Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tähtinäyttelijä masentui, pelasi Warcraftia 18 tuntia päivässä, lihoi, nousi pelin avulla ja on nyt leffatähti - http://nyt.fi/a1454299156495

”En kuitenkaan varmaan ole ollut niin onnellinen, kun olin lihava ja pelasin vain videopelejä.”
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Ei liity suoraan pelaamiseen, muutoin kuin konsoleiden kamerat ja puheohjaus yhdessä chatin kanssa sopivat oikein hyvin tiettyjen ulkomaalaisten viranomaisten ja hakkereiden toimenkuvaan. Kaikki mikä virtaa internettiin, voi olla periaatteessa ulkopuolisten tarkkailun kohteena. Pelitilana käytettävää huonetta voidaan monitoroida kameralla ja mikrofonien välityksellä.


Kannoitko sinäkin tietämättäsi vakoilulaitteen kotiin?

Harvardin yliopistoon kuuluva Berkman Center for Internet & Society kokosi asiaa pohtimaan työryhmän, johon kuului muun muassa tietoturvan ja tiedustelun ammattilaisia.

Raportissa mainitaan esimerkiksi Samsungin puheella ohjattavat älytelevisiot, jotka voivat tallentaa ja siirtää ympäristönsä puhetta. Myös Googlen Chrome -selaimessa on puheohjaustoiminto, jossa varsinainen puheen tulkinta tehdään Googlen palvelimilla.

Myös lasten leluissa on nykyään tiedusteluun sopivia ominaisuuksia. Leluvalmistaja Mattel esitteli huhtikuussa Hello Barbie -nuken, joka reagoi puheeseen. Myös nukke on kytketty verkkoon, ja siirtää puheen ulkopuoliselle palvelimelle puheen tunnistamiseksi.

Ryhmän mukaan viranomaiset saattavat määrätä esimerkiksi Samsungia, Googlea, Mattelia tai muita laitevalmistajia jakamaan laitteisiinsa ohjelmistopäivityksen, jonka jälkeen niillä voi seurata ympäristöä.

Vastaavia internetiin kytkettyjä kodin laitteita, kuten kodin turvakameroita, lamppuja ja kelloja, on myös monilla muilla valmistajilla, ja yhdessä ne voivat antaa tiedustelijoille hyvät työkalut vakoiluun, raportissa todetaan. Kameroiden ja mikrofonien lisäksi myös erilaiset liikesensorit ja paikannuslaitteet voivat välittää tietonsa verkkoon.


Lähde: http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1454385904908.html
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Hesari uutisoi näyttävästi Remedyn Quantum Breakista: http://www.hs.fi/kulttuuri/a1455165152702?jako=ed4f85d2c7ade7ddba6c24c1455b6fe6&ref=tw-share

Suomen menestynein isojen toimintapelien tekijä Remedy on ottanut tähän asti kunnianhimoisimman loikkansa. Huhtikuussa ilmestyvä Quantum Break yhdistää ensi kertaa [tämä ei ole totta] videopelin ja tv-sarjan.

Monissa videopeleissä pelaaja välillä pelaa ja välillä katsoo tarinaa eteenpäin vievää videota. Quantum Breakissa nämä videot ovat oikeita tv-sarjan jaksoja. Jaksojen sisältö muuttuu pelaajan valintojen mukaan. Näyttelijöinä on muun muassa The Wiresta ja Game of Thronesista tuttuja tähtiä. Samat tähdet ovat myös pelin päähenkilöinä.

Pelin julkaisee jättiyhtiö Microsoft. Budjetti on liikesalaisuus, mutta peli on todennäköisesti kallein Suomessa tehty viihdetuote.

Pelien ja tv-sarjojen rajoja rikkova viihdetuote on tiukasti ajassa kiinni, kun Microsoft, Sony ja muut laitevalmistajat kilpailevat kodin viihdekeskuksen herruudesta.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tänään on julkaistu kotimainen 45 minuuttinen dokumentti retropelaajista.

Elokuvassa seurataan neljää eri-ikäistä retropeliharrastajaa. He ovat kuopiolaiset Petteri Suomalainen (27) ja Paolo Carrassi (35) sekä helsinkiläiset Riku Korhonen (19) ja Ari Tommiska (49).

