Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Peliaiheiset tunnustukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Useimmalla meistä on varmasti jonkinlaisia synkkiä, kamalia ja pelottavia salaisuuksia liittyen peliharrastukseen. Nyt on kuitenkin aika tulla ulos kaapista! Tarkoituksena ei ole tuomita kanssakäyttäjiä, mutta keskustella toki saa. Helpotan avautumista avaamalla pelin:

En ole vielä pelannut yhtäkään Fallout-sarjan peliä läpi. Olen kyllä Falloutia, Fallout 2:ta ja Fallout 3:a pelannut, kakkosta varsin paljonkin, mutta yhtäkään en ole vielä niin sanotusti läpi saakka pelannut pääjuonen osalta.

En ole myöskään läpäissyt yhtäkään Final Fantasya. Tai no, jos tarkemmin sanotaan, en ole muistaakseni pelannut yhtäkään japanilaista roolipeliä läpi. Final Fantasy X:ää aikoinaan jauhoin pari tuntia, mutta Xboxin hommaaminen tappoi senkin projektin. Vagrant Story puolestaan jäi yksinkertaisesti kesken joskus kauan sitten.

Laiminlyöntilistaani voi lisätä myös Resident Evilit. Yhtäkään Resident Eviliä en ole läpäissyt, vaikka useampaa olen pelaillut ja kokeillut.

Pelasin Raptr-yhteisösivuston mukaan yli 300 tuntia Reachia viime vuoden aikana. Peli julkaistiin syyskuun alkupuolella, joten olin hieman hämmästynyt, kun luvun tuolta sivuilta bongasin. Totta kai tuohon sisältyy paljon valikoissa hengailua ja idlaamista, mutta kuitenkin – se on selvästi enemmän kuin Trialsiakin. Huh huh! Ihmekään jos ei muille peleille kauheasti jäänyt aikaa.

Pidin enemmän Metal Gear Solid 2:sta kuin sarjan kolmannesta osasta.
Taustalla voi tosin piillä muita tekijöitä: olin vahvasti PS2-leirin mies MGS2:ta hypettäessäni, kun taas MGS3:n ilmestyessä pelasin pääasissa Xboxilla, ja Snake Eater tuli tahkottua lähinnä pakollisena pahana.

Hieman samanlaisen kohtalon koki GTA: San Andreas, jonka jaksoin vaivoin kahlata läpi. Pidän San Andreasta GTA-sarjan heikoimpana (kolmiulotteisena) osana tähän saakka, jopa heikompana kuin GTA IV:tä, joka sekin oli loppupeleissä mielestäni tylsä.

Jospa nämä riittäisivät alkajaisiksi.

Vastaus: Peliaiheiset tunnustukset

Nolottaa mutta avaudutaan nyt kunnolla:

Harrastin Fallout: New Vegasissa maksullista 'seksiä' ghoulin sekä robotin kanssa.. Sessioiden jälkeen nolotti ja tuntui että hahmoni on likainen :o..

En ole pelannut ensimmäistäkään God of war sarjan peleistä. Demoja olen testaillut mutta en ole pitänyt niistä :o..

En pidä Mariosta. Joo, just siitä kaikkien(?) ihailemasta viiksekkäästä italialaisesta putkimiehestä joka myös Nintendon maskottina tunnetaan. Antakaa anteeksi mutta aina kun näen tai kuulen mitään mikä liittyy hahmoon alan voida pahoin..

Itkin kuin pieni lapsi Metal Gear Solid 4:sen loputtua. Sarjaa vuodesta 98 asti pelanneena mikään muu teos videopeli rintamalla ei ole liikuttanut minua samoin kuin nämä. Snakella oli niin vaikea elämä, sniff..

En ole oikeasti fanipoika, tykkään vain ärsyttää muita huonoina päivinäni muiden konsolivalinnoilla.

En ole koskaan pelannut mitään Zelda peliä.

Pelaamattomista tai keskenjääneistä peleistä saisi loputtoman listan. Pikaisen kokeilun jälkeen myyntiin lähteneitä pelejä viime vuosina ovat olleet mm. Fallout 3, Resident Evil 5 ja Assassin's Creedit (sekä 1 että 2).

Ainoa tämän sukupolven peli, jonka olen läpäissyt useammin kuin kerran on Gears of War 2. Tästä huolimatta olen kuitenkin ostanut mm. Halo 3:n ja Mass Effectin kaksi kertaa. Ajallisesti eniten pelaamani peli on luultavasti Super Stardust HD, Dead Nationia en ole silti saanut vielä aikaiseksi pelata ensimmäistä kenttää pidemmälle.

Edellinen edes jossain määrin säännöllisesti pelaamani verkkomoninpeli oli Worms 2.

Wii Fit on kohdallani merkittävä tekijä edes jonkinlaisen yleiskunnon säilyttämiseksi.

Gamecube oli mielestäni viime laitepolven paras konsoli. Pelasin sillä myös Twilight Princessin läpi, luultavasti lähes ainoana maailmassa.

Ainoa Final Fantasy, jonka olen läpäissyt, on X. Tässä sukupolvessa ainoat läpipelatut japsiropet ovat Eternal Sonata (uskomatonta skeidaa) ja Lost Odyssey (parasta ikinä).

Tällä hetkellä omistan vain kaksi levyllä olevaa peliä. Wii Fit ja Gran Turismo 5, jota olen pelannut vain yhden lisenssin verran. Havahduin pelien keräämisen turhuuteen jokunen vuosi sitten ja myin kaikki arviolta 50 peliä hyllystä pois suht halvalla. Noin kuukautta myöhemmin Gamestop lanseerasi alekampanjan, jossa kolmella käytetyllä pelillä (ilman mitään exclusion listejä) sai yhden uuden eurolla.

Julkaisupäivänänä hankittu Call of Duty: Black Ops ja yhä vieläkin on nolla (0) trophya suoritettu. Herralle, tai mille lie kiitos ettei näitä ole tuotu tässä verkkopeliin mukaan. Vain hiukan aiemmin läpivedetty Medal of Honorin yksinpeli nosti sotailumittarin tappiinsa, ettei ole tarvinnut tarinoiden puolella vielä aiheeseen palata.

Aikanaan jäi Nintendo 64:lla kaikki Mario-aiheiset pelit kokematta. Jostain syystä ei loksahtanut, vaikka uusi kolmiulotteisuus genressä jaksoi hämmästyttää ja osin jopa viedä leukaa kengän suuntaan.

Siinä nyt järkyttävimmät paljastukset tähän hätään.

Ohhoh, tulipahan paljon sellaisia juttuja joihin voin iskeä itsekin puumerkkini. Yhtään Fallouttia tai JRPG:tä en ole pelannut läpi, San Andreaksesta en pitänyt (joskin ajattelin tänä vuonna antaa sille uuden mahdollisuuden) ja Resident Evileistäkin läpäisyyn asti mielenkiinto on riittänyt vain ensimmäisellä osalla. MGS2 oli hyvä, mutta toisaalta se on myös ainoa MGS jonka olen pelannut läpi. Muita mitä tulee mieleen:

Yhtään Super Mario -peliä en ole pelannut läpi. Olen kyllä tietääkseni pelannut kaikkia, paitsi Sunshinea, mutta läpi en ole mennyt noista yhtään. En ykköstä, enkä Galaxyä. Kolmosta olen pelannut varmaan eniten, mutta en muistaakseni pelannut sitäkään läpi. Sama pätee myös toiseen Nintendon suureen sarjaan, Zeldaan...

En ole pelannut yhtään Call of Duty -sarjan peliä verkossa, enkä todennäköisesti tule ihan heti pelaamaankaan. En myöskään pitänyt Modern Warfarea kovin ihmeellisenä yksinpelinä, vaikka siinä oli joitain erinomaisia kohtauksia. CoD 2 on edelleen suosikkini, MW2 edelleen paketissa.

Moninpeleihin liittyen, vihaan pelejä joihin ladataan paljon moninpeliaiheisia achievementteja/trophyja, koska tiedän ettei kyseisen pelin moninpeli jaksa kiinnostaa pätkääkään ja 100% saavutusten suorittaminen ei näin onnistu.

Ennen PSP:n Gran Turismoa, en ole omistanut yhtään sarjan peliä.

Fable oli mielestäni tylsä, ja kakkososaan perehdyin enemmän vasta kun katselin vaimon pelaavan sitä jo toista kertaa läpi. Lopulta pidin kakkosesta ihan kunnolla, ykkösosan mielipiteeni pysyy ennallaan.

En ole pelannut Half-Life 2:ta läpi, koska sen muutaman kerran kun olen sen aloittanut, olen pelannut siihen asti kunnes olen tallentanut ja lopettanut. Koskaan ei ole tullut tunnetta, että haluan palata ja jatkaa siitä mihin edellisenä päivänä jäin. Joka kerta olen keksinyt seuraavana päivänä parempaa pelattavaa.

Ostin aikanaan PS2:n jotta pääsen pelaamaan God of Waria. En pelannut peliä koskaan läpi (paitsi äskettäin HD remix -versiona PS3:lla) ja lopulta myin koneenkin sukulaiselle noin kolmasosalla siitä hinnasta minkä siitä itse maksoin. Kesti kauan, että hyväksyin sen, etten käytä konetta pahemmin ollenkaan ja se kerää vain pölyä hyllyssä.

Ja kuten noista ylläolevistakin voi päätellä: ostan pelejä, vaikka en tiedä koska ehdin ostoksia pelaamaan ja pidänkö edes ostamastani pelistä.

Pelaan lähes kaikki pelit helpoimmalla vaikeustasolla läpi. Ei riitä kärsivällisyys jankkaamaan samoja kohtia useaan otteeseen.. :o

En ole pelannut ensimmäistäkään God of war sarjan peleistä. Demoja olen testaillut mutta en ole pitänyt niistä :o..
---
Itkin kuin pieni lapsi Metal Gear Solid 4:sen loputtua. Sarjaa vuodesta 98 asti pelanneena mikään muu teos videopeli rintamalla ei ole liikuttanut minua samoin kuin nämä. Snakella oli niin vaikea elämä, sniff..

God of Waria olen minäkin laiminlyönyt. Yleensäkin PS3:lle kertyi aika vähän pelitunteja viime vuonna.

Myönnän myös silmieni kostuneen videopelien parissa. Kyllähän se miestä riipaisee, kun Solid Snaken kaltaisen sankarin tarina viedään päätökseen. Nuuhkuttaminen ei välttämättä johdu siis itse tarinan dramaattisuudesta, vaan siitä, minkälainen vaikutus joillakin pelisarjoilla (myös elokuvilla tai TV-sarjoilla) on ollut omassa elämässä. Muutenkin olen tällainen nynnerö, pidän kissoista yli kaiken ja niinpoispäin.

Nuuhkuttaminen ei välttämättä johdu siis itse tarinan dramaattisuudesta, vaan siitä, minkälainen vaikutus joillakin pelisarjoilla (myös elokuvilla tai TV-sarjoilla) on ollut omassa elämässä.

Aivan sama juttu täälläpäin.. Kuitenkin sitä sarjaa alkoi pelaamaan esiteininä ja kasvoi tarinan mukana ns. nuoreks aikuiseks niin kyllä se jossain tuntuu väkisin kun sen tietää nyt loppuvan.

En ole koskaan pelannut Xbox 360:llä

En uskalla pelata pelejä yleensä sitä "normal, medium, intermediate, yms." vaikeustasoa vaikeammalla.

En ole pelannut yhtäkään Final Fantasya, Metal Gear Solidia, Resident Eviliä tai Falloutia (New Vegasin minuutin pituista kokeilua ei lasketa)

Olen pelannut Bad Companyn, siis ykkösosa, joka oli parempi kuin kakkososa, moninpeliä yön yli, harvinaista minulle. Olin lievästi järkyttynyt.

