Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Peliaiheiset tunnustukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Peliaiheiset tunnustukset

Minä en jaksa Shenmueta, en oikeasti tajua, mikä tästä tekee klassikon (Huom fanit: nostalgia vääristää kaiken) How about a game of lucky hit? No thanks.

Olen jättänyt syömisen väliin, jotta voin pelata enemmän. Säälittävää.

Vihaan Codia, koska en pärjää niissä.

Minusta se, että länsimaalaisia roolipelejä virtaviivaistetaan, on hyvä juttu. (esim. Skyrim)

Ennen en uskaltanut kertoa muille ihmisille, että pelaan.

Suurin häpeäni taitaa olla se, että olen vaihtanut The Legend of Zelda TP:n Guitar Hero 3seen, kadun sitä vieläkin... :mad:

Call of Duty on mennyt alamäkeä pelillisesti nelososan jälkeen, mutta ostan silti uuden joka vuonna, koska viissiin unelmoin uudenlaisesta CODista ja tajuan 2kk hypen jälkeen että minua on taas vedätetty.

En pidä roolipeleistä, koska jotenkin monen tehtävän samanaikaan hoitaminen+levutus jne. jne. on tylsää mielestäni. Pidän kuitenkin vain parista ropesta kuten Mass Effectistä ja FallOut 3:sta.

En pidä jostain syystä ollenkaan Assassins Creedeistä, se ei vaan iske. En jaksanut ykköstä vetää lävitse ja kakkosta pelasin pari tuntia ja se jäi siihen. Brotherhoodiin en siis viitsi koskea :D

Olen halunnut jo julkaisusta lähtien ostaa Monster Hunter Trin, mutta minun käy sääliksi niitä dinosaurusparkoja. Mitä Youtubesta olen katsellut, niin heti pelin aluksi mennään järjettömästi hakkaamaan jotain rauhaiseloa viettävää kasvissyöjädinoa ja sen POIKASIA. Painiskelen edelleen itseni kanssa josko tuo peli pitäisi kuitenkin hommata kun ei oikein Wiillä ole nyt muutakaan pelattavaa. Ehkä pelin tarinassa on jokin hyväksyttävä tekosyy noiden lahtaamiseen...:(

hihitys:

Pelasin pleikkareilla yli kymmenen vuotta. Tarvitsen jokaista pleikkarilla viettämääni vuotta kohden kymmenen terapiavuotta. Ja miksikö? Syy löytyy edeltä. :D

Ja sitten asiaan, täytyy tunnustaa että en ole aikoihin pelannut paljon mitään muuta, kuin Battlefield Bad Company 2:ta. Pitäisi pelata vaikka mitä tässä välissä, kun on tulossa niin paljon mielenkiintoisia julkaisuja. Olen pettynyt itseeni. Aikaa olisi vaikka ja mihin, koska sairasloma, mutta silti vain istun tietokoneella ja kirjoittelen tänne, tai jonnekin muualle.

Olen halunnut jo julkaisusta lähtien ostaa Monster Hunter Trin, mutta minun käy sääliksi niitä dinosaurusparkoja. Mitä Youtubesta olen katsellut, niin heti pelin aluksi mennään järjettömästi hakkaamaan jotain rauhaiseloa viettävää kasvissyöjädinoa ja sen POIKASIA.

Pahaa teki muuten myös minulla tuo alun kanssa. Oli kyseinen peli lainassa ja pohdin samaa asiaa pari hetkeä, mutta kun sitten oli vain pakko saada jostain lihaa hahmon syötäväksi, niin tartuin miekkaan ja päästin isoimman noista yksilöistä päiviltä.

On muuten todella ahdistavia tuon pelin uintiosuudet. Yleensäkin peleissä ahdistavat jossain määrin monet veden alle sijoittuvat osuudet, mutta tässä teki kyllä todella pahaa uida isossa vesitilassa, jossa ei yhtään tiennyt mitä edestä löytää.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Vihaan japanilaisten tai muuten vaan ideaa vastaansotivaa pelisuunittelua

1. Tallennuspisteet, ovat tahallista pitkittämistä ja laiskaa ohjelmointia. Jopa hiekkalaatikoissa on vapaa tallennus (Fallout 3, Saints Rowit, Oblivion, Borderlands). Lisäksi tuohon syyllistyy länsimaiset esim. GTA/RDR jne...

2. Chackpointit sama asia, missä vapaa tallennus.

3. Loppupomot, voi jee talon kokoinen örkki tai ihminen joka kestää 5 nukea päähän. Syö immersiota. Iso örkki voi olla jos sopii peliin, mutta ei mielellään loppupomo.

4. Ohjaus ja tähätäys, tulee esille eniten Capcomin peleissä. Kuinka peleissä voidaan nuo sössiä. Ukko on muka ammattisotilas/Tappaja/ninja ja liikkuu kuin kaksisataakiloinen viisikertaa polvista leikattu eläkeläinen. Tähtäys on monessa pelissä kömpelö sekä pahimmillaan ei voi liikkua. Esim. ammattisotilaille ja poliiseille opetataan radoilla liilkkumista ja ampumista samaan aikaan. Tähä unohtuu peleissä. RDR hahmo on niin kömpelö ettei oikeassa lännessä olisi selvinnyt pitkään tuolla tavalla.

5. Selän taakse spawnaavat viholliset tai loputtomasti spawnaavat viholliset. Osa CoDeista.

6. Surkea AI joka ei osaa mitään kuin sriptattua Hei CoD waw pahimmillaan.

7. opiskele käyttämään asetta. ammattisotilas joka vaatii manuaalin aseeseen joss vedetään liipasimesta ja ladataan. Ei ole kyse kuitenkaan Boieng 747 lentämisestä.

8. Tarkkuus ja rekyyli taas kyse amaattisotilaasta ja ei hallitse rekyyliä ja tarkkuus on luokkaa olematon. Erikoisjoukot USAssa välillä viettää tunteja päivässä ampumaradalla, välillä jopa pelkkää pistoolia. Kuitenkin peleissä tuntuu että ammattisotilas on kokematon kynäniska/pullonpohjasilmälasi nörtti.

9. Täydelliset käsikirjoitusmokat esim. RDR:n hahmo meksikossa antaa vedättää itseään (Hei olen kuuluisa tappaja ja olen juoksupoika jota voi lirittää). Lisäksi puolet eivät välitä vaikka pistät arkkuihin paristataa niiden jäsentä, olet tervetullut joukkoomme.

10. Juoksu: ammattilainen juoksee huonommin ja lyhyemmin kuin asmaatikko.

11. Kahden aseen rajoitus. joo et voi kantaa kuin kahta asetta. Samalla ei ole väliä onko ne pistooli ja puukko vaiko sinko ja konekivääri.

12. Ammusrajoitukset menee kpl mukaan ei painon. Et voi kantaa kuin 16 ammusta tarkkuuskivääriin mutta 2 ohjusta menee kevyesti sinkoon.

13. QuicktimeEvent laiskaa pelisuunnittelua. Kyllä idioottikin tajuaa painaa hyppynappia kun liukuu ruenalle, ei tarvita kokokuvaruudun peittävää X napin kuvaa. Naurettavuuksiin tämä meni No More Heroes, lopetus vaati QTE:n.

14. Alitehoiset aseet, pari lipasta päähän niin ukko tippuu.

15. Monipeli jossa pärjää vaan hinkkamalla aseita auki eikä hyvyydellä. Lue vuoden pelanneella on ase joka tappaa kerrasta ja noobin aset vaati sen kaksilippaallista päähän. Yleensäkkin nykyiset monipelit eivät iske, kerätään Expaa ja aseita. Ei ole tekemistä oletko hyvä. Esim. Tactical ops ja Strike force modeissa (ennen kaupallistumista ja kisan voittamista) Unreal Tournamentissa ratkaisi nopeus ja tarkkuus. Ei ollut väliä oliko aseena Barret vai pistooli, jos pistooli mies oli tarkka ja nopea.

Osaa noista perustellaan immersioilla tai realistisuudella vaikka moni juuri rikkoo niitä

Pidän itseäni kovankin luokan Final Fantasy -fanina, mutta todellisuudessa olen läpäissyt vain osat VI, VII ja XIII.

Zeldat ovat mielestäni hyviä pelejä, mutta enää en niihin koske, sillä ne ovat mielestäni aivan liian helppoja.

Omistan PSP:llä vain kolme peliä. Harmittaa, että siihen ei löydy (tällä hetkellä) enempää hyviä pelejä.

En aio ikinä ostaa Wii:tä (tai Wii U:ta). Ne eivät syystä tai toisesta kiinnosta pätkän vertaa. Itse asiassa en ole ikinä edes pelannut Wii:llä.

