Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Roman Schatzin Maamme-kirja - Peliteollisuuden menestyksen taustalla Kalevala -Radio 1
Nokia tuli ja teki Suomesta muutamassa vuodessa hypermodernin yhteiskunnan. Sitten Nokian matkapuhelimet lähti ja nyt olemme vaarassa taantua muutamassa vuodessa. Suomalainen digitaalipeliteollisuus on noussut uudeksi lippulaivaksi, soihdunkantajaksi ja keulahahmoksi ihmisten fantasioissa eli mediassa. Roman Schatz kysyy Maamme-kirjassaan Digia Oy:n perustajalta ja sarjayrittäjä Pekka Sivoselta sekä sinivalkoisen pelikirjan kirjoittaneelta Juho Kuorikoskelta, miksi peliteollisuutemme menestyy? - Taustalta löytyy muun muassa Elias Lönnrot ja Akseli Gallen-Kallela, vastaa toinen asiantuntija.

Minecraft-kaupoilla 2,5 miljardia dollaria netonnut Markus "Notch" Persson riipaisi itselleen huutokaupassa 70 miljoonan dollarin lukaalin Beverly Hillsin hoodeilta. Löytyy karkkihuonetta, leffateatteria ja kaikkea muuta pientä kivaa sisustuselementtiä. :)

[video=youtube;kZhM56v9UVQ]https://www.youtube.com/watch?v=kZhM56v9UVQ[/video]

Lähde: Eurogamer

Peliala tarjoaa paitsi vuoden kovimmat veronmaksajat, myös tahtoa auttaa suoralla toiminnalla vähävaraisia. Pekka on myös Assemblyn toinen pääjärjestäjä: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014122118943730_uu.shtml

Äkkirikastunut Hurstin avustajaksi

Maanantai 22.12.2014 klo 07.11

It-alalla menestynyt ja pelialan yrityskaupoilla tänä vuonna rikastunut Pekka Aakko on päättänyt viettää erilaisen joulun.

Thot plickens... Pelaajia viime päivinä riemastuttaneiden PSN:n ja Xbox Liven ongelmien syntipukkeja on nyt haettu Suomesta asti. Torilla tavataan!

Sky News: Suomalainen hakkeri väittää kaataneensa pelikonsoleiden verkon
Edit: ja vielä Sky Newsin alkuperäinen juttu: http://news.sky.com/story/1398435/xbox-hacker-reveals-why-he-attacked-consoles

Brittiläinen uutiskanava Sky News väittää, että ainakin yksi joulun aikana pelikonsoleiden verkon kaatanut hakkeri tulisi Suomesta.

Kanava julkaisi tänään lauantaina haastattelun, jossa Ryan-nimellä esiintyvä ja Suomesta tuleva nuorukainen kertoo olevansa yksi kolmesta henkilöstä, joka toteutti verkkoiskun.

Skypen välityksellä tehdyssä haastattelussa Ryan kertoo verkkohyökkäyksen syyksi sen, että ryhmä halusi osoittaa palvelun heikon suojauksen.

”Tämän iskun teki käytännössä kolme ihmistä. Meillä oli joitakin henkilöitä ryhmän ulkopuolelta auttamassa hyökkäyksessä, he auttoivat meitä vähän, mutta valtaosa liikenteestä tuli yhdeltä tai kahdelta henkilöltä”, Ryan sanoo Sky Newsille.

Kiinnostais tietää mitäs se Loiri oikein pelailee? :)

Tästä ketjusta syksyltä:
Juuri äsken YLE:n toimittaja kysyi Ruisrock-lähetyksessä Vesa-Matti Loirilta, miten hän rentoutuu kotona. Vastaus yllätti varmaan monet: "Pelaan pleikkaria" -Loiri, 69,5 vuotta. Suosikkipelejä PES, Fifa ja EA:n NHL, sekä "jonkun verran näitä räiskintöjä".

Tämä antaa toivoa pappapelaajille. Valtakunnan karismaattisin monilahjakkuus auraa latua vuosikymmeniä edessä

Vois mennä ottaa Loirin kans vähä matsia uusimmassa Codissa. Jos siis omistais konsolin. Tai edes sen pelin :rolleyes:

Sari Helin: Laiskojen vanhempien lapset pelaavat eniten

Liika on tietty liikaa, mutta vastaavan artikkelin voisi kirjoittaa melkein mistä tahansa samalla kaavalla ja tasapainoisia elämäntapoja korostaen. "Lapsi pelaa paljon = laiska vanhempi" on kuitenkin vähän turhan yksinkertaistettu väittämä samalla tavoin kuin "useissa eri harrastuksissa juoksutettava lapsi = hyväosainen".

Liika on tietty liikaa, mutta vastaavan artikkelin voisi kirjoittaa melkein mistä tahansa samalla kaavalla ja tasapainoisia elämäntapoja korostaen. "Lapsi pelaa paljon = laiska vanhempi" on kuitenkin vähän turhan yksinkertaistettu väittämä samalla tavoin kuin "useissa eri harrastuksissa juoksutettava lapsi = hyväosainen".

