Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PES 2008 [Ps3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Philosopher
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Zeiri sanoi:
Kyllä tuota viivettä konrolleissa on aivan liikaa Fifassa, kummassakin XO ja PS3 versiossa. Fifassa se on täyttä p*skaa kun ei huomaa käytännössä mitään eroa jos palloa kuljettaa Hyypiällä tai Ronaldinholla (kumpikin kääntyy yhtä kankeasti jne..), paitsi että pallo pysyy vähän paremmin dinhon koukussa... PESsissä taas huoma heti onko pelaaja ketterä, onko hyvät pallonkäsittely taidot niinkuin se on oikeastikin, esim. Hyypiän ja Messin jalat käyvät aivan eri tahtiin.

Fifan vedot ovat myös aivan surkeita. N. 90% vedoista lähtee aina oudosti ulkokierteellä päin mäntyjä. Fifassa on myös käytännössä mahdotonta vetää kuudentoista rajan ulkopuolelta maali vaikeimmilla vaikeusasteilla. Peli on siis erittäin epärealistinen, sillä oikeasti kuudentoista rajalta on helppo tehdä maali jos on vähänkin aikaa. Myös maalivahdit ovat joko aivan yliluonnollisia tai sitten aivan surkeita vaikeusasteesta riippuen.

Pessi on osassa osa-alueita valovuosia edellä Fifaa(pelattavuudellaan), tietysti Fifa taas joissain osa-aluieilla huomattavasti PESsiä edellä(lisenssit, grafiikka...). PESsiä on kuitenkin hauska pelata kun taas Fifa on täynnä joko pienempiä tai suurempia vikoja, jotka omalla kohdallani tekee pelin pelaamisesta kauheaa.

Eriävä mielipide. Fifan kontrolleissa on silloin viivettä kun pallo ei ole kaverin jalassa, joka on osa sitä realistisuutta. Ei Messikään silloin voi syöttää kun pallo on metrin päässä jalasta, vaan kyllä sen on saatava se pallo jalkaan että sitä voi kontrolloida. Se on vaan hyväksyttävä. Sprinttinappi on fifassa hyökättäessä melko hyödytön tästä johtuen. Pallo ei kovin monella pelaajalla pysy kontrollissa kovasti juostessa joten puolustajan on helppo hyökkäykset katkoa. Siksi peliä joutuu rakentamaan paljon, joka on taas sitä realistisuutta. Itse pidän siitä.

Toki pitäähän pessiäkin päästä kokeilemaan että tietää kumpi itselle sopii paremmin :)
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Pessiä pitää pelata vaikeimmalla tasolla ennen kuin sitä voi arvostella. Turha inistä mistään maalien paljoudesta, jos pelaa sitä beginner - tasolla. Itse pelaaan top player ja 10 minuutin peleinä niin ei maaleja nyt liikaa ole tullu tehtyä, ainakaan tähän mennessä.

Ainut miinus nyt on ollut vähän liian nopea kääntyminen
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Captain Cook sanoi:
Pessiä pitää pelata vaikeimmalla tasolla ennen kuin sitä voi arvostella. Turha inistä mistään maalien paljoudesta, jos pelaa sitä beginner - tasolla. Itse pelaaan top player ja 10 minuutin peleinä niin ei maaleja nyt liikaa ole tullu tehtyä, ainakaan tähän mennessä.

Ainut miinus nyt on ollut vähän liian nopea kääntyminen

Peliähän voi ja pitää arvostella millä tasolla tahansa. Kaikki tasot kuuluu peliin kun ne on siihen laitettu.
Ja arvon Kapteeni tietää että pelaan beginnerillä siitä että...? ;)
Pelaan kyllä Juventuksella enimmäkseen, mutta ei se nyt mikään Barcelona ole. Celticillä välillä.
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Kontrollien viiveellä tarkoitan sitä, kun pelaajalla on pallo ja haluaa kääntyä oikealle, väännät tattia oikealle, minkä jälkeen Fifassa pelaaja alkaa tekemään käännöstä vasta pienen viiveen jälkeen kun taas PESsissä pelaaja alkaa kääntyä samantien kun olet sitä tattia vääntämässä. Viive tekee varsinkin sellaiset liikkeet hyvin tuskaiseksi kun joudutuu tekemään useampia liikkeitä kohtalaisen nopeaan tahtiin, jolloin on tuskastuttavaa katsoa kuinka pelaaja hitaasti ja kankeasti tekee käännöksensä vaikka on liikkeen tatilla tehnyt jo aikaa sitten.

En tietenkään tarkoita nyt mitään hulluja 360 asteen tai vastaavia käännöksiä, vaan ihan yksinkertaisia pieniä liikkeitä jotka jokainen palloa vähänkin potkinut jamppa osaa jopa oikeasti tehdä.
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Molemmissa peleissä on joitain ärsyttäviä piirteitä. FIFA on kyllä omasta mielestä lähempänä realismia. Toisaalta siinä se ongelma onkin. Jos katsoo televisiosta futista niin 70% matseista on melko tapahtuma köyhiä. FIFAn animaatiot on myös jotenkin huolitellumman näköisiä. Nostaisin kuitenkin FIFAn pelitempoa hieman, jotta siitä tulisi viihdyttävämpää.

Kokeilkaapa PESsissä jollain hyökkääjällä tökätä palloa eteenpäin (R2+lievä käännös) ja vetäkää kunnon kanuuna. Pallo lähtee samaa vauhtia liikkeelle kuin luodit Killzone 2:ssa, mikä on liikaa futispelille. PES2008 on liian nopea, tempo on melkeinpä sama kuin lätkäpeleissä. PES vain jotenkin tuntuu niin turvalliselta kun sitä on pelannut niin kauan. Mutta kliseinen lause "todelliset futisfanit pelaavat PESsiä" ei kyllä päde enää. FIFAssa on kuitenkin ärsyttävän vaikeaa ohitella vastustajia. PESsissä on niin mukava kikkailla puolustajia.
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Cavalera sanoi:
Tänä vuonna PESissä juostaan kentän läpi pakilla ja FIFAssa saa todella rakennella. Pettymyksesi vain siirtyi viikolla.

Hyvä peli tuo 2008 on, mutta selvästi heikompi esitys kuin PES6.

Joo, voi olla, ehdin pelata yhden ottelun ennen ku loppu toimimast, niin en paljoo tiiä siit pelist, mut jos kattoo kaikkien mielipidettä, nii pitäis kai hankkii toi Fifa ensimmäistä kertaa hyllyyn..:)

Ja Zeiri, olet aivan oikeassa, olin tänään kaverin luo pelaa Fifaa, niin siinä on melkein mahotonta saada maali 16 viivalta..Vedin varmaan 20 kertaa vähän kauempaa nii suunnillee 19 meni ohi ihmeellisellä kierteellä, ja se joka meni maaliin oli menos ohi, mut kimpos vastustajan pelaajasta toiselle puollelle maalia...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

mojo2 sanoi:
Peliähän voi ja pitää arvostella millä tasolla tahansa. Kaikki tasot kuuluu peliin kun ne on siihen laitettu.
Ja arvon Kapteeni tietää että pelaan beginnerillä siitä että...? ;)
Pelaan kyllä Juventuksella enimmäkseen, mutta ei se nyt mikään Barcelona ole. Celticillä välillä.

No voi arvostella toki millä tahansa tasolla, mutta ei siinä mitään järkeä oikeastaan ole. Totta hemmetissä koneen pelaajat jollain beginner-tasolla seisoo tumput munissa raapien pallejansa ja maaleja on helppo tehdä. Se on beginner ja normal -tasojen tarkoituskin. Jos maalien tekeminen on liian helppoa top playerillä niin sitten voi kyllä valittaa. No kunhan arvailin ettet pelaa top playerillä.

Oon itse pelannut liian vähän vielä, ettäv oisin antaa arviota. Peli on hyvä, mutta ehkä noi nopeat käännökset tällä hetkellä vähän epäilyttää, tosin sitä nyt on ollut melkein joka pessissä. Ja myös ihan vähän huolestuttaa pelissä konetta vastaan, että onko yksittäinen vastustaja liian helppo kiertää? Vaikea sanoa noihin vielä mitään tarkempaa. Oon pelannut Livornolla ja tähän mennessä maalin teko on ollut sopivan haastavaa, ei niitä kolmessa ekassa sarjapelissä montaa tullut. Fifaa en ole pelannut ja jos pitää paikansa, että 16-rajan ulkopuolelta ei voi tehdä maaleja vaikeilla tasoilla niin ei kiinnosta edes kokeilla.
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Mulle ei toimi nettipeli.

Hetken se lataa jotain ja sitten valittaa jostain portista numero se ja se.

Mitä pitäis tehdä?
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

PhroZeN sanoi:
Ja Zeiri, olet aivan oikeassa, olin tänään kaverin luo pelaa Fifaa, niin siinä on melkein mahotonta saada maali 16 viivalta..Vedin varmaan 20 kertaa vähän kauempaa nii suunnillee 19 meni ohi ihmeellisellä kierteellä, ja se joka meni maaliin oli menos ohi, mut kimpos vastustajan pelaajasta toiselle puollelle maalia...

Itse kyllä olen onnistunut vetämään kauempaakin hyvin maaleja. Tosin se vaatii onnistumista ja esim. tilaa vetää. Tämähän taas on realismia mielestäni. Tämän vuoden FIFA:ssa on suorastaan lähellä orgasmia kun onnistut kaukovedoissa, kun se todellakin on vaikeaa(liiankin suhteessa oikeaan fudikseen kyllä). PES:ssä mielestäni vetäminen on vähän turhankin helppoa tai siis vedot suuntautuvat niin helposti maalia kohden, ettei ihan niin suurta intoa saa onnistuneesta vedosta.

Darth Vader sanoi:
Molemmissa peleissä on joitain ärsyttäviä piirteitä. FIFA on kyllä omasta mielestä lähempänä realismia. Toisaalta siinä se ongelma onkin. Jos katsoo televisiosta futista niin 70% matseista on melko tapahtuma köyhiä. FIFAn animaatiot on myös jotenkin huolitellumman näköisiä. Nostaisin kuitenkin FIFAn pelitempoa hieman, jotta siitä tulisi viihdyttävämpää.

Kokeilkaapa PESsissä jollain hyökkääjällä tökätä palloa eteenpäin (R2+lievä käännös) ja vetäkää kunnon kanuuna. Pallo lähtee samaa vauhtia liikkeelle kuin luodit Killzone 2:ssa, mikä on liikaa futispelille. PES2008 on liian nopea, tempo on melkeinpä sama kuin lätkäpeleissä. PES vain jotenkin tuntuu niin turvalliselta kun sitä on pelannut niin kauan. Mutta kliseinen lause "todelliset futisfanit pelaavat PESsiä" ei kyllä päde enää. FIFAssa on kuitenkin ärsyttävän vaikeaa ohitella vastustajia. PESsissä on niin mukava kikkailla puolustajia.

Tässä se on hyvin kiteytetty. PES on todennäköisesti hauskempaa, varsinkin sellaiselle joka ei jalkapallossa eniten arvosta keskikenttäpeliä, pelin rakentamista, jne. vaan ennemmin kikkoja, hienoja maaleja, jne.

Captain Cook sanoi:
Fifaa en ole pelannut ja jos pitää paikansa, että 16-rajan ulkopuolelta ei voi tehdä maaleja vaikeilla tasoilla niin ei kiinnosta edes kokeilla.

Kyllä pystyy, mutta se vaatii todella nappisuoritusta. Ehkä vähän liiankin, mutta onhan se oikeastikkin haastavaa(ei ehkä niin vaikeaa kuin FIFA:ssa mutta kuitenkin).
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Noniin, sain vihdoinkin Pes 2008. Niin muuten, kun mulla se eka peli tökkäili ja lägäili ihan sairaasti, niin onks mitää kikkaa miten saa sen loppuu?...En jaksais mennä Leppävaaraan palauttaa ku ite asun Lohjalla.
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Everlast sanoi:
Tekijähaastattelu täällä.

Propsit kuitenkin että siellä on selvästi tiedostettu että ongelmia on. Eikä ole kuitenkaan sinällään lähdetty väittämään vastaan, vana myönnetään virheet. Tämä toiv. näkyy sitten jo ensi vuonna.
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Prkl, siellä se gamestopissa odottelee, mutta kun piti lähteä perheviikonloppu viettämään toiseen kaupunkiin..

Ei sillä ole väliä, jos Hyypiällä pystyt juoksemaan tietokonetta vastaan laidasta läpi, mikä ei varmasti onnistu sillä vaikeimmalla vaikeustasolla. Enemmän sillä on merkitystä, että ottavatko puolustajat kunnolla kontaktia. Eli toisinsanoen neliötä tai x painamalla se pakki ajaa täysillä siihen mieheen kiinni, eikä juokse prkl ohi, kuten PC:n 6:ssa useimmiten! Kertoisiko joku, millaista puolustus on, onko se realistista?PES 5:ssa puolustus oli mielestäni hyvin tehty!Ollaanko nyt lähellä sitä, vai pyyhkivätkö kaikenmaailman haanrit ja messit(JUMALA) ohi vilauksessa.

PUHALLE PALJON KUNNIOITUSTA TIUKASTA HAASTATTELUSTA!!
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Jormaaa sanoi:
Itse kyllä olen onnistunut vetämään kauempaakin hyvin maaleja. Tosin se vaatii onnistumista ja esim. tilaa vetää. Tämähän taas on realismia mielestäni. Tämän vuoden FIFA:ssa on suorastaan lähellä orgasmia kun onnistut kaukovedoissa, kun se todellakin on vaikeaa(liiankin suhteessa oikeaan fudikseen kyllä). PES:ssä mielestäni vetäminen on vähän turhankin helppoa tai siis vedot suuntautuvat niin helposti maalia kohden, ettei ihan niin suurta intoa saa onnistuneesta vedosta.



Tässä se on hyvin kiteytetty. PES on todennäköisesti hauskempaa, varsinkin sellaiselle joka ei jalkapallossa eniten arvosta keskikenttäpeliä, pelin rakentamista, jne. vaan ennemmin kikkoja, hienoja maaleja, jne.


Yhdyn näihin täydellisesti! On noita maaleja tullut parhaimmillaan jopa jostain kolmestakympistäkin, ja vaikeimmalla tasolla. Tosin tällaisia vain muistaakseni vain yksi, mutta 16 rajan takaa kyllä silloin tällöin kolahtaa, ja pääasiassa kuitenkin tullut onlinessa pelattua, niin ei kovin ole tullut noilla vaikeustasoihin tutustuttua.. Vaatii pelaajalle vähän tilaa laukoa ja palloon nähden oikean (LUE REALISTISEN) lähestymisen. Pieneen vastapalloon tai laskevaan pomppuun sopivilla vauhdeilla niin kyllä lähtee! EIkös nämä nimenomaan ole niitä featureja, joita on jo ennen FIFAn ilmestymistä hehkutettu? Eli puolustajien paine, pallon ja pelaajan liike, vauhti, taito jne tekevät kaikki oman tehtävänsä laukauksen onnistumiseen. Ja kyllähän se toimii upeasti.

Myös tuo keskikenttäpelin huomio on todella hyvä, ainakin itse haen ja osaan myös televisiosta arvostaa jalkapallossa muutakin, kuin pelkkiä otteluita joissa tulee runsaasti maaleja. Esimerkkinä vaikka tiistain Rangers-Barca matsi, jossa ei voi kuin ylistää Rangersin peliä. Tylsää ehkä, mutta TEHOKASTA ja siksi ihailtavaa. Ryhmityksen liikkuminen toi lähes armeijan mieleen, eikä maaleista tietoakaan.. ;) ...Mutta tämä tästä, alkaa mennä osaltani FIFA-puuksi joten jätän rauhaan. :)
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Captain Cook sanoi:
No voi arvostella toki millä tahansa tasolla, mutta ei siinä mitään järkeä oikeastaan ole. Totta hemmetissä koneen pelaajat jollain beginner-tasolla seisoo tumput munissa raapien pallejansa ja maaleja on helppo tehdä. Se on beginner ja normal -tasojen tarkoituskin. Jos maalien tekeminen on liian helppoa top playerillä niin sitten voi kyllä valittaa. No kunhan arvailin ettet pelaa top playerillä.

Oon itse pelannut liian vähän vielä, ettäv oisin antaa arviota. Peli on hyvä, mutta ehkä noi nopeat käännökset tällä hetkellä vähän epäilyttää, tosin sitä nyt on ollut melkein joka pessissä. Ja myös ihan vähän huolestuttaa pelissä konetta vastaan, että onko yksittäinen vastustaja liian helppo kiertää? Vaikea sanoa noihin vielä mitään tarkempaa. Oon pelannut Livornolla ja tähän mennessä maalin teko on ollut sopivan haastavaa, ei niitä kolmessa ekassa sarjapelissä montaa tullut. Fifaa en ole pelannut ja jos pitää paikansa, että 16-rajan ulkopuolelta ei voi tehdä maaleja vaikeilla tasoilla niin ei kiinnosta edes kokeilla.

Joo samaa mieltä olen että vaikka tunteja paljon takana niin en vielä ole tuominnut täysin. Ja pelaan sillä toisiksi vaikeimmalla että ole hakoteillä, myönnän .)
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

DaVinski sanoi:
Siitä asti kun ensimmäisen ISSPRO peliin koskin, olen pitänyt pelisarjaa FIFAn vastaavaa parempana
Sama. Tänä vuonna kävi toisin.

DaVinski sanoi:
On tuossa FIFAssakin buginsa
Luulen, että ne eivät häiritse samalla tavoin kuin PESin mokat tänä vuonna. Fifasta en tosin ole kuin demoa pelannut, mutta pitänee ostaa tuokin.

Ei perkele, mitä enemmän PESiä pelaan, sen tutummalta se tuntuu - negatiivisessa mielessä. Odotin uudistuksia uudelta sukupolvelta. En nimittäin meinaa päästä yli alkupettymysestä millään. Vähän kuin olisi kuolannut jonkun pimun perään hiton kauan ja lopulta kun tutustuu, niin eukko onkin ärsyttävä ja täynnä luonnevikoja :D
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Cavalera sanoi:
. Vähän kuin olisi kuolannut jonkun pimun perään hiton kauan ja lopulta kun tutustuu, niin eukko onkin ärsyttävä ja täynnä luonnevikoja :D

Karmea kohtalo. :D

---------------------------------------
..Jos tykkäät taktisesta futiksesta ja "rakenneltavalta" futikselta, fifa on minusta valintasi. Mutta kun kaikilla on makunsa, niin älä syytä meikäläistä mikäli ei odotuksia vastaa. ;)
En itsekään varmaan ilman tutustumista tule PESsiä hankkineeksi. Varsinkaan kun tuo useamman pelaajan mainitsema päästä päähän rullaus saa kylmät väreet nousemaan pintaan..

Ei tästä pelistä taida pelattavaa demoa missään olla? FIFAn demoon (ainakaan pelitemmon osalta) taas ei kannata liikaa tuijottaa kuten jo kerroinkin.
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

DaVinski sanoi:
En itsekään varmaan ilman tutustumista tule PESsiä hankkineeksi. Varsinkaan kun tuo useamman pelaajan mainitsema päästä päähän rullaus saa kylmät väreet nousemaan pintaan..
Eikä kannatakaan, testaa ihmeessä ensin. Todellakin, keskikenttäpeli uupuu PESistä täysin, hirmu sykkimistä edestakaisin. Lisäksi vituttaa suunnattomasti, ettei juoksusuuntia oikeasti ole edelleenkään kuin se kahdeksan, vrt. Fifan vapaa liike.

DaVinski sanoi:
Ei tästä pelistä taida pelattavaa demoa missään olla?
Ei tietääkseni. Ilmeisen ymmärrettävistä syistä ;)
 
Ylös Bottom