En ole pelannut mitään MGS:ää läpi. Enkä Final Fantasyakaan.

GTA San Andreas on paras GTA.

Katsoin Youtubest UC2 aarteiden paikat että sain platinumin.

Huijasin yhdessä Borderlandsin trophyssa kun en viitsinyt tappaa yhtä bossia co-opissa.

Pelasin Sly Trilogyn pelejä suurimmaksi osaksi pelkästään trophyjen takia.

Tykkään trophyista, en kyllä osta/pelaa paskoja pelejä niitten takia.

Etusivulla olevasta Monster Hunter -uutisesta tuli mieleen oma lyhyt Monster Hunter Tri -pelaamiseni.

Lainasin kaveriltani Wiin Monster Hunter Trin ja odotin oikein mainiota peliä. Metsästysjahti sujui oikein mallikkaasti, hirviöitä kaatui kanveesiin jonkin verran, kunnes vastaan tuli veden alla tapahtuva taistelu. Veden alla liikkuminen oli todella, todella ahdistavaa. Vaikka pinnan alla ei ollut pallokalaa kummempaa flegmaattista otusta, niin silti piti pelata melkeinpä kädet silmien edessä, välillä kurkkien ettei hahmo ui päin seinää. Pallokalan kun kaadoin kanveesiin, uin äkkiä takaisin maihin ja niin perhanan nopeasti. Tuon tehtävän jälkeen en paljoa enempää pelaillut, mutta ei sen takia, että vesitaistelut olisivat saaneet lopettamaan, vaan että ei aika riittänyt. Kuulin sitten kaverilta, että myöhemmin vastaan tulee kohta, jossa kerrostalon kokoinen hirviö jahtaa veden alla pelaajaa takaa... Olisin varmaan saanut paskahalvauksen tuossa kohdin.

En tiedä mikä noissa veteen sijoittuvissa osioissa oikein on. Sama homma oli Metroid Primessakin ja voin vain kuvitella miten Resident Evil Revelationsin veteen sijoittuvat osiot vaikuttaisivat meikään.

- Minulla on ollut lähes pakkomielteinen tapa koko ikäni, että jos aloitan jonkun pelin pelaamisen, se peli pitää pelata loppuun vaikka peli olisi kuinka huono. Nyttemmin olen alkanut pääsemään eroon tästä tavasta onneksi. Silti tuottaa suuria ongelmia jättää jokin peli kesken.

- Yleensä ennen kuin aloitan uuden pelin, katson pelin achievement guiden läpi ja tarkistan kaikki "missable" achievementit ja suunnittelen etukäteen, että mitkä achievementit nappaan.

- Achievement guiden seuraamisen takia olen lukenut vahingossa monet spoilerit ja pilannut pelitunnelman tietämällä etukäteen, että mitä seuraavaksi tapahtuu.

- Olen pelannut monta peliä toiseen kertaan läpi lähinnä ainoastaan achievementtien vuoksi. Kun metsästettävät achievementit on saavutettu, lopetan pelaamisen siihen.

- Olen pumpannut Alone in the Dark pelistä 1000/1000 gamerscoree, vaikka peli ei kovin kummoinen ole. Pelasin lisäksi peliä alusta noin 3 tuntia vahingossa veljen tunnareilla ja aloitin sen sitten vielä uudestaan alusta omilla.

- Pelasin Oblivionia melkein 200 tuntia. Yritin koluta kaikki paikata läpi, kunnes lopulta kaverini mainitsi, että peli generoi noita paikkoja aina lisää.

- Olen laulanut Lipsissä kahteen mikkiin yhtäaikaa, jotta sain pumpattua joitakin co-op achievementtejä.

- Darksidersissa yhden achievementin eteen piti ratsastaa 100 mailia, joista yli puolet sain ratsasteltua laittamalla ohjaimen sohvatyynyjen väliin siten, että hahmo ratsasti ympyrää. Ohjaimen aikakatkaisun vuoksi, piti ohjainta vieläpä herätellä moneen kertaan.

- Läpäisin Rock Bandissa Iron Maidenin Run to the Hillsin rummuilla expertillä, laittamalla pelin pauselle muutamaan otteeseen välissä ja pitämällä 10 minuutin käsien lepuuttamistauon.

