Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Persona 5 Strikers

Joo unohtu mainita Sophia, joukon uusi hahmo joka on todella hilpeä tapaus ja sopii jengiin täydellisesti.

Yksi asia jonka huomasin ja on todella todella outo, nimittäin pelin grafiikka modi lukitaan heti kun aloitat uuden pelin. Aloitin performance modilla ja sen vaihtaminen pelissä ei tee mitään ja kun sen vaihtaa päävalikossa peli sanoo että tämä valinta pätee vain kuin aloitat uuden pelin, ihan uskomaton ratkaisu. Ei sillä että haluaisin sillä 30 FPS modilla pelata mutta olisin silti halunut nähdä miltä peli sillä näyttää, pääseekö sahalaidoista kokonaan eroon. Joten valitse modisi tarkasti kuin aloitat pelin...OUTOA! Tämä siis PS5 pelatessa.
 
Ensimmäiset puoltoista tuntia takana joten mitään syväluotaavaa analyysiä ei voi vielä antaa.
.
Täälläkin ekat 3h tuli otettua, ja onhan tämä sitä samaa laatua mitä P5(R). Dialogi on tosiaan mahtavaa, tykästyin välittömästi tähän uuteen hahmoon, ja Monan "I'm not a cat!" läppiin ei ikinä kyllästy.
Voi helvetin Atlas, mikä järki siinä on että pelin fyysinen julkaisupäivä on vasta 23.2 eli ensiviikon tiistaina o_O

Noooo onpahan hiihtolomalle tekemistä kun muut harrastukset tauolla :D

Mielenkiinnolla odottelen fiiliksiä kun tunteja kerkee kertyy!
 
Nyt on n.11h takana ja voi antaa vähän tuntemuksia pelin sisällöstä, jos joku vielä miettii huomenna julkaistavan levyversion ostamista.

Kaksi dungeonia on takana, toisen läpäisin juuri. Ensimmäinen oli aika sekavan oloinen neon helvetti, jonka Monarch oli kuitenkin ihastuttava Idoli neito johon ei voinut kuin rakastua, toinen oli teemaltaan ja rakenteeltaan huomattavasti parempi ja jopa viihdyin siellä eikä ollut ahdistunut olo kokoajan, paitsi pääbossi oli täysin mitäänsanomaton tyyppi. Rakenteeltaan molemmat oli täysin identtisia, mene sisään, käy pää linnakkeen portilla, kerää 3 tornista itemit jotta pääset sisään, käy toisessa paikassa avaamassa pää linnakkeen huipulla oleva lukko jota vartio paha mötö ja sen jälkeen takaisin linnakkeeseen ja voita bossi. Jos tämä kaava jatkuu jokaisessa luolastossa voin sanoa että tylsäksi käy äkkiä, Persona 5 jokaisessa luolastossa oli sentään omia mekaniikkoja.

Myöskin uusia juttuja pelaajalle tungetaan ruudulle vähän turhan tiuhaa tahtia, hengästyy ihan siitä tiedon määräsä ja jatkuvasti peliä pysäytetään tämän takia. Myöskin cutscenejä luolastoissa on todella paljon ja niillä myös hidastetaan pelin tempoa välillä parin askeleen välein.

Nyt kun vähän alkanut oppimaan pelin taisteluita niin ne on suurimmaksi osaksi hyvin viihdyttäviä joskin yksinkertaista nappien hakkaamista. Olen yllättynyt miten paljon luolastoissa seikkailu muistuttaa Persona 5, hiippailu on tärkeässä roolissa ja sillä saa ison edun taisteluihin lähdettäessä jos yllätät vihun, nyt ei tarvitse pelkästään nurkkien takana piileskellä kun voi hyppiä kaikennäköisten esineiden kuten kattokruunujen, lamppupylväiden ja autojen päältä. Bossien linnoitukset tällä kertaa on hyvin lyhyitä rykäisyjä ja suurinosa ajasta vietetään kaupungin kaduilla mötöjä lahdaten. Taisteluissa saa myös vaihtaa vapaasti niiden 4 henkilön välillä jotka ottaa mukaan kähinöihin, Jokerin kaikki Personat on myös ihan vapaasti käytettävissä taisteluissa ja niiden välillä voi vaihtaa lennosta.

Pidän siis taisteluista paljon, se on hauskaa ja nopeatempoista, mutta luolastojen rakenne jää vähän vaisuksi ja toivonkin ettei ne kaikki ole teemaa lukuunottamatta täysin identtisiä.

Luolastojen ulkopuolella meno on ollut myös todella suoraviivaista, menet uuteen paikkaan ja katselet muutaman cutscenen ja menet luolastoon, siellä ei ole juuri mitään ihmeellistä tekemistä, kaupoissa voit käydä ja jutustella kavereille ja se on melkeen siinä. Uusia mystisiä hahmoja on tuotu mukaan parikin kappaletta tarinaan, molemmat ovat hyvinhyvin outoja persoonia. Nämä siis aikaisemmin mainitsemani Sophian lisäksi joka on noussut ehkä omaksi suosikki hahmoksi ja hänen taistelutyylinsäkin on ehkä hauskin kaikista.

Tarina ei ole mitään järjettömän ihmeellistä tarjonnut, aika samalla linjalla jatketaan kuin edellisessä osassa ja meno tuntuu vähän turhankin tutulle välillä.

Tähän mennessä peli on ollut siis viihdyttävä ja olen nauttinut sen pelaamisesta suurimman osan ajasta, Persona 5 lite tulee lähinnä mieleen ja ei se ole tarjonnut mitään niin sävyttävää kuin eka osa. Jos pidit Persona 5 maailmasta ja hahmoista ja haluat sitä lisää, on peli ehdottomasti pelaamisen arvoinen. Uusille pelaajille en usko että tämä tarjoaa läheskään samanlaista kokemusta koska hyppäät suoraan keskelle tarinaa ja vanhat hahmot tuntuu ihan vierailta eikä heidän tarinaansa juuri paneuduta, pelikin alkaa sillä oletuksella että kaiki on tuttua edellisestä osasta ja tarina pistetään liikkeelle aika vauhdilla.

No katsotaan miten se tästä muuttuu kun pidemmälle pääsee, nämä on fiilikset tällä hetkellä. Hyvä peli mutta vaatii edellisen osan pelaamista että edes suosittelen ostamista.
 
Vielä pitäisi saada P5 loppuun, jäänyt kaikkien pelivyöryjen alle. Sit vielä se etten ole varma että ostanko PS4 vai switchille, switch kiinnostais ku voi napata mukaan vaikka paskalle ym.
 
Nyt on n.11h takana ja voi antaa vähän tuntemuksia pelin sisällöstä, jos joku vielä miettii huomenna julkaistavan levyversion ostamista.

Kaksi dungeonia on takana, toisen läpäisin juuri. Ensimmäinen oli aika sekavan oloinen neon helvetti, jonka Monarch oli kuitenkin ihastuttava Idoli neito johon ei voinut kuin rakastua, toinen oli teemaltaan ja rakenteeltaan huomattavasti parempi ja jopa viihdyin siellä eikä ollut ahdistunut olo kokoajan, paitsi pääbossi oli täysin mitäänsanomaton tyyppi. Rakenteeltaan molemmat oli täysin identtisia, mene sisään, käy pää linnakkeen portilla, kerää 3 tornista itemit jotta pääset sisään, käy toisessa paikassa avaamassa pää linnakkeen huipulla oleva lukko jota vartio paha mötö ja sen jälkeen takaisin linnakkeeseen ja voita bossi. Jos tämä kaava jatkuu jokaisessa luolastossa voin sanoa että tylsäksi käy äkkiä, Persona 5 jokaisessa luolastossa oli sentään omia mekaniikkoja.

Myöskin uusia juttuja pelaajalle tungetaan ruudulle vähän turhan tiuhaa tahtia, hengästyy ihan siitä tiedon määräsä ja jatkuvasti peliä pysäytetään tämän takia. Myöskin cutscenejä luolastoissa on todella paljon ja niillä myös hidastetaan pelin tempoa välillä parin askeleen välein.

Nyt kun vähän alkanut oppimaan pelin taisteluita niin ne on suurimmaksi osaksi hyvin viihdyttäviä joskin yksinkertaista nappien hakkaamista. Olen yllättynyt miten paljon luolastoissa seikkailu muistuttaa Persona 5, hiippailu on tärkeässä roolissa ja sillä saa ison edun taisteluihin lähdettäessä jos yllätät vihun, nyt ei tarvitse pelkästään nurkkien takana piileskellä kun voi hyppiä kaikennäköisten esineiden kuten kattokruunujen, lamppupylväiden ja autojen päältä. Bossien linnoitukset tällä kertaa on hyvin lyhyitä rykäisyjä ja suurinosa ajasta vietetään kaupungin kaduilla mötöjä lahdaten. Taisteluissa saa myös vaihtaa vapaasti niiden 4 henkilön välillä jotka ottaa mukaan kähinöihin, Jokerin kaikki Personat on myös ihan vapaasti käytettävissä taisteluissa ja niiden välillä voi vaihtaa lennosta.

Pidän siis taisteluista paljon, se on hauskaa ja nopeatempoista, mutta luolastojen rakenne jää vähän vaisuksi ja toivonkin ettei ne kaikki ole teemaa lukuunottamatta täysin identtisiä.

Luolastojen ulkopuolella meno on ollut myös todella suoraviivaista, menet uuteen paikkaan ja katselet muutaman cutscenen ja menet luolastoon, siellä ei ole juuri mitään ihmeellistä tekemistä, kaupoissa voit käydä ja jutustella kavereille ja se on melkeen siinä. Uusia mystisiä hahmoja on tuotu mukaan parikin kappaletta tarinaan, molemmat ovat hyvinhyvin outoja persoonia. Nämä siis aikaisemmin mainitsemani Sophian lisäksi joka on noussut ehkä omaksi suosikki hahmoksi ja hänen taistelutyylinsäkin on ehkä hauskin kaikista.

Tarina ei ole mitään järjettömän ihmeellistä tarjonnut, aika samalla linjalla jatketaan kuin edellisessä osassa ja meno tuntuu vähän turhankin tutulle välillä.

Tähän mennessä peli on ollut siis viihdyttävä ja olen nauttinut sen pelaamisesta suurimman osan ajasta, Persona 5 lite tulee lähinnä mieleen ja ei se ole tarjonnut mitään niin sävyttävää kuin eka osa. Jos pidit Persona 5 maailmasta ja hahmoista ja haluat sitä lisää, on peli ehdottomasti pelaamisen arvoinen. Uusille pelaajille en usko että tämä tarjoaa läheskään samanlaista kokemusta koska hyppäät suoraan keskelle tarinaa ja vanhat hahmot tuntuu ihan vierailta eikä heidän tarinaansa juuri paneuduta, pelikin alkaa sillä oletuksella että kaiki on tuttua edellisestä osasta ja tarina pistetään liikkeelle aika vauhdilla.

No katsotaan miten se tästä muuttuu kun pidemmälle pääsee, nämä on fiilikset tällä hetkellä. Hyvä peli mutta vaatii edellisen osan pelaamista että edes suosittelen ostamista.
About saman verran tunteja täällä, ja aika yksi yhteen menee ajatukset.

Combat hauskaa, mutta voi loppua kohti alkaa kyllästyttämään, varsinkin kun tästä puuttuu vastapainona tuo peruspelistä tuttu social puoli. Normalilla olen pelannut, ja kuolo on bosseissa ja noissa special vihuissa jokusen kerran korjannut.

Dunkut tosiaan on aika "onttoja" ja kaavamaisia. Liikkuminen on kylläkin pääpeliä lennokkaampaa ja tuo on ihan kiva että saat myös combatin ulkopuolella liikkua muillakin hahmoilla kuin Jokerilla, vaikka ei sillä pelillisesti taida mitään väliä olla, ja aika vähän noissa luolissa tuntuu muutenkin olevan löydettävää, kun hahmot kertovat kuinka seinän takaa löytyy aarrearkku tms. Samoin isolla huutomerkillä peli kertoo jatkuvasti mihinpäin tehtävässä mennä.
Siitä tykkään että tässä saa huoletta palata dunkuista pois, ilman aika penaltya. Voit ihan vain käydä oikeassa maailmassa täyttämässä helat ja sp:t ja palata samantien takaisin dunkkuun ilman suurempaa rankkua (vihut taitaa alueelle spawnata takaisin?).

Oikeastaan koko peli tuntuu huolettomammalta tarinaa mukaanlukien, kun hahmotkin tuntuvat välillä välittävän enemmän lomailusta kuin sydänten/halujen pelastamisesta. Dialogi on pysynyt kyllä edelleen loistavana.

En kyllä itsekään tätä uusille pelaajille uskalla suositella. Samoin ne tyypit jotka enemmän välitti pääpelin social puolesta, eikä dunkuissa pyöriminen niinkään maistunut. Vaikka combat system on tässä täysin erilainen, jotenkaan en usko että tämän kanssa jaksavat.
 
Saakeli mikä pettymys olikaan aamulla vastassa kun tätä ei löytynytkään Gigantin hyllystä suoraan, ilmeisesti aika under the radar julkaisu. Näköjään Gigantin keskusvarastossakin alle viis tsibaletta. Nooo peli kuitenkin löytyi pelikaupasta, joten no worries!

Alkufiilikset: Ai että onkin kiva saada vanha jengi kasaan ja päästä uusiin seikkailuihin, en ehkä Persona 5 Royalia pelatessa tajunnutkaan miten kova fani musta olikaan tullut. Itselle aika harvinaista, että löytyy RPG pelisarja, jossa pääsee samalla jengillä uusien seikkailujen pariin. Tottunut tuohon FF- kaavaan, jossa jokainen julkaisunsa on aina oma seikkailunsa, joka päättyy ja ei koskaan jatku, sääli sinäänsä, olisi ihan mahtavaa saada esim FF X Tiduksen seikkailulle jatkoa, mutta nyt karataan jo aiheesta.

Kylmät väreet tuli kun päästiin ekaa kertaa Leblancin kahvilaan ja homma lähti taas rullaamaan koko poppoon kera, juoni vaikuttaa aika 'turvalliselle', mutta mielenkiintoiselle. Taisteluja on tullut vielä niin vähän, että vaikea kommentoida enempää taistelujen toimivuutta, mutta nopealla katsauksella vaikuttaa ainakin ihan tervetulleelle freesille tuulahdukselle kun tuohon vuoropohjaiseen taisteluun upotti vasta 120h.

Pelaatteko peliä frame rate vai graphic modella? Aloitin frame ratella, mutta on tuo grafiikka aika raskasta katsottavaa, jotenkin äärimmäisen kirkasta ja sahalaitaista kauttaaltaan. Kirkkautta säätämällä kuva menee vain pimeemmäksi, ei paranna tilannetta varsinaisesti. Onko vaihtamisen väärti tuohon graphiciin, kärsiikö taistelut liikaa? Pleikka femmalla itse pelaan.

Myöskin noi ylä- ja alareunan tummat peittopalikat on äärimmäisen häiritsevät, varsinkin kun noi palikat ns. liukuu tuossa eestaas vaihtaen väriä vaaleasta tummaan, olisi mielummin vaan yksiväriset.
1614093277510.png

Muuten sormet syyhyää siihen malliin, että ei malta enempää fiilistellä vaan jatkettava pelaamista :D
 
Viimeksi muokattu:
13h takana ja toi Hideon vertauskuva Persona 5 Litestä on kyllä osuva. Ei voi sanoa peliä pettymykseksi, mutta on tämän vähän kylmän kolkko kokemus ollut tähän asti, on tämä niin riisuttu versio Persona 5:sta kokonaisuudessaan.

Itseäni ei ole oikeastaan noiden social linkkien poisjääminen haitannut, mutta tuntuu, että samalla on karsittu kaikkea muutakin aika karskilla kädellä. Mm. käsiaseet on tippuneet kokonaan päivityksistä, puhelin ei enää pirise entiseen malliin ja luurin näyttöä ei taida saada auki enää kuin request valikon kautta? Personien kehitystä/luomista on yksinkertaistettu, valikkonäkymää karsittu, mutta samaan aikaan ne valikot mitkä haluaisit nähdä on turhan monen mutkan takana esim. Master Arts.

Suurin ongelma silti on täydellinen mielikuvituksettomuus ja Sveitsiläisen arvokellon sadasosasekunnin tarkka itsensä toistaminen kaiken aikaa. Reaalimaailman kaupungit on erittäin kolkkoja, täysin samanlaisia käytäviä ja yhtä mallia olevia rakennuksia, jonka varrella on muutama kauppa, jossa kaikissa samaa HP tuotetta myynnissä.

Eikä tilanne parane on mennään metaverseen. Ensimmäistä ja toista paikkaa ei ees erottanut toisistaan. Mihinkä se Persona 5 revittelevä ja täysin yliampuva ulkoasun tyyli on hävinnyt matkan varrella? Putkat (jail) on täysin samanlaisia kaupunkeja kerta toisensa jälkeen, joiden päässä töröttää keskiaikainen kivilinna. Paikat erottaa toisistaan korkeintaan metaputkakaupungin screeneistä, jossa eri monarkin naamavärkki.

Ja se sadasosasekunnin tarkasti toistuva kaava?
Eka kuuntelet kylähullujen juoruja. Sitten siirryt metaverseen, jossa vuorossa on kolmen avaimen hommaaminen kerta toisensa jälkeen. Joista yhden avaimen noutaminen vaatii vähintään kerran suojelemaan Futabaa örkkijoukolta hakkeroinnin ajan. Avaimet löytyy joka kerta täysin samanlaisen lieriön muotoisen tornin huipulta, jonne johtaa kierreportaat. Tämän jälkeen täysin identtisen kivilinnan huipulla loistanut kruunu hajoaa, jonka ketjua pitkin pääset castlen huipulle kohtaamaan monarkin.

Toki toki, Persona 5/R oli kanssa täysin saman kaavan toistamista, mutta siinä se vaihtuva ympäristö/ ulko-asu sai tuntumaan kerta toisensa jälkeen, että nyt on jotain uutta tarjolla, tästä puuttuu se fiilis täysin.

Taistelusysteemi sentään toimii ja eri hahmojen master skillsien kehitys on hyvä syy pelata muillakin kuin Jokerilla. Nyt alkaa jo malttamaan päättömän rämpytyksen sijasta tekemään hallitummin noita master art iskukomboja. Muille hahmoille ei taida voida laittaa prioriteetteja tässä pelissä? Huomannut aika monesti, että saa itse itseään healailla tai henki lähtee jos jää odottelemaan että tietokone sen tekisi.
Vähän ärsyttävästi kaikki toiminnot on ympätty ympyrän alle, ainakin itellä käy turhan usein siten, että yrität pistää esim. All Out attackia, mutta päädytkin jonnekkin takana olevalle pylvään päälle ihmettelemään maailman menoa.

Suurin ongelma on se, että uusi pelaaja ei saa tarinasta mitään irti, koska ei tiedä hahmojen taustoja ja Persona 5 tarinaa, johon jatkuvasti viitataan ja taas Persona 5 jo kokeneelle tämä ei ole tarpeeksi pervo kokemus.
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin muuten että ollut aika tyhmä, kyllä noilla resoluutio ja framerate modeilla tapahtuu ero kun vaihtaa PS5. Molemmat vaan on lukittu 60 FPS joten luulin ettei se toimi, mutta resoluutio mode on huomattavasti terävempi ja vähentää sahalaitoja jonnin verran. No onpahan kiva että nyt huomas kun alun manaili kun peli näytti niin suttuisalta.
 
Tänään meni Strikers läpi, ja oikein hyvä paketti oli alusta loppuun. Combat oli viihdyttävää, todella onnistuneesti luoneet samoilla "elementeillä" (tarkoitan skillejä, baton passeja, showtimejä yms.) Persona 5 fiiliksen. Muutenkin koko peli oli saumattomasti pääpelin oloinen, niin hyvässä kuin ehkä pahassakin. Dunkut tosiaan aika yksinkertaisia ja itseääntoistavia. Niinkuin ne on toki pääpelissäkin, mutta Strikersissa myös visuaalisesti olivat melko heikkoja. Musiikit taas oli jälleen kerran ihan priimaa.

Tarina myös mahtava, ei ehkä ihan niin upeaa vuoristorataa kuin Persona 5 (Royal), mutta ilolla taas vietti ajan näiden hahmojen parissa. Sophia ja Zenkinchi olivat hieno lisä peliin, muut uudet hahmot jäivät vähän kylmäksi. Reilu 40h lopputekstien näkemiseen meni, joka kalpenee pääpelin kestolle, mutta kyllä tässäkin enemmän kuin tarpeeksi tekemistä oli, varsinkin kun suurin osa ajasta vietetään dunkuissa.
Tässä tuntui nuo dungeonit olevan lyhyempiä (ainoastaan yhdessä dunkussa tuli tunne, että eikö tämä lopu ikinä), ja sekin auttoi että normi maailmaan pääsi milloin vain lepäämään ilman pelkoa ajankulusta. Toki siellä normi maailmassa ei juuri muuta tekemistä sitten olekaan kuin käydä ns. haukkaamassa happea. Yksi selkeä ärsytys oli se, että partya ei voinut combatissa vaihtaa. Eli jos menit bossiin, joka sattui olemaan vahva juuri niitä vastaan, jotka oli partyssa mukana, niin hankalammaksi homma meni.

Arvosanaksi 9/10. Ei Persona 5 Royalin tasoinen (joka on tietenkin 10/10), mutta kyllä tämäkin oli todella mahtava seikkailu. Haikea olo tuli taas lopputekstien aikana, kun jo kolmannen kerran piti hyvästellä Phantom Thievesit.
 
Ei ole Persona 5 tasoinen ei, sanoisin sen perusteella mitä olen nähnyt että 7 antaisin pelille tähän mennessä. Mutta nyt olen jumissa 3 vankilan bossilla ja parin yrityksen jälkeen ei ollut lähelläkään päästä läpi, pelaan jo easy tasolla joten vaikeustason pudottaminen ei auta. Hahmot on lvl 32 ja geari on suurinpiirtein parasta mitä saa, mutta en varmaan ole hiffannut jotain millä sen saisi helpommin kaadettua. Saa auttaa ja kertoa miten itse selvisitte siitä.
 
Ei ole Persona 5 tasoinen ei, sanoisin sen perusteella mitä olen nähnyt että 7 antaisin pelille tähän mennessä. Mutta nyt olen jumissa 3 vankilan bossilla ja parin yrityksen jälkeen ei ollut lähelläkään päästä läpi, pelaan jo easy tasolla joten vaikeustason pudottaminen ei auta. Hahmot on lvl 32 ja geari on suurinpiirtein parasta mitä saa, mutta en varmaan ole hiffannut jotain millä sen saisi helpommin kaadettua. Saa auttaa ja kertoa miten itse selvisitte siitä.
Se on se paksu jääeukko, eikö? Haru luonnollisesti on oltava partyssa ja Jokerilla psy skill tai sitten eikö Jack Frostilla ole Null/drain ice damage? Sekin helpottaa, jos henki meinaa jatkuvasti lähteä. Ainoat gimmickit siinä taistelussa tais olla niiden lämmittimien päälle laitto kun lumimyrksy tulee ja sitten jos se boss syö jonkun, niin kattokruunun tiputtaa päälle. En kyllä muista että sen erikoisempaa itse tein.
 
Ei ole Persona 5 tasoinen ei, sanoisin sen perusteella mitä olen nähnyt että 7 antaisin pelille tähän mennessä. Mutta nyt olen jumissa 3 vankilan bossilla ja parin yrityksen jälkeen ei ollut lähelläkään päästä läpi, pelaan jo easy tasolla joten vaikeustason pudottaminen ei auta. Hahmot on lvl 32 ja geari on suurinpiirtein parasta mitä saa, mutta en varmaan ole hiffannut jotain millä sen saisi helpommin kaadettua. Saa auttaa ja kertoa miten itse selvisitte siitä.
Tää on varmaan vähän tyhmä neuvo, mutta noilla @Marauder nikseillä homma maaliin ja tiesithän että startin alta löytyy taisteluissa itemit? Sieltä vaan healausta niin perkeleesti kun varastoista löytyy tavaraa ja koska ei ole vuoropohjainen järjestelmä enää niin voi parantaa lennosta niin paljon kun tahtoo.

Itemeillä voi parantaa myös futabaa niissä vittumaisissa suojelukohdissa
 
Tää on varmaan vähän tyhmä neuvo, mutta noilla @Marauder nikseillä homma maaliin ja tiesithän että startin alta löytyy taisteluissa itemit? Sieltä vaan healausta niin perkeleesti kun varastoista löytyy tavaraa ja koska ei ole vuoropohjainen järjestelmä enää niin voi parantaa lennosta niin paljon kun tahtoo.

Itemeillä voi parantaa myös futabaa niissä vittumaisissa suojelukohdissa

Kokeilin uudestaan ja nyt se meni kerrall läpi, hoksasin kylläkin miten tuo shieldi homma toimii. Eli kun käyttää bossin heikkoutta sitä vastaan ja poistaa kaikki shieldit niin saa tehdä sen super liikkeen, spämmin vaan kaikkea mikä toimii sitä vastaan ja kuoli suht äkkiä. Nyt pääsee taas jatkamaan ja katsotaan mitä seuraavaksi. Itemit tiesin juu.
 
Itsekin pelannut nyt kaksi päivää ja seuraavaksi alkaa kolmas luolasto.
On tämä ollut ihan ehtaa personaa ja se on suorastaan raikas tuulahdus kun nyt ei tarvitse enää miettiä päivän menoja etukäteen.
Tätä en kyllä olisi uskonut sanovani, mutta mä kaipaan mementosta sillä siellä olevat request keikat oli paljon helpompi löytää mitä tämän sekavissa luolastoissa kun mitään markereita ei ole.
Lisäksi mementos tarjosi edes jonkinlaista vaihtelua kun taas tässä on pakko mennä vanhoihin luolastoihin uudestaan ja mä oon saanut niistä ihan tarpeekseni jo ekalla kerralla.
 
Itsekin pelannut nyt kaksi päivää ja seuraavaksi alkaa kolmas luolasto.
On tämä ollut ihan ehtaa personaa ja se on suorastaan raikas tuulahdus kun nyt ei tarvitse enää miettiä päivän menoja etukäteen.
Tätä en kyllä olisi uskonut sanovani, mutta mä kaipaan mementosta sillä siellä olevat request keikat oli paljon helpompi löytää mitä tämän sekavissa luolastoissa kun mitään markereita ei ole.
Lisäksi mementos tarjosi edes jonkinlaista vaihtelua kun taas tässä on pakko mennä vanhoihin luolastoihin uudestaan ja mä oon saanut niistä ihan tarpeekseni jo ekalla kerralla.

Jep request tehtävät ei hirveästi kiinnosta kun pitää mennä hinkkaamaan samaa kenttää uusiks, Mementos oli paljon mielenkiintoisempi vaihtoehto itselle. Muutenkin se tarjosi vaihtelua siihen pääluolastojen koluamiseen, tämän pelin tyyli on vain vanhan kierrätystä.

Tarina ja hahmot on onneksi sen verran hyvä ja taistelu hauskaa että jaksaa vielä jatkaa.
 
Ellei pelin luolastot lyhene huomattavasti loppua kohden niin en tajua miten moni tuntuu pelaavan tämän n.40 tunnissa läpi.
Mä olen pelannut alusta asti easylla enkä yritä tehdä jokaista request keikkaa ja just saavuin okinawaan ja mulla on 20 tuntia pelattuna jo.
Oli pakko googlettaa kuinka monta aluetta tässä on ja hieman järkytyin sillä okinawa mukaanluettuna niitä on vielä viisi.
Tällä tahdilla mulla menee joku 60 tuntia.
 
Ellei pelin luolastot lyhene huomattavasti loppua kohden niin en tajua miten moni tuntuu pelaavan tämän n.40 tunnissa läpi.
Mä olen pelannut alusta asti easylla enkä yritä tehdä jokaista request keikkaa ja just saavuin okinawaan ja mulla on 20 tuntia pelattuna jo.
Oli pakko googlettaa kuinka monta aluetta tässä on ja hieman järkytyin sillä okinawa mukaanluettuna niitä on vielä viisi.
Tällä tahdilla mulla menee joku 60 tuntia.
Serious spoiler alert :eek:
 
Ellei pelin luolastot lyhene huomattavasti loppua kohden niin en tajua miten moni tuntuu pelaavan tämän n.40 tunnissa läpi.
Viimeisistä dunkuista, jos haluat tietää
Viidestä viimeisestä neljä (okinawa mukaanluettuna) on lyhyitä dunkkuja. Ainoastaan yksi on isompi mesta, samaan tapaan kuin pelin kolme ekaa aluetta.
Itsellä varmaan oli myös tuo 20h kellossa kun Okinawaan saavuin.
[SPOILER/]
 
Ei luolastojen lukumäärä nyt mikään spoileri ole.
Tai jos tuo on spoileri niin sitten on kyllä sun viesti myös jossa kerrot miten luolastot etenee.
No itelle se oli kyllä ikävä spoileriyllätys, koska olen tarinassa sellaisessa kohtaan missä oletin lopun olevan ja nyt spoilasit että edessä on vielä vaikka kuinka monta dungeonia :D
 
Ylös Bottom