaisesti haluaa tehdä itsestään konsolipelaamisen uhrin. Tai no, siis casuaali pelaamisen uhrin. Aika lailla olen samoilla linjoilla kunhan unohtaa tietyt kärjistykset ja ainaisen valittamisen. Voisihan tuo kirjoitella jo muusta kuin hautakivien vuolemisesta hyvänäpitämilleen asioille.

Mutta tosiaan, ei niin hirvesti ole vaivannut viimeaikoina tämän pelitlehden pc-puolueellisuus(tarkennettuna viimenumero oli ihan jees). En tiedä oliko tuo aikaisempi tuhahdukseni aiheesta jokin oma nyrjähdykseni. Ei kyllä huvita tuota pelaaja lehteäkään tilailla. Kaupassa tullut aina välillä lehteä testattua, mutta ei vain mitenkään löydy arvosteluista sitä tietoa mitä haen. Ehkä sitä on vain tottunut tuohon pelit lehteen ja sen malleihin esitellä pelit kun sitä on tullut luettua vuodesta kivi.

Piti ihan tulla tänne mainitsemaan, että kun tuossa aiemmin olen itkenyt pelit lehteä, niin nyt on suunta muuttunut. NNirvi ei enää kuullosta lyödyltä vaan ammattilaiselta, ja viime numerokin oli täynnä laadukasta luettavaa. En tiedä onko minulta tippunut konsolistin lasit vai pelit lehden toimitukselta PC lasit? Viimenumerot vain jotenkin ovat natsanneet paremmin meikäläiselle.

Jees, pitäs itekki käydä edellisosat ostamassa kun on jäänyt rahanpuutteen takia väliin. Pelit on kuitenkin se minun lehteni ollut ihan alusta saakka ja ei vain muuhun taivu. Olen uhri. :D

No jos totta puhutaan, niin ostan kyllä kumpaakin lehteä. Valintatilanteessa kuitenkin taivun Pelitin puoleen. Ainahan sitä nuorta saa, mutta että kunnon vanhaa. Se on harvinaisempaa!

Kyl Pelaaja vie helposti. Paremman lehden ohella myös nettisisältö on selvästi Pelit-lehteä monipuolisempaa.

Lehtenä Pelaaja ja Pelit ovat aivan yhtä kovia, mutta Pelaajan nettihuttu, eli: Pelaajacast, PelaajaHD ja loistavat nettisivut. Pelaaja vie.

Pelit-lehti on ollut mukana elämässä melkein aina, ja etenkin sen 90-luvun lehtiä tulee aina muisteltua lämmöllä, nykyisin lehden taso on ehkä vähän heikompi. Pelaaja on, no, ihan ookoo vaikka konsolipelejä käsitelläänkin monipuolisemmin kuin Pelitissä, jolla on menneisyys myös PC:n kanssa. Tullut tosin itsekin joskus muinoin peeceeilyä harrastettua, joten ennemmin luen Nirvin välillä konsoleita mollaavia kolumneja kuin Pelaajan ainaisia konsolisotia. Ja vaikka onkin myös Pelaaja tilattuna, niin sen foorumeista ei ole hyötyä kun ei edes uutisiin voi kommentoida sen sivuston paskan softan takia. Tai sitten selaimessa tms. on vikaa... noh, ihan sama.

Valintatilanteessa menisi ehdottomasti ääni Pelitille, mutta nyt kun on mahdollisuus tilata kumpaakin lehteä niin en marmata. :cool:

Molemmat on hyviä lehtiä! Mutta oma valinta on pelit-lehti, luen sen joka kuukausi ennen Pelaajaa ja pidän siitä enemmän. Pelaajassa ei ole mitään vikaa, joskus joidenkin pelien ylikriittiset arvosanat tuntuu kuin lukisi suomennettua Edge-magazinea (mikä on myöskin tilattuna). Ulkoasu kolahtaa vain Pelit-lehdessä paremmin ja ihan kiva lukea pc-peleistä vaikken ole 6 vuoteen kunnon peeceeta omistanutkaan:D

Pelit -lehti tulee yhä kotiin veljien nimellä.

En minä sitä enää kuin selaile läpi. Sama tosin koskee nykyään oikeastaan kaikkia peliarvosteluja. Uutiset ovat paperilehdissä auttamattomasti netissä jäljessä, ja arvostelut noudattavat liiaksi samaa kaavaa epämääräisine ??-100 -pisteasteikkoineen, joista ei edes tiedä mikä on minimipistemäärä.

...kaikesta vikinöistä huolimatta tykkään silloin tällöin kaivaa eri GameCube -arvosteluita Pelit -lehdistä ja lukaista läpi. 90-luvun alkupuolen Pelit -lehdet ovat mitä mainiointa vessalukemista vinkkipalstoineen. :D

Pelaajaan en ole koskenut sen debytoinnin jälkeen. Taitto ja arvostelut eivät iskeneet. Pitäisi ehkä nyttemmin kokeilla uudestaan, mutta yleisesti perusarvostelut ovat nykyaikana niin kuolettavan tylsää ja geneeristä roskaa, ettei tule pahemmin luettua.

