Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PES 2008 [Ps3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Philosopher
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Musta peli on tosiaan hyvä. Top player tasolla peliä käydään eniten keskikentällä. Kaverin kanssa vastakkain taas pelataan niin tarkkaa puolustuspeliä, että pelit näyttää Rangers-Rangers otteluilta ja vauhtia ei todellakaan ole liikaa. En ole kyllä kertaakaan kokeillut pelata millään huippu joukkueella.

Fifaa en ole pelannut. Tärkeintä on et omat pelaajat liikkuu ja hakee paikkaa hyvin. Pessissä se tapahtuu ihan riittävän hyvin, fifaa epäilen. Vauhtia ei oikeastaan ole liikaa pessissä, no ehkä joku 5% tiputtaisin, mutta en yhtään enempää. Varmasti fifan jälkeen tuntuu nopealta, mutta kun pelaa pelkkää pessiä niin ei tunnu. En ymmärrä yhtään väitteitä, että pessi on vaan juoksemista, ei ole top player tasolla sitä eikä varsinkaan kaveria vastaan joka osaa pelata. Ei täydellinen, mutta hyvä peli kuitenkin pelattavuudeltaan. No nyt tuli jutut vähän tuplana, mutta ei kait se niin vaarallista ole
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Cook sanoi:
Fifaa en ole pelannut. Tärkeintä on et omat pelaajat liikkuu ja hakee paikkaa hyvin. Pessissä se tapahtuu ihan riittävän hyvin, fifaa epäilen.

Ok, turha kai näistä väitellä kun molempiin en itsekään tutustunut ole. Silti kyllä ne FIFAssakin paikkaa hakevat, ja ylöspäin spurtteja esim kärjiltä tulee. Myös ristiohjaimella saat käskytettyä pikavalikoilla pelaajiasi nousemaan vaikka laidasta ylös, tai puolustaessa kovan prässin päälle. Myös jostain napista (jota en nyt muista) saat kaverin vierestäsi lähtemään pystyjuoksuun, joka tuo joko tilaa tai antaa mahdollisuuden syötölle. Eli variaatioita riittää, joskin opettelua jonkin verran vaatii..

Myös skillstick toimii hyvin vaikka alussa paljon lätkää vaikeampi sisäistää olikin. Jos taitava kaveri vastassa, vaatii puolustajalta todellakin jo jonkinlaista hereillä oloa ja aavistusta mitä aikoo 1vs1 tilanteessa tehdä. Pelkkä pallon vieminen sivulle, tai siihen suuntaan tehty vartaloharhautus muistuttaa alkuliikkeeltään hyvin paljon toisiaan, eikä höntyilyyn ole varaa tai pelaat itsesi tilanteesta ulos.

Kuten sanoin vaikeaa se aluksi on, mutta on palkitsevaa kun oppii. Varsinkin onlinessa vastustajan niputtaminen on hauskaa ja sitä seurannut onnistunut laukaus/syöttö antaa mukavia onnistumisen tuntemuksia, vaikkei yhden pelaajan sooloilulla koko kenttää läpi mennäkkään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

DaVinski sanoi:
Ok, turha kai näistä väitellä kun molempiin en itsekään tutustunut ole. Silti kyllä ne FIFAssakin paikkaa hakevat, ja ylöspäin spurtteja esim kärjiltä tulee. Myös ristiohjaimella saat käskytettyä pikavalikoilla pelaajiasi nousemaan vaikka laidasta ylös, tai puolustaessa kovan prässin päälle. Myös jostain napista (jota en nyt muista) saat kaverin vierestäsi lähtemään pystyjuoksuun, joka tuo joko tilaa tai antaa mahdollisuuden syötölle. Eli variaatioita riittää, joskin opettelua jonkin verran vaatii..

Myös skillstick toimii hyvin vaikka alussa paljon lätkää vaikeampi sisäistää olikin. Jos taitava kaveri vastassa, vaatii puolustajalta todellakin jo jonkinlaista hereillä oloa ja aavistusta mitä aikoo 1vs1 tilanteessa tehdä. Pelkkä pallon vieminen sivulle, tai siihen suuntaan tehty vartaloharhautus muistuttaa alkuliikkeeltään hyvin paljon toisiaan ja höntyilyyn ei ole varaa tai pelaat itsesi tilanteesta ulos. Kuten sanoin vaikeaa se aluksi on, mutta on palkitsevaa kun oppii. Varsinkin onlinessa vastustajan niputtaminen on hauskaa ja sitä seurannut onnistunut laukaus/syöttö antaa mukavia onnistumisen tuntemuksia, vaikkei yhden pelaajan sooloilulla koko kenttää läpi mennäkkään.

Fifa on itsellä varattuna gamestopista, mutta harkitsen vahvasti että yritän vaihtaa sen johonkin toiseen peliin. En sen takia, että luulisin fifan olevan huono peli. Itä olen siitä videoita nähnyt niin näyttää erittäinkin hyvältä. Mutta en vaan jaksa uskoa, että voittaa pelattavuudessa pessiä. Ja toinen syy on se tosiaan, että jos on selvästi hitaampi vauhdilta niin en halua tottua siihen. No sen 10% voisi kyllä ottaa vauhdista pois ja en ole messeillä ja kumppaneilla kokeillut. Jos vauhtia olisi vähänkin enemmän niin sitten peli olisi kyllä piloilla. Kun kaverin kanssa pelaan vastakkain niin ne pelit on sellaista seisomista, että ei paremmasta väliä. Molemmat vetää kaikki pelaajat pallon alle heti kun menettää pallon ja epäilen että pessin katsomo vielä joku kertaa nukahtaa tai alkaa buuaa kunnolla kun eivät jaksa katsoa sitä ettei pelissä juuri mitään tapahdu. Mutta nautittavaa se on pelata kunno hodgson-taktiikalla...

Toi skillstick kyllä kuulostaa ihan hyvältä. Pessissä konetta vastaan ehkä voisi kone vähän paremmin ottaa palloa pois kun jää taakse. Nyt ne joskus köpöttää vaan siinä takana kiltisti ja pystyy itse juoksee helposti eteenpäin. Kaveria vastaan noita tulee vähemmän kun joku muu pelaaja tule auttaa tai paidasta revitään reilusti. Tai jos ei muuta niin sukille tulee kunnolla. Pitää nyt vielä lisätä, että 180 asteen käännös on liian nopea, sitä saisi hidastaa selvästi.

Silloin aikanaan iss:ssä oli se, että vauhtia pystyi muuttaa. Voisi kyllä olla vieläkin ja vähän hitaammaksi kyllä laittaisin. Lisätään nyt sekin vielä kun tässä on tullut useaan otteeseen jo muokattua, että muuten pelattavuudelta peli on todella hyvä. 10% vaudista pois ja olisi itseni mielestä selvästi paras pes.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Vinnie sanoi:
avaa reitittimen/modeemin portteja, ohjeita löytyy haulla.
Löysin neuvoja ja tein näin:
nothing sanoi:
http://portforward.com/routers.htm

Tuolta valitset oman reitittimesi ja PSN kohdan. Pitäisi sopivat portit aueta.

Ja jos porttien avaaminen ei auta kannattaa kokeilla onko parempi jos siirtää routteria.
Valitsin tuon PSN kohdan ja kaikkea, mutta silti Pro Evolution Soccer 2008:n (ja Call of Duty 3:n) nettipeli ei toimi.

Edelleen PES 2008 valittaa näin:
"Unable to transmit using UDP port 5730. You may need to connect directly to the internet or adjust your connection device i.e. router settings etc. Assign DMZ, Port Mapping, Configure NAT Table and other router settings to the PlayStation 3 system. Individual products may unique terminology."

(Ja Call of Duty 3 herjaa edelleen, että "Unable to connect all player/host player")

Please, auttakaa mua. PES:n (ja CoD:n) moninpelit on niin hyviä.
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Cook sanoi:
Fifaa en ole pelannut. Tärkeintä on et omat pelaajat liikkuu ja hakee paikkaa hyvin. Pessissä se tapahtuu ihan riittävän hyvin, fifaa epäilen

