Pelaaminen otsikoissa

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Tämä ei näytä hyvältä. Kauan odotettu ja pitkään hypetetty Control ilmestyy Remedyltä ensi viikolla ja toimiva johto lähtenyt realisoimaan osakeomistustaan, ennen pelin julkaisua. Pelifirman kurssi lähtenyt laskuun, ymmärrettävästi kun sijoittajat ovat säikähtäneet johdon peliliikettä. Johdolla on tiedossa Controllin ennakkomyynnit.


Peliyhtiö Remedyn johto myi isoja osakemääriä ennen uuden pelin julkaisua –”Ymmärrän että voi syntyä kysymyksiä”


Olisiko teidän nyt pitänyt odottaa osakemyynneissä pelin julkaisuun asti?

”Peli julkaistaan tiistaina, ja kun valtaosa myynnistä on digitaalisissa kanavissa, sen jälkeen meillä taas on selkeä näkemys, mitä myynti on päivittäin ja mitä siitä voi ennakoida. Koimme, että silloin ei enää ole sopiva aika myydä.”

Lisää: https://www.hs.fi/talous/art-2000006214156.html?share=01fce44f9d995e3b8332cd769593fba7
 

shamaniac

Active Member
Tuossa on ilmeisesti kyse nimenomaan huonoista ennusteista myynnin suhteen (sekä itse ennakkomyynnistä) eikä niinkään pelin laadusta, vai? Tulee vain helposti ensimmäisenä mieleen ettei ole luottoa omaan tuotteeseen eli pidetään sitä siis huonona. Tosin "huono" lienee tosiaan tässä tapauksessa sitä, ettei myy tarpeeksi kuin ettei peli olisi viihdyttävä. Näin ainakin kovasti toivon.

Ennakkotilattu on ja en aio tämän takia sitä muuttaa. Mikäli on täyttä paskaa niin sitten on ja täytyy taas entistäkin tarkemmin miettiä ennakkotilauksia. Hyvin harvoin jo nyt tilaan mitään ennakkoon ja kun tilaan, niin olen hyvin varma pelistä. Täytyy sanoa että luotto Controliin perustuu enemmän Remedyn aiempiin teoksiin kuin itse pelistä nähtyyn materiaaliin, joka vaikuttaa perus-Remedy-peliltä. Pelimekaniikathan noissa peleissään on aina olleet vähintään toimivia mutta itselleni Remedyn pelit on nimenomaan tarinassa, hahmoissa, maailmassa ja tunnelmassa. Sitä tuntuisi Controlissakin olevan ja isoimpana esimerkkinä lie toimii Ahti.

Ikävä juttu kuitenkin että luottoa ei firmaan/peliin ole. Harvassa kuitenkin ovat Remedyn tyyliset puhtaasti yksinpeliin keskittyvät teokset.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Netin Sherlockit ovat päätelleen kuvan viestistä, sen että Remedy olisi siirtymässä Sonyn leiriin. Ihmettelen, miten edellä mainitut Remedyn johdon osakekaupat sijoittuisivat tähän yhtälöön?

Ehkä siellä vain tehdään yhteistyötä seuraavan sukupolven yksinoikeuspeliin.

 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Upea kaksiosainen tv-dokumentti henkilökohtaisen tietotekniikan syntyhistoriasta. Kaikki on lähtöisin vastakulttuurista, jossa haluttiin muuttaa maailmaa paremmaksi. Kuten usein vallankumouksissa käy, niin myös tässä se söi pioneerinsa.

Valottaa hyvin myös sitä, millä tavoin Microsoft on toiminut aina näihin päiviin asti: tullaan myöhässä, ison setelinipun kanssa.

Kun nörtit muuttivat maailman: https://areena.yle.fi/1-4604036
 
Viimeksi muokattu:

Fabre#4

Well-Known Member
David Rutter, mies FIFA-pelisarjan Ultimate Teamin takana, on ylennetty ja vahtii tulevaisuudessa EA:n studioita DICE, Criterion ja Ghost Games. Odotettavissa on siis, että FUT-tyylisiä juttuja oltaisiin tuomassa Battlefieldiin, Battlefrontiin, Need For Speediin ja niin edelleen. Alla olevassa videossa käydään läpi tätä uutista ja esitellään myös EA:n lausuntoja jo muutaman vuoden takaa, joissa on esitetty näkemyksiä ja suunnitelmia kyseisten mekaniikoiden lisäämiseksi muihinkin EA:n julkaisemiin peleihin.

EA:n ahneus ei tullut itselle kyllä yllätyksenä...

 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Kryptinen ilmoitus twitterin tuoreelta tililtä... GunShip VR olisi kova tapaus.

 
Viimeksi muokattu:

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Suomen Hewlet-Packardin toimitusjohtaja kirjoittanut lyhyesti pelaamisen nykytilasta.

Pelit ovat tärkeä opetusväline, yhteisöllistä ajanvietettä, vakavaa kilpailua ja mittavaa liiketoimintaa. Aiemmin tuhahtelua osakseen saanut ala työllistää nyt valtavasti ihmisiä suunnittelijoista kommentaattoreihin.

Siellä missä on yleisöä, on myös rahaa. Peliala on vakiinnuttanut paikkansa viihdeteollisuuden huipulla. Pelkästään Suomessa pelialan liikevaihto on asettunut muutaman viime vuoden aikana 2 miljardiin euroon. Suomen elektronisen urheilun liiga FEL arvioi, että puoli miljoonaa täysi-ikäistä suomalaista on kiinnostunut eurheilusta.

Pelaaminen alana siis kehittyy ja kasvaa kovaa vauhtia, ja varmaa on ainakin se, ettei sen merkitys tule vähenemään. Eurheilun kautta on mahdollista tavoittaa tuhansia ihmisiä, joita yhdistää rakkaus yhteisölliseen kisaamiseen. Koneiston pyörittämiseen tarvitaan roimasti väkeä uudenlaisiin tehtäviin: muun muassa erikoistuneita managereita, markkinointi-ihmisiä, valmentajia, tapahtumajärjestäjiä, laitevalmistajia ja todennäköisesti jotakin, jolle ei vielä ole nimeä. Onko sinun yrityksesi jo löytänyt oman lokeronsa pelimaailmasta?


Lisää: https://www.bonfire.fi/mita-voimme-oppia-pelaamisesta/
 

JTahti

Well-Known Member
^ Tuo onkin jännä, kun oli puhe nykytilasta, niin ajattelin automaatisesti että nykytila on jotain negatiivista, mutta tässä tapauksessa nykytila olikin positiivinen tila. :)
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Tasan 20 vuotta sitten julkaistiin SEGA Dreamcast, 9.9.1999. Peräsimessä silloin oli Peter Moore.

Itselle konsoli on sikäli merkityksellinen, että se tarjosi ensimmäisenä verkkopelit tietokoneiden ulkopuolella. Phantasy Star Online muistan olleen peli, jota 56 Kbps modeemilla pelattiin silmät pyöreinä. Muista peleistä muistan pelanneeni Metropolis Street Raceria, josta myöhemin kasvoi Project Gotham Racing. Crazy Taxia, joka löytyi myös keskustan pelisaleista, ja sivusta seurasin Shenmueta. Joku nyrkkeily oli myös kova sana samalta sohvalta.

Seuraavana vuonna ilmestynyt PlayStation 2 kuitenkin tuli ja vei mennessään. SEGA oli kova merkki pelirintamallta, mutta eivät onnistuneet markkinoimaan konsolia. Suomalainen DCFIN-sivusto taidettiin myöhemmin sulauttaa osaksi Konsolifiniä, mikäli oikein muiistan?

 
Viimeksi muokattu:

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Meillä helsingissä julkisia pelitiloja on useita, ilmaisia sekä maksullisia.

Lahdessa avattu nuorisotoimen ja kirkon yhteistyönä: Xperience-pelitila

Oletko kiinnostunut pelaamisesta? Pelitilassa pääset pelaamaan erilaisia pelejä niin avoimissa illoissa kuin ohjatuissakin pienryhmissä. Xperience-pelitila on suunniteltu täysin pelitoimintaa varten. Tilasta löytyvät muun muassa VR-laitteet, PS4-konsolit, Nintendo Switch ja 14 kappaletta pelitietokoneita, joita kaikkia pääset hyödyntämään harrastuksessasi.

Lisätietoja: https://www.lahti.fi/palvelut/nuorisopalvelut/nuorisotiloja/xperience-pelitila
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Pelit takaisin pahvikoteloon? Kyllä, sanoo Sega and Sports Interactive.

Sega and Sports Interactive are dropping the standard DVD case for this year's Football Manager in favour of more environmentally-friendly packaging -- and Sports Interactive studio director Miles Jacobson hopes it will become the industry standard.

The studio has a track record of overhauling its packaging in the interests of reducing waste -- it was the first company in the PC space to step away from the "stupid huge cardboard boxes that games used to come in" in favour of DVD cases. With its new eco-friendly packaging, Sports Interactive hopes to lay the template for all future boxed games, and not just on PC.



Lähde: https://www.gamesindustry.biz/articles/2019-09-17-football-manager-boss-miles-jacobson-calls-for-an-end-to-plastic-packaging
 

MAINOS

Ylös Bottom