Se pointti nyt kuitenkin oli, että on ihan sama kuinka laaja se kaveripiirisi on, kun se on silti suppea otos tällaisessa keskustelussa.Niin, no kaveriporukastanikin useampi henkilö toimi samaan tapaan noihin aikoihin, joten en nyt vaan ihan itsestänikään tässä puhu.
Missä minä lässytin ihmiset muottiin? Taas aika luovaa tulkitsemista. Puhuin ainoastaan että vähävaraisia on muunkinlaisia kuin sinä ja kaveripiirisi.Kaikki eivät myöskään ole, kuten sinä, joten lopetahan nyt tuollainen yhteen muottiin ihmisiä puristava lässyttäminen.
Kerrotko nyt että missä kohtaa puristin porukkaa johonkin? Kiinnostaisi ymmärtää miten tuollaisia tulkintoja voi tehdä. Ehkä vika on minun tekstissäni, joten senkin kautta olisi mukava tietää että mikä lause tai asia on ymmärretty noin päin honkia.
Niin? Miksi tämä pitää sanoa kun tämä ei sodi mitenkään vastaan sitä, mitä kukaan muu on sanonut. Siellä ne tekstit on luettavana jos ne haluaa lukea eikä tulkita jotain omaansa.Enhän minä muusta edes puhunutkaan kuin siitä, että vähävaraisen on aivan hyvin mahdollista myös pelata, jos priorisoi pelaamisen riittävän korkealle ja silti hoitaa vastuunsa. Pitää toki olla valmis tinkimään jo aiemmin mainitsemissani asioissa, mutta jos pelaaminen on riittävän tärkeää, niin se on täysin mahdollista.
Minä olen nimenomaan sitä mieltä, että vähävarainen voi priorisoida asioita niin, että vaikka pelaaminen mahtuu budjettiin. Sitä mieltä koen kyllä myös Sonytendon olevan, sillä ei ainakaan ole sanonut päinvastaista - toisin kuin moni tuntuu tulkinneen. Vai olenko sitten itse väärässä tulkintoineni?
Itsehän en siis ole samaa mieltä kaikesta Sonytendon aiheeseen liittyvistä teksteistä mutta huvittaa miten typeriä olkiukkoja ja tulkintoja teksteistään on saatu aikaiseksi.
Mikä tämä selitys taas on? Kenelle tämä pitää selittää? En ole sanonut mitään, mikä vaatisi tällaisen itsestäänselvyyden selittämisen minulle, varsinkin kun olen jo kirjoittanut teksteihini seikkoja, jotka nimenomaan puoltavat tätä samaa asiaa.Kaikille pelaaminen ei ole niin tärkeää, ja sehän on todellakin täysin oikein. Mutta siinä ei silti ole mitään väärää, jos pelaamisen on valmis niin korkealle priorisoimaan, että tinkii muista asioista, kunhan hoitaa myös vastuunsa. Ja minä en todellakaan ole ainoa ihminen joka on siihen ollut valmis ja niin sitten lopulta myös toiminut.
Vähän voisi panostaa nyt lukemiseen ja/tai tulkitsemiseen.
---
Jos tähän aiheessa oleellisena olevaan "Game Pass + vähävaraiset"-yhtälöön jotain pitää sanoa, niin itse koen että tuo on varsin mainio tapa (vähävaraisenkin) pelata. Sillä varauksella tietty, että tiedostaa ettei omista niitä pelejä ja pelaamiseen tarvitsee jatkuvaa maksamista.
Sittenhän täällä oli myös sanottu että vähävaraisen kannattaa ja (yleensä on pakko) tinkiä jostain ja sitä kannattaa tehdä muusta kuin välttämättömyyksistä. "Turhuudet", kuten harrastukset, viihde ja vastaavat on niitä, josta se tinkiminen lähtee. Pelaaminenkin kuuluu niihin. Tässä siis tiivistettynä se, mitä on sanottu. Ei suinkaan että "ET SAA PELATA JOS OOT KÖYHÄ" vaan että pelaaminen on yksi niistä asioista, joista voi joutua tinkimään. "Voi joutua" ei ole sama asia kuin että on pakko. Elämä on täynnä valintoja ja se, mistä tinkii, on valinta.
Tosin minä ainakin tiedostan että on varmasti myös ihmisiä, joilla ei ole enää mistä tinkiä ja tehdä valintoja.
Viimeksi muokattu: