Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaatko PS3:a HDTV:llä?

Vastaus: Pelaatko PS3:a HDTV:llä?

Lepi sanoi:
32D3000 ja PS3 kombo löytyy talosta, olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen.

Onko joku muuten koonnut talteen peleille optimaalisia kuva-asetuksia tuolle D3000-telkulle?

En omista D3000:sta, vaan Samsung F71:n, mutta nämä yleisohjeet pätevät varmasti tuohonkin.

- päälle kuvamoodi, joka ottaa kaikki kuvanparannus yms. analogimaailman viritykset pois päältä. Usein tämä on Movie-mode nimellä. Peli-tila ainakin Samsungeissa on hyvä vain analogiselle signaalille, kuten VGA:n tai SCARTin kautta kytketyille ns. perinteisille konsoleille. HD-maailmassa se vain pilaa kuvan.
- 1:1 pixel mapping päälle, jos sen erikseen saa valittua
- terävyys nollaan (kun ollaan 1:1 pikseli tilassa ei terävöitystä erikseen tarvita)
- lähtökohtaisesti väriskaala neutraaliksi
- kontrasti melko korkealle, kirkkaus "oman maun mukaan", tällä haetaan erityisesti tumman pään erottelua
 
Vastaus: Pelaatko PS3:a HDTV:llä?

blackspirit sanoi:
fullhd on 37" ja siitä ylöspäin, esim 32" malli skaalaa kuvan itse vastaavaan kuntoon kiitos pienemmän näytön

Tarkoitat, että FullHD paneeleilla varustettuja ruutuja on vain 37" koosta ylöspäin? Kyllä, nimenomaan näin juuri on. Itse en ole törmännyt pienempiin FullHD ruutuihin, kun nimenomaan TV:stä puhutaan. Ruudun koolla ei ole merkitystä skaalauksessa.
 
Vastaus: Pelaatko PS3:a HDTV:llä?

Suositelkaa mulle jotain hyvää 700 euron telkkuu, joka ois 26-32 tuumanen.
 
Vastaus: Pelaatko PS3:a HDTV:llä?

TT-2k sanoi:
Jos ei tarvitse televisiota eikä kajareita näytössä, niin 1920*1200-resoon kykeneviä monitoreja löytyy suurinpiirtein 17 tuumasta ylöspäin. Pitää toki katsoa, että monitorista löytyy HDMI. Pientä skaalausta tuollaisella kokoonpanolla tapahtuu, mutta sitä tuskin silmällä huomaa.
Tuohan on muuten kiva, mutta itseäni noissa ärsyttää se 16:10 kuvasuhde, jota monitorit käyttävät. Kuva muuttuu hieman soikeaksi, koska Pleikkari pistää ulos 16:9.
Itse en ainakaan muista 16:9 monitoreja nähneeni.
 
Vastaus: Pelaatko PS3:a HDTV:llä?

Sony VPL-HS60 on ainoa kuvantuottaja tässä taloudessa :) ei oo ollut telkkua 2,5 vuoteen ollenkaan ja tuskin ihan heti tuleekaan.
 
Vastaus: Pelaatko PS3:a HDTV:llä?

PS3:a pelaan Sonyn Bravia teräväpiirtotelkalla. 32 tuumaa, 1080i reso, pari HDMI liitäntää yms.
 
Vastaus: Pelaatko PS3:a HDTV:llä?

42-tuumainen Panasonicin plasma. En ole FullHD-resoa vielä osannut kaivata.
 
Vastaus: Pelaatko PS3:a HDTV:llä?

TT-2k sanoi:
Jos ei tarvitse televisiota eikä kajareita näytössä, niin 1920*1200-resoon kykeneviä monitoreja löytyy suurinpiirtein 17 tuumasta ylöspäin. Pitää toki katsoa, että monitorista löytyy HDMI. Pientä skaalausta tuollaisella kokoonpanolla tapahtuu, mutta sitä tuskin silmällä huomaa.
DVI käy myös, jos on adapteripalikka välissä. Itelläni käytössä 20" Samsungun 206BW. Ei tietty saa fullhd:ta, mutta ei näin pienellä ruudulla haittaa. Äänet menee optisella stereoihin.
 
Vastaus: Pelaatko PS3:a HDTV:llä?

Cavalera sanoi:
DVI käy myös, jos on adapteripalikka välissä. Itelläni käytössä 20" Samsungun 206BW. Ei tietty saa fullhd:ta, mutta ei näin pienellä ruudulla haittaa. Äänet menee optisella stereoihin.
Aivan oikein. Unohdan aina tuon DVI-D:n ja HDMI:n yhteensopivuuden.
 
Vastaus: Pelaatko PS3:a HDTV:llä?

Jeps. Samsung LE26S81 käytössä ja kyllähän se ihan hyvin pelittää.
 
Vastaus: Pelaatko PS3:a HDTV:llä?

28" Panasonicin putkitöllö käytössä. :) Eipä tuota ole osannut vielä teräväpiirtoa kaivata. Ostan sitten joskus, jos on rahaa eikä kaihi ole syönyt silmiä päästä. :) Näyttää nuo pelit hyvältä tuollakin. :D
 
Vastaus: Pelaatko PS3:a HDTV:llä?

Lepi sanoi:
32D3000 ja PS3 kombo löytyy talosta, olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen.

Onko joku muuten koonnut talteen peleille optimaalisia kuva-asetuksia tuolle D3000-telkulle?

Sama setti mullakin paitsi 40 tuumasena ja hyvin toimii. Itseenikin kiinnostas jos jostain löytyis pätevät asetukset nimenomaan PS3:lle ja peleille. TV:n asetukset laitoin hyvin pitkälle tämän mukaan http://www.hdtvtest.co.uk/news/2007/06/20/sony-kdl32d3000-settings/, niillä ja pienellä hienosäädöllä löyty mielestäni erinomainen kuva. Ihan ok peleissäkin, mutta varmaan paremmatkin jostain löytyis.
 
Ylös Bottom