- En ole pelannut Final Fantasy VII läpi, mutta XIII:n olen.
- Pelasin Half-lifet läpi kuolemattomuus päällä.
- Yhtään Mariota en ole pelannu läpi.
- Jos en pidä pelistä pelaan sen läpi walkthroughin avulla.
- Itkin pienenä kun kuolin NESin turtles pelin vesikentässä.
- En koskaan omistanut ps2.
- Seurasin pitkään Starcraftin (BW sekä II) ammattilais pelejä/turnauksia vaikka en omistanutkaan näitä pelejä.
- 2.12.2001 tein charrun Batmudiin(BatMUD) jonka pelikello näyttää tällä hetkellä 359d 33min ja rapiat. Aktiivisen pelaamisen lopetin joskus 2005 jonka jälkeen silloin tällöin käynny kattomassa uutisia ja juttelee tuttujen kanssa.

Tässäpä lista peleistä/sarjoista, jotka eivät ole koskaan tehneet vaikutusta syystä tai toisesta:

-Half-Lifet (Ykköstä pelasin puoleenväliin, kakkosen jopa läpi, mutta tuntien suurta kyllästymistä yli puolet pelistä. Lisäosia en viitsinyt edes aloittaa, vaikka omistinkin Orange Boxin.)

-Grand Theft Autot (Kolmosesta eteenpäin kaikkia olen pelannut jonkin verran, mutta eivät vain iske sitten millään, joten seuraavaakaan osaa kohtaan en tunne pienintäkään kiinnostusta.)

-Call Of Dutyt (Sitä ihan ensimmäistä testasin joskus, mutta muut eivät ole kiinnostaneet pätkääkään - yleensäkään en pidä/ole kiinnostunut sotapeleistä, ellei Haloa lasketa.)

-Need For Speed (Jotenkin tosi hengetön sarja. Olen omistanut Undergoundin, Most Wantedin ja Carbon löytyy edelleen hyllystä, kun eivät ole huolineet liikkeessä vaihtoon, vaikka vuosikausia olen tyrkyttänyt.)

Pari muuta tunnustusta:

Omistin aikoinaan N64:n Carmageddonin, jossa ihmisten tilalla oli dinosauruksia. En tiedä miksi sen ostin, sillä en pitänyt edes pc-versiosta.

12-vuotiaana pelasin Master Systemillä R-Typeä ja kuolin viimeisessä kentässä, menettäen kaikki aseparannukset yms. Otin kiinni ohjaimen johdosta ja paiskasin kapulan täysiä lattiaan. Sen jälkeen siinä toimi ristiohjaimesta vain kaksi viistosuuntaa ja toinen toimintanapeista. Sen jälkeen en ole R-Typeen koskenut.

Englantia juuri osaamattomana 9-vuotiaana onnistuin tuhoamaan erään perhetuttumme tallennukset Master Systemin Phantasy Starissa. Hän oli pelannut sitä pari kuukautta ja kokemuksesta tiedän, että tuolloin se ei ollut mikään pikku juttu. Siihen aikaan ei tuollaisiin peleihin helposti karttoja tms. löytynyt, vaan ne piti itse piirtää. En uskaltanut näyttäytyä hänen silmissään piiiiitkään aikaan. Anteeksi!

Pelasin 18-vuotiaana Megadriven Columnsia niin pitkälle, että levelit loppuivat kesken. 199:n jälkeen niitä ne eivät enää nousseet, mutta peli jatkui siitä huolimatta. Pisteitä oli useita miljoonia ja sain jopa nauhoitettua peliä vhs:llekin (jota tosin ei ole ollut enää vuosiin) todisteeksi. Kun peli lopulta päättyi usean tunnin jälkeen, tuntui kuin olisin ollut nousuhumalassa, eikä illan baarireissua varten tarvinut ottaa pohjia. Silmät sulkiessani näin vain erivärisiä palikoita vilistämässä ylhäältä alas. Sen jälkeen en ole Columnsiin uskaltanut koskea. Tetriskin on siinä ja siinä.

Tässäpä lista peleistä/sarjoista, jotka eivät ole koskaan tehneet vaikutusta syystä tai toisesta:

Pelasin 18-vuotiaana Megadriven Columnsia niin pitkälle, että levelit loppuivat kesken. 199:n jälkeen niitä ne eivät enää nousseet, mutta peli jatkui siitä huolimatta. Pisteitä oli useita miljoonia ja sain jopa nauhoitettua peliä vhs:llekin (jota tosin ei ole ollut enää vuosiin) todisteeksi. Kun peli lopulta päättyi usean tunnin jälkeen, tuntui kuin olisin ollut nousuhumalassa, eikä illan baarireissua varten tarvinut ottaa pohjia. Silmät sulkiessani näin vain erivärisiä palikoita vilistämässä ylhäältä alas. Sen jälkeen en ole Columnsiin uskaltanut koskea. Tetriskin on siinä ja siinä.