Olen warettanut pelin.

En ole pelannut yhtäkään CoDia (paitsi demoja)

Olen pelannut GTA San Andreasta yli 200 tuntia mutten ole tehnyt yhtään tarinatehtävää, jätin ne veljen harteille.

Olen pelannut Nintendon konsoleilla hävyttömän vähän. N64:aan, Gamecubeen tahi DS:n eri muotoihin en ole eläessäni koskenutkaan, ja Wiin pelikerrat ovat laskettavissa yhden käden sormilla. Juontanee juurensa Sega Megadriven aikoihin, jolloin Super Nintendo oli vihollinen nro.1 pienen pojan mielessä. Iso aukko pelisivistyksessä, tiedän.

Olen laiska pelaamisen suhteen. Esimerkiksi GT5 on jäänyt hävyttömän vähälle huomiolle puhtaasti siitä syystä, etten jaksa asentaa rattia tv:n eteen silloin kun sopiva rako pelaamiselle löytyy. Helpompi vääntää CODia, NFS:ää tms.,joissa pääsee samantien toiminnan keskipisteeseen.

Olen addiktoitutunut saavutuksiin. En osta paskoja pelejä helppojen pisteiden/pokaalien perässä, mutta toisaalta en myöskään koske enää PS3-peleihin, joista ei Trophyja löydy. Sairasta.

Olen jonkinsortin masokisti tiettyjen pelien suhteen. Halot ja CODit on aivan pakko vääntää vaikeimmalla läpi, vaikka ohjaimet ja perhesopu olisivat koetuksella hermojen kiristyessä. Toisaalta en jaksa aloittaa Falloutin kaltaisia pelejä, sillä tiedän etten jaksa niitä koskaan läpi asti pelata. Täten Fablet ovatkin parhaita seikkailuja ikinä!

Ja pahin viimeiseksi: En jaksa innostua Mass Effecteistä - ostin molemmat vieläpä Collector's Editioneina kesällä, kun halvalla sai, mutta en ole edennyt ykkösosan puoliväliä pidemmälle. Kiitos ja anteeksi.

...

Hieman samanlaisen kohtalon koki GTA: San Andreas, jonka jaksoin vaivoin kahlata läpi. Pidän San Andreasta GTA-sarjan heikoimpana (kolmiulotteisena) osana tähän saakka, jopa heikompana kuin GTA IV:tä, joka sekin oli loppupeleissä mielestäni tylsä.

...

Mikä tunnustus se tuo on? GTA: VC ja GTA IV hakkaa GTA: San Andreasin helposti. GTA III:a en kommentoi, kun ei siitä juuri kokemusta ja Stories-pelit ovat ihan omaa kuraa luokkaansa.

EDIT: No tunnustetaan nyt sitten jotakin, mitä mieleen pulpahtaa ensimmäisenä...

Vihaan yleisesti ottaen (melkein) kaikkia japanilaisia pelejä. Poikkeuksena oikeastaan ehkä vain Gran Turismot. SNESin Super Mariot oli kultaa, mutta nykyajan Galaxyt sun muut 3D-pomppimiset ei vois vähempää kiinnostaa. Yli kaiken vihaan kuitenkin pelejä tyyliin Beyonetta, Vanquish, Devil May Cry ja Resident Evil. No jälkimmäistä en ole juuri koskaan testannut muuta kuin RE5:n demoa ja se oli ihan pelattava, mutten ymmärrä hehkutusta. Silti, japanilaisissa peleissä suoraan sanoen vihastuttaa se japanimaisuus. Vihaan jo itsessään kaikkea animea ja mangaa. Siis jotain aikuisille tarkoitettuja piirrettyjä, jooh. Ja kaikki japanilaiset TV-mainokset... ja kielikin on melko typerän kuuloista. Tämä kaikki kulminoituu videopeleihin. Esim. Vanquish näyttää kansikuvansa perusteella ihan hyvältä ja melko länsimaisenkin näköiseltä, mutta sitten pelissä paahdetaankin menemään turboraketeilla tuhatta ja sataa, ja jossain välissä varmaan otetaan joku haltijan miekkakin esiin... Ääääh. :S Tekee mieli vaan mennä pelaamaan jotain macho-räiskintää tyyliin Killzone, kun näkee tommosta paskaa arcade mecha epärealismi -paskaa. :/ Ja nykyajan Super Mariot on varmasti ihan OK, mutta miks haluaisin pelata nykyaikana jotain tasohyppelyä, joka oli kova juttu sillon lapsena jollain Super Nintendolla. Nykyään kun voidaan tehdä millanen peli tahansa, niin miksi palata siihen vanhaan ja huonompaan?

