Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelivideon teko

Vastaus: Pelivideon teko

Käyhän tämä thredi ihan alusta loppuun. Niin monesti jo sanottu vastaukset tuollaiseen kysymyksiin, ettei oikein pahemmin kiinnosta enään vaivautua :rolleyes:

Sen verran voin sanoa, että joko tallentava DVD soitin tai Easycap.

anteeksi:( en ole lukenut tätä palstaa niin en tiennyt. onko easycapissa win7 tuki?
 
Vastaus: Pelivideon teko

On. Ainakin oma DC60+ v3.1B toimii seiskalla.
 
Vastaus: Pelivideon teko

Pystyykö pelaamaan HMDI:n kautta PS3 ja siirtämään kuvaa EasyCapin avulla siitä toisesta kuva/ääni portista yhtä aikaa?
 
Vastaus: Pelivideon teko

Pystyykö pelaamaan HMDI:n kautta PS3 ja siirtämään kuvaa EasyCapin avulla siitä toisesta kuva/ääni portista yhtä aikaa?

Ei, koska Easycapissa on RCA ja s-video liitännät eikä siinä ole mitään ohjelmistoa joka jollain tavalla renderoisi (kertokaa mikä on virallinen termi :) ) HD -> SD samaan aikaan kun tallentaa.
 
Vastaus: Pelivideon teko

Ei, koska Easycapissa on RCA ja s-video liitännät eikä siinä ole mitään ohjelmistoa joka jollain tavalla renderoisi (kertokaa mikä on virallinen termi :) ) HD -> SD samaan aikaan kun tallentaa.

Viittasin siihen että PS3 on HDMI liitäntä että se sama vanha perusliitäntä mikä löytyy PS1- ja 2 ja että pystyykö molempia käyttämään yhtä aikaa.
 
Vastaus: Pelivideon teko

Viittasin siihen että PS3 on HDMI liitäntä että se sama vanha perusliitäntä mikä löytyy PS1- ja 2 ja että pystyykö molempia käyttämään yhtä aikaa.

Ei pysty ja sekös videontekijää harmittaa. Pelata komposiittikaapelilla HD-ruudusta.
 
Vastaus: Pelivideon teko

Noniin nyt on EasyCapillä nauhoteltu pari videoa

YouTube - Peggle Gameplay

Laatu on aika huonoa, mutta tilasin itselleni HD PVR:n ja tämä EasyCap myydään pois.

PS. Mun Easycap on se vanhin versio, jolla saa vain 50Hz pelejä nauhotettua :D
 
Vastaus: Pelivideon teko

No nyt on HD PVR hommattu. Voipi olla että toi on paras tarjolla oleva laite, mutta ei sekään mikään virheetön ole. Pelikuvaa äänien kera tulee kyllä mallikkaasti mutta itse pelikokemusta toi laskee.
Vaikka ostin Sonyn oman PS3-komponenttikaapelin niin kuvanlaatu tippuu hieman PVR:n läpi ajettuna, jos vertaa suoraan HDMI-liitäntään taulutöllöön.
Suurempi harmituksen aihe on äänet. Nyt oon kytkeny PVR:n optisilla kaapeleilla vahvistimeen ja tilaäänet eivät toimi oikein PVR:n läpi ajettuna. Kuulokkeilla pelatessa tulee äänet "mistä sattuu" eikä kohteiden spottaaminen äänen avulla toimi ollenkaan samalla tavalla kuin suoralla valokuidulla PS3:sta vahvistimelle. Illalla testatessa monesti piti kattoa, että kuulokkeet on varmasti oikeinpäin päässä, kun niin selvästi välillä sekoittuu L/R...

Pixmania ei toimittanut laitteeseen minkäänlaista manuaalia. Joten onko jollain tuo mukana tullut kaukosäädin käytössä? Ja toimiiko sen avulla toi capture-on/off, ettei tarvii koko ajan olla tietokoneen hiiressä kiinni matsien välillä..
 
Vastaus: Pelivideon teko

Tulin taas viisammaksi kun tätä lueskelin. Jos haluaa pelata HD:nä on myös nauhoitettava HD:na, mikä sitten on enemmän kuin 20 euron panostus.

YouTube - lannistumaton
Mulla on samat periaattet kuin videon kaverilla. Niin pitähän sitä ite ensin kokeilla. Ilman että olisin tillannu mitään kokeilin tällästä. Suomenkieltä kun alkais tässä tapauksessa käyttämään tulisi aika sekava romaani, ja niitä on Hervannassa jo ihan tarpeeksi.:D Kokeillaas viivoja ja sanoja.

Ps3--> hdmi--> hd-töllö-->scart-piuha-> sd-töllö.

Jos viritys olisi jostain kumman syystä toiminut, sd-töllöstä olis pamahtanut ps3-kuvaa, niin easycappikin olisi pelittänyt? Suurin osa nauraa jo näppiksen äärellä että helvetin uuno, mutta pitähän sitä kokeilla.

Kun on palavasti rakastunut HD-kuvaan ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin hd-pvr.
 
Vastaus: Pelivideon teko

Nyt oon kytkeny PVR:n optisilla kaapeleilla vahvistimeen ja tilaäänet eivät toimi oikein PVR:n läpi ajettuna. Kuulokkeilla pelatessa tulee äänet "mistä sattuu" eikä kohteiden spottaaminen äänen avulla toimi ollenkaan samalla tavalla kuin suoralla valokuidulla PS3:sta vahvistimelle.

Eikö tässä voisi hyödyntää tuota PS3:n äänen moniulostuloa? Laita optisella monikanava-äänet suoraan vahvistimeen ja sitten RCA:n kautta äänet kaksikanavaisena PVR:ään. Samaten voisi auttaa tuohon kuvaan, jos jakaisi Y-haaroittajalla kuvan ennen PVR:ää ja veisi sitten toisen telkkariin ja toisen PVR:ään. En tiedä heikentääkö tämäkin kuvan laatua. Mutta tosiaan tuo ääni pitäisi ainakin kohtuullisen kivuttomasti onnistua tuolla moniulostulolla, ellet nimenomaan halua nauhoittaa monikanavaista ääntä.
 
Vastaus: Pelivideon teko

Toimiiko pleikassa molemmat äänilähdöt yhtäaikaa?? Jos toimii niin ratkaisu on siinä sillä ei noi nauhoitukset tilaääntä kaipaa...

Onko joku testannut komponentin haaroitusta telkkarille ennen PVR:ää? Onnistuuko, ja kärsiikö kuva? Olen meinaan vahvasti sitä mieltä että PVR aiheuttaa pienen inputlagin signaaliin tai sitten tuo mun taulutöllön komponenttiliitäntä aiheuttaa sen. Tämä täytyy kyllä testata tuolla talon toisella panelilla, että onko siinä MuTu sama.
 
Vastaus: Pelivideon teko

Mut siis tosta oppaasta ymmärtäisin, että yhteen valittuun lähtöön saa tilaäänet.



[Äänen moniulostulo] on asetus kohdassa [Ääniasetukset].

Tällä toiminnolla voit määrittää audiooulostulon HDMI OUT -liitäntään, the DIGITAL OUT (OPTICAL) -liitäntään ja AV MULTI OUT -liitäntään samanaikaisesti, eikä käyttämiesi laitteiden liitäntöjä tarvitse säätää manuaalisesti.

Pois päältä: Moniulostulotoimintoa ei käytetä.
Päällä: Moniulostulotoimintoa käytetään.

* Audioulostulo liitäntöihin, joita ei ole valittu kohdassa Asetukset > [Ääniasetukset] > [Audioulostulon asetukset], muunnetaan 2-kanavaiseksi.



Mulle riittäisi juuri ne yhdet mitkä vien vahvistimelle ja PVR saisi ihan rauhassa kelpuuttaa pelkkää kahta kanavaa...
 
Vastaus: Pelivideon teko

Testasin ja toimii juuri näin. Eli nyt optinen menee suoraan vahvarille ja se on valittu ääniasetuksista päälle, ja sinne menee tilaääni, joka yhden kokeilun perusteella toimi normaalisti. PVR:lle menee nyt stereoääni komponenttipiuhassa ja se myös löytyy tallenteesta.
Kiitokset Ramtoille..
 
Vastaus: Pelivideon teko

Latasin koeversion Sony Vegas Pro 9:stä.
Pari videota nyt sillä editoinut.
Vaan on ongelmia saada niitä renderoituja tuonne media osastolle ladattua.
Tyyppinä on MainConsept AVC/AAC (*.mp4)
Audio: 128 Kbps; 44*100 Hz; 24 Bit; Stereo; AAC
Video: 25 fps; 1024x576 Upper field first; YUV; 768 Kbps
Pixel Aspect Ratio: 1,000

Juutuubin menee ja paikallinen tallennus toistuu VLCssä ja Quicktimessa ok.

Onkos joku muu käyttänyt tuota softaa ja ladannut kfin mediaan.
Millähän asetuksillä?
 
Vastaus: Pelivideon teko

Itse konvertoin kaiken matskun .FLV -formaattiin ennen lähettämistä. Kuvanlaatu kärsii, ok, mutta menee aina sukkana sisään.

Eräs, joka tekee tämän muunnoksen on Free Video Converter. Asennettaessa kannattaa olla varovainen ettei mene asennuttamaan samalla hauskaa banneria nettiselaimeen, eli tarkkana mistä ne ruksit löytyy.
 
Vastaus: Pelivideon teko

Itse konvertoin kaiken matskun .FLV -formaattiin ennen lähettämistä. Kuvanlaatu kärsii, ok, mutta menee aina sukkana sisään.

Jep. Nätisti meni.
Itse käytän muunnokseen Any Video Converter ohjelmaa.
Minä olen tykännyt siitä. Saa vaikka toisinpäinkin, flv --> avi ja sitten ps3:lla katsomaan.

Kiitti.
Tässä siis muunnoksen tulos. Ei mitään hirveää hävikkiä, mutta alkuperäinen kuvakin oli SD laatua.
KonsoliFIN - Media - MAG Beta Movevaroitus, Peliajat Ja Zipper Alustus (PS3) -
 
Vastaus: Pelivideon teko

Vaan on ongelmia saada niitä renderoituja tuonne media osastolle ladattua.

Varmin keino on ladata flv. Jos tubeen työntää myös, niin ottaa sieltä sen jälkeen tuben tekemän mp4.

Tai sitten suoraan mp4, avia. Varmemmin toimiii, kun H.264-kodekilla pakattuna ovat.
 
Ylös Bottom