Itse tilailen EA Accesia, että Originia, sekä Gamepassia jota enää käytän pc:llä.
Rehellisesti sanottuna tämä on se suunta mihin haluaisin mennä ja olenhan tv katselun ja leffojen katselun siirtänyt täysin ruutu, cmore, Dplay, netflix, Dnatv ja Elisa viihde palveluiden alle. Eli tämä on tapa mistä nautin suuresti.
Gamepass mulla on ollut aivan naurettavien tarjousten myötä ja siellä on monia pelejä joita olen ajatellut joskus ostavani, mutta jättänyt ostamatta. Jokainen niistä kuitenkin poistui oikeastaan ensimmäisen pelikerran jälkeen. Eli tavallaan olen säästänyt rahaa, mutta en ole päässyt oikein nauttimaan sen sisällöstä. Forza on ainut jonka vuoksi oikeasti sen hankin. Tulevaisuus kuitenkin on paljon valoisampi. Sillä jatkossa tullee uudet Forzat, flight simut jne. Ja olen huomannut, että pc puolella tarjonta on mun makuun paljon parempi. Joten tämä jatkunee jatkossakin.
EA Access mulla on koska pelaan älyttömästi EA pelejä, mutta en ole hyötynyt vielä laisinkaan pleikalla, koska viimevuotiset urheilupelit on. Jätin uudet kuitenkin ostamatta, joten kunhan nhl ja Fifa tulee, niin alan taas pelaamaan. Toisaalta pc puolella on muita pelejä siellä originissa mitä ei ole konsoleilla. Ja pidän sitä noin 25 euroa halpana vuodesta. Vaikka käyttö olisi vähäisempää.
Mutta uplay olisi se minkä haluisin. Siellä olisi tuhottomasti pelejä mitä pelaisin, mutta sen hinta menee mulla yli.
Mun ongelma on myös se, että en halua jatkuvasti kuukausitilauksia, vaan haluan ostaa vähän halvemmalla koko vuodeksi silloin kun sattuu olemaan rahaa käytössä.
Esim tv puolella Dplay koko vuodeksi 99e. Mielummin se, kuin 10e/kk. Mielummin vaikka se 120e kerralla, kuin 10e/kk.
Oikeastaan haluaisin jonkun steamin, Epicin, tai konsolin oman kauppapaikan kk maksulla. Eli pelien netflix. Sitä ei oikein ole gamepass vielä. Eli missä voisi oikeasti pelata käytännössä mitä vain. Silloin voisin irtisanoa muut ja maksaa vaikka 20-30e/kk palvelusta. Olisi tarjonta itselleen mieluista.
Tai sit joku gamepass missä sisältö on koko Xbox/pc puolen MS:n tarjonta. Mutta saat kerran kuussa vaihtaa mitä genreitä haluat pelata. Voisi laittaa vaikka kolme genreä. Itse voisin heittää ajopelit, simulaatiot ja urheilupelit. Jonain kuuna vaikka urheilupelit pois ja open world tilalle. Siinä sais sit pelata kaikkea mitä siihen genreeseen kuuluu. Eli valikoima ois suht sama kaikilla, mutta ei tarvi maksaa ”kaikesta”.