Esimerkkinä voisi sanoa(ei välttämättä pidä paikkaansa) että BC2:lta putoaa pisteitä koska MW2 sattuu olemaan samaa genreä.

Kyllä tuossa jotain perää voi olla. MW2 oli omasta mielestäkin peli, jota arvostelijat eivät oikein uskaltaneet kritisoida. Mutta vaikea nähdä, että jos joku MW2 saa "ysin", niin sitä samaa ei voisi antaa myös toiselle pelille.

Muistaako joku mistä pelistä aikoinaan tehtiin Pelit-lehteen sarkastinen 100 pisteen arvostelu?
Ehkäpä sen tiedon perusteella pystyisin sitten löytämään kyseisen lehdenkin :eek:

En muista, että pelitissä ois tollasta ollut. Aikoinaan 90 luvulla mikro bitissä oli aprillipilana tehty mike tyson arvostelu jolle annettiin 100 pojoa. Peli oli fps jonka taistelu systeemiä kehuttiin ja tarkoitus oli karata vankilasta.

Pelit-lehteä olen tilannut jo vuodesta 2003 lähtien. Lehteen olen ollut pääasiassa tyytyväinen, mitä nyt viimeisimmät uudistukset ovat olleet omasta mielestäni vähän huonompaan suuntaan. Muun muassa se että huonoja pelejä ei arvostella on johtanut siihen että arvosanat asettuvat yleensä akselille 75-90 ja joitain kiinnostavia pelejä on jätetty pois. Arvosteluihin kuitenkin panostetaan ja ne ovat hyviä mutta joskus arvostelua tehdään liian kauan esim. Gran turismo 5:n arvostelu löytyi vasta tammikuun numerosta. Nyt kuitenkin uusin numero on ollut poikkeus, sillä siinä on arvosteltu melkein kaikki syksyn kovat uutuuspelit hyvissä ajoin.

Pitäisi ostaa taas pitkästä aikaa Pelaaja ja tehdä pientä vertailua nyt, kun kovia arvosteluja on luvassa. Pelaaja kyllä houkuttelee tilaajaksi varsin hyvillä tarjouksilla (tilaa 6 kk ja saat pelin). Voi olla että kohta tilaan kahta pelilehteä.

Pelaaja ehdottomasti, loistava toimitus+pelaajacast, lehden selkeys sekä klassikot muistissa osio. Rupiaa taas tulemaan kyseinen lehti enskuusta eteenpäin. ;)

Onko pelkällä pelaajalla omaa ketjua? No jos on niin jos ylläpito voisi siirtää oikeaseen osoitteeseen :)

Eli pelaajasta soittivat, myivät 20€:lla 4 lehteä + vapaavalintaisen pelin ja peliksi sanoin useaan kertaan myyjälle, että Dragon age 2 ps3-versio.

Tänään tuli peli ja olipa taas yllätys, kirjekuoresta löytyi Crysis2 ps3-versio, jolle ei ole käyttöä.

Laitoin spostia, että mitäs pelleilyä tämä on ja miten menetellään, ei varmaankaan minun tarvitse ruveta uutta kirjekuorta / postikuluja maksamaan, jotta tuon takaisin voin sinne lähettää?

Ärsyttää... useaan otteeseen vielä puhelimessa varmistettiin, että peli on DA2 ps3.

Onko pelkällä pelaajalla omaa ketjua? No jos on niin jos ylläpito voisi siirtää oikeaseen osoitteeseen :)

Eli pelaajasta soittivat, myivät 20€:lla 4 lehteä + vapaavalintaisen pelin ja peliksi sanoin useaan kertaan myyjälle, että Dragon age 2 ps3-versio.

Tänään tuli peli ja olipa taas yllätys, kirjekuoresta löytyi Crysis2 ps3-versio, jolle ei ole käyttöä.

Laitoin spostia, että mitäs pelleilyä tämä on ja miten menetellään, ei varmaankaan minun tarvitse ruveta uutta kirjekuorta / postikuluja maksamaan, jotta tuon takaisin voin sinne lähettää?

Ärsyttää... useaan otteeseen vielä puhelimessa varmistettiin, että peli on DA2 ps3.

Oho, voitko tarkemmin kertoa mitä pelejä oli vaihtoehtoina?

Xboxille, wiille ja pc:lle oli muistaakseni omansa ja pleikkarille juurikin Crysis 2, DA2 ja joku Need for speed. Tarkemmin en valitettavasti muista.

Mä tilasin kans saman (oli mainos Facebookissa), mutta peliä ei ole näkynyt eikä kuulunut... Ja myös DA2 oli myös mun valinta.

Ylös Bottom