Pohjustukseksi voi lukea tämän hesarin kirjoittaman jutun: http://nyt.fi/a1455333741374


http://youtu.be/CxlnW30BbLQ
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Nyt on hieman erilainen gamification/crowdsourcing-idea. Hämeenlinnan kaupunki hakee kehitysajatuksia maaliskuusta toukokuuhun käynnissä olevan Cities: Skylines -kilpailun avulla. Hyvin perustelemalla voi saada pelin lisenssin käyttöön kilpailun ajaksi, mutta tietysti jo omistamaansakin peliä voi käyttää. Kilpailun sivulta saa kaupungin kartan lähtökohdaksi, lisätietoja mihin kaivataan ideoita, sekä taustoitukseksi kaupunginsuunnitteludokumentteja: http://www.hameenlinna.fi/skylines/
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Nyt on hieman erilainen gamification/crowdsourcing-idea. Hämeenlinnan kaupunki hakee kehitysajatuksia maaliskuusta toukokuuhun käynnissä olevan Cities: Skylines -kilpailun avulla. Hyvin perustelemalla voi saada pelin lisenssin käyttöön kilpailun ajaksi, mutta tietysti jo omistamaansakin peliä voi käyttää. Kilpailun sivulta saa kaupungin kartan lähtökohdaksi, lisätietoja mihin kaivataan ideoita, sekä taustoitukseksi kaupunginsuunnitteludokumentteja: http://www.hameenlinna.fi/skylines/

Erittäin mielenkiintoinen lähestymistapa. Nähtäväksi jää kuinka hyvin projekti onnistuu.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Pelipomo pääsi taas "netin etusivulle" – suomalaisen julkinen avunpyyntö pelasti firman
#uutisvahti

http://yle.fi/uutiset/pelipomo_paas...en_julkinen_avunpyynto_pelasti_firman/8699180

Pieni turkulainen pelifirma Bugbyte tilitti netin keskustelupalstalla vuosikausien sydänverellä tehdystä työstä ja alan tuomista pettymyksistä viime syyskuussa. Maailman suosituin keskustelupalsta Reddit mainostaa olevansa internetin etusivu, ja Bugbyten toimitusjohtaja Aksel Junkkilan avautuminen alkoi herättää siellä valtavaa kiinnostusta.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Kasvatustieteen professori: Pelit kehittävät strategista ajattelua ja sosiaalisia taitoja - http://yle.fi/uutiset/ovatko_digita...taksi_lue_asiantuntijoiden_vastaukset/8705892

- Strategisen ajattelun taidot, vuorovaikutustaidot ja yhteisöllisen työskentelyn taidot voivat olla lapselle hyödyllisiä tulevaisuudessa.

Kumpulaisen omassa perheessä digipelaaminen on yhtä sosiaalinen tapahtuma kuin perinteisen lautapelin pelaaminen. Kuusivuotias Otto-poika opettaa mielellään äitiään pelaamaan kanssaan, ja pelit yhdistävät myös naapuruston lapsia.

– He pelaavat yhdessä ja rinnakkain, keskustelevat ja opettavat toisiaan. Myös vanhemmille lapsille sosiaaliset pelit mahdollistavat yhteisöllisyyden ympäri maailmaa ajasta ja paikasta riippumatta.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Yle on aloittanut Miha Rinteen samannimiseen sarjakuvaan perustuvan Matkailua pelialalla -komediasarjan kuvaukset loppuvuoden televisioesitystä varten. Sarja yhdistelee todellisuutta ja fiktiota suomalaisessa peliteollisuudessa 1990-luvulla ennen mobiilipelibuumia. Rekvisiittaa lainataan Tampereelle ensi vuonna avattavasta Suomen pelimuseosta.

http://www.pelit.fi/2016/03/matkailua-pelialalla-komediasarjan-kuvaukset-kayntiin/

Projektin etenemistä seurataan myös Facebookissa: https://www.facebook.com/pelialasarjis
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Yle on aloittanut Miha Rinteen samannimiseen sarjakuvaan perustuvan Matkailua pelialalla -komediasarjan kuvaukset loppuvuoden televisioesitystä varten. Sarja yhdistelee todellisuutta ja fiktiota suomalaisessa peliteollisuudessa 1990-luvulla ennen mobiilipelibuumia. Rekvisiittaa lainataan Tampereelle ensi vuonna avattavasta Suomen pelimuseosta.

http://www.pelit.fi/2016/03/matkailua-pelialalla-komediasarjan-kuvaukset-kayntiin/

Projektin etenemistä seurataan myös Facebookissa: https://www.facebook.com/pelialasarjis

Ilman Yleisradiota eli meitä jäisi tämäkin tallenne mitä luultavimmin tekemättä. Ihmetyttää miksi niin moni kansallismieliseksi itsensä mieltävä ihminen on niin lujaa YLE:a vastaan.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Ilman Yleisradiota eli meitä jäisi tämäkin tallenne mitä luultavimmin tekemättä. Ihmetyttää miksi niin moni kansallismieliseksi itsensä mieltävä ihminen on niin lujaa YLE:a vastaan.

Veikkaisin, että kyse on enemmänkin YLE:n uutisoinnista ja siinä näkyvästä poliittisesta kannasta. Muuten YLE on varsin hyvä laitos ja esim. YLE Areena on hyvä palvelu.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Ihmetyttää miksi niin moni kansallismieliseksi itsensä mieltävä ihminen on niin lujaa YLE:a vastaan.
Kyllä kansallismieliset YLEä seuraa. Joihinkin heissä pesiviin äärioikeistolaisiin rasisteihin on purrut valemedioiden propaganda, koska ihmiset uskovat helpoimmin sen mikä vahvistaa jo heidän olemassaolevia käsityksiään - tässä yhteydessä pelkoja ulkomaalaisista. Niistä valemedioista useimmat on luultavasti oikeasti Venäjän propagandaa. Jos muistatte Finnbayn ilmaantumisen, Sputnikin välittömän toiminnan uudelleenkäynnistymisen... Sitten seurasi rasismisivustot. Tuskin on sattumaa. Valemediat Suomessakin ilmaantuivat samaan aikaan kun Ukrainan sota alkoi ja Venäjä aloitti propagandansa erityisesti naapurimaissaan. Tavoite on kansallisen hajaannuksen aiheuttaminen naapurimaissa. Venäjällä nimenomaan sisäisessä propagandassa uskotellaan venäläisille että Suomi on hajaannuksen tilassa mm näiden maahanmuuttokysymysten takia. Historiankirjoittajat sen sitten joskus kirjoittavat.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Palataanko sitten ketjun aiheeseen, kitoos...
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Yle TV1 esitti eilen dokumenttielokuvan Swing Game, jossa kotkalaiset elokuvantekijät perustavat pelifirman vähän liian suuruudenhulluilla tavoitteilla ja kovin vähäisillä pohjatiedoilla. Elokuva esitetään uusintana lauantaina päivällä, ja on myös katsottavissa kuukauden ajan Areenalla: http://areena.yle.fi/1-2731019

Elokuvatoimittaja Kalle Kinnunen pohtii elokuvaa: Sokkona pelimaailmaan - voiko peleillä rikastua nopeasti?
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Yle TV1 esitti eilen dokumenttielokuvan Swing Game, jossa kotkalaiset elokuvantekijät perustavat pelifirman vähän liian suuruudenhulluilla tavoitteilla ja kovin vähäisillä pohjatiedoilla. Elokuva esitetään uusintana lauantaina päivällä, ja on myös katsottavissa kuukauden ajan Areenalla: http://areena.yle.fi/1-2731019

Elokuvatoimittaja Kalle Kinnunen pohtii elokuvaa: Sokkona pelimaailmaan - voiko peleillä rikastua nopeasti?
Olen harrastanut peliohjelmointia ala-asteelta alkaen, ja pelidokumentin päähenkilöt aiheuttivat kaameita myötähäpeän tunteita. Ei noin olisi pelejä voinut suunnitella! Tai vastaavasti, minun olisi pitänyt hakea aikoinani rahoitusta pikku protoilleni. :D

Ehkä pelintekodokumentti oli tehty enemminkin dokumentti edellä, eikä niinkään pelin tekeminen.
 
Ylös Bottom