Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pes 2009 [xo]

avanto

New Member
Itse kävin oman kopioni hakemassa tänään ja muutaman tunnin pelailun jälkeen tuntuisi ihan samalta kuin ennenkin, eli erinomaiselta. En itse PES2008 painosta itselleni omaksi koskaan hankkinut, joten vertailua en osaa sinänsä tämän ja sen viime vuotisen välillä tehdä, eroista ehkä joku muu voi enemmän kertoa. Joka tapauksessa, animaatio on mielestäni hyvää, kuten PESseissä on tapana, tempo on sopivan hidas ja tilanteiden monimuotoisuus on pysynyt ennallaan. Kyllähän tämä ihan PESsiltä tuntuu.

Lähinnä Become a Legend -pelimuotoa pelailin (muokkaat oman pelaajan ja pelaat tämän roolissa "ryysyistä rikkauksiin") ja ainoastaan ihan konetta vastaan (ja hävettävän alhaisella vaikeustasolla), päädyin suoraan ensimmäisen ottelun näyttöjen perusteella Manchesterin Sinisiin. Jo kolmen erinomaisesti sujuneen harjoitusottelun jälkeen pääsin vihdoin ihan penkille asti ykkösmiehistössä, kun Manchester City kohtasi Chelsean, ja yllättäen heti toisen puoliajan alussa käsky kentälle kävi, kun oma pelaajani vaihdettiin Vasseliin.

85 minuuttia oli pelattu, peli oli edelleenkin 0-0 ja Benjanin yritykset kärjessä (itse pelaan ns. "10 -paikalla") jo hyvin turhauttavia. Sitten yhtäkkiä, saan pienimuotoisen flipperin jälkeen pallon omaan jalkaan keskikentällä, pistän nopean syötön Petroville, joka (pyydettyäni tätä viittomalla) syöttää heti takaisin, otan nopean pyrähdyksen ja heitän noin 35 metriä maalilta pystysyötön, johon Benjani pääsee kuin pääseekin kiinni ja upean harhautuksen jälkeen viimeistelee ottelun lukemiksi 1-0. Vettä sataa, mutta Manchesterin Siniset juhlivat railakkaasti. Viimeiset 5-8 minuuttia sitten pelattiinkin ylpeästi kilpikonnaa ja lopulta tulos piti. Olin mukana ratkaisemassa heti debyyttiottelussa ja syystäkin olin "man of the match". Olisiko siirto Manchesterin ykkösjoukkuuseen, Unitediin, edessä jo ensi kaudeksi?

Se siitä, muuten en oikeastaan ehtinytkään pelata kuin muutaman harjoitusottelun (Arshavin pyörähtelee ihan mukavasti), joten käsitystä ei ole tuosta Champions Leaguesta tai muistakaan pelimuodoista. Pelaajasiirrot eivät ainakaan taida olla ihan ajan tasalla (Robinho ainakin puuttui Citystä), joten muokkaushommiin sitä taitaa heti kättelyssä lähtemään. Outoa, etteivät saaneet näitä siirtoja laittetua oikein.

Keskustelu on avattu ja ainakin verkkopelaamisen puolesta olisi mukavaa kuulla hieman tietoa toimivuudesta. Itselläni ei juuri nyt ole Live -aikaa, joten en pääse kokeilemaan.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Vaatiikos tämä eli muuten töllöltä sen 60Hz tilatuen? Tällä hetkellä vanha putkitöllö jossa 60Hz tila ei toimi kunnolla (kuva sekoaa), joten 60Hz tukea vaativia pelejä ei nyt tällä hetkellä pelata.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Uskomatonta, mutta tässä ei sitten voi pelata 2vs2 pelejä Livessä niin, että samalla konsolilla olisi kaksi jamppaa, eli kaverin kanssa samalla sohvalla-nettipeli ei onnistu. Ihan käsittämätön juttu mielestäni.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Vaatiikos tämä eli muuten töllöltä sen 60Hz tilatuen? Tällä hetkellä vanha putkitöllö jossa 60Hz tila ei toimi kunnolla (kuva sekoaa), joten 60Hz tukea vaativia pelejä ei nyt tällä hetkellä pelata.

Tästä en osaa sanoa varmasti, mutta kannessa ainakin lukee: For use only with Xbox 360 entertainment systems with "PAL" designation and PAL TVs capable of displaying a 60Hz signal. Kuulostaisi siltä, ettei muuta kuin tuot 60Hz -tilaa tuettaisi - valitettavasti.

Eilisen PES -turneen jälkeen tunnelmat pelin tiimoilta vain parantuivat. Vaikka tälläkin foorumilla ollaan isoon ääneen siirrytty FIFAn puoleen, niin kyllähän tämä tulee tässä talossa pysymään edelleen Futispelinä. Ja kun Konami on lupaillut jatkossa tuoda lisää joukkueita peliin mukaan ja jopa päivittää joukkueet oikeaan muotoonsa (siirtojen osalta), niin hyvältä kuulostaa jatkossakin.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Itse en pitänyt ollenkaan tästä uudesta Pessistä ja mielipiteeni on tullut muuallakin tällä foorumilla varmasti selväksi ;) Ei vain sytytä yhtään. Syötöt ovat kuin magneetteja jalasta jalkaan ja muutenkin fysiikkamoottori pahasti "kilpailijaansa" jäljessä.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Syötöt ovat kuin magneetteja jalasta jalkaan ja muutenkin fysiikkamoottori pahasti "kilpailijaansa" jäljessä.

Sitten me, minä ja 10 täällä eilen peliä pelannutta kaveria, ehkä vain olemme todella huonoja pelaajia, koska kyllä ainakin täällä noita harhasyöttöjä ja muuten huonosti onnistuneita syöttöjä tulee, useita ottelussa. Myös yksinpelissä, vaikka lähinnä vain Become a Legendia olen pelaillut. Mutta en toisaalta ole innostunut pelaamaan Fifaa, joten ehkä siinä sitten asiat on huomattavasti paremmin. Ihan realistisilta syötöt ovat kuitenkin täällä tuntuneet tässä uusimmassa PESsissä.

Joka tapauksessa, porukassa tämä on edelleenkin yhtä hienoa kuin se oli jo silloin kun EA vedätti pelaajia ala-arvoisilla Fifoillaan. Jos joskus on tykännyt PESsistä ei tarvitse pelätä, että tämän version kanssa menee ihan metsään - vaikka kehitystä ei sitten olisikaan tapahtunut niin selkeästi näihin vuosinumerointeihin siirtymisen jälkeen. Sotaketju FIFA vs. PES tuolla konsolisodassa kuitenkin jo on, joten ei sitä sotaa tänne tuoda.

Ja demoa pelasin vain kerran, joten en tiedä sitten miten paljon on siitä muuttunut. Väittivät, että hieman nopeampi olisi demo ollut, tiedä sitten siitä. Mahdollisesti, koska itse pidän pelin temmosta, ei liian nopeata, eikä hidasta.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Sitten me, minä ja 10 täällä eilen peliä pelannutta kaveria, ehkä vain olemme todella huonoja pelaajia, koska kyllä ainakin täällä noita harhasyöttöjä ja muuten huonosti onnistuneita syöttöjä tulee, useita ottelussa. Myös yksinpelissä, vaikka lähinnä vain Become a Legendia olen pelaillut. Mutta en toisaalta ole innostunut pelaamaan Fifaa, joten ehkä siinä sitten asiat on huomattavasti paremmin. Ihan realistisilta syötöt ovat kuitenkin täällä tuntuneet tässä uusimmassa PESsissä.

Joka tapauksessa, porukassa tämä on edelleenkin yhtä hienoa kuin se oli jo silloin kun EA vedätti pelaajia ala-arvoisilla Fifoillaan. Jos joskus on tykännyt PESsistä ei tarvitse pelätä, että tämän version kanssa menee ihan metsään - vaikka kehitystä ei sitten olisikaan tapahtunut niin selkeästi näihin vuosinumerointeihin siirtymisen jälkeen. Sotaketju FIFA vs. PES tuolla konsolisodassa kuitenkin jo on, joten ei sitä sotaa tänne tuoda.

Ja demoa pelasin vain kerran, joten en tiedä sitten miten paljon on siitä muuttunut. Väittivät, että hieman nopeampi olisi demo ollut, tiedä sitten siitä. Mahdollisesti, koska itse pidän pelin temmosta, ei liian nopeata, eikä hidasta.
Aivan sama, mutta minua eikä montaa muutakaan sytytä enää tämä uusin Pes samalla tavalla kuin aikaisemmat painokset, lukuunottamatta 2008:a. Mielestäni liian paljon muistuttaa viime vuoden painosta. Ja kyllähän arvostelijatkin ovat antaneet ymmärtää tänäkin vuonna, että Fifa on se, joka vei voiton. Ja täysin samaa mieltä olen heidän kanssaan. Tai ainakin todella vaikea löytää arvosteluja, jossa Pes 2009 on saanut paremmat pisteet kuin Fifa 09.

Ja en ollut tuomassa sotaa tänne, vaan kerroin mielipiteeni tämänhetkisestä Pessistä.

Molemmat pelit omistan, sekä FIfa 09:n ja tämän. Ja kyllä tuo kokoversio on ehkä hieman demoa hitaampi, täytyy myöntää mutta edelleen liian nopea.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Ja täysin samaa mieltä olen heidän kanssaan. Tai ainakin todella vaikea löytää arvosteluja, jossa Pes 2009 on saanut paremmat pisteet kuin Fifa 09.

Kyllä ja itse olen havainnut näissä arvosteluissa juuri tuon itselleni tärkeän pointin, PES on edelleen rautaa hyvien ystävien seurassa - ja sitä se todella on. Ja kun eilen täällä huudettiin telkkarille ja pelattiin jännittäviä turnauksia, niin ei yksikään meistä käynyt kurkkaamassa mitä se IGN nyt sitten pelille antoikaan.

Eikä tämä ole hyökkäys Fifaa vastaan, vaan puolustuspuhe PESsin puolesta, kun itse olin jo siinä käsityksessä, että PES olisi nykyään jo ihan kuraa, vaikka ihan samat hyvät ja huonot pelillä on edelleenkin (ja tämä varmasti arvostelijoita häiritseekin). Fifa 09 voi olla hyvä, jopa erinomainen, mutta käsittääkseni näin voi myös olla PESsikin - ja niin onkin.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Kyllä ja itse olen havainnut näissä arvosteluissa juuri tuon itselleni tärkeän pointin, PES on edelleen rautaa hyvien ystävien seurassa - ja sitä se todella on. Ja kun eilen täällä huudettiin telkkarille ja pelattiin jännittäviä turnauksia, niin ei yksikään meistä käynyt kurkkaamassa mitä se IGN nyt sitten pelille antoikaan.

Eikä tämä ole hyökkäys Fifaa vastaan, vaan puolustuspuhe PESsin puolesta, kun itse olin jo siinä käsityksessä, että PES olisi nykyään jo ihan kuraa, vaikka ihan samat hyvät ja huonot pelillä on edelleenkin (ja tämä varmasti arvostelijoita häiritseekin). Fifa 09 voi olla hyvä, jopa erinomainen, mutta käsittääkseni näin voi myös olla PESsikin - ja niin onkin.
Toiset pitävät enemmän arcade-futiksesta, toiset realistisesta. PES voi olla hyvä, mutta se on todellinen vähemmistö kuka siitä nykypäivänä enää pitää, nytkun markkinoilla on parempikin futispeli tarjolla.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Toiset pitävät enemmän arcade-futiksesta, toiset realistisesta. PES voi olla hyvä, mutta se on todellinen vähemmistö kuka siitä nykypäivänä enää pitää, nytkun markkinoilla on parempikin futispeli tarjolla.

Miltä maailma muuten näyttää sieltä norsunluutornistasi? Mielipiteitähän saa toki olla useampiakin, eikö?
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

No niin, on nyt tullu kaksi päivää pelattua uutta Pessiä ja maistuu kyllä melkeen yhtä hyvältä kuin viitonen aikanaan. 2008 oli kyllä surkea tekele, mutta tässä ollaan palattu oikealle tielle taas. Pelitempo on hitaampi ja vastustajan puolustuksen läpi ei noin vaan voi enään juosta. Ohjattavuus ei ole ehkä niin hyvä/tarkka kuin vitosessa, mutta muuten peli kyllä on hyvällä tasolla.:)
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Demo vakuutti meikäläisen siitä, että 2008 on unohdettu ja siirrytty pelillisesti viidennen ja kuudennen osan aikaan, joten kokoversio kiinnostaa. Miten Master League, onko sitä vihdoinkin uusittu, vai onko sille käynyt perinteinen "ensi versiossa sitten"?
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Oma PES-tausta alkaa myös olemaan jo aika pitkä ja hieman alkaa huolestuttamaan PES:sin tulevaisuus. Mietin FIFA:n ostoa ja latailin kyseisen pelin demonkin jo boksille. Tuo on meikältä jo aika paljon kun FIFA:t on ollu aikamoisessa boikotissa. Pakkohan se on myöntää että peli näyttää aika mahtavalta ja animointi on kehittynyt. Jotenkin pelissä ei vaan ole sitä jotain millä PES:sit aikoinaan sytytti. Päätin antaa Pro Evolle vielä mahdollisuuden ja käynnistää demon. Kun stadionia alettiin kuvata ja Real Madrid asteli kentällä, niin pakko myöntää että rumaltahan se näytti kilpailijaan nähden. Joka tapauksessa peli maistui paremmalta kuin kilpailija ja surkean/tai vähintäänkin keskikertaisen PES2008:n jälkeen uskallan koko pelille asettaa odotuksia. Tempo tuntui taas hitaammalta ja vastustajan ohi oli huomattavasti vaikeampi selvitä. Oma suosikki Pro Evo on ehdottomasti ollut PES5 missä tempo oli heivattu jo aika alas ja joutui oikeasti jopa rakentamaan paikkoja. PES6 tuli kokeiltua boksilla ja sehän nyt oli aivan kauhea tekele. Toivottavasti uusi PES olisi kuin vanha, sillä tänään se on hankittava.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Itse olen demojen perusteella päätynyt Fifaan. Pelaajat tuntuvat tässä jotenkin kankeilta.. :( Kuitenkaan se ei ole ainoa syy, mutten ehdi kirjoittelemaan sen pidempiä nyt. Kattellaan huomenna jos atk-tunnilla ehtisin (käyn koulua kauppiksessa).
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Milloin tuo luvattu päivitys ilmestyy?

Sitä itsekkin mietin, en ole "uskaltanut" (=jaksanut) päivittää joukkueita, vaan olen odotellut tuota päivitystä. Hämärästi muistelisin, että noin kuukaudesta julkaisun jälkeen puhutiin, mutta mitään tarkempaa en muista.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Jätin x360:lla nämä "uudet pessit" eli 6 ja 08 väliin, kun demoistakin välittyi hieman oudon, ehkä jotenkin keskeneräisen pelin tunnelma. Sensijaan pitäydyin vanhassa pes5:ssa, joka tykitti hienosti, ja myöhemmin siirryttiin (en muista miksi) ps2:n pes6:een, joka myös on hieno peli ja jota on tahkottu KAUAN. vanhojen konsoleiden pes5 ja pes6 siis ovat eniten sydäntäni lähellä, ja moni varmasti ymmärtää miksi.

Sanokaas siis te samanhenkiset, mitä syitä minulla olisi hommata viimeinkin tämä uutta kastia oleva pes09, jos sellaisia mielestänne löydätte? vertailukohtina nimenomaan vanhat pes5 ja 6. Grafiikka ei riitä syyksi, ei!
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Sanokaas siis te samanhenkiset, mitä syitä minulla olisi hommata viimeinkin tämä uutta kastia oleva pes09, jos sellaisia mielestänne löydätte? vertailukohtina nimenomaan vanhat pes5 ja 6. Grafiikka ei riitä syyksi, ei!

Itse en ole pelannut PES2008 versiointia kuin muutaman ottelun, joten siitä en osaa sanoa mitään, muita versioita sitten jostain ensimmäisistä PESseistä sitäkin enemmän ja mielestäni PES2009 on tunnelmaltaan ihan sitä samaa mitä PES -sarja on aina ollut, sitä järkevämmin en osaa sitä selittää (kannattaa lukea myös PS3 ketjua, siellä vähän selitystäkin enemmän). Tiukkoja taisteluita kavereita vastaan, viihdyttävää ja toimivaa, sitä mitä PES on aina minulle edustanut, sitä tarjoaa uusinkin PES2009. Uusi UCL -lisenssi tuo myös autentisuutta tuohon peli muotoon ja kun Uefa Champions Legueta lähtee pelaamaan ja fanfaarit tärähtävät soimaan, niin kyllä sitä jotenkin tuntee jonkun suuremman ottelun olevan tulossa.

Miekkoja kuitenkin kalistellaan näiden jalkapallopelien välillä niin paljon, että kannattaa melkein hankkia molemmat, lainata tai ostaa ja tehdä sitten päätös kumman haluaa pitää vai haluaako pitää molemmat.
 
Vastaus: Pes 2009 [xo]

Mitäs tuo päivitys teki? Ei ainakaan päivittänyt pelaajasiirtoja ajantasalle. Onkos kellään mitään listaa noista pelaajasiirroista, että saisi sitten vaikka manuaalisesti ajantasalle?
 
Ylös Bottom