Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien remasterit/remaket hyvä vai huono asia?

Pelien remasterit/remaket hyvä vai huono asia?

  • Hyvä

    Äänet: 74 50,0%
  • Huono

    Äänet: 14 9,5%
  • Ei niitä ole pakko ostaa, niin ihan sama jos tulee

    Äänet: 60 40,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    148
Otetaan huomioon että Demon Soulsista ei ole julkaistu Remasterointia välissä kuten Last of usin kohdalla ollaan tehty.
Ei se minun mielestäni vaikuta asiaan. Demon Souls maksaa myös sen 80e vaikka se on sama kuin alkuperäinen peli. Eikä siitä paljoa valiteta.
 
Avaatko kuinka Sonylla on ideat vähissä? Miten tämä on muista uusista peleistä pois joita olemme jo saaneet tässä genissä Sonylta alkaen aina uusista AAA IP:eistä?

Tämäkin peli on vain yksi niistä kolmesta joita Naughty Dog työstää par aikaa. Jason Schreier myös avasi viime vuonna artikkelissaan devien ajatuksia siitä kuinka tämä ei ole muista projekteista pois vaan on ainoastaan hyvä, että sormien pyörittämisen sijaan deveille saadaan jotain tehtävää sillä välin kun muut projektit ovat pre-productionissa. Ja mitä nyt olen lueskellut niin moni puhuu kuinka tälläinen projekti on hyvä tutustuminen deveille PS5-hardwareen ja sen mahdollisuuksiin sukupolven alussa ennen kuin lähdetään työstämään sitä isomman luokan uutta PS5-peliä toden teolla.
Aivan! Onhan se hyvä että pelintekijät pääsevät treenaamaan pelintekemistä pelaajien kustannuksella. Pelinkannen kulmaan tarra: Remastered remake of remaster (Dev-Training Edition).

Jim Ryanin sanoin: For the Players! ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ei se minun mielestäni vaikuta asiaan. Demon Souls maksaa myös sen 80e vaikka se on sama kuin alkuperäinen peli. Eikä siitä paljoa valiteta.

Sen takia siittä ei valitettu koska välissä ei ollut Remasterointia ja Remake oli kaivattu.
 
Aivan! Onhan se hyvä että pelintekijät pääsevät treenaamaan pelintekemistä pelaajien kustannuksella. Jim Ryanin sanoin: For the Players!
Nimenomaan. Pelaajia vartenhan näitä tehdään. Hölmöähän se olisi pelejä tehdä jos niitä ei kukaan pelaisi. Tämäkin teos tulee varmasti sen 10 miljoonan rajan rikkomaan vuoden tai parin sisällä niin kuin ND:n muutkin teokset. Moni pelaaja tulee olemaan tyytyväinen, minä mukaan lukien. Kiitos, Jimbo!
 
Ketjun parin ensimmäisen sivun perusteella voisi sanoa, että The Last Of Us 1 Remaken tekeminen/julkaiseminen tuntuu häiritsevän/ahdistavan "yllättäen" kaikkein eniten sellaisia nimimerkkejä, jotka eivät muutenkaan Sonyn laitteilla pelaa. Tai sellaisia nimimerkkejä, joilla nyt ei muutenkaan ole koskaan Sonysta mitään positiivista sanottavaa.

Onko 70 euroa tästä remakesta kova raha? Kyllä se varmaan on, jos pelin sisältö on yksi yhteen aikaisempien kanssa ja ainoat muutokset ovat graafisia ja pieniä gameplay-muutoksia. Onko peli pakko ostaa, jos sen julkaisu tuntuu turhalta, tai sen hinta liian korkealta? No ei ole. Läheskään kaikille tämä remake ei ole tarpeellinen, mutta kyllä potentiaalisia asiakkaita varmasti silti löytyy. Varmasti löytyy esimerkiksi sellaisia, jotka ovat pelanneet PS3-version joskus 'ammoisina aikoina' ja nyt kiinnostaisi pelata sitten uudestaan teknisesti paljon paremmalla toteutuksella.

Ihan mielenkiintoista kyllä seurata, millaisia muutoksia sieltä lopulta sitten tulee, vaikka korkeintaan alesta tämän sitten joskus ostan, jos ostan. ND on kuitenkin sen tason suunnan näyttäjä pelialalla, että kyllä kiinnostaa.
 
Nimenomaan. Pelaajia vartenhan näitä tehdään. Hölmöähän se olisi pelejä tehdä jos niitä ei kukaan pelaisi. Tämäkin teos tulee varmasti sen 10 miljoonan rajan rikkomaan vuoden tai parin sisällä niin kuin ND:n muutkin teokset. Moni pelaaja tulee olemaan tyytyväinen, minä mukaan lukien. Kiitos, Jimbo!
Ja Deluxe-Editionin (89e) ostamalla saat "Developer Comments" mukaan sekä kuva-albumin Jim Ryanin kissoista.
 
Sen takia siittä ei valitettu koska välissä ei ollut Remasterointia ja Remake oli kaivattu.
Mutta se on silti aivan sama asia. Ei siinäkään pelissä ollut mitään uutta, mutta silti pyydetään täyttä hintaa. Vähän riippuu pelaajasta että onko wörtti vai ei. Itse odotan tätä kuitenkin vähäsen, kun kuitenkin kiinnostaa nähdä mitä tämä on uudelle pelimoottorilla.
 
Mutta se on silti aivan sama asia. Ei siinäkään pelissä ollut mitään uutta, mutta silti pyydetään täyttä hintaa. Vähän riippuu pelaajasta että onko wörtti vai ei. Itse odotan tätä kuitenkin vähäsen, kun kuitenkin kiinnostaa nähdä mitä tämä on uudelle pelimoottorilla.

Niin elikkä tämä on taas näitä että minusta tuntuu juttuja, tähän voidaan vaikka sitten vetää Resident Evil remaket ja remasteroinit mukaan.
 
Turhin Remake ikinä.

Totta, pelkän PC version olisin kyllä voinut jopa ymmärtää kohtuullisella hintalapulla.

Huoh mitä meininkiä Sonylla. Alkaa mennä vähitellen usko koko harrastukseen. Montako kertaa näitä samoja teoksia täytyy julkaista?
yms.

VOI HITSI, KUN OLISIKIN MAHDOLLISTA OLLA OSTAMATTA TÄTÄ PELIÄ.

Itsellenihän tämä peli ei tule maksamaan sentin hyrrää, koska en sitä aio ostaa edes alesta, ja olen aika varma, että ihan jokainen pystyy olemaan ostamatta tätä. (En voi vannoa, voihan jollakulla olla vaikka sellainen sairaus, että ihan jokainen peli on pakko ostaa, ja näille voin vain esittää osanottoni.)

Mitä haittaa siitä siis on, että Naughty Dog tällaisen päästelee kauppoihin?
 
Ketjun parin ensimmäisen sivun perusteella voisi sanoa, että The Last Of Us 1 Remaken tekeminen/julkaiseminen tuntuu häiritsevän/ahdistavan "yllättäen" kaikkein eniten sellaisia nimimerkkejä, jotka eivät muutenkaan Sonyn laitteilla pelaa. Tai sellaisia nimimerkkejä, joilla nyt ei muutenkaan ole koskaan Sonysta mitään positiivista sanottavaa.
Heh, ja jälleen kerran "yllättäen" tältä samalta nimimerkiltä nyrpistystä nimimerkkejä kohtaan, jotka vähänkin uskaltaa kritisoida Sonya.

Puhun toki vaan omasta puolestani, mutta silloin kehutaan kun on kehuttavaa, ja kritisoidaan kun on kritisoitavaa, oli laitemerkki mikä tahansa.

Mitä tulee tähän tulevaan Last of Us remakeen, niin en tule ostamaan. Pelattu jo kaksi kertaa läpi PS3:lla ja PS4:lla, joten en näen ostamisen arvoisena. Mutta eipä mua koko remake niin häiritsekkään. Aika neutraalisti suhtaudun koko peliin.
 
yms.

VOI HITSI, KUN OLISIKIN MAHDOLLISTA OLLA OSTAMATTA TÄTÄ PELIÄ.

Itsellenihän tämä peli ei tule maksamaan sentin hyrrää, koska en sitä aio ostaa edes alesta, ja olen aika varma, että ihan jokainen pystyy olemaan ostamatta tätä. (En voi vannoa, voihan jollakulla olla vaikka sellainen sairaus, että ihan jokainen peli on pakko ostaa, ja näille voin vain esittää osanottoni.)

Mitä haittaa siitä siis on, että Naughty Dog tällaisen päästelee kauppoihin?

Kiitos huomiosta, lupaamme olla jatkossa tarkempia omiean mielipiteidemme ettemme tuo niitä julki. Kukaahan ei ole missään vaiheessa sanonut että tästä haittaa vaikka Naughty Dog tälläisen kehittää ja Sony päästelee kauppoihin koska sehän on pelin julkaisija ;)
 
Ketjun parin ensimmäisen sivun perusteella voisi sanoa, että The Last Of Us 1 Remaken tekeminen/julkaiseminen tuntuu häiritsevän/ahdistavan "yllättäen" kaikkein eniten sellaisia nimimerkkejä, jotka eivät muutenkaan Sonyn laitteilla pelaa. Tai sellaisia nimimerkkejä, joilla nyt ei muutenkaan ole koskaan Sonysta mitään positiivista sanottavaa.

Onko 70 euroa tästä remakesta kova raha? Kyllä se varmaan on, jos pelin sisältö on yksi yhteen aikaisempien kanssa ja ainoat muutokset ovat graafisia ja pieniä gameplay-muutoksia. Onko peli pakko ostaa, jos sen julkaisu tuntuu turhalta, tai sen hinta liian korkealta? No ei ole. Läheskään kaikille tämä remake ei ole tarpeellinen, mutta kyllä potentiaalisia asiakkaita varmasti silti löytyy. Varmasti löytyy esimerkiksi sellaisia, jotka ovat pelanneet PS3-version joskus 'ammoisina aikoina' ja nyt kiinnostaisi pelata sitten uudestaan teknisesti paljon paremmalla toteutuksella.

Ihan mielenkiintoista kyllä seurata, millaisia muutoksia sieltä lopulta sitten tulee, vaikka korkeintaan alesta tämän sitten joskus ostan, jos ostan. ND on kuitenkin sen tason suunnan näyttäjä pelialalla, että kyllä kiinnostaa.
Itse asiassa tämän kaltaiset kuviot ovat juuri niitä juttuja, miksi aikoinaan Sony- ja pleikkarifanista, joka olin siis hyvinkin ehdottomasti vielä kymmenisen vuotta sitten, on tullut hyvinkin Sony-kriittinen. Asioilla on siis syy- ja seuraussuhteet tässäkin kuviossa. Ei se salama yhtäkkiä päähäni osunut ja muuttanut minua taikaiskusta myönteisemmäksi Xboxia kuin Playstationia kohtaan. Siihen tarvittiin molempien tekemisiä yli viiden vuoden ajalta.

Tällaiset remake-hönöilyt eivät vain ole minun mielestäni aidosti pelaajaystävällistä toimintaa. Ja siis nimenomaan tuolla hinnalla millä Sony noita häpeilemättä myy, niin ei todellakaan ole pelaajaystävällistä toimintaa.

Voihan tuo tulla ehkä alelaarista 20-30 euron hintaan sitten aikoinaan itsekin ostettua, mutta pidän kyllä törkeänä, että remakeja hinnoitellaan aivan täysihintaisiksi peleiksi. Tai jopa törkeän ylihintaisiksi, mitä tämäkin ilmeisesti 79,90 storehinnalla tulee olemaan.

Remaketkin kun ovat kuitenkin merkittävästi halvempia toteuttaa, kuin aivan alusta asti uutena ideoidut AAA-pelit, joiden tekemiseen menee nykyään väistämättä se 4-6 vuotta, jolloin ne kustannuksetkin ovat aivan eri luokkaa kuin joissain 2-3 vuoden remake ”rutistuksissa”.
 
Siis kyl mua ainakin ase ohimolla uhkaillaan että on pakko ostaa 70e hintaan :( Mut sitten myös hieman asiaa, kuvittelenko vai onko tämä remake/remastered/remake of the remastered jotenkin karannut käsistä? Tuntuu että niitä puskee joka nurkasta, spiderman remastered, resident evil remaket, dead space remake, remake of this remake of that, remastered of this and that. Ideatko alkaa loppuu vai onko nyt meneillää joku remake/remasted buumi?
 
Kiitos huomiosta, lupaamme olla jatkossa tarkempia omiean mielipiteidemme ettemme tuo niitä julki. Kukaahan ei ole missään vaiheessa sanonut että tästä haittaa vaikka Naughty Dog tälläisen kehittää ja Sony päästelee kauppoihin koska sehän on pelin julkaisija ;)
Kyllähän tätä valitettavasti on tapahtunut jo vajaan vuoden ajan kun tämä leakkasi julkisuuteen, niin täällä kuin muillakin foorumeilla. Puhutaan kuinka ideat on Sonylla lopussa ja rahastetaan pelkästään vanhoilla ideoilla vaikka Sony on jo pitkään ollut yksi johtavia uusien IP:eiden julkaisijoita. Myös jotkin ovat selvästi olleet siinä käsityksessä, että tälläinen tekele on ND:n talentin tuhlausta jonka myötä se uusi IP sitten myöhästyy vähintään parilla vuodella.
 
Siis kyl mua ainakin ase ohimolla uhkaillaan että on pakko ostaa 70e hintaan :( Mut sitten myös hieman asiaa, kuvittelenko vai onko tämä remake/remastered/remake of the remastered jotenkin karannut käsistä? Tuntuu että niitä puskee joka nurkasta, spiderman remastered, resident evil remaket, dead space remake, remake of this remake of that, remastered of this and that. Ideatko alkaa loppuu vai onko nyt meneillää joku remake/remasted buumi?
Onhan tuo buumi jo jonkun tovin ollut mutta sen voi joko toteuttaa hyvin tai huonosti tai sitten Sony-tyyliin 3 kertaa samasta pelistä eri versio ja täyteen Tripla-A hintaan.
 
Niin elikkä tämä on taas näitä että minusta tuntuu juttuja, tähän voidaan vaikka sitten vetää Resident Evil remaket ja remasteroinit mukaan.
Veikkaan etten ole ainut, kuka on innoissaan Tlou remakesta. Kakkonen oli vaan niin hyvä ja ykkönen sen moottorilla varmasti on myös.

Itse pidän näistä remakoista. Pääsee kokemaan klassikoita uudestaan, joita en ole välttämättä ikinä pelannut tai on lempipelejä vuosien takaa.

Innolla odotan myös Re4 ja Dead Spacea :)
 
Onhan tuo buumi jo jonkun tovin ollut mutta sen voi joko toteuttaa hyvin tai huonosti tai sitten Sony-tyyliin 3 kertaa samasta pelistä eri versio ja täyteen Tripla-A hintaan.
Unohdit mainita, että Sony myös julkaisee ei-täyden hintalapun uudelleenjulkaisuja kuten Uncharted ja Medievil. Sitten on Demon's Soulsit ja TLOU:t jossa on homma viety hieman eri levelille kuin yleisesti uudelleenjulkaisuissa. Joku voi kaivaa netistä vertailut näistä Sonyn täyden hintalapun uudelleenjulkaisuista, verrata niitä alkuperäisiin ja sitten etsiä vertailuja vaikkapa jostain Prince of Persian, Mass Effectin, GTA:n tai Halon uudelleenjulkaisuista. Ero on valtava niin laadussa kuin sitten myös siinä hintalapussakin tietenkin. Harva yhtiö tekee tietyt pelinsä uudelleen yhtä kovalla panostuksella kuin Sony. Mielestäni siinä kohtaa on sitten ihan oikeutettua pyytää isompaa hintalappua niin kuin esimerkiksi täällä huudellut 20€.

Mutta olen myös sitä mieltä, että jonkinlainen upgrade path tähän olisi ollut suotava niille joilta alkuperäinen peli pleikkarilta jo löytyy. Vaikkapa 20 euron ale niin 50€ ei olisi varmaankaan ollutkaan enää niin kova pala purtavaksi ihmisille.
 
Veikkaan etten ole ainut, kuka on innoissaan Tlou remakesta. Kakkonen oli vaan niin hyvä ja ykkönen sen moottorilla varmasti on myös.

Itse pidän näistä remakoista. Pääsee kokemaan klassikoita uudestaan, joita en ole välttämättä ikinä pelannut tai on lempipelejä vuosien takaa. Innolla odotan siis Re4 ja Dead Spacea.

Siis en missään vaiheessa ole sanonut etteikö saisi olla innoissaan, tulen itsekkin ostamaan Re4 ja Dead Spacen remaket julkaisussa.
 
Ylös Bottom