Ai ne siis tavallaan sentään loppuu kuitenkin. Itse pelasin joskus muksuna yli 120 kenttää ja päätin lopettaa kun se vaan jatkuu ja jatkuu. En kyllä minäkään ole tuon jälkeen sitä pelannut.

Pelasin pleikalla joskus Tekken Tag Tournamentin Time attack moden Wangilla 1min 29sek ja risat. Tarkoitus oli lähettää tulos erääseen pelilehteen, jossa paras tulos kaikkina aikoina oli lähes puoli minuuttia huonompi. Ennen kuin ehdin tehdä tämän, niin kadotin muistikorttini ja sen mukana tuhansia pelitunteja eri peleistä. Olin kuitenkin ottanut valokuvan ruudulla olevasta ajasta, mutta silloinen tyttöystäväni vei suhteen päättymisen jälkeen kameransa mennessään ja eihän sitä kuvaa enää ollut, kun kyselin jälkikäteen... kyllä otti päähän. Paukutin kyseistä time attackia valehtelematta vähintään 500 kertaa.

Sain joskus lahjaksi Amigalleni todella siistin sinimustan peliohjaimen, jossa oli eräänlainen kahva pohjassa ja tulitusnappi ohjaimen etuosassa. Laitoin jonkin mieluisan ampumapelin pyörimään ja haltioissani puristin tulitusnappia eräässä tilanteessa niin lujaa, että nappi painui ohjaimen sisään. Avasin ja purin ohjaimen ties kuinka monta kertaa, mutten saanut sitä enää kasaan ja vaihdoin tuttuun ja turvalliseen (ja siihen aikaan kestävimpään) TAC-2:een.

Joskus tietokoneet tilttaavat. Lapsuudessani omistin Spectravideo- MSX- C64- ja Amiga-merkkiset tietokoneet. Kuvittelin tilttaamisen useimmiten johtuvan liian pitkästä yhtäjaksoisesta pelaamisesta. Saattoi olla perääkin, 10+ tunnin yhtäjaksoinen putki ei ollut kovinkaan epätavallista.

Olen joskus lapsuudessani saanut päänsärkyä ja vanhempani kuvittelivat sen johtuvan liiasta pelaamisesta ja töllön tuijotuksesta, joten ottivat tietokoneen ja telkkarin välisen antennijohdon pois. Kirosin ja sanoin painelevani ulos... meninkin naapuriin pelaamaan ja päänsärky lakkasi.

Ai ne siis tavallaan sentään loppuu kuitenkin. Itse pelasin joskus muksuna yli 120 kenttää ja päätin lopettaa kun se vaan jatkuu ja jatkuu. En kyllä minäkään ole tuon jälkeen sitä pelannut.

Joo, raja tuli tosiaan vastaan 199:n kohdalla. Siitäkin tuli vielä jatkettua melko pitkään ja luulen, että jos tasolaskuri olisi vielä edennyt, olisin päässyt jonnekin 240:n tietämille. Oli kyllä melkoinen kokemus, eikä tosiaan ole sen jälkeen tuota peliä tarvinut pelata millään laitteella. Tuskin tarvii tulevaisuudessakaan.

En ole ihan varma, että kuinka häpeällistä tämä on, mutta omistan tämän pelin:

[video=youtube;mdA8l-wWNq8]http://www.youtube.com/watch?v=mdA8l-wWNq8[/video]
Kyseessä on Fun 'n Games Super Nintendolle. Puolustuksenani totean sen, että tuo tuli ostettua naapurin nappulalta joskus 90-luvun alussa, kun hällä oli halu myydä omia pelejään pois (halvalla). Tuo tuotos on mukamas olevinaan jotenkin harvinainenkin SNES-versiona, ainakin jenkkisivustojen listausten mukaan. Aika tuubaa tuo "peli" silti on. :o

Ei varsinainen peliaiheinen tunnustus, mutta aina kun näen ketjun nimen, käännän sen mielessäni muotoon Tuliaiheiset pennustukset.

Viimeisen kuukauden aikana lyöty muutama kymppi mikromaksuihin. Syyllinen klaanisodille tuen saanut Clash of Clans.

Ylös Bottom