Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien ja laitteiden hankintaketju

Tässä kolmen viime päivän saldo:
Näytä liitetiedosto 9967

Näistä varmasti harvinaisin julkaisu on Tokyo Highway Challenge 2 DC:lle. On ollut hankintalistalla jo usean vuoden ajan, mutta omiin silmiin ei ole sattunut kohtuuhintaista euroversiota. Huuto.netistä löytyi nyt kuitenkin hiukan huonokuntoisella kotelolla varustettu yksilö, joka irtosi ainoana huutajana hintaan 65€. Itse pelilevy ja kansipaperit ovat hyvässä kunnossa, joten kotelon vaihtaminen riitti muuttamaan kuntoluokituksen G:stä vähintään nyt VG:ksi.

Eilen taas tuli pyörähdettyä Jyväskylän Videodivarissa, ja sanomattakin oli selvää että ostettavaa löytyi jälleen mukavasti!

Formula 1 98 12€
RalliSport Challenge 2 10€
Tales of Graces f 25€
Anthem 5€
Mass Effect Andromeda 10€

Lisäksi tänään saapui Powerista tilattu Mass Effect Legendary Edition hintaan 10€.

Eilen illalla menin vielä kahlaamaan kaikkien kolmen konsolialustan kauppapaikkojen alennukset läpi, ja kirjastoon tuli lisättyä kaksi peliä Xboxille, kaksi Switchille ja kahdeksan pleikkarille. Tältä pohjalta voisi todeta, että kuluva hankintaviikko on lähtenyt suhteellisen lupaavasti käyntiin. :D

Oliko se F1 98 missä oli Kyllösen selostus. "häkkinen ajautuu kissanhiekkaan" :D :D :D
 
Tässä kyllä näkee, miten monessa asiassa ollaan menty lokalisoinnin suhteen huonompaan viime vuosikymmeninä.
Eikä pelkästään lokalisaatiossa. Esim. tuossa F1 98:ssa on mukana 132 sivuinen ohjekirja, jossa on esitelty tallit ja kuljettajat ja jokainen pelistä löytyvä rata. Suomeksi nekin, mutta että ylipäätään on noin massiivinen ohjekirja mukana on aika siistiä. Eipä vastaavia juuri nykypäivän peleissä näy.

Nappasin nopeasti havainnollistavat kuvat omasta versiosta:
IMG_20221102_122031__01.jpg

IMG_20221102_122051__01.jpg

P.S. Tarkistin myös hyllystä löytyvän vuoden 97 version siinäkin on massiivinen ohjekirja suomeksi, mutta Kyllösen selostusta ei taida olla. Pieni miinus, mutta eihän Mika vielä silloin mestaruutta voittanutkaan. :)
 
P.S. Tarkistin myös hyllystä löytyvän vuoden 97 version siinäkin on massiivinen ohjekirja suomeksi, mutta Kyllösen selostusta ei taida olla. Pieni miinus, mutta eihän Mika vielä silloin mestaruutta voittanutkaan. :)
Muistan että '97 manuaali on todella paksu, ja värikuvilla. Luin sitä tämän tästä, silloin aikoinaan, ihailin kuvia kypäristä ja radoista.

Kyllä Mika voiti monen monta mestaruutta minun pleikkarilla. Myös Mika Salo voitti ainakin yhden. Oli se aikaa, kun formula-pelissä oli selostus, moottorit räjähteli, ja taivaalta satoi sammakoita. '98-versiota kokeilin kerran, jarrut meni lukkoon ekassa mutkassa, en tykännyt yhtään.
 
Pitkästä aikaa ostin taas pelin. Hämeenlinnan Gigantista ostin ja hintaa oli 59,95€. Tämä oli loppuvuoden odotetuin peli, vaikka en odota tältä paljoa arvostelujen perusteella. Sopivasti huomenna alkaa neljän päivän vapaa niin kerkeää tätä pelata. Hitman 2 saa jäädä tauolle ja aloitan tämä pelaamiseen tänään tai huomenna.

