Ippenator
Well-Known Member
No, varmasti on tullut omalta osaltani käytettyä voimakkaita kielikuvia. Toisaalta onko joku ottanut ne sitten kirjaimellisesti? Joku ryöstöhinnoittelu nyt on aivan normaali tapa kuvata törkeää ylihintaa ja äärimmilleen maksimoitua katetta tuotteelle. Itse kyllä kuvaan yleensäkin äärimmäisillä termeillä mielestäni äärimmäistä käyttäytymistä joltakin taholta, koska en vain usko lainkaan hyssyttelyyn niissä äärimmäisissä tilanteissa.Tästä kyllä täysin samaa mieltä. Ei kai sitä mielipiteen ilmaisua tarvitse ihan niin pitkälle ulottaa, että faktatkin taipuvat sen mukaan.
Ja jos nyt mennään vielä hieman samalla linjalla, niin katson noin ylipäätään nykyaikaisen markkinoinnin ja varsinkin mainonnan olevan aivan liian usein valehtelua tai vähintään muunnellun totuuden ilmaisua täynnä. Mitä enemmän ahneet firmat sitten markkinointipuheillaan pyrkivät oikeuttamaan tolkuttoman korkeita katteita, niin kyllä siinä eräänlaisesta kusetuksesta on kyse, koska hyväuskoinen yksilö saadaan totuutta muuttamalla tai jopa suoranaisilla valheilla uskomaan, että on ihan ok ja reilua maksaa tästäkin remakesta se 70-80 euroa.
Minuahan eivät firmat kyllä noilla kuvioillaan kuseta, mutta kyllä se kieltämättä henkilökohtaisestikin ärsyttää, että firmat ohjailevat propagandallaan (markkinointi) markkinoiden ja kuluttajien toimintaa ja käyttäytymistä niinkin voimakkaasti kuin nykyaikana tekevät. Se kun tuppaa viemään tuotesuunnittelun, laadun sekä hinnoittelun sellaiseen suuntaan joka ei valveutuneempaa kuluttajaa yleensä miellytä.
Viimeksi muokattu: