Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien ja laitteiden hankintaketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on vaan ykkösestä toi erikoisversio ja mun mielestä tuo six figu menee suorastaan haaskuun jos sen pitää tuolla laatikossa "piilossa ja pimeässä".

Mulla on vaan ykkösestä toi erikoisversio ja mun mielestä tuo six figu menee suorastaan haaskuun jos sen pitää tuolla laatikossa "piilossa ja pimeässä".

Juu, mulla vaa hyllytilaa vähissä eikä näitä saa mitenkään nyt järkevästi nätisti. Tarkoitus ois laajentaa hyllytilaa poraamalla seinään mitä näitä onkaan ikean seinälipastoja johon ois tarkoitus laittaa pelkästään näitä figuja ym boxeja nätisti riviin.

Tosta little nightmare kolmosesta on viel se porvari versio, spiral edition tjsp. Siinä tulee toi mirror edition + kaikkee lisää krääsää, mut eniten siitä kiinnostais tolle kolmosen hahmoille tuleva "music box" johon sen pikkupatsaan sais kiinni ja pyörimään siihen music boxin päälle. Semmosen jos jostain ebaystä löytäis kohtuu hintaan, mut tuskin kun tuntuu et siel laitetaan tyyliin hammastikuille älyttömiä hintoja.

Toisaalta taas toi six hahmo siel laatikos on jo mun mielestä oma juttunsa kun pelissä se on tommoses vankina alussa. jos virittäis sinne "tee se itse" pieni ledi valo. o_O ettei olis piilossa pimeessä.

Päätin mennä telian kanssa kolmeksi vuodeksi naimisiin.
Kaikki yhteensä 30.8e/kk josta pelien osuus kympin.
Aattelin, että on kivempi tolleen huomaamatta maksaa pois saatikka ostais kaikki jostain black friday tarjouksesta ja laittaa kerralla joku 150-200e palamaan taas.
Tai no bananzaa nyt ei varmasti saa vielä pitkään aikaan edes 50e hintaan uutena.

2025-10-20-3482.jpg

Nyt ei tainnut myyjä tietää kuinka rarea peliä myi 4€! o_O Pelinä siis F1 2013: Complete Edition ps3:lle, suomessa ei ainuttakaan yksilöä missään kaupassa eikä yksityisellä myynnissä. Peliä en ole vielä saanut mutta pakkohan tää oli jo jakaa täälä, laitetaan kuvia sitten myöhemmin.

Löytyykö keneltäkään hyllystä?

Nippelitietoa tekoälyltä:

Miksi F1 2013: Complete Edition on harvinainen

1. Rajoitettu painos:
    • Complete Edition julkaistiin vain fyysisenä levynä (ei digitaalisena PSN:ssä).
    • Painosmäärät olivat pienet, etenkin Euroopassa — monet jälleenmyyjät myivät vain muutamia kappaleita ennen kuin varastot loppuivat.
    • USA:ssa sitä ei julkaistu laajasti lainkaan, mikä nosti Euroopan versioiden arvoa.
  2. Myöhäinen julkaisu:
    • Se tuli 2014 alussa, juuri kun PS4 oli julkaistu (2013 loppuvuonna).
    • Monet pelaajat olivat jo siirtymässä uuteen sukupolveen, joten kysyntä jäi pieneksi → pienempi painos → harvinaisuus nyt.
  3. Kaikki DLC:t levyllä:
    • Classic- ja 1990s-sisällöt ovat vain levyllä, eivät enää ladattavissa PSN:stä (palvelu suljettiin PS3:lle monin paikoin).
    • Tämä tekee Complete Editionista ainoaa laillista tapaa saada kaikki lisäsisällöt käyttöön nykyään.
  4. Codemastersin lisenssit vanhentuneet:
    • Codemastersin F1-lisenssit noilta vuosilta ovat päättyneet, joten peliä ei voi enää julkaista digitaalisesti uudelleen.
      → Tämä tekee kaikista fyysisistä painoksista “lopullisia versioita”.

Viimeksi muokattu:
Nyt ei tainnut myyjä tietää kuinka rarea peliä myi 4€! o_O Pelinä siis F1 2013: Complete Edition ps3:lle, suomessa ei ainuttakaan yksilöä missään kaupassa eikä yksityisellä myynnissä. Peliä en ole vielä saanut mutta pakkohan tää oli jo jakaa täälä, laitetaan kuvia sitten myöhemmin.

Täältä löytyy normiversio ja Classic Edition Xbox 360:lle. Eivät tietysti ole niin arvokkaita kuin tuo Complete Edition, jota näyttäisi pikaisella googletuksella saavan noin 40 eurolla ja siitä ylöspäin. Mahtavan löydön kyllä teit, onnittelut. Tänne kelpaisi Xbox 360 versio. :)

Näyttäisihän tuo hyllystä löytyvän.
20251024_023545.jpg

Eipä kyllä ollut hajuakaan, että tämä olisi mitenkään erityisen arvokas. Olen vuosia sitten tämän ostanut mutta koskaan en ole vielä pelannut. Ostopaikasta ja -hinnasta ei ole mitään muistikuvaa, mutta tuskin olen yli kymmentä euroa mitenkään voinut tästä maksaa, kun muistan tuskailleeni F1 2014:n kalleuden kanssa samoihin aikoihin, josta taisin maksaa pari kymppiä.

Täytyy myöntää, etten ollut perehtynyt tämän version sisältöön edes vähää alusta. Olen tämän varmasti sillä olettamuksella ostanut, että kaikki lisäsisältö lienee jollakin koodilla joka on jo käytetty, kuten ainakin nykyään tapana on. Mutta nyt kun asiaa miettii, niin olihan PS3-aikana tosiaan vielä aika todennäköistä, että myös lisäsisältö löytyy itse levyltä. Hyvä niin, ehkäpä pitäisikin joku päivä ottaa tämä kokeiluun. :)

No jaa. Ehkä jollain tasolla joo harvinainen mutta ei ainakaan arvonsa puolesta, sillä eihän tuo 40 euroa nyt ihmeempi hinta ole. Jo se tuoreempi 3D All-Stars Mario on arvokkaampi kun siitä tunnutaan pyytävän jotain 80 euroa ja muistaakseni se oli vielä niitä 50-60 euron pelejä alunperin. Tosin en tiedä maksaako siitä kukaan pyyntihintoja, sillä sitäkin on myyty 30-50 euroon (olen seurannut näitä). Samaa voisi kysyä myös tuosta F1-pelistä: onko pyyntihinta sellainen, että se oikeasti myös maksetaan?

Joo eihän tää mikään kallis peli oo, ainakaan vielä, mutta kun ottaa huomioon pelin harvinaisuus ja että peli maksoi 4€ ja jos myynti hinta nyt on sen vaikka 40€, niin onhan siinä aika kova voittokerroin jo nyt. Tämän arvo varmaan kasvaa ajan myötä, siinä vaiheessa kun ps3 siirtyy retro vehkeeksi on arvo varmaan korkeimillaan.

No jaa. Ehkä jollain tasolla joo harvinainen mutta ei ainakaan arvonsa puolesta, sillä eihän tuo 40 euroa nyt ihmeempi hinta ole.
Kyllä se minusta aika hintava on kun puhutaan urheilupelin vuosipainoksesta. Ei tietenkään kisaile niiden kalliimpien harvinaisuuksien kanssa hinnasta, mutta tämän tyyppiseksi peliksi hintava.

Samaa voisi kysyä myös tuosta F1-pelistä: onko pyyntihinta sellainen, että se oikeasti myös maksetaan?
eBayn toteutuneita kauppoja kun selailee, niin normiversio näyttää menevän kympin molemmin puolin, Classic Edition kympin ja kahden kympin väliin ja siitä ylöspäin. Complete Edition noin kolmesta kympistä ja siitä ylöspäin, mutta myös jokunen kauppa sen alle.

Eli tosiaan ei se kallein keräilyharvinaisuus PS3/X360 sukupolvesta, mutta ei myöskään halvin. Ei varsinkaan kun kyseessä on vuosittain julkaistava urheilupeli.

Prosentuaalisesti (ja vuosipäivitykseksi erityisesti) toki kova tuo potentiaalinen 40 euroa, erityisesti kun sen on neljällä eurolla ostanut. Eikä itselläni siis taida olla mitään vastaavaa tai en ainakaan ole tietoinen. Mitään en toki olisi myymässäkään, sillä ikinä en näe sellaista rahapulaa että lähtisi pelikokoelma myyntiin.

En tiedä onko Shadow of Colossuksen PS2 pahvikansiversio jonkin arvoinen. Sen lisäksi tulee vain se 3D All-Stars mieleen. Vaan eipä näistä aina tiedä kun ei tuo F1 ehkä olisi ensimmäinen mitä pitäisi tuollaisessa arvossa. Aika usein näkee pelien spessuja myynnissä mutta hankala tietää onko ne vain myyjän toivomia hintoja, jotka ei perustu mihinkään.

Tuntuu että usein harvinaiset ja kalliimmat pelit on jotain pieniä painosmääriä ei niin kovin kummoisista peleistä tai sitten jotain lisensseihin liittyvää, kuten tämä F1 tai vaikka Marvel Ultimate Alliance pelit. Tai esim. Xbox 360:llä käytännössä kaikki Spiderman pelit.

Tämä lisäksi kauhupelit tuntuvat olevan arvossaan, eritoten jos pelin nimessä lukee Silent Hill, mutta muutenkin. Ja toki Nintendon pelit säilyttävät yleensä hyvin arvonsa. Varsinkin keinotekoisesti rajatut painokset, kuten tämä Mario 3D All-Stars.

Ylös Bottom