Gotham Knights Special Edition (PS5).jpg
 
Switch tuli taloon Zelda BOTW julkaisun jälkeen, vieläkään ei ole saatu Zeldalle jatkoa, mutta lapset kerenneet kasvaa samassa ajassa vaipoista eskarilaisiksi.

Ja ne (rakkaat) perkeleet on joka vkl kinuamassa pelaamaan Mineä, Mariota, milloin mitäkin ja sitten pelikone palautuu irtokarkkimähmäisenä takaisin, siten että näytöstä ei nää läpi :D

Puhumattakaan siitä, että kun kerkeää vaan sen puoli tuntia kerralla pelailla niin mulla on aina peli kesken ja vaan konsoli pistetty lepotilaan ja ennen kun huomaatkaan niin joku kiikuttaa Switchiä ja sanoo että "otin tän kasetin jo pois valmiiksi"

No päädyin nyt sitten kovaan ratkaisuun ja päätin, että lapsille oma Switch (yllä olevilla perusteluilla aion tämän hankinnan perustella myös puolisolle, eikö ollut aika uskottava selitys?)

Lopulta löysin Torista Switch Oledin, 4.5kk vanha ja hintaa 240e. Uskalsi ostaa näin black fridayn allakin, koska ainakin aiempina vuosina Switchit ollut kohtuu heikoissa aleissa, ainakin V2 ja Oled mallit.

20221104_183032.jpg

Skarppina saa kyllä olla Torista ostellessa, kahdet kaupat kerkesin jo tehdä, molemmat oli innokkaita myyjiä, mutta kun pyysin ennen maksua kuvaa jossa konsoli, nimimerkki ja päivämäärä niin "yllättäen" molemmilla kerroilla ilmoitukset poistui mitään sanomatta. Ostettu yksilö sitten noudolla, selkeiden takuukuittien ynm muiden kera, maltti on valttia näissä hommissa.
 
Viimeksi muokattu:
Vuoden toiseksi odotetuin peli, heti XC3 jälkeen. 30e vuosien hiellä ja verellä kerättyjen power pisteiden jälkeen (kova luotto että Pokemon ja FF CC tulee viikkokamppiksiin ja tänä vuonna ei yhtään yli 60e peliä tarvitse ostaa).

Lisäksi alle vuoden vanhat harmaat joyconit 30e

20221109_134108.jpg
 
Kuten tämänkin yksinpelin kohdalla, kovin kauaa ei mene julkaisusta, kun sitä alkaa saamaan käytetynä huokeaan hintaan. Vaikka peli onkin pari kertaa aikasemmin pelattu läpi, pitää kai tämä mestariteos vielä kerran kokea.
 

Liitetiedostot

  • 20221111_231800.jpg
    20221111_231800.jpg
    2,2 MB · Lukukerrat: 25
Ei pitänyt ostella mitään ennen black friday tarjouksia, mutta kummasti taas prismassa eksyi tavaraa koriin.
Pleikkari logo lamppu 19.95. Toimii joko mukana tulevalla micro usb johdolla tai 3xAAA paristolla.
Tuon saa joko palamaan jatkuvasti, toimimaan musiikin tahdissa tai niin, että jokainen logo syttyy vuorotellen hitaasti.

Lion king + aladdin 14.95e
Suoraan sanottuna en tiedä tuleeko noita edes pelattua sillä mulle lion king on aika rakas peli ja silloin kesällä kun mulla oli se 4kk retroilu putki niin nopeasti tuota testasin emulaattorilla ja visuaalisesti sekä varsinkin animaatioilta se oli edelleen komea, mutta ohjaus tuntui varsin äkkipikaiselta ja hitboxit jätti hieman toivomisen varaa.
Silti aina huvittaa kun monella tuo on "vaikeimmat genesis pelit" listalla ja mä olen pelannut tuon parin läpäisyn jälkeen kuolematta läpi.
Joten puhtaasti nostalgia syistä halusin hyllyyn.