HUUUUUUUH. Kivi putos sydämeltä. No ei ihan. :D Mut sainpa kerrankin valittaa asiasta luvan kera.

En pelaa verkkomoninpelejä ja harrastin seksiä Dragon Agessa kaiken liikkuvan ja vähän liikkumattomankin kanssa. Toki sama päti myös tähän uusimpaan foolauttiin, pakko oli antaa robotille mahdollisuus. Ja on se tunto palannut jalkoihinkin. Ja en muuten häpeä mitään näitä edellä mainittuja seikkoja.

Ai niin, olen oppinut pelaamaan liikkeentunnistuspelejä. Kamalinta ikinä. CURSE YOU KINECT!

Unohdin mainita aiemmin yhden hieman kummastusta peliseurassani aiheuttaneen asian:

En pitänyt Red dead redemptionista lainkaan. Itseasiassa peli oli minusta niin puuduttava etten jaksanut edes väkisellä pelata sitä loppuun saakka. Ja näistä openworldeistä minä kun aina olen tykännyt :(..

En ole koskaan päässyt mitään GTA:ta läpi :D Aina tökkää johonkin tehtävään jota ei pääse läpi.

- Olin kaverilleni hieman kateellinen koska hänellä oli SNES ja itselläni Sega Mega Drive.

- Olen skipannut edellisen konsolisukupolven kokonaan. Konsolipelit näyttivät niin karuilta silloisen PC-elitistin silmään.

- Harkitsin XBox 360:n ostoa viime keväällä mutta laimea E3 ja pettynyt vastaanotto Alan Wakelle muuttivat mielen.

PS3-pelien PAIN ja Trash Panicin trophysaldo edelleen pyöreät nolla prossaa. Trophykerääjä olen, mutta en jaksa edes yrittää :)

Olen pelannut MGS4, mutten aiempia sarjan osia :o

En ole pelannut BioShockeja enkä Falloutteja.

- Ostin ensimmäisen läppärini vuonna 2002 vain jotta voin pelata Civilization III:sta töissä, kyseisellä läppärillä ei sitten mitään muuta koskaan tehtykään. Työt kyllä tuli aina tehtyä eikä pomo saanut koskaan tietää asiasta.

- Omistan 8 erilaista versiota Civilization sarjasta ja erityisesti civ3:sta on tullut pelattua sairaalloisen addiktion reilusti ylittävä määrä, kotonakin piti olla ctrl+tab nappien takana jokin nettiselain auki jonka voi pikaisesti vaihtaa ruutuun ettei addiktion laajuus paljastunut vaimolle. Addiktion onneksi katkaisi luokaton civ4 versio jonka myötä civ3:n verkkoserverit lakkasit olemasta ja lopulta verkkopeli Travianin löytyminen.

- En päässyt ikinä Half Lifessa ensimmäistä (tai muutamaa huonetta) pidemmälle, enkä siis aseeksi saanut mitään muuta kuin sorkkaraudan. Jotenkin vaan en onnistunut keksimään mitä piti tehdä ja peli jäi siihen. Kakkoseen en ole koskenut, vaikka se 360:n orange boxina hyllystä löytyy, muovit päällänsä. Kipinä vain puuttuu aloittamiseen tuon ensimmäisen pelin turhautumisen takia.

Ylös Bottom