Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien ja laitteiden hankintaketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pointti olikin siinä, että yksityishenkilöt, paikasta riippumatta, voivat kusettaa kaupoissa. Firmoilla ja pelikaupoilla sun muilla on sentään laki ja maine takana että niihin voi luottaa.

Tässä mielestäni on vähän turhaa pelottelua. Niin kauan kun olen harrastanut videopelaamista, olen myös harrastanut käytettyjen pelien ja konsolien kauppaa. Ikinä en ole joutunut kusetetuksi. Ja vuosien saattossa pelejä tullut ostettua ykstyishenkilöiltä ihan ulkomailta saakka.
 
Tässä mielestäni on vähän turhaa pelottelua. Niin kauan kun olen harrastanut videopelaamista, olen myös harrastanut käytettyjen pelien ja konsolien kauppaa. Ikinä en ole joutunut kusetetuksi. Ja vuosien saattossa pelejä tullut ostettua ykstyishenkilöiltä ihan ulkomailta saakka.
On se mahdollisuus silti olemassa. Kuinka todennäköistä se on on asia erikseen
 
Jos käytettyjen pelien ostoon haluaa vinkkejä, niin tässä pari yleisintä/helpointa:

1. Ei etäkauppoja. Hae se peli tai pyydä johonkin kauppoja tekemään. Suosin paljon itse tätä.
2. Palautteet. On useita kauppapaikkoja, joissa on palautesysteemi. Hyödynnä niitä.

Minä ostelin Torista pelejä ja muuta vuosikausia ilman huijauksia. Ne hämärähemmot ja muut selviää usein jo siitä miten kommunikoivat ja millainen myynti-ilmoitus on. Jos sitä ilmoitusta ei ole, niin suhtaudu varauksella. Tosin itse olin myös ostanut monia tuotteita niin että olen laittanut ostoilmoituksen ja siihen on tarjottu tuotetta, jonka olen saanut myös ongelmitta. Mutta se on myös yleisin tapa miten huijarit huijaa kun ne eivät jaksa edes sitä ilmoitusta tehdä vaan etsivät sopivan ilmoituksen, johon tarjota olematonta kamaa myyntiin.

Nyttemmin Tori on mennyt ihan paskaksi jo sen uudistuksen kautta mutta myös ajan myötä huijareiden lisäännyttyä.

Huuto.net on parempi oikeastaan vain palautesysteeminsä kautta mutta muuten sekin on kaikenlaisten lisämaksujen kautta erittäin tympeä käyttää verrattuna aiempaan.

Nykyisin suosinkin keskustelupalstojen myyntiosioita. Niissä kun on pääosin myös ne palautesysteemit. Samoin niissä usein oikein kerätään ne huijaavat nimimerkit ja muutenkin ne saavat äkkiä monoa kun tulee yhtään huijauksen oloista meininkiä esille.

Mutta totta toki että yksityisiin myyjiin mahtuu vaikka ja mitä. Toisaalta sitten myös ihan hirveästi täysin asiallisia ja hyväkuntoista tavaraa myyvää porukkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jos käytettyjen pelien ostoon haluaa vinkkejä, niin tässä pari yleisintä/helpointa:

1. Ei etäkauppoja. Hae se peli tai pyydä johonkin kauppoja tekemään. Suosin paljon itse tätä.
2. Palautteet. On useita kauppapaikkoja, joissa on palautesysteemi. Hyödynnä niitä.

Minä ostelin Torista pelejä ja muut vuosikausia ilman huijauksia. Ne hämärähemmot ja muut selviää usein jo siitä miten kommunikoivat ja millainen myynti-ilmoitus on. Jos sitä ilmoitusta ei ole, niin suhtaudu varauksella. Tosin itse olin myös ostanut monia tuotteita niin että olen laittanut ostoilmoituksen ja siihen on tarjottu tuotetta, jonka olen saanut myös ongelmitta. Mutta se on myös yleisin tapa miten huijarit huijaa kun ne eivät jaksa edes sitä ilmoitusta tehdä vaan etsivät sopivan ilmoituksen, johon tarjota olematonta kamaa myyntiin.

Nyttemmin Tori on mennyt ihan paskaksi jo sen uudistuksen kautta mutta myös ajan myötä huijareiden lisäännyttyä.

Huuto.net on parempi oikeastaan vain palautesysteeminsä kautta mutta muuten sekin on kaikenlaisten lisämaksujen kautta erittäin tympeä käyttää verrattuna aiempaan.

Nykyisin suosinkin keskustelupalstojen myyntiosioita. Niissä kun on pääosin myös ne palautesysteemit. Samoin niissä usein oikein kerätään ne huijaavat nimimerkit ja muutenkin ne saavat äkkiä monoa kun tulee yhtään huijauksen oloista meininkiä esille.

Mutta totta toki että yksityisiin myyjiin mahtuu vaikka ja mitä. Toisaalta sitten myös ihan hirveästi täysin asiallisia ja hyväkuntoista tavaraa myyvää porukkaa.
Torissa on nykyään palautejärjestelmä.

Kyllä niitä rottia täälläkin liikkuu, Nimim. Odotan Luigi Mansion 2 vielä vuosien jälkeenkin. Todennäköisesti myös yksi käyttäjä Nintendoa entiseltä aktiiviselta käyttäjältä.

Olen torissa tehnyt noin sata kauppaa yhteensä , siis myyjänä/ostajana yhteensä laskettuna ja kolmesti olen tullut huijatuksi, kerran verhoissa, kerran puhelin kaupoilla ja kerran ps5 ohjainta ostaessa. Yhteistä näillä kaikilla oli se, että myyjällä oli tuote, ei vain lähettänyt.
 
Torissa on nykyään palautejärjestelmä.
Tosiaan joo mutta kun ihan hetki sitten se oli vielä sidottu siihen maksulliseen Toridiiliin. Se se vasta olikin älynväläys että ominaisuus, jonka olisi suonut olevan sisällä palvelussa jo joskus julkaisussa tai hetki sen jälkeen, laitetaan vuosien päästä jonkin lisämaksun taakse. Sentään järki voitti sen verran että se on nyt kaikille auki.

Kyllä niitä rottia täälläkin liikkuu, Nimim. Odotan Luigi Mansion 2 vielä vuosien jälkeenkin. Todennäköisesti myös yksi käyttäjä Nintendoa entiseltä aktiiviselta käyttäjältä.
Täällä? En ole tästä foorumista puhunut enkä ole tainnut täältä ostaa ikinä mitään. Syynä ihan se että on niin hiljainen paikka myyntiosastonsa osalta.

Olen torissa tehnyt noin sata kauppaa yhteensä , siis myyjänä/ostajana yhteensä laskettuna ja kolmesti olen tullut huijatuksi, kerran verhoissa, kerran puhelin kaupoilla ja kerran ps5 ohjainta ostaessa. Yhteistä näillä kaikilla oli se, että myyjällä oli tuote, ei vain lähettänyt.
Minäkin ostelin ja myin vuosien ajan. Huijatuksi tulin vasta viime vuonna ekaa kertaa. Omat kokemukset on kuitenkin että mitä lähemmäs nykyhetkeä tullaan niin sitä enemmän kaikenlaisia huijauksia on tunkenut sieltä ja täältä. Torit ja muut on vain yksi paikka jossa ne tuntuvat lisääntyneen.
 
Täällä? En ole tästä foorumista puhunut enkä ole tainnut täältä ostaa ikinä mitään. Syynä ihan se että on niin hiljainen paikka myyntiosastonsa osalta.
Mikä on muuten aika hemmetin kova harmi, mut vähän pakollinen sivutuote digitalisoituvassa maailmassa. Parhaat muistot tältä foorumilta on vuosilta 2010-2013 kun tuli PS3 pelien kanssa puljailtua vaihtoja suuntaan jos toiseenkin. Postiluukku kolis harva se päivä ja joutu itekin laatikolla ravata lähettämässä vaihtopelit uudelle omistajalle. Pääsin pelaamaan huomattavasti enemmän pelejä mitä ilman tän foorumin kauppapaikkaa.

Toki, mainittakoon et siihen aikaan briteistä etenkin sai helvetin halvalla pelejä aika nopeasti julkasun jälkeen. Zavvi ja ööö mikä se toinen ihan identtisen näkönen sivu nyt olikaan. Samoten brittien amazon toimitti jopa ilmasilla posteilla suomeen. Nykyään edes saksan amazon ei sitä tee ellei oo isompaa tilausta, mut sieltä nyt ei pelejä muutenkaan tuu osteltua ku todnäk kannet tulee olemaan saksaks.

Täytyy myöntää et hieman on ikävä tota tarjousjumppaa. Parhaimmillaan alle puoli vuotta vanhan pelin sai jollain taskurahalla uitettua jostain, muistelisin et Deus Ex Human Revolutionin ostin ilmestymisvuonnansa 11€ hintaan, varmaankin postikulutkin kuulu tohon päälle.
 
Quest 2 lähti kaverille myyntiin ja Quest 3 tuli tilalle. Ja tänään saapui "pakolliset" lisävarusteet. Kyllä. Olen koukussa taas vr maailmaan. Mahtava tunne. Tuntuu samalta kun silloin ekaa kertaa päästessäni kokeilemaan Samsung galaxy s7 mukana tulleita vr laseja. Se oli siloin jo menoa :) Ja voi pojat minä niin tykkään tästä laitteesta!
 

Liitetiedostot

  • 20240806_161107.jpg
    20240806_161107.jpg
    2,1 MB · Lukukerrat: 20
Järvenpään Prismassa muutama löytö tarjolla.

Armored Core VI Launch Editionia niin PS5 ku PS4 versiona tarjolla 20€ hintaan, näitä useampi molempia, joku 3 per alusta.
RE4 Gold Editionin PS4 versiota samaan 20€, oisko pari kappaletta ollu.
Elden Ringin perusversio PS4 sekä Xbox-varianttina 20€. Molempia vaan yks kappale laarissa.

Muuta mainitsemisen arvosta ei sit ollukkaan. Käykää hakemassa noi pois ennenku pitää ite hakea fyysiset kappaleet peleistä jotka on joko jo pelannu tai löytyy steamista.
 
Quest 2 lähti kaverille myyntiin ja Quest 3 tuli tilalle. Ja tänään saapui "pakolliset" lisävarusteet. Kyllä. Olen koukussa taas vr maailmaan. Mahtava tunne. Tuntuu samalta kun silloin ekaa kertaa päästessäni kokeilemaan Samsung galaxy s7 mukana tulleita vr laseja. Se oli siloin jo menoa :) Ja voi pojat minä niin tykkään tästä laitteesta!
Never stop the madness! Koska virtaa ei voi olla koskaan liikaa niin miksi ei sitten loputtomasti joten pitihän sitä vielä lisäakku lataustelakalla tilailla :D
Mulla taitaa olla addiktio..
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20240808_170047_Firefox.jpg
    Screenshot_20240808_170047_Firefox.jpg
    119,6 KB · Lukukerrat: 19
Siinä viikon ostokset Avatar the game tomb raider underworld ja xbox series x ohjain suoja
 

Liitetiedostot

  • IMG_20240808_181842549~2.jpg
    IMG_20240808_181842549~2.jpg
    2,3 MB · Lukukerrat: 15
Lisää sonic kamaa vpd:sta.

Legacy of kain: defiance 13e
Sonic gems collection 15e
Sonic prime joulukalenteri 21e

Muuten tuo gems kokoelma ei mitään ihmeellistä tarjoa, mutta se taitaa olla ainoa kokoelma jossa on sonic fighters ja sonic R.
Netistä ladattu cube versio tuli jo pelattua varmaan pari kuukautta sitten ja tykkäsin kummastakin niin paljon, että halusin tuon myös ihan fyysisenä hyllyyn.
Joulukalenteri tuli ostettua kun halvalla sai. Normaalistihan tuo maksaa 35e ja kuvauksen mukaan siinä pitäs tulla viis figuuria, kaks avaimenperää, tarroja ja muuta sälää. Hintaahan tuossa tulee joka tavaralle alle euro.
Nyt tuo kyllä menee vaatehuoneeseen odottamaan joulukuun alkua.

2024-08-13-3353.jpg

Tässä vielä kuva kuinka laadukkaasti nämä toimitettiin vain johonkin muoviin käärittynä ja kalenteri on myös sen näköinen.
Juu roskiin se lopulta menee, mutta se ei ole se pointti.

2024-08-13-3352.jpg
 
Lisää sonic kamaa vpd:sta.

Legacy of kain: defiance 13e
Sonic gems collection 15e
Sonic prime joulukalenteri 21e

Muuten tuo gems kokoelma ei mitään ihmeellistä tarjoa, mutta se taitaa olla ainoa kokoelma jossa on sonic fighters ja sonic R.
Netistä ladattu cube versio tuli jo pelattua varmaan pari kuukautta sitten ja tykkäsin kummastakin niin paljon, että halusin tuon myös ihan fyysisenä hyllyyn.
Joulukalenteri tuli ostettua kun halvalla sai. Normaalistihan tuo maksaa 35e ja kuvauksen mukaan siinä pitäs tulla viis figuuria, kaks avaimenperää, tarroja ja muuta sälää. Hintaahan tuossa tulee joka tavaralle alle euro.
Nyt tuo kyllä menee vaatehuoneeseen odottamaan joulukuun alkua.

Näytä liitetiedosto 17622

Tässä vielä kuva kuinka laadukkaasti nämä toimitettiin vain johonkin muoviin käärittynä ja kalenteri on myös sen näköinen.
Juu roskiin se lopulta menee, mutta se ei ole se pointti.

Näytä liitetiedosto 17623
Samanlailla oli Vpd aikoinaan pakannut Xbox One X:n. Onneksi oli täysin virheetön siitä huolimatta.
 
Tuli niin hyvät veronpalautukset, niin laitoin ennakkotilaus härdellin päälle:
VPD
Star wars outlaws 69.90e
Assassins creed Shadows 66.90e
Silent hill 2 64.99e
Alan wake 2 69.90e
Life is strange: Double exposure 49.90e

Kaikki muut Xboxille, paitsi Silent Hill PS5:selle.

Kuvat tulee, kunhan pelit posti tuo :)
 
Prismasta heräteostoksena miehekäs näppis ja hiiri ihan vaan värin takia :D
Hiirimatto oli kyllä liian iso omalle pöydälle, mutta se oli käytännössä ilmainen kun hiiri ja näppis erikseen ostettuna olisi ollut saman 50e mitä tuo kombo paketti.
Olen kyllä aina ihmetellyt miksi noin isoja hiirimattoja myydään. Käyttääkö jotkut hiirtä niin pienellä herkkyydellä, että ne oikeasti tarttee noin ison maton vai mikä idea noissa on?
Näppis oli isompi mitä oletin ja nappulat aika saman kokoiset mitä perus Logitechin näppiksessä, mutta on nuo sen verran eri paikoissa, että menee hetki kunnes voi kirjoittaa katsomatta näppistä.

RGB-valoille löytyy kirkkauden säätö ja ne saa myös vilkkumaan jos jostain ihmeen syystä haluaa. Hiiressäkin ne saa joko pysymään päällä, vilkkumaan, aktivoitumaan vain silloin kun painaa jotain nappia tai kokonaan pois päältä joka on se oma valinta.
Ei ainakaan vielä mitään valittamista ja näissä on myös kahden vuoden takuu.

2024-08-24-3354.jpg
 
Prismasta heräteostoksena miehekäs näppis ja hiiri ihan vaan värin takia :D
Hiirimatto oli kyllä liian iso omalle pöydälle, mutta se oli käytännössä ilmainen kun hiiri ja näppis erikseen ostettuna olisi ollut saman 50e mitä tuo kombo paketti.
Olen kyllä aina ihmetellyt miksi noin isoja hiirimattoja myydään. Käyttääkö jotkut hiirtä niin pienellä herkkyydellä, että ne oikeasti tarttee noin ison maton vai mikä idea noissa on?
Näppis oli isompi mitä oletin ja nappulat aika saman kokoiset mitä perus Logitechin näppiksessä, mutta on nuo sen verran eri paikoissa, että menee hetki kunnes voi kirjoittaa katsomatta näppistä.

RGB-valoille löytyy kirkkauden säätö ja ne saa myös vilkkumaan jos jostain ihmeen syystä haluaa. Hiiressäkin ne saa joko pysymään päällä, vilkkumaan, aktivoitumaan vain silloin kun painaa jotain nappia tai kokonaan pois päältä joka on se oma valinta.
Ei ainakaan vielä mitään valittamista ja näissä on myös kahden vuoden takuu.

Näytä liitetiedosto 17653

Itsellä on kanssa iso hiirimatto ja vaikka en käytä mitään järkyttävän isoa senssiä niin käsi ei aina ole samassa asennossa, joten isosta maton koosta on hyötyä, että voi pitää kättä suorassa, vinossa tai miten vaan haluaa.
 
Olen kyllä aina ihmetellyt miksi noin isoja hiirimattoja myydään. Käyttääkö jotkut hiirtä niin pienellä herkkyydellä, että ne oikeasti tarttee noin ison maton vai mikä idea noissa on?

Kuvan perusteella toi ei ole edes kovin suuri hiirimatto vielä. Perus netin selaamiseen nyt riittääkin suunnilleen oma reisi, mutta varsinkin räiskintäpeleissä monille kelpaa paremmin se suurempi matto. Makuasioita toki, mutta suurempi riski pitkässä juoksussa kaikille rannevaivoille, jos suurinosa liikkeistä tapahtuu pelkästään rannetta liikuttelemalla käsivarren sijasta. Itsellä esim 45cm leveä matto (joka sekään ei vielä edes kovin massiivinen), ja säädän peleissä senssit yleensä siten että (muutama sentti vajaa) laidasta (muutama sentti vajaa) laitaan veto kääntää hahmon 180 astetta.

Eli vastauksena kysymykseen: Käyttää :D Pienellä senssillä isoja vetoja.
 
Mulla matto 23cm leveä ja senssit sellaiset, että jos vetäisen hiiren laidasta laitaan niin hahmo kääntyy vähintään 540 astetta :D
 
Ylös Bottom