Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelitilauspalveluiden vertailuketju: Xbox Game Pass, PS Now, EA Access, UPLAY+ yms.

Juuri kun pääsi sanomasta, tulee sieltä Ninja Theoryltä ”Game Pass filler”.



Ainakin itse olen ollut sitä mieltä jo pitkään että kyseinen peli on pienen porukan herkkua josta itsekkään en tykkää. Mutta katsellaan sitten kun nämä studiot alkavat puskemaan yksinpelejä uudelle raudalle. Sieltä voikin jo tulla jotain mukavaa.

Ei kaikki studiot pelkkää kultaa puske ulos, jos arvosteluja katsellaan. Esim PS4 Days Gone. (mistä itse tykkäsin)
 
Ainakin itse olen ollut sitä mieltä jo pitkään että kyseinen peli on pienen porukan herkkua josta itsekkään en tykkää. Mutta katsellaan sitten kun nämä studiot alkavat puskemaan yksinpelejä uudelle raudalle. Sieltä voikin jo tulla jotain mukavaa.

Ei kaikki studiot pelkkää kultaa puske ulos, jos arvosteluja katsellaan. Esim PS4 Days Gone. (mistä itse tykkäsin)
Tässä vissiin viitataan Bleeding Edgeen? Studion sisällä olevan pienen porukan projektiin, joka oli kehityksessä jo ennenkuin Microsoft osti Ninja Theoryn. Siihenkö peliin? Ei kai kukaan siitä mitään AAA-peliä odottanutkaan, kun ei se missään vaiheessa sellaiseksi ollut tarkoitettu.
 
Ainakin itse olen ollut sitä mieltä jo pitkään että kyseinen peli on pienen porukan herkkua josta itsekkään en tykkää. Mutta katsellaan sitten kun nämä studiot alkavat puskemaan yksinpelejä uudelle raudalle. Sieltä voikin jo tulla jotain mukavaa.

Ei kaikki studiot pelkkää kultaa puske ulos, jos arvosteluja katsellaan. Esim PS4 Days Gone. (mistä itse tykkäsin)
Esim hellblade II varmaan loistava ninja theoryltä. Näille tälläisille multiplayer peleille on se tietty porukka mikä näitä pelaa. Esim jos minä arvostelisin fortnite se olisi 1/10 ja joku pelistä tykkäävä niin se olisi sen mielestä 10/10
 
Tässä vissiin viitataan Bleeding Edgeen? Studion sisällä olevan pienen porukan projektiin, joka oli kehityksessä jo ennenkuin Microsoft osti Ninja Theoryn. Siihenkö peliin? Ei kai kukaan siitä mitään AAA peliä odottanutkaan, kun ei se missään vaiheessa sellaiseksi ollut tarkoitettu.

No siis itse en kyllä odottanut ja tiedostan ettei mitään AAA peliä oltu tekemässäkään.
 
Viimeksi muokattu:
Divinityjen ja tulevan Baldurs Gate 3:n tekijä on Larian studios, joka ei nykyisellään ole MSn tai Sonyn omistuksessa.

Obsidian on tehnyt Pillars of eternityt ja muita kovia. Obsidianilla töissä samaa porukkaa, jotka oli duunaamassa alkuperäisiä Baldureita.
Tämä oli tiedossa. Pillars ei itseäni sytyttänyt, mutta Baldurit ja Divinity ovat heittämällä siellä kaikkien aikojen parhaimpien pelien TOP 10:ssä itselläni.
Ehkä hommaan PoE:n uudestaan jahka Persona5:n on saatu pois alta.
 
Ei kaikki studiot pelkkää kultaa puske ulos, jos arvosteluja katsellaan. Esim PS4 Days Gone. (mistä itse tykkäsin)

Eihän tuo hyvältä kuulosta, jos käsite ”Game Pass filler” on lanseerattu käytännössä b-sarjan tuotannoille jo nyt.

Microsoftille kuitenkin kyseessä on merkittävä palvelukonsepti, jolla osin pyrkivät myymään seuraavaa konsolisukupolvea.
 
Johtuu siitä että palvelu on laajin tällä hetkellä. On jänskää keksiä tollanen käsite ja viljellä sitä ympäriinsä. Vähän kun netflixin kanssa.

Voihan sitä periaatteessa keksiä "PS4 yksinoikeus fillerin" peleille joista ei pidä.

Mutta mitä tulee PS5 peleihin niin jännä nähdä mikä on Sonyn tulevaisuuden veto mitä tulee yksinoikeuksiin. Nyt kun Horizon Zero Dawn on tulossa Pc:lle. Huhuja oli myös God of Warista. Death Stranding tietenkin on myös Pc:lle vähän jälkijunassa kuten myös Nioh 2 ilmeisesti on Pc:lle jälkijunassa tulossa. Onko jatkossa tulossa enemmän PS5/PC julkaisua jo ihan useammastakin pelistä.
 
Viimeksi muokattu:
Voihan sitä periaatteessa keksiä "PS4 yksinoikeus fillerin" peleille joista ei pidä.

Silloin äänestetään lompakolla ja jätetään yksinoikeus ostamatta. Selvä viesti tekijöille.

PlayStation Plussan on pakko mennä eteenpäin, kenties sulautua osaksi pilvipalvelua PS Now. Niin iso osa verkkopelaamista on jo oletettavasti ajautunut ilmaiselle puolelle (kaikki ilmaispelit). Itseä eivät Plussan jaettavat pelit yleensä jaksa innostaa. Nyt tosin DiRT 2 tekee tässä poikkeuksen.
 
Tässä vissiin viitataan Bleeding Edgeen? Studion sisällä olevan pienen porukan projektiin, joka oli kehityksessä jo ennenkuin Microsoft osti Ninja Theoryn. Siihenkö peliin? Ei kai kukaan siitä mitään AAA-peliä odottanutkaan, kun ei se missään vaiheessa sellaiseksi ollut tarkoitettu.
Viitataan juu, uusi termi Game Pass Filler lanseerattu ":D"

Hauska kuinka tuota Game Passiakin aina mollataan niiden toimesta kenen pelialustalla ei ole vastaavaa palvelua. Melkein voisin sanoa että Sonyn on pakko tuohon reagoida next genissä ja arvatenkin silloin muuttuu ääni kellossa pleikkaria käyttävällä väellä kun yhtä loistava palvelu laitteelta löytyy.

Kuten sanoitkin, studion sivuprojekti kyseessä.
 
Viitataan juu, uusi termi Game Pass Filler lanseerattu ":D"
Game Pass Filler... Kaikenlaista. Eli siis peli, joka julkaistaan Game Passissa. Mitä väliä sillä on onko peli ison budjetin AAAA-peli vai pienemmän porukan projekti? Molemmissa tapauksissa me pelaajat saatiin lisää pelattavaa samaan kuukausihintaan. Saahan noita termejä käännellä ja väännellä, mutta Game Pass on siitä huolimatta loistava palvelu.

Niin ja jos nyt ajatellaan vaikka Ninja Theorya, niin kumpi on parempi vaihtoehto, kehittää Hellblade 2:sta 3-5 vuotta putkeen julkaisematta mitään vai antaa studion sisällä pienen porukan vääntää toinen pienempi peli, jonka saa nopeammassa aikataulussa pihalle? Kun Bleeding Edgen kehitys aloitettiin, niin ei varmastikaan tiedetty että ollaan tekemässä peliä Game Passissa julkaistavaksi. Microsoft kun tuli kuvioihin vasta myöhemmin.
 
Game Pass Filler... Kaikenlaista. Eli siis peli, joka julkaistaan Game Passissa. Mitä väliä sillä on onko peli ison budjetin AAAA-peli vai pienemmän porukan projekti? Molemmissa tapauksissa me pelaajat saatiin lisää pelattavaa samaan kuukausihintaan. Saahan noita termejä käännellä ja väännellä, mutta Game Pass on siitä huolimatta loistava palvelu.

Niin ja jos nyt ajatellaan vaikka Ninja Theorya, niin kumpi on parempi vaihtoehto, kehittää Hellblade 2:sta 3-5 vuotta putkeen julkaisematta mitään vai antaa studion sisällä pienen porukan vääntää toinen pienempi peli, jonka saa nopeammassa aikataulussa pihalle? Kun Bleeding Edgen kehitys aloitettiin, niin ei varmastikaan tiedetty että ollaan tekemässä peliä Game Passissa julkaistavaksi. Microsoft kun tuli kuvioihin vasta myöhemmin.

Omasta mielestä on kyllä alusta lähtien mennyt aivan raitelilta tämä homma. Alusta alkaen on tosiaan saanu semmoisen käsityksen että Bleeding Edge on juurikin pieni peli eikä mikään Hellbladen kaltainen "järkäle". Mutta nyt päästään tohon Game pass filler hommaan niin tuo pääsi kategoriaan täyttä paskaa. Peli kuin peli ja aivan sama mikä studio sen tekee niin tommosilla nimityksillä ei oo mitään arvoa.
 
Hyvä keino saada klikkauksia sivulle, kun heittää tuommoisen Game Pass filler twitteriin.

Ja tosiaan aloittivat 6 tyypillä tätä tekemään ja pienenä sivuprojektina, kuten täällä jo sanottu.

"Originally Bleeding Edge was nothing more than a tiny side project for Ninja Theory with Tucker acknowledging that. "Yeah, tiny team, with an average of 15 people for the last three and a half years. We've got a few more now, but we started with about six, and now we've got about 25." Now, though, approximately "a quarter of the studio now" is working on Bleeding Edge, with the other 75% working, presumably, on Senua’s Saga: Hellblade 2."

 
Game Pass Filler yrittää ilmeisesti olla siis sama kuin Netflixin hömppäleffat, joilla palvelua täytetään, vai? Bleeding Edge nyt vain ei oikein mitenkään mene sellaiseen lokeroon ja Game Passista muuten löytyy mm. Forza Horizonia, Gearsia, Oria, Outer Worldsia, Outer Wildsia ja lukuisia pienempiä mutta silti yhtä lailla viihdyttäviä teoksia.

Tuntuisi resurssien hukkaamiselta tehdä vain jotain tauhkaa kun samalla vaivalla voisi tehdä ihan pelattavankin pelin, joten jo sen ajattelun kautta epäilen ettei tuollaista tarvetta ole eikä tule.
 
"Gamepass filler"... Voi kiesus mitä paskaa taas tihkuu kateellisten suunnalta. :rolleyes:

(Ei sillä että Bleeding Edge kiinnostaisi yhtään. Köykäinen Overwatch-klooni kolmannessa persoonassa ei oo mun juttu.)
 
Tuota niin, ei kai Eurogamer on kateellinen. Sieltähän tämä termi tuli.
Ja tällä on merkitystä mihin? Henkilö joka sen tänne postasi tiesi hyvin missä merkityksessä ja millä agendalla postaa. Niin paljon kuin mahdollista yritetään lytätä Game Passia jostain kumman syystä. Siksikö ettei sitä löydy omalta lempparikonsolilta, vai onko jostain syystä niin kova halu ostaa jokainen peli kovaan hintaan erikseen?

Game Passin kaltaiset palvelut ovat tulleet jäädäkseen. Näkeehän sen jo leffa- ja musiikkipuolella. Lisäksi jos ja kun Game Passilla on jo ainakin 20 miljoonaa tilaajaa, niin Microsoft tekee sillä todella hyvää kuukausittaista tiliä. Tällaiset kokonaisvaltaiset palvelut vaan lisääntyvät seuraavassa sukupolvessa. Toivonkin, että Game Passin mollaajat ovat sitten yhtä ahkerasti kritisoimassa pleikkarin vastaavaa palvelua, kun sellainen PS plussasta ja PSNowsta vähitellen kehittyy.
 
Tuota niin, kyllähän minunkin mielestäni xbox game pass on kätevä vaikka kiinnostavia nimikkeitä nyt ei itselle mahdottomasti ollut kun backlog on valtaisa muutenkin. Kaikissa palveluissa on fillereitä, ei siinä sen kummempaa, AAA, AA ja A pelien määrä on kummiskin rajallinen, ja joskus noista oudommista löytyy ihan helmiä.

PSNown idea on hyvä, mutta omalle kohdalleni se ei osunut, koska ne parhaat nimikkeet löytyvät jo nykyisille ja aikaisemmille koneille. PS+ saisi kyllä uudistua, se oli parhaimmillaan PS3 loppuaikoina, jolloin ei oikein uskaltanut edes pelejä enää ostaa, kun niin hyviä tuli koko ajan plussalle. Kun PS4 julkistettiin, taso romahti muutamia herkkuja lukuunottomatta, mutta olen sen pitänyt koska vuoden hinnaksi jäi spotify tilauksen päälle reilu kymppi.

xbox game pass taisi olla sen 4€ kuussa joten pistänen PC:lle harkintaan jatkanko kuukauden pari.
 
Ylös Bottom