Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelivideon teko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eddy93
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pelivideon teko

Heips,nyt tavitsisin apua.Easycap on hommattu ja pari johtoa "tai siis väärä johto" hätäpäissäni menin ostamaan.Pitäisi saada Ps3 nauhoitettua pelejä pc:hen, ovat nuo Y jakajat aivan pakollisia, vai käykö pelkkä scart jakajakin tähän jossa on in ja output?
Anteeksi,en tiedä näistä hirveän paljoa, ja tuossa katsoikin Ulead studiotakin,enkä ymmärtäny hönkäsen pöläystäkään siitä.Joten, neuvoja studion ja piuhojen suhteen.
Kiitos etukäteen:)

Kiitoksia vinkistä :).Pitäisi vain löytää jostain noita y-jakajia, tuossa etsiskelin, myykö mikään kauppa esim.gigantti tälläisiä, mistä porukat ovat yleensä ostaneet noita tarvikkeita? vinkkejä?

En ole satavarma, mutta luulisi Biltemasta ja Clas Ohlsonilta löytyvän. Jossei itse löydä hyllyiltä, kirjoittaa paperille adapterin mallin (esim. 3,5mm to 3,5mm jne.) ja kysyy myyjältä.

Gigantistahan noita saa.

Älkää ottako nokkiinne, mutta alkaa pikku hiljaa käymään hermoille tämä "nyyppämäisyys". Edelliset sivut ovat täynnä ohjeita joiden pitäisi auttaa. Myös perusjärjellä sain ainakin itse hahmotettua tuon kuvan ja äänen jakamisen. Vai onko tämä niin vaikeata, että pitäisi alkaa tehdä jotain opastusvideota?

Anteeksi että vaivaan vielä,yksi kysymys vielä kun kummastuttaa.Juu jakajat ostettu ja tarvittavat piuhat, mutta surullista kyllä että ei toimi.Ulead studio ei löydä edes eikä anna vaihtaa tv yms asetuksia,alkaa pikku hiljaa mietityttää että onko easycap piru vie rikki, kun ei viitsisi oikeasti tuhlata rahaa enään tähän.Tai sitten vaihtoehtona on että ostin jälleen vääriä juttuja, eli ostin rca y jakajat 3 kappaletta ja av kaapeli löytyy, liitin ps3 piuhat jakajoihin, niinkuin katsoin netistä.

Onko uusin easycap, mikä käyttis? Laita pleikasta suoraan piuhat easycappiin ja testaa tuleeko kuvaa. Sillä varmistuu, että onko jakaja johdot väärät.

Kokeile myös esim Movie Makerin capturee. Uleadi pukkaa bugailemaan. Katso sieltä Uleadin asetuksista, että Composite on valittu, eikä esim TV-tuner.

easycap 2.0, tilasin huutonetistä.tarkoitatko tietokoneen käyttöjärjestelmää niin se on windows 7.Anteeksi,olen aivan torvelo näiden kanssa, liitän ps3 piuhat ilman jakajia vai?Ja mistä voin katsoa compositen. Anteeksi vielä, hävettää vähäsen.

muok.
Ju,kokeilin jotenkin tuotakin eikä kuvaa näy,mutta hassua on myös että studio ei anna valita mitään asetuksista.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Voisko joku kertoa miten tota Xbox360 pelaamista sais kuvattuu? Pal-60 kuvaa... Laadun ei tarvitse olla mikään maailman paras... Mitä johtoi yms. tarvitsisin? ;)

Ja muuten, kun testasin mun tallentavan dvd-soittimen kanssa tallentaa pelikuvaa, niin sillä ei voinut oikein pal-60 kuvaa kuvata, koska oli viivettä ja laatu oli aivan surkeaa.. pal-50 kuva oli hyvää, mutta en pelaa peleijä jotka toimivat pal-50nellä... Voiko asialle tehdä jotain?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Onkohan mitään inhimillistä keinoa saada kaappauskortin kanssa tallennettua selostusta samalla kun pelaa? Tähän asti olen tehnyt selostuksen erikseen koneella, mutta ei pelaamista katsellessa oiken saa kovin mielenkiintoista tekstiä sanottua. Minulla on siis Dazzle DVC 100, jossa RCA ja S-video liitännät.

Onkohan mitään inhimillistä keinoa saada kaappauskortin kanssa tallennettua selostusta samalla kun pelaa?
Ei oikeastaan ole kauheasti vaihtoehtoja. Erillinen mikki ja äänitä sillä erikseen pc:llä kun pelaat. Tai sitten vaikka sanelin jolla saa siirrettyä äänen digitaalisessa muodossa pc:lle.
Editoimaan joudut joka tapauksessa oman ääniraitasi ja pelikuvan kohdalleen.
Ainakaan siis minä en tiedä miten muuten saat äänitettyä oman selostuksen samalla kun pelaat.

Easycap ja Xbox360 (PAL-60)?
Lukaisin ketjun läpi ja jäi epäselväksi miten porukka onnistunut.
Tunnustautuuko joku täällä olevista että saa hyvää kuvaa aikaiseksi.
Olen pikkuhiljaa antamassa periksi ja hankkimassa easycapia (jos joku haluaa lahjoittaa niin otetaan toki vastaan Hauppagen HD PVR:kin tai vastaava :D ).

Ja käykää katsomassa juutubiista jäsen Miqailin viimeisin testi easycapilla, aika muikeaa kuvaa.
Linkki videoon, klik.

[video=youtube;1UmfSJMzEfM]http://www.youtube.com/watch?v=1UmfSJMzEfM[/video]
[video=youtube;5Vc0ZY3s8Dw]http://www.youtube.com/watch?v=5Vc0ZY3s8Dw[/video]

Siinä pari videota mitä tein kauan sitten. Kummatkin OK laatuisia, killzonessa vaan äänet vähän tökki. Noita videoita ei oltu yhtään käsitelty, joten paremmaksi saisin ne nykyään. Virtualdubilla varsinkin saa hyvin muokattua paremmaksi.

Siinä pari videota mitä tein kauan sitten. Kummatkin OK laatuisia,...
Aikaisemmista kommenteista jäi epäselvä olo varsinkin tuosta PAL-60 mutta nämä vahvisti että onnistuu (jos vain mies osaa mistä ei ole mitään takeita). Kiitti.
Nyt sitten metsästämään Easycappia (privana vinkkiä jos joku tietää hyvän paikan). Heti seuraavasta tilistä. Jos jää jääkaapin täytön jälkeen varaa. :)

Vihdoin sain toimimaan nauhoitus onnistui.Ainut ongelma on vain että en saa kuvaa laadukkaaksi,käytössä ei ole ulead studio,vaan deput video capture ohjelma.En oiken ymmärrä kun nauhoitan asetuksista PAL, ja sitten on framet,kuva muuttuu kun on nauhoittanut,raitoja ruudussa,kokeilin myös ntcs asetusta, itse asiassa toimi paremmin,mutta en saa muutettua sitä laadukkaaksi,tai latasin yhden videon youtubeen,laatu muuttui kaameaksi vaikka editoin ja katsoin videon ennen sinne laittamista.Onko jollakulla ohjeita miten saan videot katsomis kelpoiseksi, miten framet ja muut asetukset pitäisi olla.Käytössä on video editointi ohjelma.
Kiitoksia

Onko jollakulla ohjeita miten saan videot katsomis kelpoiseksi, miten framet ja muut asetukset pitäisi olla
Iskitpä heti ongelman ytimeen. Yksiselitteistä vastausta ei ole. Esimerkiksi Youtubesta olen itse vinkkiä katsonut tai sitten kysellyt videontekijöiltä joilla on hyvälaatuista kuvaa. Moni asia vaikuttaa lopputulokseen aina kaapelien laadusta lähtien. Kannattaa ensin siis hakea Youtubesta tai Googlella niin yleensä löytyy perusasetukset millä lähteä liikkeelle ja sitten loppu onkin kovaa työtä ja asetusten viilailua.
Ja jos apua asetuksiin täältä hakee, on hyvä mainita millä laitteella tallentaa ja mitä kaappaussoftaa käyttää. Sekä mitä tallentaa (PS3, Xbox360, Wii, Pc jne.).
Jos kaappaus on huonotasoista, ei paraskaan editointiohjelma auta. Eikä esimerkki videon pätkäkään tai sanallinen kuvaus mikä on ongelmana haittaa tee. Kannattaa myös lukea täällä ketjuja läpi jos jollakin on jo vastaava ongelma ollut.

Pika-analyysillä tuntuu (raitoja ruudussa) että de-interlace (lomituksen poisto) voisi auttaa ainakin jonkin verran (jos siis kuvassa on liikkeessa "sahalaitaa"). Puhdas arvaus selostuksesi perusteella.

Periaatteessa maximaallisen kuvanlaadun saa S-videota käyttämällä, sillä sehän taitaa olla Scrattiakin parempi.

Mutta itse käytin aikoinaan Uleadissä näitä asetuksia:

-NTSC-433 (tai sinnepäin, kunhan PAL-60 näyttää väriä)
-DVD laatu (tua widescreenin ja resoluutio on muistaakseni 720x480).

Tärkeintä mielestäni aina oli saada 720x480 reso sillä se on maximaallinen mitä Easycap voi tallentaa ja kun tubeen uppaa sen videon niin se pysyy samanlaisena. Näitä 640x360p jne resot ovat ihan hanurista, varsinkin jos on tarkoitus upata Tubeen.

Mutta mutta katsellaan perjantaina jospa jaksaisin jonkun opastusvideon tehrä.

Mutta mutta katsellaan perjantaina jospa jaksaisin jonkun opastusvideon tehrä.
Easycap tilattu joten erittäin kiitollinen olisin jos vaan voisit opastusvideon tehdä.
Itsellä kun nuo säätämiset tuntuu menevän vain huonompaan suuntaan...

Oli vähän muuta tekemisiä, mutta katsellaan tällä viikolla jospa johonkin väliin kerkeäisin tehdä videon.

Tuolla eräs käyttäjä myymässä Hauppauge HD PVR:ää: http://www.konsolifin.net/bbs/sekal...uge-hd-pvr-hd-videotallennin.html#post1160866

Laitteella saa talteen teräväpiirtokuvan suoraan tietokoneen kovalevylle (720p/1080i). Haaroittaa kuva- ja äänisignaalit komponentilla televisiolle ja usb2-liitännän kautta tietokoneelle - ei siis tuo mitään lisälagia pelikuvaan. Mukana tulee kaikki tarvittavat ohjelmat videotiedoston .m2ts:n konvertoimiseksi vaikka -> .wmv:ksi ja näin videoeditoreiden lähdemateriaaliksi.

Tällä saa talteen niin PS3- kuin Xbox 360 -pelikuvan ja on suosittu laite alan harrastajilla. Itsellä hyrrää samanlainen ja helposti voi hetken mielijohteesta vetää pelit talteen konsolia resetoimatta.

Ylös Bottom