Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaatko pelit läpi?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wlofer
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pelaatko pelit läpi?

Nykyään kun tulee pelit ostettua reilusti julkaisupäivän jälkeen parillakybällä jostain ulkomailta niin tulee ostettua myös sellaisia "keskivertopelejä" jotka saattavat toisinaan jäädä pelaamatta läpi. Yleensä kyllä vähintään yksi rundi tulee tehtyä. Tällä hetkellä Battlefield: Bad Company on ollut hyllyssä lähes loppuun pelattuna noin 2 kuukautta enkä usko että tulee pelattua laisinkaan.

Ehkä enemmänkin käy juuri näitä "pelaan joskus myöhemmin"-pelejä, joita hyllyssä onkin sitten muutama kappale. Eli se tunteen palo ei vaan kasva siihen että duunipäivän jälkeen intoaisi päästä tahkoamaan. Pelaan sitten joskus pidemmällä vapaalla kankkuspäissäni kun tylsyyskin on toivottava olotila :D
 
Vastaus: Pelaatko pelit läpi?

Todella harvoin jaksan pelata pelejä läpi. Hiukankin tylsempi peli niin heti jää. Myös pitemmät pelit kuten oblivionia en jaksanut pelata loppuun saakka, ehkäpä myöhemmin jatkan. Oblivionin kanssa voi tosin käydä niin että teen uuden ukon kun sen joskus otan peluuseen taas.

Läpi peluu taas on aika kaksipiippuinen juttu. Onko pelin läpi pelaamista se että pelaa pääjuonen läpi vai sitä että kerää kaiken ja näkee kaiken. Hyvänä esimerkkinä GTA IV, jota juonen läpäisyn jälkeen tuskin pelailen, jää pulut ampumatta(en ole siis vielä läpäissyt)
 
Vastaus: Pelaatko pelit läpi?

Sen verran harvoin tulee itsellekin uusia pelejä että tulee ne kaikki tahkottua läpi. Tosi huono pelin täytyy ollaa ettei niin kävisi.. (tai vaikea :p)
 
Vastaus: Pelaatko pelit läpi?

Onko pelin läpi pelaamista se että pelaa pääjuonen läpi vai sitä että kerää kaiken ja näkee kaiken.

Kyllä yleisesti peli on "läpi" kun yksinpelin pääjuonen pelaa läpi (eli siihen asti kun lopputekstit alkavat juosta). Kaikki ylimääräiset keräilyt, trophyt ja achievementit - jopa sivutehtävät, ovat tavalla tai toisella "extraa".

Mutta tottakai jokainen mieltää nämä hiukan eri tavalla, ja varmaan on pelaajia joiden on pakko saada kaikki trophyt, pelata läpi kaikki vaikeustasot, kerätä aarteet, yms. Ja vasta sitten peli on kunnolla "läpi".

Itse en tosiaan ihan ymmärrä, että peleistä maksaa täyden hinnan ja jättää ne sitten "kesken" (=siis mun tulkinnan mukaan ei pelaa edes pääjuonta läpi), mutta monihan ostaa pelit viiveellä alesta. Ehkä sitten ylitarjonta tekee sen, ettei osaa keskittyä kunnolla oikein mihinkään (sellaista on havaittavissa ainakin parilla kaverilla - hehkutetaan kaikkea etukäteen, mutta sitten "petytään" vähän jokaiseen peliin ja usein aivan syyttä - ja jätetään pelit kesken ja siirrytään seuraavaan).

Näin jälkeenpäin ajateltuna aika monesta pelistä olisi saanut väärän kuvan, jos sen olisi jättänyt kesken (ja missannut esim. hyvän loppupuolen tms). Tai ainakin niin, ettei olisi kokenut peliä "kokonaan" (niinkuin suurin osa peleistä on tarkoitettu). Joku Killzone 2:n loppupuoli oli mun mielestä aika huima ja haastava kokemus (osalle kai monotoninen ja liiankin vaikea.. jopa tylsä) ja siitä selviytymisen jälkeen tuli voittajan fiilis. Jotenkin tuollaiset jää kokematta jos peli jää kesken. Ja mulla ainakin kone usein käynnistyy aika hitaasti, joten pari ekaa kenttää tuntuu aina enemmänkin ohjauksen ja fiilliksen hakemiselta. Lopussa sitten ohjain yleensä on jo kasvanut osaksi kättä. :)

Siltä tuntuu, että peleiltä odotetaan nykyään aivan liikaa. Jos joku osio puuttuu (esim. co-op), joku osio ei toimi loistavasti (esim. online-puoli) tai esim. ohjaus ei istu OMAAN mieleen, niin peli on yhtäkkiä "huono"/"pettymys"/"sitä-sun-tätä". Tai sitten ei pidetä jos peli "yrittää liikaa" (esim. MGS4 monelle) tai yrittää vain olla "erilainen". Sitten tämä "vain 9-10/10 on hyvä arvosana"-tyylinen - ja täysin epärealistinen arvostelujen tuijottaminen tuo myös soppaan oman osansa.