Gear club unlimited 2 tuli ostettua kun "halvalla" sai. Jokuhan oli täällä jostain prismasta tuon löytänyt kympillä, mutta täällä ei ollut niin hyvä tarjous.
Switchillä tuo olisi ollut jo monesti muistaakseni 7e eshopissa, mutta sillä on niin naurettavat latausajat ettei sitä halua edes noin halvalla ostaa sillä videoiden perusteella kisan lataaminen kestää sellaiset 20-30 sekuntia.
Ei ne latausajat mitkään nopeat ole edes ps5 versiossa, mutta kohtuu inhimilliset kuitenkin.
Eka peli oli mulle aikoinaan vuoden paras arcade kaahailu, mutta silloin vastassa oli vain nfs payback joka ei silloin kiinnostanut ollenkaan.

ostos.jpg
 
Ei pitänyt ostella mitään ennen black friday tarjouksia, mutta kummasti taas prismassa eksyi tavaraa koriin.
Pleikkari logo lamppu 19.95. Toimii joko mukana tulevalla micro usb johdolla tai 3xAAA paristolla.
Tuon saa joko palamaan jatkuvasti, toimimaan musiikin tahdissa tai niin, että jokainen logo syttyy vuorotellen hitaasti.

Lion king + aladdin 14.95e
Suoraan sanottuna en tiedä tuleeko noita edes pelattua sillä mulle lion king on aika rakas peli ja silloin kesällä kun mulla oli se 4kk retroilu putki niin nopeasti tuota testasin emulaattorilla ja visuaalisesti sekä varsinkin animaatioilta se oli edelleen komea, mutta ohjaus tuntui varsin äkkipikaiselta ja hitboxit jätti hieman toivomisen varaa.
Silti aina huvittaa kun monella tuo on "vaikeimmat genesis pelit" listalla ja mä olen pelannut tuon parin läpäisyn jälkeen kuolematta läpi.
Joten puhtaasti nostalgia syistä halusin hyllyyn.

Gear club unlimited 2 tuli ostettua kun "halvalla" sai. Jokuhan oli täällä jostain prismasta tuon löytänyt kympillä, mutta täällä ei ollut niin hyvä tarjous.
Switchillä tuo olisi ollut jo monesti muistaakseni 7e eshopissa, mutta sillä on niin naurettavat latausajat ettei sitä halua edes noin halvalla ostaa sillä videoiden perusteella kisan lataaminen kestää sellaiset 20-30 sekuntia.
Ei ne latausajat mitkään nopeat ole edes ps5 versiossa, mutta kohtuu inhimilliset kuitenkin.
Eka peli oli mulle aikoinaan vuoden paras arcade kaahailu, mutta silloin vastassa oli vain nfs payback joka ei silloin kiinnostanut ollenkaan.

Näytä liitetiedosto 10041
Juu, täälläpäin prismassa tuo gear club oli juurikin tuon 10€.
 
Tänään tuli tällaista postia. Saa pleikkarillekin ilman kauheeta säätöä pelejä taas mahtumaan. God of Warinkin saa ilman säätöjä nyt asennettua, vaikka taitaa yli 80 gigaa viedä kovolta tilaa. Hyvin ja luotettavasti toimi muuten tuo StarCart, jonka kautta siis tilasin GoW:in hintaan 57 euroa postikuluineen. Torstaina tilasin ja tiistaina tuli perille. Ihan luotettavalta puljulta vaikuttaa, kun käsittääkseni täältä ovat muutkin saaneet perille tuolta tilaamansa tuotteet. Lasku tuli s-postilla tänään myöskin, joten maksoin sen sitten vasta kun peli oli saapunut.

B32192AC-2EC6-4381-B2CF-652B6E7CA6E1.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom