Scatterbrain XO
New Member
Vastaus: Peliohjelmoinnin koulutus
Hakkiksen selityksestä tuli mieleeni, että en kyllä tajua miksi meillä yliopistossa proffat pelotteli, että "olioparadigmat ne kuulkaa on niiiiiiiin vaikeita tajuta!" - taisivat olla liian old school tyyppejä. No onhan nuo monimutkaisemmat kokonaisuudet vaikea käsittää, mutta niinhän ne on aina muutenkin. Ja tuon Hakkiksen esimerkin voi typistää kauniisti: olio on luokan ilmentymä.
Javalla on helppo lähteä liikkeelle mutta minä siirtyisin mahdollisimman nopeasti C++ pariin. Parista muustakin kielestä on kuitenkin hyvä tietää perusluokkakirjastot (ettei tee niinkun meikä ekaa kertaa kertaa Javalla kirjoitti 300 riviä koodia kun saman asian olisi voinut tehdä kirjastosta löytyvän valmiin koodin avulla yhden metodin lisäämällä) ja syntaksi.
Hakkiksen selityksestä tuli mieleeni, että en kyllä tajua miksi meillä yliopistossa proffat pelotteli, että "olioparadigmat ne kuulkaa on niiiiiiiin vaikeita tajuta!" - taisivat olla liian old school tyyppejä. No onhan nuo monimutkaisemmat kokonaisuudet vaikea käsittää, mutta niinhän ne on aina muutenkin. Ja tuon Hakkiksen esimerkin voi typistää kauniisti: olio on luokan ilmentymä.
Javalla on helppo lähteä liikkeelle mutta minä siirtyisin mahdollisimman nopeasti C++ pariin. Parista muustakin kielestä on kuitenkin hyvä tietää perusluokkakirjastot (ettei tee niinkun meikä ekaa kertaa kertaa Javalla kirjoitti 300 riviä koodia kun saman asian olisi voinut tehdä kirjastosta löytyvän valmiin koodin avulla yhden metodin lisäämällä) ja syntaksi.