Jos forumeja ja arvosteluja lukee, niin lähes joka toinen peli on "pettymys" tai sitten "huono". Ja vain "omalle konsolille" julkaistavat pelit ovat niitä "parhaita". En usko, että samanlaista meininkiä näkee missään muualla (leffat, musa, kirjallisuus, taide..).

Mun mielestä "hyviä" pelejä tulee koko ajan. "Loistaviakin" tulee kiitettävän usein. Itse en ainakaan valita yhtään - enemmänkin niin, että aikaa ei riitä pelaamaan kaikkea. Ja "läpi" tietysti. ;)
 
Vastaus: Pelaatko pelit läpi?

Itsekin ymmärän tuon läpipelaamisen niin että kun lopputekstit rullaavat ruudulla niin peli on läpi. Tottakai hyvien pelien pariin tulee palattua uudestaan ja ehkä pelattua vähän erilailla tuoreiden pelikokemuksien saavuttamiseksi. Se että kerää kaikki secret itemit, Trophyt tai Achievementit on sitten asia erikseen. Ehkä silloin voisi sanoa että peli on 100% läpi.
 
Vastaus: Pelaatko pelit läpi?

Läpi peluu riippuu ihan pelin juonesta ja muutenkin pelistä. Jotkut pelit koukuttavat juonellaan niin paljon et pakko nähdä loppu ja jotkut taas on vaan niin hienoa pelattavaa että pakko vaa pelata. inFamous esimerkki näistä.
Mut sit taas on niit mitkä ei kummaltakaan osaalueelt iske nii ne lähtee parin peli tunnin jälkeen vaihtoon.
 
Vastaus: Pelaatko pelit läpi?

Tähän mennessä en ole mitään peliä pelannut läpi. PSP:n ostin helmikuussa (ensimmäinen pelikoneeni). Gangs of London oli yksikertaisesti niin huono ja nyt on GTA VCS kaatumassa jo melko alussa kun en pääse yhtä läpi :mad: Mutta, kyllä yritän pelata jos on hyviä ;)
 
Vastaus: Pelaatko pelit läpi?

Suurin osa peleistä menee kyllä läpi hankaluus-asteesta huolimatta, ne jotka eivät ovat yleensä kyllä sellaista sontaa että huh-huh.
 
Vastaus: Pelaatko pelit läpi?

Kaikki pelit kyllä nykyään pyrin pelaamaan läpi pienempänä ei ollut näin koska pelit olivat liian vaikeita minulle. Onhan niitä pelejä mitkä pääsisi helposti läpi mutta ei vaan jaksa kuten assassins creed.
 
Vastaus: Pelaatko pelit läpi?

itse yritän pelata pelini läpi, tosin välillä ei ole aikaa ja joskus pelit jäävät ikävästi kesken.
Tälläkin hetkellä viime syksyn peleistä esim, saints row 2, dead space ja fallout 3 ovat kesken, mutta enköhän nekin saan tahkottua läpi ssyksyyn menneessä.
 
Vastaus: Pelaatko pelit läpi?

Kyllä varmaan 80-90% peleistä pelaan läpi. Jos en jotain peliä pelaa läpi niin se johtuu joko siitä, että peli on vaan niin paska tai sitten siitä että se alkaa jossain kohtaa menemään liian tylsäksi tai vaikeaksi. Mutta tämän pitää tapahtua pelin alkupuolella että lopetan kokonaan. Nykysukupolvella pelejä joita en pelannut läpi on esim. Far Cry 2, The Orange Box ja Assassins Creed.
 
Vastaus: Pelaatko pelit läpi?

PS2 saatuani olen pelannut jokaisen pelini loppuun asti koska aikasemmat pelit olivat vaikeampia kuin nykyiset ja vaativat parempaa reaktiota ja opettelua kuin nykyisin.
 
Vastaus: Pelaatko pelit läpi?

Kyllä tulee pelattua läpi, ehkä muutama poikkeus lukuunottamatta. Pelimaku on niin rajoittunu että pelit joita ostan on yleensä jotain tiettyä sarjaa, jonka suuri fani olen, sikaa säkissä en osta. Kuitenkin ajan puutteen, laiskuuden tai jopa unohduksen vuoksi on jotakin tosi hyvää kamaa jäänyt pelaamatta. Parina esimerkkinä muistui mieleen ainakin Baldur's Gate II: Throne of Baal PC sekä Megaman Legends 2 PSX, molemmat loistavia pelejä mutta eipä ole varmaan muutamaan vuoteen tullu pelattua. Ehkä joku päivä vielä.
 
Vastaus: Pelaatko pelit läpi?

Justiinsa tuli vahingossa formatoitua pspnn muistikortti ja siinähän meni sitten kaikki save datatkin suoraan alimpaan helvett*** Ja jotkut pelit kuten Final Fantasy 1 (jo ennestään kesken) GTA: VCS ja Resistancea ei vaan jaksa aloittaa uudestaan pelaamaan.
 
Vastaus: Pelaatko pelit läpi?

GTA IV on ollut se oma ikuisuusprojekti, olen monta kertaa yrittänyt aloittaa alusta ja pelata pelin läpi, mutta joka kerralla on alkanut puuduttamaan niin paljon, että on pitänyt jättää kesken.
 
Vastaus: Pelaatko pelit läpi?

Kyllähän ne pääsääntöisesti läpi mennään. Mutta mahtuu joukkoon sellasia susi pelejä mitä ei vain ole jaksanu mainittakoon tässä esim. Turok ja Soldier Of Fortune. Tällä hetkellä menossa on overlord 2 mikä on ollu ihan viihdyttävä peli.
 
Vastaus: Pelaatko pelit läpi?

Jostain syystä ei oo oikein viime aikoina ollut innostusta pelata pelejä loppuun asti. Nykyään hyväkin peli saattaa jäädä kesken, kun ei tunnu löytyvän sitä lopullista kiinnostusta, joka pakottais avaamaan Wiin ja pelaamaan.

Wii on selvästi käännyttäny casualiks..
 
Vastaus: Pelaatko pelit läpi?

Itsellänni on iso ongelma. Kovasti tahtoisin pelata pelit läpi, mutta en vain tajua, miksi en siinä onnistu? Tällä hetkellä ainoa peli, minkä olen pelannut läpi on CoD4:MW (pc puolella sekin).

Itseäni oikein ärsyttää, kuinka en jaksa pelejä pelata. Nyt on kyllä Uncharted: Drake's Fortune hyvällä mallilla. Jonkun pelin ostettua jaksan pelata sitä alkuhuumassa useita tunteja. Sitten into vain lopahtaa single playeriin ja kappas, löydän itseni verkkopelin ihmeellisestä maailmasta. Enimmäkseen ostan vain sellaisia pelejä, joista löytyy verkkopeli. Ehkä teen tässä virheen?

Ehkäpä peleissä (ainakin minulla) pitäisi olla sellainen systeemi, ettei verkkopeli ole mahdollista ennen singleplayerin pelaamista lävitse. Harmittaa todellakin paljon, kun mainiot julkaisut jäävät pelaamatta läpi (CoD:W@W esimerkiksi). Kyseistä peliä alottanut monet kerrat pelaamaan, mutta melko aikaisin se innostus lopahtaa. Ehkäpä tässä pitäisi alkaa ryhdistäytymään pelien singleplayerien suhteen.

Onko minulla kohtalontovereita? Ja olisiko teillä antaa jonkinlaista vinkkiä minulle?

-Zylp

Huh, johan tuli vuodatettua. No antakaa anteeksi:(
 
Vastaus: Pelaatko pelit läpi?

Yleensäottaen pelaan hyvät (omasta mielestä) pelit läpi. Läpipelaamisen arvoisia pelejä on ehkä 60% ostamistani, noin suurinpiirtein... Ja läpipeluu tarkoittaa yleensä sitä, että pelin juoni menee läpi, juuri koskaan ei tule kerättyä sitä viimeistä bonushärpäkettä, vaan kun juonen olen nähnyt niin siinä se. Myöhemmin ehkä fiilistelen pelailemalla peliä uudestaan läpi,mutta tuollaiset "saavutukset" eivät voisi vähempää kiinnostaa.
 
Ylös Bottom