Tavallaan ei ehkä lopputuleman puolesta kuulu tähän ketjuun, mutta alunperin olisi kuulunut. Eli laitoin tuossa kolmisen viikkoa sitten tilaukseen Saksan Amazonista Xboxin 2TB SSD kortin, ja hinnaksi jäi varsin ok 269 euroa postikuluineen. No, tänään lähetys tuotiin kotiovelleni ja aloin availemaan pakettia. Ihmettelin, kun aukesi kovin helposti tuo ulkoinen postipaketti, ja ajattelin ensin, että oliko vaan liima huonosti jostain syystä. Sitten heräsikin jo pahempi ajatus pikaisesti, kun huomasin, että SSD-kortin pakkauksen sinetit olivat auki. No sitten hätäisesti pakkaus kunnolla auki, ja toteamaan, että niinhän sitä oli voro käynyt pakettiin kajoamassa, eikä korttia ollut lainkaan pakkauksessa. Mukava yllätys, kun tuo 269 euroa on toki jo maksettu.
No, melkoisen selvittelyn jälkeen pääsin sitten tekemään reklamaatiopuhelun Amazonin asiakaspalveluun, joka asiakaspalvelijan aksentin pohjalta pääteltynä lienee Intiassa. Vähän hankalaa ainakin itselleni ymmärtää tuota nopeasti puhuttua intialaisen aksentin englantia, mutta asia taisi sentään hoitua. Eli sinänsä todella ystävällinen ja asiallinen asiakaspalvelija lupasi, että kortilleni palautetaan tuo maksamani summa 3-5:n päivän sisällä ja lupasi, että jos tilaan sitten tuotteen uudelleen, niin pyrkivät todella varmistamaan, ettei vastaavaa voi enää tapahtua. Uskomatonta, että noin nyt joka tapauksessa kävi, kun olen kaikkiaan tilannut postitse varmaankin yli tuhat erilaista lähetystä vuosien varrella kaikenlaisilta eri toimittajilta, enkä ole vastaavaan törmännyt. Luulisi Amazonin kaltaisen toimijan saavan varmistettua prosessit niin, ettei noin voisi käydä. Harmi joka tapauksessa, että lisäkovotilan käyttöön saamiseen mennee nyt useampia viikkoja lisää, kun juuri nyt sille olisi erityisesti tarvetta.