Vanhemmilla voi olla myös koko ajan niin kiire että yhteinen aika on luksusta, johon on harvoin varaa.

Mun mielestä ihan asiallinen kirjoitus, toki tiettyjä yleistyksiä on vaikea välttää. Toi pätee kaikkeen muuhunkin paikalla istumiseen mutta tässä nyt oli vaan pelaaminen nostettu esiin yhtenä esimerkkinä. Ja onhan se totta että pelaamisen parissa facebookin ohella lapset ja nuoret varmaan eniten viettä aikaa kun ollaan ruudun ääressä. Mut liika on tietty liikaa, missä se raja menee. Kyllä sitä itekin pelaili pienenä Commodorella paljon mutta muistan kyllä että ei sen ääressä tuntikausia vietetty. Eikä tuossa pelaamista niinkää kritisoitu vaan mun mielestä enemmän vanhempien vastuuta siitä että valvoo mitä lapsi tekee ja kuinka paljon. Hyviä pointteja, kaikilla ei tosiaan ole samanlaiset lähtökohdat viettää aikaa paljon lasten kanssa ja pelaaminen on yks helpoimmista tavoista saada lapselle jotain tekemistä niin että sitä ei tarvi valvoa koko aikaa. Tietty voi sit miettiä että kannattaaks niitä lapsia hankkia jos niille ei ole aikaa... Noh sekään ei tietty oo niin yksinkertaista.

@flimplay No joo. Olen kuitenkin itse elävä esimerkki siitä ettei tuo noin mene. Lapsena en saanut pelata eikä pelattavaakaan ostettu kovin useasti. Pois koneelta huudettiin jatkuvasti, konekin oli kaikkien yhteinen. Nykyään pelaan aivan pirusti. Joskus olen miettinyt että täytän sitä tarvetta jota lapsena koin. Ehkä. Kirjoituksen mielestä pelaaminen ei ole leikkimistä. Ulkona käpylehmillä lasta sitten kehittää. Ulkoilman terveellisyydestä ei kuulemma ole edes todisteita. Muistelen mitä sillä kaikella tyhjällä ajalla sitten tein kun ei saanut pelata. No en ainakaan urheillut tai mennyt metsään. Enkä olisi mennyt ellei kirves kourassa olisi takaa ajettu. Toki silloin kännyköissä oli vain matopeli. Nyt varmasti whatsappaisi ja pelaisi ulkona jos sinne pakotettaisiin...

@flimplay No joo. Olen kuitenkin itse elävä esimerkki siitä ettei tuo noin mene. Lapsena en saanut pelata eikä pelattavaakaan ostettu kovin useasti. Pois koneelta huudettiin jatkuvasti, konekin oli kaikkien yhteinen. Nykyään pelaan aivan pirusti. Joskus olen miettinyt että täytän sitä tarvetta jota lapsena koin. Ehkä. Kirjoituksen mielestä pelaaminen ei ole leikkimistä. Ulkona käpylehmillä lasta sitten kehittää. Ulkoilman terveellisyydestä ei kuulemma ole edes todisteita. Muistelen mitä sillä kaikella tyhjällä ajalla sitten tein kun ei saanut pelata. No en ainakaan urheillut tai mennyt metsään. Enkä olisi mennyt ellei kirves kourassa olisi takaa ajettu. Toki silloin kännyköissä oli vain matopeli. Nyt varmasti whatsappaisi ja pelaisi ulkona jos sinne pakotettaisiin...

Niinkuin sanoin niin tällaisessa aiheessa on vaikea välttää tiettyjä yleistyksiä ja oikeastaan mahdotonta kirjoittaa yleispätevää kirjoitusta koska tosiaan jokainen tapaus on yksilöllinen. Mun mielestä kirjoituksessa ei missään sanottu että pelaaminen ei olis leikkimistä, lähinnä siinä kritisoitiin sitä että pelatessa lapset jumittaa paikallaan samassa asennossa tuntikausia mikä ei ole hyvä asia. Ihminen on luotu liikkumaan se on fakta ja ulkoilma ei oo terveellistä? Tuota en olekaan ennen kuullut....

Itsekin tuossa yleistät että ulkona käpylehmillä lasta kehittää...ei se automaattisesti tarkoita että jos mennään ulos niin mennään urheilemaan tai metsään poimimaan käpyjä. Enemmän idea on siinä että vanhemmat viettäis lapsen kanssa yhteistä aikaa mikä on varmaan nykyään yhä harvemmassa. Ja sitä paitsi mitä vikaa on mennä metsään ja fiilistelee vaikka käpyjä? Ei se pelaaminen yhtään sen kehittävämpää ole. En itse vastusta pelaamista ja se on varmasti ihan hyvää ajanvietettä lapselle siinä missä ulkoilukin mutta tietyissä määrin. Jos mulla on joskus lapsia niin en todellakaan anna sen pelata joka päivä.

Ylös Bottom