Kyllä FIFA:ssakin hakevat paikkaa, keskikentällä ja ennen hyökkäys kolmannesta jopa todella hyvin. Itseäni eniten kummassakin pelissä häiritsee se vaihe jos peli "jää jumiin" vastustajan 16-tuntumaan kulmiin, niin tällöin tuntuu että kummassakin, mutta varsinkin FIFA:ssa pelaajat eivät tue tarpeeksi pallollista. PES:ssä ollaan kuitenkin tässä paikan hakemisessa vielä ainakin tänä vuonna edellä, muttei se FIFA:ssakaan niin huonoa ole etteikö voisi puhua paikan hakemisesta. Kummassakaan ei muuten juurikaan juosta poikittaissuunnassa, mikä on kyllä suuri synti.
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Zeiri sanoi:
Fifassa on myös käytännössä mahdotonta vetää kuudentoista rajan ulkopuolelta maali vaikeimmilla vaikeusasteilla. Peli on siis erittäin epärealistinen, sillä oikeasti kuudentoista rajalta on helppo tehdä maali jos on vähänkin aikaa.

Siis jos puhut yhtäaikaa realistisuudesta, ja siitä että on helppo tehdä maali kuudentoista rajan ulkopuolelta, puhut paskaa että korvat heiluu.

Realistisuushan tarkoittaa todellisuutta/oikeata futista.Onko oikeassa futiksessa helppo tehdä kuudentoista rajan ulkopuolelta maali?
Ei.Joten silloinhan Fifa on realistisempi.
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Eddy93 sanoi:
Löysin neuvoja ja tein näin:

Valitsin tuon PSN kohdan ja kaikkea, mutta silti Pro Evolution Soccer 2008:n (ja Call of Duty 3:n) nettipeli ei toimi.

Edelleen PES 2008 valittaa näin:
"Unable to transmit using UDP port 5730. You may need to connect directly to the internet or adjust your connection device i.e. router settings etc. Assign DMZ, Port Mapping, Configure NAT Table and other router settings to the PlayStation 3 system. Individual products may unique terminology."

(Ja Call of Duty 3 herjaa edelleen, että "Unable to connect all player/host player")

Please, auttakaa mua. PES:n (ja CoD:n) moninpelit on niin hyviä.

Menee off topicksi hetkeksi...

Mulla oli tämä sama todella vittumainen ongelma. Mulla on jostain syystä aina ollut NAT Type 3 joka on tosi epäsopiva nettipelaamisen kanssa. PES 2008:t PS2:lla ja PS3:lla olivat ekat pelit jotka eivät suostuneet toimimaan.

Säädin paljon noita DMZ-asetuksia mutta loppujen lopuksi homma lähti maagisesti toimimaan niin, että resetoin routterini asetukset (eli etsi routterisi IP osoite, kirjoista se selaimeen ja pääset säätämään asetuksia) ja kas kummaa, NAT Type 2 ja kaikki toimii.
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Zeiri sanoi:
Kontrollien viiveellä tarkoitan sitä, kun pelaajalla on pallo ja haluaa kääntyä oikealle, väännät tattia oikealle, minkä jälkeen Fifassa pelaaja alkaa tekemään käännöstä vasta pienen viiveen jälkeen kun taas PESsissä pelaaja alkaa kääntyä samantien kun olet sitä tattia vääntämässä. Viive tekee varsinkin sellaiset liikkeet hyvin tuskaiseksi kun joudutuu tekemään useampia liikkeitä kohtalaisen nopeaan tahtiin, jolloin on tuskastuttavaa katsoa kuinka pelaaja hitaasti ja kankeasti tekee käännöksensä vaikka on liikkeen tatilla tehnyt jo aikaa sitten.

En tietenkään tarkoita nyt mitään hulluja 360 asteen tai vastaavia käännöksiä, vaan ihan yksinkertaisia pieniä liikkeitä jotka jokainen palloa vähänkin potkinut jamppa osaa jopa oikeasti tehdä.

Mun mielestä se on vain realismia FIFA:Ssa, eivät ihmiset/pelaajat käänny nanosekunnissa, kuten he tekevät PES:issä. Se on ollut valinta EA:n suunnittelijoilta.

Se, onko se pelattavuuden kannalta hyvä juttu, olen eri mieltä, sillä PES:in tyyli sopii paremmin videopeliin.
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Voisi itsekin purkaa tunteita tämän vuoden futiskaksikosta. Itseltä siis löytyy ps3:lle FIFA 08 ja PES 2008. Aikaa kun molemmille ei millään riitä, niin itse teen homman niin, että ostin nuo molemmat itselle, jonka jälkeen huonomman myyn pois ja parempi pysyy hyllyssä. Sen verran voisi mainita että ps onen ajoista lähtien olen pelannut vain ja ainoastaan pessiä ja tämän vuoden fifa oli ensimmäinen sarjan peli minkä omistan.

Tänä vuonna se väistämätön sitten omalla kohdalla tapahtui eli fifa meni pessin edelle. Väistämätön siinä mielessä, että siinä missä fifa menee eteenpäin ja kehittää uutta, niin pes on pyörinyt viime vuodet kylmän rauhallisesti paikoillaan. Tänä vuonna se sitten sai riittää omalla kohdallani.

Jos nyt molemmista jotain hyvää ja huonoa pitää mainita, niin pidän edelleen pessin pelattavuudesta. Oikeastaan pelattavuus on ollut vuosien saatossa se ainoa asia, joka on saanut minut pysymään pessin kannattajana, mutta tänä vuonna fifa pääsee sen verran lähelle siinä, että se riitti itselleni fifan pitämiseen. Oli fanipoika tai ei, niin sitä ei voi kiistää, että teknisellä ja audiovisuaalisella puolella pes on niin kaukana perässä fifasta kuin vain saman genren pelit olla voivat. On se aika kaameaa katsottavaa tuo tämän vuoden pes verrattuna fifaan.

Kumminkin se selvästi tärkein osatekijä tänä vuonna, joka toi pisteet ea:n tuotokselle, oli se paljon puhuttu pelin tempo. Itse kun pidän enemmän rakentavasta ja hitaasta pelityylistä, niin siinä missä pes on päästä päähän juoksemista 90 min, niin fifassa joutuu todellakin tarkkaan ja harkitusti rakentamaan peliään. Realistista futista etsiville fifa on tänä vuonna se parempi valinta.

Toinen asia mikä miellyttää fifassa on se, että pelissä on yksinkertaisesti haastetta. Pessit kun ovat aina vaikeimmalla vaikeusasteellakin vähän turhan helppoja. Fifassa toiseksi vaikein tekee jo tiukkaa. Toki fifan vaikeus koostuu pitkälti siitä, että puolustajat ja maalivahdit on tehty taidoista riippumatta todella hyviksi. Mutta mikäli se sen vaatii, niin ei haittaa. Peliä jaksaa yksinkertaisesti pelata kauemmin, mikäli siinä on haastetta.

Lähinnä naurattaa nämä peliarvostelut, joissa pelille annetaan miinusta vaikeudesta ja "liiallisesta" realistisuudesta. Toki fifassakin on huonoja asioita. Peli kaatuilee todella herkästi. Be-A-Pro pelimuoto on jätetty tuskaisen vähälle huomiolle. Olisi se kausi vain niin hieno pelata jollain yksittäisellä pelaajalla.

Tietenkin ensi vuonna asia katsotaan jällen uudelleen ja mikäli pes 2009 on kokenut huomattavia parannuksia, niin sitten se taas tulee pysyvästi hyllyyn. Mutta viimeiset vuodet on menty temmon ja yleisesti kehityksen puolella niin huonoon suuntaan, että ei tässä liian toiveikkailla fiiliksillä olla. Mutta tällä hetkellä pelailen ilomielin uutta fifaa seuraavan vuoden ajan. Innostus virtuaalifutista kohtaan nousi taas mukavasti tämän myötä. :rolleyes:
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Hartsa sanoi:
Siis jos puhut yhtäaikaa realistisuudesta, ja siitä että on helppo tehdä maali kuudentoista rajan ulkopuolelta, puhut paskaa että korvat heiluu.

Realistisuushan tarkoittaa todellisuutta/oikeata futista.Onko oikeassa futiksessa helppo tehdä kuudentoista rajan ulkopuolelta maali?
Ei.Joten silloinhan Fifa on realistisempi.

Kyllä se maali on kohtuu helppo tehdä 16-19 metristä jos on aikaa ja vähänki taitoa (oletko koskaan fudista pelannut??). Fifassa kun se maalin teko tuolta etäisyydeltä on liian vaikeaa vaikeimmilla tasoilla, joissa veskarit ovat aivan yliluonnolisia. PESsissä vedot menevät kyllä turhankin helposti tuolta etäisyydeltä sisään. Fifassa kun ei tuolta kuudentoista rajan ulkopuolelta voi tehdä käytännössä maaleja, tai se maalin teko prosentti on niin olematon, ettei vetoja kannata vedellä.Tästä seuraa, että sinun on pakko päästä sinne rankkarialueelle, jotta voit maalin tehdä. Tämän takia Fifassa on liian vähän mahdollisuuksia, sillä vastustajan on helppo sumputtaa koko rankkari alue täyteen pelaajia, jolloin maaleja on todella vaikea tehdä.
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Zeiri sanoi:
Kyllä se maali on kohtuu helppo tehdä 16-19 metristä jos on aikaa ja vähänki taitoa (oletko koskaan fudista pelannut??). Fifassa kun se maalin teko tuolta etäisyydeltä on liian vaikeaa vaikeimmilla tasoilla, joissa veskarit ovat aivan yliluonnolisia. PESsissä vedot menevät kyllä turhankin helposti tuolta etäisyydeltä sisään. Fifassa kun ei tuolta kuudentoista rajan ulkopuolelta voi tehdä käytännössä maaleja, tai se maalin teko prosentti on niin olematon, ettei vetoja kannata vedellä.Tästä seuraa, että sinun on pakko päästä sinne rankkarialueelle, jotta voit maalin tehdä. Tämän takia Fifassa on liian vähän mahdollisuuksia, sillä vastustajan on helppo sumputtaa koko rankkari alue täyteen pelaajia, jolloin maaleja on todella vaikea tehdä.
Itselläni on tuo FIFA 08 ja sinä puhut aivan totta, maalia ei voi tehdä tuon 16 metrin ulkopuolelta, itse en ole ikinä tehnyt, eikä minulle ole kukaan tehnyt.

Kysymys pelin omistajille: Pystyyko onlinessa pelaamaan rankkarikisoja?
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Zeiri sanoi:
Kyllä se maali on kohtuu helppo tehdä 16-19 metristä jos on aikaa ja vähänki taitoa (oletko koskaan fudista pelannut??)

Tästä kommentista näkee, että itse et tiedä futiksesta mitään/ole pelannut futista koskaan.
Jos väität todella että maali on helppo tehdä kuudentoista ulkopuolelta jos edessä on puolustus/edes kansallisen tason maalivahti.
Saatikka joku huippujoukkue kera huippu maalivahdin.

Mutta lopetetaan tämä OT.Mee sä tekemään niitä helppoja maaleja sieltä 19 metristä.Itse rakennan hyvän paikan 7-8 metriin ja pussitan.
Peace.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Hartsa sanoi:
Tästä kommentista näkee, että itse et tiedä futiksesta mitään/ole pelannut futista koskaan.
Jos väität todella että maali on helppo tehdä kuudentoista ulkopuolelta jos edessä on puolustus/edes kansallisen tason maalivahti.
Saatikka joku huippujoukkue kera huippu maalivahdin.

Vähän offtopicikiks menee... Itse olen pelannut fudista n. 9 vuotta. Olen mm. pelannut ihan Suomen nuorten maajoukkueen maalivahtien kanssa, esim. Maanoja on valmentanut minua. Myös Roman Eremenkon kanssa olen paljon pelaillut... Ei sen vedon tarvitse olla kummoinen, vaan riittää pelkkä napakka sijoitus sinne jompaankumpaan kulmaan vielä jostain 18 metristäkin.

No jos lasketaan esim. prosentii montako maalia tehdään vaikka tänä viikonloppuna Valioliigassa tuolta boxin ulkopuolelta, on se varmasti suurempi, kuin mikä Fifassa on vaikeimmila vaikeustasoilla.

Onko se sinun mielestäsi oikeasti realistista, että maalin voi tehdä vain rankkarialueelta? Vain joko sinne pallo kuljettamalla tai keskityksestä. Mielestäni se on todella epärealistista, sillä oikeastikkin moni maali tulee sieltä rankkarialueen ulkopuolelta. Fifasta puuttuu selkeästi tämä mahdollisuus, joka puolestaan PESsistä löytyy, mikä tekee osittain PESsistä realistisemman.
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Zeiri sanoi:
Vähän offtopicikiks menee... Itse olen pelannut fudista n. 9 vuotta. Olen mm. pelannut ihan Suomen nuorten maajoukkueen maalivahtien kanssa, esim. Maanoja on valmentanut minua. Myös Roman Eremenkon kanssa olen paljon pelaillut... Ei sen vedon tarvitse olla kummoinen, vaan riittää pelkkä napakka sijoitus sinne jompaankumpaan kulmaan vielä jostain 18 metristäkin.

.
Tämä on osoitettu myös ihan Mestareiden Liigan peleissä. Sen vedon ei tarvitse todellakaan olla kummoinen että pallo sisään menee.
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Zeiri sanoi:
Kyllä se maali on kohtuu helppo tehdä 16-19 metristä jos on aikaa ja vähänki taitoa (oletko koskaan fudista pelannut??). Fifassa kun se maalin teko tuolta etäisyydeltä on liian vaikeaa vaikeimmilla tasoilla, joissa veskarit ovat aivan yliluonnolisia. PESsissä vedot menevät kyllä turhankin helposti tuolta etäisyydeltä sisään. Fifassa kun ei tuolta kuudentoista rajan ulkopuolelta voi tehdä käytännössä maaleja, tai se maalin teko prosentti on niin olematon, ettei vetoja kannata vedellä.Tästä seuraa, että sinun on pakko päästä sinne rankkarialueelle, jotta voit maalin tehdä. Tämän takia Fifassa on liian vähän mahdollisuuksia, sillä vastustajan on helppo sumputtaa koko rankkari alue täyteen pelaajia, jolloin maaleja on todella vaikea tehdä.

Niin tota Fifassa vähän pelkään, että jos kuudentoista ulkopuolelta on aivan liian vaikea tehdä maalia, niin silloinhan ei kannata missään tilanteessa lähtee vetää sieltä. Jos suhde on on vaikka 1/20 ja syöttelemällä pallo sisälle boksiin 1/5 niin mitä järkeä edes kokeilla vetää. No ainahan tilanteen mukaan, mutta tosiaan jos kaukaalta uppoaa ihan liian vaikeasti niin silloin ei vaan kannata enään vetää, vaan aina yrittää pelata boksiin pallo.

No ehkä pitää kokeilla ja sitten sanoa mitä mieltä itse on. Pelkään vaan tosiaan, että kun kokeilen fifaa niin sen jälkeen pessiä ei vauhdin vuoksi voi enään pelata ja sitten on kaksi peliä missä mättää joku/jotkut juttu ja saa vuoden odotella uusia versioita. Pes on mun mielestä muuten tosi hyvä(paras pes), paitsi vauhti on siinä rajoilla häiritseekö se vähän vai paljon. Kyllähän se häiritsee vähän ja jos se alkaa häiritä yhtään enempää niin sitten v*tuttaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Cook sanoi:
Musta peli on tosiaan hyvä. Top player tasolla peliä käydään eniten keskikentällä. Kaverin kanssa vastakkain taas pelataan niin tarkkaa puolustuspeliä, että pelit näyttää Rangers-Rangers otteluilta ja vauhtia ei todellakaan ole liikaa. En ole kyllä kertaakaan kokeillut pelata millään huippu joukkueella.

Fifaa en ole pelannut. Tärkeintä on et omat pelaajat liikkuu ja hakee paikkaa hyvin. Pessissä se tapahtuu ihan riittävän hyvin, fifaa epäilen. Vauhtia ei oikeastaan ole liikaa pessissä, no ehkä joku 5% tiputtaisin, mutta en yhtään enempää. Varmasti fifan jälkeen tuntuu nopealta, mutta kun pelaa pelkkää pessiä niin ei tunnu. En ymmärrä yhtään väitteitä, että pessi on vaan juoksemista, ei ole top player tasolla sitä eikä varsinkaan kaveria vastaan joka osaa pelata. Ei täydellinen, mutta hyvä peli kuitenkin pelattavuudeltaan. No nyt tuli jutut vähän tuplana, mutta ei kait se niin vaarallista ole

Niimp, olet aivan oikeassa, en tajuu miks ihmiset vinee et pes on vaan päädystä päätyyn juoksemist, kun se ei hitto ole...Ehkä jos te pelaatte amatour tasolla..Ja mun mielest keskikentällä tapahtuu suunnillee eniten...Niin kaikki jotka vinee niin vaihtakaa top-player tasolle ja lopettakaa valittamisen, nii kaikki on ilosii :)

Ja Hartsi, 16 ulkopuolelt on helppo tehä maaleja..Et aattele taas kuka on pelannu oikeest fudist ja kuka ei :)
 
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Jos näissä konsolipeleissä pysytään, niin sanottakoon vielä kerran että kyllä se FIFAssakin sieltä 16 takaakin uppoaa ja nimenomaan sopivan hyvin. Riippuu vaan niin paljon laukojasta ja pallon liikkeestä kuten olen jo edelläkin kertonut. Itsellä on tullut ihan mukavasti lauottua osumia Gerrardilla (Poolilla kun tykkään pelata) kulmien jälkitilanteista tai muuten puolustuksen paniikkipurkujen seurauksena. Myös varmaan mieleenpainuvin maali tuli n. 25 metristä, kun onlinessa jonkun kanssa todella tasaista peliä pelattiin. Paikkoja ei ollut kummallakaan juuri yhtään ja tilanne oli 0-0 kunnes pääsin n 60min kohdalla Pennantilla laukomaan (vastustajan purkaessa boxiin heittämääni pitkää pystypalloa) reilusti 16 rajan takaa, ja vieläpä boxin nurkasta aivan rimaa hipoen takayläkulmaan. Peli päättyi 1-0 ja muuten laukauksiltaan köyhä ottelu ratkesi siis tuohon kaukolaukaukseen. Fiilis oli mahtava, ja niin lähellä aitoutta mitä futispelien saralta olen ikinä kiksejä saanut.

Tottakai helpompaa se maali on lähempää tehdä, mutta jos boxi on sumputettu, ja tilaa on laukoa niin kannattaa se kokeilla. Joskus menee, joskus ei, mutta se puhe että se olisi LIIAN vaikeaa on mielestäni paskapuhetta. Yhtään helpommaksi jos sen tekisi ei sinne boxiin hyvällä laukojalla kannattaisi edes mennä, mikä olisi hirvittävä taka-askel. Sellaista asettelua tuskin kukaan realistisuutta hakeva voi mennä kiistämään. Olitpa tosielämässäkin kuinka hyvä palloilija tahansa, niin eiköhän niitä maaleja kuitenkin tule enemmän vaikkapa siitä 11metrisen kohdalta, kuin rajan takaa.. Näin se on fifassakin, mutta uppoaa molemmista jos osaa laukoa. :o
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PES 2008 [Ps3]

Se mikä vähän ärsyttäää on se, että vain PS2:lle pystyy pelaa em-karsinnat. Eli sieltä löytää kaza, azerit ja armenia. Eipä onnistu PS3:lla. Tai onnistuuhan se PS3:lla, jos ostaa PS2:n pessin sille...

Kommentoidaan se vielä pessistä, että tosiaan peli pyörii keskikentällä top playerillä ja ei ole mitään keskikentän yli juoksemista. JA toinen on että kone hyökkää paremmin kuin ennen ja se on myös iso plussa. On vaikeampi kuin ennen top player taso. Pieni miinus on se, että pelaajat suojaa juoksussa välillä vähän turhan hyvin palloa balancea voisi tiputttaa 30 pykälää kaikilta. ja toi näkyy lähinnä siinä, että koneen puolustamisessa. Kyllä sitä itse saa pallon pois suhteellisen hyvin.

Oli kyllä äsken loistava peli fenerbachea vastaan kun pääsin 1-0 johtoon toisella puoliajalla. Viimeinen vartti oli sitä, että kaikki omat pelaajat oli kuudentoista rajan tuntumassa ja muuta en voinut vetää hätäreitä pois. Oli kunnon myllytystä. Kone yritti filmata lisäajalla kaksi kertaa pilkkua, mutta ei mennyt tuomari niihin ja Kezman lensi ulos filmaamisesta. Kyllä tuli räkästä naurua täältä suunnasta
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom